مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

تحصیل دندانپزشکی در چک ⭐ 3 دانشگاه مورد تائید

تحصیل دندانپزشکی در چک

اخذ پذیرش برای تحصیل دندانپزشکی در چک ⭐ 3 دانشگاه مورد تائید براساس آخرین قوانین 2023 مورد توجه بسیاری است. عالی ترین فرصت تحصیل، تحصیل دندانپزشکی به شمار می رود. نحوه پذیرش در دانشگاه های چک شاید برای بسیاری از دانشجویان مورد سوال باشد. کشور چک با زیبایی های فراوان شهری و طبیعی هر ساله میزبان تعداد کثیری از دانشجویان مهمان است. بسیاری از این دانشجویان با سودای تحصیل در رشته های پزشکی به چک می آیند. چرا که رشته های پزشکی و زیر مجموعه آن از قدمت بالایی در این کشور برخوردارند. ابهامات بسیاری دز زمینه اخذ پذیرش و تحصیل در چک وجود دارد. در این نوشتار سعی شده به تعدادی از این سوالات پاسخ داده شود. سوالاتی چون:

  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور چک چقدر است؟
  • تحصیل رشته دندانپزشکی در کدام یک از دانشگاه های چک امکان پذیر است؟
  • شرایط اخذ پذیرش در کشور چک برای رشته دندانپزشکی به چه صورت است؟

مشاوران و تیم ترجمه موسسه سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی بر پاسخ به سوالات شما داشته اند. در صورت هرگونه ابهام با مشاوران این موسسه تماس حاصل فرمایید.

اینفوگرافی تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

بررسی تحصیل دندانپزشکی در چک

جمهوری چک (Czech Republic) کشوری واقع در اروپای مرکزی است. شهر پراگ به عنوان پایتخت این کشور شناخته می ‌شود. این کشور در سال 1990 میلادی جدایی خود از کشور چکسلواکی را رسما اعلام نمود. ناگفته نماند که جمهوری چک تا سال 1918 میلادی، بخشی از امپراتوری اتریش محسوب می گردید. این کشور دارای نظام آموزشی مطلوبی می باشد. لذا می توان به عنوان گزینه ای مطلوب برای تحصیل به آن نگاه کرد. متقاضیان جویای شرایط تحصیل در چک، مستلزم آماده سازی خود در سطوح بالا می باشند.

در سال 1999 میلادی با ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) هم پیمان شد. درسال 2004 میلادی در فهرست کشورهای اتحادیه اروپا قرار گرفت. از آثار یونسکو در جمهوری چک می توان به 12 منطقه تاریخی اشاره نمود. زبان تکلم مردم این کشور چکی می ‌باشد. اما مردم این کشور به زبان اسلواکی یا زبان‌ های دیگر اقوام این کشور نیز صحبت می ‌کنند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در چک

ارتباط مستقیم با زبان تحصیلی و دانشگاه انتخابی دانشجو دارد. بر همین مبنا، دریافت پذیرش در دانشگاه های دولتی به مراتب دشوار تر از دانشگاه های خصوصی در چک است. چراکه شهریه یا هزینه تحصیلی در دانشگاه های خصوصی بیشتر می باشد.

متقاضیان جهت پذیرش در دانشگاه چارلز باید در آزمون بین المللی SAT شرکت نمایند. این آزمون در مراکز خاصی در دنیا و در طول سال به دفعات برگزار می گردد. زمینه های درسی در این آزمون شامل زیست شناسی، شیمی و ریاضیات است. اعلام نتایج آزمون یک ماه پس از برگزاری آزمون می باشد. به طور معمول آزمون May توسط دانشجویان انتخاب می گردد. متقاضیان بایستی حدودا 1850 امتیاز را در آزمون SAT به دست آورند.

محدودیت سنی برای تحصیل دندانپزشکی در چک

محدودیت سنی تحصیل دندانپزشکی در چک

در شرایط تحصیل دندانپزشکی در چک محدودیت سنی وجود دارد. متقاضیان باید به شرایط تحصیل دندانپزشکی توجه کافی داشته باشند. بدین صورت که سن متقاضیانی تحصیل در این رشته پس از دریافت مدرک دیپلم، نبایستی بیشتر از 21 سال باشد. دانش آموزانی که در پراک مشغول تحصیل هستند، پس از پایان تحصیلات مدرک MDDr به آنها اعطا می گردد. این مدرک معادل مدرک DDS است. مدرک DDS مورد تایید کل منطقه اتحادیه اروپا و آمریکا می باشد. دانش ‌آموز با در دست داشتن این مدرک قادر است در عالی ‌رتبه ‌ترین دانشگاه‌ های پزشکی و دندانپزشکی در سطح اروپا و آمریکا به ادامه تحصیل بپردازد.

مزایا تحصیل در چک

مزای تحصیلی جاذبه اصلی دانشجویان برای تحصیل در چک هستند. لذا بررسی آن ها حائز اهمیت می باشد و متقاضیان بایستی آن ها را به دقت بررسی کنند. این بررسی امکان بهره مندی از مهاجرتی آگاهانه را به متقاضیان خواهد داد. شایان ذکر است وجود مزایای متعدد به متقاضیان امکان بهره مندی از امکانات متعدد را نیز می دهد. برخی از این مزایا به شرح ذیل می باشند:

  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • تحصیل در دانشگاه های مطرح جهانی
  • هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه
  • اخذ مدارک تحصیلی معتبر جهانی
  • برخوداری از مجوز کار

محدودیت های تحصیل دندانپزشکی در چک

به طور کلی رشته دندانپزشکی یکی از رشته های مطلوب در سراسر جهان است. درآمد کار در این رشته بالا بوده و متقاضیان میتوانند به پشتوانه کار پس از تحصیل از مزایای آن بهره مند شوند. تحصیل در رشته دندانپزشکی در چک فارغ از محدودیت نیست و به طور کلی دارای برخی از مشکلات نیز می باشد. مشکلات رشته دندانپزشکی اغلب در دوران تحصیل ظهور می کنند. برخی از مشکلات و دشواری های تحصیل دندانپزشکی در چک عبارتند از:

مشکلات تحصیل دندانپزشکی در چک

هزینه تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

عوامل مهمی در تصمیم گیری افراد برای تحصیل دندانپزشکی در چک وجود دارد. از مهم ترین آنها می توان به هزینه های تحصیلی در جمهوری چک اشاره نمود. این هزینه نسبت به شهر محل تحصیل و سبک زندگی افراد متغیر خواهد بود. به طور کلی هزینه تحصیل در این رشته در کشور چک مبلغی بین CZK20736 الی CZK25920 (کرون) به صورت ماهیانه است.

در واقع هزینه ای معادل مبلغ CZK311047 (کرون) در طول سال را برای دانشجو در بردارد. این مبلغ در انواع دانشگاه های جمهوری چک متفاوت و متغیر می باشد. هزینه‌ای که دانشجو بایستی بابت خوابگاه و یا منزل مسکونی پرداخت نماید. این هزینه بین CZK6480 تا CZK7776 (کرون) به ‌صورت ماهیانه است. این هزینه ها به نوع خوابگاه یا خانه انتخابی دانشجو بستگی دارد و متغیر است.

در جدول زیر اسامی تعدادی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته دندانپزشکی و میزان شهریه ذکر شده است:

نام دانشگاهرنکینگ جهانی (QA)طول دورهمیزان شهریه سالیانه به کرون چک
 دانشگاه چارلز7415 سالCZK272322
دانشگاه پالاکی64960 ماهCZK274483
دانشگاه ماساریک64060 ماهCZK250709
دانشگاه ماساریک(کمپس)39560 ماهCZK250709
دانشگاه چارلز(کمپس)5555 سالCZK317709

کار ضمن تحصیل در جمهوری چک

دولت جمهوری چک به دانشجویان دانشگاه های این کشور امکان کار ضمن تحصیل در چک را داده است. بنابراین دانشجویان خارجی همزمان با تحصیل می توانند به مدت 20 ساعت در طول هفته را به فعالیت شغلی بپردازند. این در حالی است که دانشجویان بین المللی می بایست جهت کار ضمن تحصیل، مجوز کار اخذ نمایند. دانشجویانی که کمتر از 30 روز در طول سال مشغول کار هستند، نیاز به اخذ مجوز کار ندارند. متقاضیان می توانند با بررسی نرخ بیکاری در چک، شانس یافتن شغل در این کشور را تخمین زنند.

شرح تحصیل دندانپزشکی در چک

تحصیل دندانپزشکی در چک شرایطی دارد که در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت است. به‌ طور مثال تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه چارلز پراگ این کشور به مدت 5 سال به طول خواهد انجامید. این رشته به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می گردد. تعداد واحدهای درسی در این رشته، 300 واحد می باشد. دانشجو بایستی تمامی واحدها را گذرانده، نمره قبولی را اخذ نماید. سختگیری ها و دشواری هایی از سوی دانشگاه های چک جهت پذیرش برای دانشجویان متقاضی تحصیل دندانپزشکی وجود دارد.

این سختگیری ها شامل:

  • آزمون ورودی
  • مصاحبه های شفاهی
  • سن دانشجویان
  • هدف و انگیزه دانشجویان

از این میان دانشگاه های چک با کالج ها و مراکز معتبر آموزشی قرارداد همکاری دارند.

ناگفته نماند در برخی مواقع خود دانشگاه ‌ها نسبت به تاسیس کالج ‌ها جهت دوره پیش‌نیاز پزشکی به نام Foundation اقدام می نمایند. هدف از این دوره‌ ها آمادگی دانش‌ آموز جهت ورود به دانشگاه‌ های عالی و کسب تخصصی آموزش آکادمیک است. کشور چک به ‌عنوان یک کشور اروپایی، دارای مجهزترین امکانات تحصیل دندانپزشکی در چک به زبان انگلیسی درسطح اروپا می باشد. ویژگی های تحصیل دندانپزشکی در چک عبارتند از:

ویژگی های تحصیل دندانپزشکی در چک

دانشگاه های دندانپزشکی جمهوری چک

در جمهوری چک 3 دانشگاه وجود دارد که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت در کشور است. اسامی این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه چارلز (Charles University)
  • دانشگاه علوم پزشکی پالاکی (Palaky University in Olomouc)
  • دانشگاه ماساریک برنو (Masaryk University Brno)

دانشگاه چارلز در سال 1348 میلادی در این کشور به تاسیس رسید. در واقع جزوء قدیمی ترین دانشگاه ها در سطح اروپا محسوب می گردد. این دانشگاه در شمال آلپ می باشد. این دانشگاه مهد پرورش بسیاری از دانشمندان و محققان بین‌المللی است‌. اغلب این دانشمندان در زمینه ‌های علمی صاحب نظر هستند.

ویژگی های تحصیل دندانپزشکی در چک به زبان انگلیسی

تحصیل در چک به زبان انگلیسی برای متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی نیز میسر می باشد. از این رو بررسی آن به آگاهی متقاضیان در خصوص مهاجرت آن ها یاری می رساند. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی مشمول ویژگی های متعددی می شوند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • عدم نیاز به فراگیری زبان چک
  • نیاز به مدرک زبان معتبر
  • نیاز به رزومه تحصیلی قدرتمند
  • بهره مندی از مزایای اقامت و تحصیل
  • بهره مندی از امکان کار پس از تحصیل در چک

تحصیل دندانپزشکی در چک به زبان انگلیسی

امکان تحصیل در برنامه های پزشکی به خصوص تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در اروپا توانسته وجه تمایز این کشور با سایر کشورها باشد. شایان ذکر است که تحصیل دندانپزشکی در این کشور به پای تحصیل در آلمان یا اتریش نخواهد رسید ولی از تحصیل در هند و کشورهای این چنان در مرتبه بالاتری قرار دارد.

تحصیل دندانپزشکی در چک به زبان انگلیسی

اخذ بورسیه دانشجویی برای تحصیل دندانپزشکی در چک

طی سالهای اخیر اخذ بورسیه دانشجویی برای تحصیل دندانپزشکی در چک، مورد توجه اغلب کشورهای جهان قرار گرفته است. زیرا با وجود هزینه های پایین تحصیل دندانپرشکی در چک، این کشور به دانشجویان کم بضاعت بورسیه های دانشجویی گوناگونی را نیز ارائه می دهد. اغلب بورسیه های دانشجویی برای تحصیل دندانپزشکی در چک مبتنی بر شایستگی دانشجویان می باشد. بنابراین دانشجویانی که از کارنامه های درخشانی در حوزه تحصیل در مقاطع مختلف برخوردارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی این کشور استفاده کنند. یکی از اصلی ترین بورسیه های دندانپزشکی در جمهوری چک بورسیه قرارداد بین المللی دوجانبه در این کشور است. که هرساله توسط وزارت آموزش، جوانان و ورزش جمهوری چک به عنوان بخشی از برنامه های تبادل بین دولتی با چندین کشور به افراد خارجی بورسیه اعطا می کند. همچنین یکی از پرتقاضا ترین بورسیه های دانشجویی در این کشور نامیده می شود.

برای اینکه بیشتر با انواع بورسیه های دانشجویی جهت تحصیل دندانپزشکی در چک آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع بروسیه دندانپزشکی در جمهوری چکتوضیحات
بورسیه دولتی دندانپزشکیدولت جمهوری چک، هرساله به عنوان بخشی از برنامه کمک به توسعه خارجی خود بورسیه های دندانپزشکی دولتی را به دانشجویان بین المللی اعطا می کند.
بورسیه دانشجویی اراسموسبورسیه کارشناسی ارشد اراسموس برنامه های دانشگاهی استثنایی هستند که توسط همکاری های آموزش عالی در سراسر جهان ارائه می شوند.
بورسیه های بنیاد اینلاکسدانشجویان دندانپزشکی که برنامه های تمام وقت کارشناسی ارشد، یا دکترا را دنبال می کنند، می توانند از طریق این برنامه برای کمک هزینه و بورسیه دانشجویی در جمهوری چک درخواست دهند. با این بورسیه دانشجویی می توانید در جمهوری چک به آموزش و تحقیقات با کیفیت بالا به ویژه در دندانپزشکی تکیه کنید.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین بورسیه دانشجویی را از دیدگاه دانشجویان مشاهده فرمایید:

محبوب ترین بورسیه دانشجویی را از دیدگاه دانشجویان

مراحل دندانپزشک شدن پس از تحصیل دندانرپزشکی در چک

به طور کلی روند دندانپزشکی شدن پس از تحصیل دندامپزشکی در چک، دشوار تر از روند تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. اتباع خارجی که به دنبال شغل دندانپزشکی در این کوشر هستند باید مراحلی را به ترتیب طی کنند تا در جمهوری چک به یک دندانپزشکی ماهر تبدیل شوند. در قدم اول برای دندانپزشک شدن در جمهوری چک، باید مدرک دندانپزشکی معتبری را از یکی از دانشگاه های دندانپزشکی این کشور دریافت کنید. مدرک دندامپزشکی در جمهوری چک، یک برنامه 5 ساله است که بر جنبه های نظری و بالینی دندانپزشکی تمرکز دارد. به طور کلی پس از گذراندن ترم 6 و 8 در دانشگاه ها، دانشجویان چند هفته تمرین حرفه ای را پشت سر می گذارند. به این نکته مهم توجه فرمایید که جهت اخذ مدرک دندانپزشکی، برخی از دانشگاه های این کشور ممکن است فرمت برنامه درسی متفاوتی داشته باشند.

برای اینکه بیشتر با مراحل دندانپزشکی در جمهوری چک آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مراحل دندانپزشکی شدن در جمهوری چکتوضیحات
ثبت نام در اتاق دندانپزشکی چکهمه دندانپزشکان در جمهوری چک باید در اتاق دندانپزشکی این کشور و وزارت بهداشت ثبت نام کنند. این اتاق یکی از اعضای فدراسیون جهانی دندانپزشکی است.
به عنوان دندانپزشکی در جمهوری چک کار کنید.قبل از این که یک دانپزشک در جمهوری چک مجوز فعالیت مستقل بگیرد، باید آموزش حرفه ای را در این کشور طی کند. البته لازم به ذکر است که آموزش حرفه ای در جمهوری چک، حدود 3 سال از زمان صلاحیت به طول می انجامد.
ادامه آموزش در جمهوری چکاتاق دندانپزشکی د رجمهوری چک از دندانپزشکان می خواهد که به یادگیری خود در این کشور ادامه دهند. به همین منظور اتاق دندانپزشکی در جمهوری چک، گواهینامه های گوناگونی را برای دندانپزشکان آماده کرده است.

آزمون ورودی برای تحصیل دندانپزشکی در چک

یکی از اصلی ترین چالش های اتباع خارجی برای تحصیل دندانپزشکی در چک، شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های دندانپزشکی این کشور است. در اغلب دانشکده های دندانپزشکی در جمهوری چک، آزمون ورودی برای تایید صلاحیت متقاضیان صورت می گیرد. این آزمون شامل سوالات چند گزینه ای در زیست شناسی، شیمی و فیزیک است و سطح آزمون گواهینامه عمومی آموزش سطح پیشرفته GCE است. آزمون ورودی دندانپزشکی در جمهوری چک، به شرکت کنندگان موارد دقیقی بریا آماده شدن جهت امتحان را ارائه می دهد. به این نکته مهم توجه فرمایید که، مهلت ارسال مدارک با توجه به هر دانشگاه در این کشور متفاوت خواهد بود، اما به طور کل اولین آن در ماه مه می باشد. در نهایت اینکه اغلب دانشکده های دندانپزشکی در جمهوری چک، نیاز به ارسال درخواست از طریق اینترنت و ارسال نسخه های کاغذی پس از تایید قبلی در پرداخت هزینه های پردازش دارند.

چالش های تحصیل دندانپزشکی در چک

لازم به ذکر است که بدانید، تحصیل دندانپزشکی در چک در کنار مزایای بی شمار، دارای چالش های اندکی نیز می باشد. از اصلی ترین چالش های تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک، نبود زیرساخت های مناسب جهت تحصیل دندانپزشکی می باشد. علاوه بر این هزینه تحصیل دندانپزشکی نیز در این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار بالا است. نبود امنیت کافی برای دانشجویان نیز از دیگر چالش های تحصیل دندانپزشکی در این کشور محسوب می شود. به طور مثال افزایش چشم گیر جیب بر ها در این کشور موجب نگرانی اغلب دانشجویان در این کشور شده است. بنابراین هر زمان در مکان شلوغی در این کشور هستید، مراقب اشیاء با ارزش خود باشید. در نهایت اینکه زمان انتظار برای خدمات بهداشتی در این کشور بسیار طولانی است.

اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به چک و روش های مهاجرت را می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت نمایید. کارشناسان ما پاسخگوی هرگونه سوالات شما عزیزان درخصوص تحصیل دندانپزشکی در چک و مهاجرت به این کشور هستند. تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری جهت کسب مشاوره های تخصصی باعث افتخار این موسسه می باشد.

سوالات متداول در باب تحصیل دندانپزشکی در چک

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در چک می باشیم:

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در کشور چک چیست؟ به منظور تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور، بایستی در مرحله اول اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور کرد. دانشگاه ها در این کشور از رتبه ی بسیار بالایی برخوردار است و همچنین هزینه های مقرون به صرفه ای نیز دارند.
  • چرا باید کشور چک را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی انتخاب کنیم؟ دانشگاه های کشور چک از رتبه های بالایی برخوردار هستند، همچنین هزینه های دانشگاه در این کشور نسبت به سایر کشور های اروپا بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم وجود دارد.
  • هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی چقدر می باشد؟ هزینه های تحصیل در کشور چک به طور کلی بسیار از دیگر مناطق اروپا مقرون به صرفه تر است. در واقع هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور سالیانه هزینه ای حدود CZK305863 تا CZK323593 (کرون) خواهد بود.
  • مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور چک کدام اند؟ برای اخذ پذیرش ا دانشگاه های دندانپزشکی در کشور چک بایستی مدارکی از قبیل: مدارک تحصیل در دوره قبل/ مدارک هویتی/ نامه تمکن مالی/ گواهی عدم سوء پیشینه/ گواهی سلامت و نامه پذیرش را ارائه دهید.
4.9/5 - (11 امتیاز)

17 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در چک ⭐ 3 دانشگاه مورد تائید

  1. سمانه گفت:

    من فکر میکنم مزایا تحصیل دندان پزشکی در چک بیشتز از معایبش هست درسته که زبان چکی سخته ولی کم کم میشه یاد گرفت و جدا از این هم دندان پزشکی یکی از رشته های پولسازه. موسسه شما برای گرفتن پذیرش در رشته دندان پزشکی خدماتی داره؟ یا پیشنهاداتی دارین که شانس گرفتن پذیرش رو بالا برد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام تمامی خدمات در مجموعه سفیران به صورت تخصصی و با ضمانت صورت میگیره. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. پریا همتی گفت:

    سلام روزتون بخیر من 19 سالمه می خواستم برای دندون پزشکی در چک اقدام کنم. می خواستم ببینم برای تحصیل دندان پزشکی توی چک چه مدارکی لازمه و با ایلتس 5.5 میشه اقدام کرد

    1. صادقی گفت:

      سلام برای بررسی مدارک لازم در خصوص تحصیل دندانپزشکی در چک باید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل دندانپزشکی در چک تشکر می کنم اگه امکانش هست در موردهزینه تحصیل و زندگی در کشور جمهوری چک هم مطلب بذارید

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. با کلیک بر لینک هزینه تحصیل و زندگی در چک می توانید مطالعه کنید.

  4. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام و سپاس فراوان بابت مقاله خوبتون لطفا بفرمائید شما برای مقطع دکترا اقدام دارید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای پذیرش در مقطع دکترا باید سوپروایرز داشته باشید. در خصوص بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  5. ساسان گفت:

    بعد از سال اول که آزمون ورودی روو دادیم و موفق نبودیم میشه باز موند تو این کشور سال بعد آزمون داد؟ به چه طریق میشه اقامت رو تمدید کرد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در خصوص عدم قبولی در آزمون خیر.
      برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  6. دنیز گفت:

    سلام. بجز دانشگاه چارلز چک کدوم دانشگاه معتبر دانشکده پزشکی معتبری دارند؟

  7. امید گفت:

    از آنجایی که تحصیل در رشته دندانپزشکی پرهزینه می باشد آیا در این کشور هزینه تحصیل در این رشته چه میزان می باشد؟

  8. صبا صابری گفت:

    ممنون از مطالب خوب و به روزتون

  9. سحر گفت:

    ممنون از سایت به روزتون

  10. عادل گفت:

    تشکر میکنم ازتون. مطالب مفیدی بود

  11. امیرحسین گفت:

    مقاله خوبی بود.
    با تشکر

  12. هانا گفت:

    ممنونم بابت اطلاعات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *