مهاجرت تحصیلی پرتغال

تحصیل دندانپزشکی در پرتغال

تحصیل دندانپزشکی در پرتغال

تحصیل دندانپزشکی در پرتغال در سال 2023 به دلیل هزینه مقرون به صرفه و امکان تحصیل به زبان انگلیسی یکی از رشته های محبوب برای تحصیل دانشجویان است. این کشور در کنار اسپانیا و اقیانوس اطلس واقع شده و از آب و هوای نسبتا معتدل و گرم برخوردار است. این کشور علاوه بر تحصیل دارای جذابیت های فراوان طبیعی و فرهنگی است. زبان پرتغالی یکی از زبان های زنده دنیا در بسیاری از کشورها از جمله برزیل است. تحصیل دندانپزشکی در این کشور نیز به زبان پرتغالی است . تحصیل در رشته های پزشکی به خصوص رشته دندانپزشکی نیازمند ارائه مدارک و همچنین سطح علمی بالا از متقاضی می باشد.

در ادامه این نوشتار مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات زیر درباره رشته دندانپزشکی در پرتغال پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در پرتغال در سال 2023 چیست؟
  • بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل دندانپزشکی کدامند؟
  • مزایای تحصیل دندانپزشکی در پرتغال چیست؟
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در پرتغال چقدر است؟
  • اقامت پس از تحصیل دندانپزشکی در پرتغال چگونه است؟

درباره تحصیل دندانپزشکی در پرتغال در سال 2023

تحصیل دندانپزشکی در این کشور 3 مؤلفه اصلی دارد. اولین مورد شامل موضوعات متداول در پزشکی و دندانپزشکی است. از علوم زیست پزشکی از جمله علوم رفتاری، اپیدمیولوژی، آسیب شناسی و میکروبیولوژی درباره بیماری های انسانی می باشد. مورد دوم شامل جنبه های دهان و دندان علوم زیستی است که منجر به درک تشخیص، پیشگیری و معالجه بیماری ها و اختلالات دهان و دندان و اثرات بیماری سیستمیک بر روی دهان و دندان می شود. سومین جنبه های بالینی و فنی دندانپزشکی را با ارائه خدمات بهداشتی جامع دهان و دندان برای بیماران در هر سنی پوشش می دهد. تحصیل دندانپزشکی در پرتغال دانشجویان را قادر می سازد. از سال اول در مراقبت از دندان بیماران و مسئولیت مناسب مراقبت از بیمار را در مراحل اولیه بر عهده بگیرند. در طول دوره تحصیلی، تعادل تدریس از علوم نظری و دانشگاهی به کسب تجربه عملی و بالینی تغییر می کند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در پرتغال در سال 2023

برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور بایستی 5 سال تحصیل را که شامل 10 ترم است در نظر بگیرید. همانطور که گفته شد در طول تحصیل دروس تئوری و دانشگاهی به سمت دروس عملی و کار در کلینیک و بیمارستان ها می رود تا دانشجویان بتوانند به عنوان یک دندانپزشک در جامعه این کشور معرفی شوند. تحصیل دندانپزشکی در اکثر دانشگاه های این کشور به سبب ارتباط پزشک با بیمار تماما به زبان پرتغالی صورت می گیرد. فقط در برخی موسسات خصوصی به زبان انگلیسی می باشد. لذا برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور و کار دندانپزشکی پس از تحصیل در این کشور بایستی به زبان پرتغالی مسلط شوید. تحصیل دندانپزشکی در این کشور دارای اهمیت است. دانشگاه های خوب این کشور همواره با داشتن دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی تحصیل این رشته را محقق می سازند.

درصد تعداد دانشجویانی که در سال های اخیر در این کشور در رشته دندانپزشکی مشغول به تحصیل شده اند، در نمودار زیر بیان شده است:

درصد پذیرش متقاضیان دندانپزشکی پرتغال

الزامات تحصیل دندانپزشکی در پرتغال

شرایط اصلی تحصیل دندانپزشکی در این کشور در سال 2023 همانند تحصیل پزشکی در این رشته است. دانشجویان بایستی در دروس زیست، شیمی، بیوشیمی، فیزیک یا ریاضی نمره مناسب را کسب نمایند. در دوره پیش پزشکی شرکت کنند و نمره قبولی را کسب کنند. علاوه بر این نیز برخی دانشگاه ها آزمون ورودی خود را برای تعیین سطح دانشجویان انجام می دهند. همچنین در مصاحبه با دانشجویان وضعیت آنها را می سنجند. از دیگر شرایط تحصیل دندانپزشکی در این کشور تسلط بر زبان پرتغالی در سطح B2 است. چنانچه موسساتی را یافتید که تحصیل دندانپزشکی در این کشور به زبان انگلیسی ارائه شود بایستی مدرک آیلتس 7 را ارائه نمایید. به صورت کلی شرایط ورود و تحصیل دندانپزشکی در پرتغال از بسیاری از کشورهای دیگر راحت تر است .با اخذ نمرات دروس ذکر شده پذیرش امکان پذیر است.

متقاضیان دجهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور می باید در آزمون MCAT نمره لازم را نیز کسب نمایند. مدارک مورد نیاز در خصوص تحصیل در این رشته بدین شرح می باشد:

  • ارائه گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه 3 قطعه عکس رنگی 4 در 5
  • ارائه مدارک تحصیلی متقاضی به همراه ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • ارائه فرم تکمیل درخواست برای دانشگاه مورد نظر
  • ارائه انگیزش نامه
  • ارائه تمکن مالی مناسب جهت تامین هزینه تحصیل و زندگی در این کشور
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه گواهی رسید پرداخت هزینه ویزا و پذیرش

چرا تحصیل دندانپزشکی در پرتغال؟

این کشور یکی از اعضاء پیمان شنگن است. دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی پرتغال برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور می توانند در زمان تعطیلات بین ترم و یا آخر هفته به کشورهای اروپایی دیگر بدون نیاز به اخذ ویزای دیگر سفر کنند. همچنین برخی از دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته و دانشجویان می توانند مدرک معتبر در داخل کشور را اخذ کنند.

از دیگر مزایای تحصیل در پرتغال و تحصیل دندانپزشکی در این کشور می توان موارد زیر را اشاره کرد.

  • تحصیل دندانپزشکی با هزینه متناسب
  • دریافت مدرک دندانپزشکی معتبر
  • هزینه زندگی مقرون به صرفه
  • کار دندانپزشکی در کلینیک و بیمارستان های این کشور
  • اقامت در خوابگاه های دانشجویی
  • استفاده از مزایای ویزای تحصیلی
  • امکان ثبت نام در انجمن دندانپزشکان این کشور

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های برتر پرتغال

خوشبختانه تحصیل دندانپزشکی در این کشور در برترین دانشگاه های این کشور نیز ارائه می شود. دانشجویان می توانند با تحصیل در این دانشگاه ها مدرک معتبر دندانپزشکی را در سطوح مختلف اخذ نمایند. با مدرک خود در انجمن دندانپزشکی این کشور ثبت نام شوند و وارد حرفه دندانپزشکی شوند. علاوه بر دانشگاه های برتر این کشور دانشجویان همچنین می توانند در موسسات و دانشگاه های خصوص مشغول به تحصیل دندانپزشکی در این کشور شوند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های برتر پرتغال عبارتست از:

نام دانشگاهشهررده بندی QS 2023
دانشگاه لیسبونلیسبون335
دانشگاه پورتوپورتو274
دانشگاه کویمبرا پرتغالکویمبرا438
دانشگاه نوا دلیسبوالیسبون369
دانشگاه کاتولیک پرتغاللیسبون801
موسسه عالی علوم بهداشتی اگاس مونیزلیسبون
دانشگاه فرناندو پسواپورتو

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پورتو پرتغال

دانشگاه پورتو پرتغال (University of Porto) از برترین دانشگاه های این کشور است. دارای دانشکده دندانپزشکی برای تحصیل این رشته است. در سال 1989 به دنبال ادغام دانشکده پزشکی دندانپزشکی سابق در دانشگاه پورتو، دانشکده پزشکی دندانپزشکی این دانشگاه تاسیس شد. امروزه از موسسه های مشهور در جهان در زمینه تحقیقات و آموزش بهداشت دهان و دندان است. تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه به منظور توسعه مهارت های نظری و عملی، با هدف کارآیی بالینی دندانپزشکی انجام می شود.

همچنین آموزش جامع در زمینه های دندانپزشکی و مهارت های فنی کامل در کلیه زمینه های مداخله دندانپزشکی بالینی، توانایی کار تیمی، مهارت های ارتباطی و مهارت های اجتماعی متناسب با تمرین بالینی، مداخلات بالینی براساس شواهد علمی و براساس تحلیل منطقی مبتنی بر مشکلات از نظر تشخیص، برنامه ریزی و رویکرد درمانی ایجاد می شود. همچنین توانایی توسعه مهارت ها از طریق مکانیسم های یادگیری مادام العمر ارائه می گردد.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه لیسبون پرتغال

دانشگاه لیسبون پرتغال (University of Lisbon) یکی از برترین دانشگاه های این کشور جهت تحصیل دندانپزشکی است. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه لیسبون اولین موسسه آموزشی دانشگاه این کشور بود که دندانپزشکی را تدریس کرد. در حال حاضر این دانشگاه علاوه بر دندانپزشکی، در رشته های بهداشت دهان و دندان و دندانپزشکی، دندانپزشکی و علوم و فنون بهداشت دهان و دندان نیز برنامه های خود را ارائه می کند.
همچنین در نظر داشته باشید که درآمد پزشکان در پایتخت این کشور نسبت به سایر شهرهای این کشور بیشتر خواهد بود، که به شرح زیر می باشد:

  • حداقل درآمد حدود 2990€ (یورو)
  • حداکثر درآمد حدود 10300€ (یورو)

درآمد سایر مشاغل مرتبط با این رشته در جدول زیر بیان شده است:

نام موقعیت شغلیمیزان دریافتی به یورو
دستیار دندانپزشک1810€
اورتودنتیست7710€
پروتز دندان7900€
تکنسین دندانپزشکی1620€

در دوره تحصیلات تکمیلی همچنین مسئول برگزاری دوره های تخصصی، بهبود و به روز رسانی است. تشویق و تحقیقات علمی در زمینه علوم بهداشت دهان و دندان را انجام می دهد. در کلینیک های دانشگاهی خود مشاوره و معالجه را در زمینه دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان ارائه می دهد. همچنین در زمینه دفاع از سلامت عمومی و رفاه مردم در حوزه بهداشت دهان و دندان با همکاری سایر نهادهای دولتی و خصوصی در محدوده خود همکاری می کند.

تحصیل دندانپزشکی در پرتغال در موسسه اگاس مونیز

موسسه عالی علوم بهداشتی اگاس مونیز (Egas Moniz) یکی از موسسات خصوصی در این کشور است که مدارک دندانپزشکی را ارائه می کند. مدرک کارشناسی ارشد دندانپزشکی این موسسه یکی از مشهورترین مدارک کارشناسی ارشد این کشور در این زمینه است. به دلیل سازگاری با فرایند بولونیا و تحصیل بالینی در ترم آخر می باشد.

هدف از برنامه دندانپزشکی این موسسه، توسعه توانایی های علمی و فنی لازم برای پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان است. دندانپزشکانی که از این موسسه فارغ التحصیل می شوند. به لطف تدریس ویژه در سال های آخر تحت آموزش عمومی قرار می گیرند. برای کار در زمینه حرفه ای آموزش می بینند. این موسسه حدود 30 سال است که کار خود را شروع کرده است. دارای یک تعالی در سطح عالی آموزش دندانپزشکی است.

اقامت پس از تحصیل پرتغال

علاوه بر دندانپزشکی عمومی، دندانپزشکان در این کشور می توانند پس از اتمام تحصیلات تکمیلی بعد از فارغ التحصیلی از دانشکده دندانپزشکی، در آن تخصص داشته باشند. این تخصص ها ممکن است شامل ارتودنسی باشد، یعنی ناحیه مربوط به ترمیم فک و دندان ها است. مربوط به لثه ها و ساختارهای پشتی دهان است. جراح دهان و فک و صورت یکی دیگر از تخصص هایی است که مربوط به جراحی های زیبایی دهانی و معاینه و بازسازی استخوان های صورت می شود.

(آسمان آبی دندانپزشکان)

زیبایی دندان که به عنوان دندانپزشکی زیبایی نیز شناخته می شود. برای زیبایی و ظاهر دندان ها، لثه ها و سایر می باشد. کارهای دندانپزشکی زیبایی می توانند برای بهبود و ترمیم آسیب های ناشی، غفلت یا پیشرفت طبیعی که از نظر زیبایی شناختی خوشایند نیستند، شگفتی سازند. در صورت یافتن کار پس از تحصیل دانشجویان می توانند به راحتی در این کشور اقامت یابند. از مهم ترین هزینه های اقامت پس از تحصیل در این کشور، آگاهی از هزینه های خرید و یا اجاره آپارتمان می باشد.

هزینه اجاره آپارتمان در این کشور بدین صورت می باشد:

  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 710€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر 570€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 1288€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر 933€ (یورو)

درآمد رشته دندانپزشکی در پرتغال

یکی از پر درآمدترین رشته ها در سال 2024_2023 در این کشور رشته دندانپزشکی می باشد. میزان دریافتی حاصل از این رشته در شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود. با این تفاوت که درآمد متقاضیان این رشته در پایتخت این کشور، لیسبون بیشتر خواهد بود. همچنین عوامل دیگری در میزان دریافتی حاصل از این شغل تاثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال عواملی مانند سن متقاضی، میزان تحصیلات و میزان تجربه کاری در میزان دریافتی، پاداش و سایر مسائل تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

دندانپزشکان در این کشور به ازای هر ساعت کار مفید در مطب های خصوصی یا کلینیک های مخصوص حدود 37€ (یورو) دریافت خواهند نمود. تفاوت پرداختی این رشته در شهرهای مختلف این کشور بدین شرح می باشد:

تفاوت پرداختی دندانپزشکان در شهرهای پرتغال

هزینه تحصیل دندانپزشکی در پرتغال در سال 2023

هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور نیز مانند دیگر رشته های پزشکی در این کشور است. بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی ارزان تر می باشد. به طور کلی هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور حدود 2000€ الی 5000€ (یورو) می باشد. البته این هزینه ها ممکن است برای دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا برای برخی از دانشگاه ها بالاتر برود.

هزینه زندگی در پرتغال نیز مقرون به صرفه است و در حدود 700€ (یورو) در ماه می باشد.

هزینه اقامت دانشجویی در این کشور نیز بسته به شهر محل تحصیل متفاوت است. حدودا 300€ الی 800€ (یورو) در ماه می باشد. چنانچه قصد تحصیل رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی را دارید می توانید با اخذ مشاوره از وکیلان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین و مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی جهت تحصیل را بیابید و به اروپا مهاجرت کنید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در پرتغال

در انتها مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب تحصیل دندانپزشکی در پرتغال در سال 2023 می باشیم:

  • تحصیل دندانپزشکی در پرتغال به چه شاخه هایی از این علم می پردازد؟ تحصیل دندانپزشکی در پرتغال به علوم زیست پزشکی، علوم دهان و دندان و جنبه های بالینی و فنی دندان پزشکی می پردازد و تحصیل در ایم رشته در پرتغال موجب می شود تا دانشجو به تعادلی بین تدریس نظری در دانشگاه و کسب تجربه عملی و بالینی در کلینیک ها برسد.
  • آموزش در رشته دندان پزشکی در پرتغال به چه شکل صورت می پذیرد؟ تحصیل دندانپزشکی در کشور پرتغال 5 سال (10 ترم) به طول می انجامد که شامل دوره های تئوری و عملی و کلینیکال است و فقط به زبان پرتغالی تدریس می گردد.
  • متقاضیان برای ورود به رشته دندانپزشکی در پرتغال چه شرایطی را باید دارا باشند؟ ابتدا باید دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم باشند. اغلب دوره های دندان پزشکی به زبان پرتغالی و نیازمند ارائه مدرک B2 است و اگر دوره ایی یافت شود که به زبان انگلیسی تدریس انجام گیرد، ارائه حداقل مدرک زبان آیلتس 7 الزامی می باشد. در پایان دوره پیش پزشکی آزمون ورودی جهت تعیین سطح دانشجویان انجام می گیرد.
  • میزان شهریه برای تحصیل در برترین دانشگاه های دندان پزشکی پرتغال چقدر است؟ دانشگاه های لیسبون، پورتو، کویمبرا، نوا دلیسبوا، دانشگاه کاتولیک پرتغال و سایر که از برترین دانشگاه های دندانپزشکی پرتغال شناخته می شوند، دارای شهریه های سالانه 2000€ الی 5000€ (یورو) هستند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *