مهاجرت کاری کلمبیا

حقوق ماهیانه کار در کلمبیا

حقوق ماهیانه کار در کلمبیا

با توجه به حساسیت های بحث مهاجرت، تفاوت کشورها، فرهنگ های مختلف و… برخی از هموطنانمان ترجیح می دهند اطلاعات کامل و جامعی در خصوص تمامی کشورها به دست آورند و سپس کشور مورد نظر خود را انتخاب کنند. به همین دلیل در مقاله پیش رو، تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه توضیحاتی در خصوص کشور کلمبیا پرداخته است. کار در این مبحث مهمی است. به طور خاص موضوع حقوق ماهیانه کار در کلمبیا بحث اصلی مقاله پیشرو می باشد که امید است مطالعه مفید واقع شود.

شرایط حقوق ماهیانه کار در کلمبیا

کلمبیا که به طور رسمی جمهوری کلمبیا نامیده می شود، کشوری است که بخش عمده آن در نواحی شمالی آمریکا جنوبی قرار گرفته است. کلمبیا همسایه کشورهایی از جمله ونزوئلا، پرو و اکوادور است و به دلیل مهاجر پذیر بودن بسیار، پراکندگی نژادی گسترده ای نیز دارد که بخش عمده آن را آفریقایی ها و خاورمیانه ای ها، در گذر زمان، تشکیل داده اند. کلمبیایی ها همچنین در قرن بیستم شهرنشین شدند هر چند در اواخر این قرن 15.8% نیروی کار همچنان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت بودند و این بخش تنها 6.6% از تولید ناخالص داخلی کلمبیا را بر عهده داشتند. در همان زمان 19.6% نیروی کار در بخش صنعت مشغول به کار بودند و بخش اعظم جمعیت یعنی 64.6% در بخش های خدماتی استخدام بوده و از این طریق امرار معاش می نمودند.

با گذشت زمان شرایط اقتصادی مردم کلمبیا بهبود یافت هر چند حتی در سال 2017 نیز همچنان بنا بر گزارش های رسمی 26.9% جمعیت زیر خط فقر زندگی می کردندو از این میان 7.4% در گروه “به شدت فقیر” قرار می گرفتند. البته در سال 2019 پیشرفت سریع اقتصادی سبب شد تا تعداد میلیونرهای کلمبیایی افزایش پیدا کنند و دولت کلمبیا نیز در دو سال گذشته بیش از پیش به حمایت از طبقات کم درآمد پرداخت.

کار و حقوق ماهیانه کار در کلمبیا

یافتن شغل مناسب در کلمبیا با توجه به آمار بیکاری این کشور که 9.09% است و نسبت به سال های گذشته کمی افزایش داشته، ساده نخواهد بود. در حقیقت کلمبیا در گروه کشورهایی قرار می گیرد که کارفرمایان ترجیح می دهند در صورت وجود فرصت های شغلی خوب، هموطنان خود را به استخدام درآورند. البته لازم به ذکر است که در صورتی که یک فرد خارجی بخواهد شانسی برای پیدا کردن کار در این کشور داشته باشد ضروری است تا به زبان اسپانیایی آشنایی کامل داشته باشد زیرا کلمبیایی ها در غالب موارد آشنایی کافی به زبان انگلیسی ندارند.

مشکل بعدی سطح حقوق ماهیانه در کلمبیا است که به طور متوسط 692$ (دلار آمریکا) می باشد یعنی تنها 47% از حقوق ماهیانه جهانی، و این کشور هم چنین از این لحاظ پنجاه و چهارمین کشور دنیا است و یک رتبه از اوکراین بالاتر و یک رتبه از بلغارستان پایین تر است. البته لازم به ذکر است که تعداد سال های کاری هر فرد یعنی همان سابقه کار، نقش بسیار مهمی در میزان حقوق وی ایفا می کند. به طور کلی، شاغلینی که سابقه کاری آن ها بیش از 2 سال تا 5 سال باشد، به طور متوسط 32% بیش از کسانی که سابقه کاری کمتر از 2 سال دارند، حقوق دریافت می کنند. همینطور حقوق ماهیانه کار در کلمبیا برای متخصصینی که سابقه کاری آن ها بیش از 5 سال است در غالب موارد بیش از 36% کسانی که سابقه کاری کمتری دارند.

کار و حقوق ماهیانه کار در کلمبیا

اخذ اقامت کلمبیا

لازمه ورود به کلمبیا داشتن اقامت تحصیلی یا کاری است منتهی دانشگاه های کلمبیا رنکینگ جهانی قابل توجهی ندارند در نتیجه تعداد بسیار کمی از دانشجویان خارجی تمایل دارند در این کشور به تحصیل بپردازند. منتهی اگر فردی کلمبیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب نمود تنها در صورتی می تواند پس از اتمام تحصیلات در این کشور بماند که یا با یک فرد کلمبیایی ازدواج کند یا به استخدام یک کارفرمای کلمبیایی درآید و اقامت تحصیلی خود را تبدیل به اقامت کاری کند.

در صورتی که افراد تمایل داشته باشند بدون صرف وقت و هزینه بابت تحصیل مستقیما برای کار وارد کلمبیا شوند لازم است از یکی از کارفرمایان کلمبیایی پیشنهاد شغلی داشته باشند که این امر متاسفانه بدون حضور در خاک کلمبیا عملا ممکن نیست. در نقطه مقابل کلمبیا کشورهایی قرار دارند که به دلیل فرصت های شغلی بالا و آمار بیکاری زیر 4%، و به دلیل نیاز شدید بازار کار به استخدام افراد متخصص خارجی، ویزایی تحت عنوان جستجوگر کار دارند که این اجازه را به متقاضیان کار می دهد تا وارد این کشورها شوند و به دنبال کار بگردند. حضور در کشور مورد نظر و سپس ارتباط برقرار کردن با کارفرمایان بسیار ساده تر از ارتباط از راه دور است. کار در آلمان و اتریش به این نحو است، در حقیقت این دو کشور اروپایی ویزایی 6 ماهه به نام جستجوگر کار دارند.

مقایسه کار در کلمبیا و ویزای جستجوگر کار

همانطور که پیش تر ذکر شد دو کشور اتریش و آلمان از نیروهای کاری متخصص خارجی نیز استقبال می کنند تنها کافی است فرد مدرک لیسانس ترجیحا در یکی از رشته های فنی-مهندسی، 3 سال سابقه کار مرتبط و آشنایی با زبان انگلیسی یا آلمانی داشته باشد. در سال های گذشته کار در آلمان برای ایرانیان بسیار جالب توجه بوده و حتی شمار زیادی از هموطنان ایرانی موفق شده اند پس از ورود به خاک این کشور کارت آبی خود را نیز دریافت کنند. کارت آبی در واقع به کسانی داده می شود که مطابق رشته تحصیلی خود قرارداد کاری سالیانه خاصی با کارفرما منعقد کنند و این اجازه را به دارندگان این کارت می دهد تا  در سرتاسر اتحادیه اروپا کار و زندگی کنند.

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، سعی بر این بود تا اطلاعاتی در خصوص حقوق ماهیانه کار در کلمبیا، آمار بیکاری در این کشور و سایر نکات مرتبط توضیح داده شود. همچنین به دلیل نسبتا نامطلوب بودن شرایط کلمبیا برای کار خارجیان در نهایت توضیحات مختصری در خصوص کار در دو کشور آلمان و اتریش ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *