مهاجرت تحصیلی سوئیس

تحصیل رشته هنر در سوئیس

تحصیل رشته هنر در سوئیس

گرایشات مختلفی برای تحصیل رشته هنر در سوئیس وجود دارد که از معروفترین آنها می توان به موسیقی، طراحی، بازیگری، نویسندگی و سایر اشاره نمود. ابتداء لازم است مستحضر باشید که امکان تحصیل رشته های هنر هم در مقطع لیسانس (3 ساله) و هم مقطع کارشناسی ارشد (2 ساله) وجود دارد. اما ابتداء بایستی صلاحیت خود را جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های هنرهای زیبای سوئیس مورد بررسی قرار داده و سپس برای اپلای و در نهایت اخذ ویزای تحصیلی سوئیس اقدام نمود. دانشجویان گرامی می توانند سوالات مهم خود درباره شرایط تحصیل در هر کشور اروپایی از جمله کشور سوئیس را با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

شرایط تحصیل رشته هنر در سوئیس

در ابتداء لازم است بدانید که سوئیس از یک نظام آموزش عالی پیشرفته ای در سطح اروپا برخوردار است و نمونه بارز آن نیز دانشگاه های برتر و خوش آوازه ای مثل دانشگاه زوریخ، بازل یا لوزان می باشند. یکی از رشته های تحصیلی معروف دانشگاه های سوئیس نیز رشته هنر می باشد که طرفداران زیادی نیز دارد. از معروفترین گرایشات رشته هنر در سوئیس نیز می توان به بازیگری، نویسندگی، طراحی، موسیقی و … اشاره نمود. همانند هر رشته دیگری نیز امکان تحصیل در رشته هنر در مقاطع کارشناسی (B.A.) و کارشناسی ارشد (M.A.) برای علاقه مندان فراهم است. لازم به ذکر است سوئیس دارای شیوه پذیرش متمرکزی نبوده و لازم است تا متقاضیان در مرحله اپلای و پذیرش نهایی خود با دانشگاه مربوطه در ارتباط باشند.

فلذا متقاضیان در اولین گام برای تحصیل رشته هنر در سوئیس ملزم هستند تا با ارائه مدارک زیر نسبت به اخذ پذیرش خود اقدام نمایند:

  • مدرک دیپلم متوسطه برای متقاضیان مقطع کارشناسی
  • مدرک لیسانس معتبر برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد
  • مدرک زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس)
  • مدارک هویتی مثل پاسپورت، کارت ملی و شناسنامه

شرایط اخذ ویزای تحصیلی از کشور سوئیس

ویزای تحصیلی سوئیس توسط دولت این کشور برای دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در این کشور صادر شده و معمولا نیز مدت اعتبار آن معادل طول دوره تحصیلی دانشجو می باشد. بنابراین این نوع ویزا را می توان در رده ویزای اقامت طولانی سوئیس یا تایپ D محسوب کرد. فلذا از اهم امتیازات و ویژگی های ویزای تحصیلی سوئیس این است که:

امتیازات ویزای تحصیلی سوئیساما عملیات درخواست تا اخذ ویزای مذکور فرآیندی است که متقاضیان بایستی با مراجعه به سفارت سوئیس در تهران مراحل آن را طی کنند. در واقع پس از اخذ نامه پذیرش یا اپلای از دانشگاه های هنر سوئیس متقاضیان می توانند این فرآیند را با ارائه مدارک زیر آغاز کنند:

  • آخرین مدرک تحصیلی به انضمام ریزنمرات مربوطه
  • مدرک نمره زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس)
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • گواهی بانکی جهت اثبات تمکن مالی دانشجو
  • پاسپورت ملی معتبر با اعتبار حداقل 3 ماهه
  • کپی و اصل کلیه مدارک شناسایی
  • تاییدیه پذیرش یا نامه اپلای از دانشگاه های کشور سوئیس
  • تعهدنامه رسمی و مکتوب مبنی بر ترک سوئیس پس از فارغ التحصیلی
  • رزومه یا CV

دانشگاه های مهم برای تحصیل رشته هنر در سوئیس

همان طوری که می دانید و در مطالب فوق نیز بیان شد، نظام آموزش عالی سوئیس جزء نظام های مترقی و پیشرفته اروپایی است. امکان تحصیل در انواع رشته های تحصیلی مثل رشته هنر با شهریه مناسب و کیفیت عالی برای دانشجویان خارجی و اروپایی نیز فراهم است. بنابراین آنچه که قبل از اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس به متقاضیان توصیه می شود، انتخاب رشته و دانشگاه مناسب و سپس پرداختن به موضوع پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی است.

با این توضیح و با استناد به رتبه بندی تایمز در سال 2023 می توان برترین دانشگاه های سوئیس برای ادامه تحصیل رشته هنر را به صورت لیست زیر بیان کرد:

دانشگاهرتبه در سوئیسرتبه بین المللی
ETH Zurich19
اکول پلی تکنیک فدرال لوزان216
دانشگاه زوریخ383
دانشگاه بازل4136
دانشگاه برن5120

هزینه تحصیل رشته هنر در سوئیس

هزینه تحصیل رشته هنر در سوئیس

اما اکنون می رسیم به یکی از موضوعات مهمی که برای متقاضیان تحصیل رشته هنر در سوئیس بسیار مهم و حیاتی است و آن اطلاع از هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان در سوئیس می باشد. کلا این موضوع یک مبحثی با دو موضوع جداگانه است. موضوع اول درباره هزینه تحصیل یا مقدار شهریه دریافتی از دانشجویان رشته هنر می باشد. بر اساس آمار رسمی سال 2023، میانگین هزینه سالانه تحصیل رشته هنر در سوئیس در مقطع کارشناسی حدود 600 الی 3900€ (یورو) می باشد که بسته به دانشگاه محل تحصیل متفاوت است. حالا این عدد را با رقم بالای هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور مقایسه کنید که به طور متوسط شهریه سالیانه حدود 43000€ (یورو) از دانشجویان اخذ می کنند. برای درک بهتر از هزینه تحصیل رشته هنر در سوئیس می توان به نمودار آماری زیر و سطوح مختلف شهریه در دانشگاه های این کشور توجه کرد:

میانگین هزینه تحصیل سالیانه در سوئیس

هزینه زندگی دانشجوئی در سوئیس 2023

هزینه زندگی در سوئیس مخصوصا برای دانشجویان خارجی بسیار بالاست است و از همین رو نیز دانشجویان از همان ابتدای ورود خود به دانشگاه های این کشور درپی اخذ بورسیه تحصیلی و کار دانشجوئی هستند. در این مورد نیز با توجه به محدودیت موجود در رابطه با بورسیه های دولتی سوئیس دانشجویان نیز اغلب تمایل خود را به انجام کار دانشجوئی نشان می دهند که بر طبق قانون آنها حق کار پاره وقت تا 15 ساعت در هفته را دارند. بر طبق آخرین برآوردهای سال 2023، هزینه ماهانه زندگی دانشجویان خارجی در کشور سوئیس بین CHF1600 الی CHF2200 (فرانک) می باشد.

برای اطلاع از جزئیات هزینه برخی اقلام و کالاهای مهم در سوئیس 2023 توصیه می شود به لیست زیر توجه کنید:

آیتم هاهزینه به فرانک سوئیس
یک وعده غذا در رستوران ارزان27CHF
یک لیتر شیر1.56CHF
یک کیلو برنج2.95CHF
یک عدد نان تازه 500 گرمی2.85CHF
یک لیتر بنزین1.72CHF
اجاره آپارتمان تک خواب در شهر1586CHF

هموطنان عزیز می توانند از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان آخرین اطلاعات اعزام دانشجو به سوئیس در سال 2023 قرار گرفته و نسبت به شروع فرآیند پذیرش خود اقدام نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *