مهاجرت تحصیلی ایتالیا

تحصیل در دانشگاه میلان ایتالیا

تحصیل در دانشگاه میلان ایتالیا

در کشور ایتالیا دانشگاه های عالی رتبه وجود دارد اما یکی از مهمترین دانشگاه های این کشور دانشگاه میلان و تحصیل در دانشگاه میلان ایتالیا است. دانشگاه میلان یکی از بزرگترین دانشگاه ها در سطح اتحادیه اروپا به حساب می ­آید. بطوریکه در این دانشگاه 60000 دانشجو مشغول به تحصیل و 2000 پرسنل آموزشی مشغول به فعالیت می­ باشند. این دانشگاه در سال 1924 در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد. تنها رشته های علوم انسانی و پزشکی در این مرکز ارائه می گردید. اما با گذشت زمان و افزایش دانشجویان در این کشور شعبه های دیگری از این دانشگاه را در نقاط مختلف کشور ایتالیا ایجاد نمودند.

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند بایستی با دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا به این کشور سفر نمایند. دانشگاه میلان در اکثر رنکینگ ها دارای رتبه برتر در میان دانشگاه های این کشور است. موضوع این مقاله تحصیل در دانشگاه میلان می باشد. از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند دعوت می ­نماییم این مقاله را با دقت مطالعه فرمایند.

رنکینگ دانشگاه میلان ایتالیا

دانشگاه میلان رتبه های برتر را در میان دانشگاه های ایتالیا، اتحادیه اروپا و جهان به خود اختصاص داده است بطوریکه:

  • به عنوان برترین دانشگاه در کشور ایتالیا محسوب می ­گردد.
  • دارای رتبه 325 در میان دانشگاه های سراسر دنیا است.
  • دارای رتبه 7 در میان دانشگاه های ایتالیا
  • این دانشگاه دارای رتبه 1 در دانشگاه های ایتالیا و رتبه 97 را در میان دانشگاه های جهان در رشته های علوم زیستی و پزشکی کسب نموده است.
  • و این دانشگاه تنها دانشگاهی است که عضو LERU می­ باشد.

نمره زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه میلان ایتالیا

جهت تحصیل در این دانشگاه متقاضیان بایستی نمره زبان معقولی را ارائه دهند. در جدول زیر به بررسی نمره های زبان قابل قبول این دانشگاه می پردازیم:

دوره هاآیلتستافل مبتنی بر اینترنتتافل مبتنی بر دفترچه
کارشناسی5.580550
کارشناسی ارشد5.585550
دکتری685500

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه میلان را دارند باید در آزمون زبان انگلیسی و یا ایتالیایی این دانشگاه حضوریابند. حداقل نمره قبولی برای پذیرش در این دانشگاه را کسب نمایند. همچنان دانشجویانی که زبان انگلیسی و یا ایتالیایی تسلط ندارند می توانند در دوره های آموزشی زبان انگلیسی و یا ایتالیایی این دانشگاه شرکت نمایند. این دوره ها به صورت رایگان برگزار می­ شوند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ایتالیا می توانید مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

شهریه های دانشگاه میلان ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

تحصیل در دانشگاه میلان برای دانشجویان خارجی به صورت رایگان نمی ­باشد. دانشجویان بایستی مبالغی را به عنوان شهریه به این دانشگاه پرداخت نمایند. شهریه تحصیلی این دانشگاه هر ساله در ماه می اعلام می­ گردد. اما هم اکنون شهریه تحصیلی دانشجویان به ازای هر ترم برابر با 500€ الی 3900€ (یورو) می ­باشد.

تحصیل در دانشگاه میلان به این گونه است که دانشجویان بایستی مبلغی را به عنوان شهریه ثابت به این دانشگاه پرداخت نماید. شهریه ثابت این دانشگاه را همه­ دانشجویان باید پرداخت نمایند. نسبت به توان مالی دانشجو متفاوت می­ باشد. هزینه های زندگی در ایتالیا بستگی به محل تولد دانشجویان دارد. اما بطور متوسط 230€ الی 280€ (یورو) در ماه تخمین زده شده است.

بررسی تحصیل در دانشگاه میلان ایتالیا

دانشگاه میلان برای دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه کمک هزینه ها و بورسیه هایی را قرار داده است. ارزش این کمک هزینه ها بستگی به محل اقامت دانشجو و درآمد سالیانه متفاوت می باشد. به طور کلی مبلغ بورسیه ای که این دانشگاه برای دانشجویان قرار داده است که بین 1880€ الی 5140€ (یورو) متغیر می­ باشد. دانشجویان خارجی که تحصیل در دانشگاه میلان را انتخاب نموده اند، می ­توانند از بورسیه های دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه استفاده نمایند.

ناگفته نماند بورسیه های تحصیلی این دانشگاه وابسته به سازمان هایی است که در کشور ایتالیا قرار دارد. دانشجویان در صورتی ک قبلا از بورسیه های این سازمان ها استفاده نموده باشند، بورسیه دانشگاه میلان به آنها تعلق نخواهد گرفت. این دانشگاه سالانه از دانشجویان ممتاز در این دانشگاه با اهدای جوایز تقدیر می ­نماید. همچنین این دانشگاه برای دانشجویانی که بر روی پایان نامه های خود کار می­ کنند بورسیه هایی را در نظر گرفته است.

دانشکده های دانشگاه میلان کشور ایتالیا

دانشگاه میلان در ابتدا دارای رشته های پزشکی و علوم انسانی بود. تنها دارای یک ساختمان مرکزی در شهر میلان قرار داشت. با افزایش تعداد دانشجویان در این دانشگاه دانشکده های دیگری در زیر مجموعه این دانشگاه ایجاد نمودند. از جمله دانشکده های دانشگاه میلان عبارتند از:

  • دانشکده علوم کشاورزی و غذایی
  • دانشکده علوم ورزشی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده زبان شناسی و علوم وفرهنگ
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم سیاسی، اقتصاد وعلوم اجتماعی
  • دانشکده علوم و تکنولوژی
  • دانشکده دامپزشکی

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه میلان ایتالیا

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه میلان ایتالیا

دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره­ کارشناسی این دانشگاه را دارند بایستی مدارک زیر را به این دانشگاه ارائه نمایند:

  1. مدارک تحصیلی دوران دبیرستان اعم از دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات
  2. ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا ایتالیایی
  3. ارائه مدرک کارشناسی که مورد تایید کشور ایتالیا باشد.
  4. ارائه مدرک زبان انگلیسی ویا ایتالیایی

شرایط اعزام دانشجو به ایتالیا در مقاله مذکور به صورت کامل شرح داده شده است. بدین ترتیب می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید.

بررسی خوابگاه های کشور ایتالیا

دانشجویانی که برای مدت کوتاهی برای تحصیل به دانشگاه میلان مراجعت نموده اند، جهت اسکان بایستی از هتل های دانشجویی در شهر میلان استفاده نمایند. اجاره این هتل های دانشجویی برابر با 60€ الی 120€ (یورو) به ازای هر شب می ­باشد. دانشجویانی که در مقاطع مختلف در دانشگاه میلان مشغول به تحصیل هستند از خوابگاه ها استفاده می ­کنند. این خوابگاه ها برای دانشجویان به صورت رایگان نمی­ باشند. دانشجویان ملزم به پرداخت اجاره هستند.

هزینه اجاره خوابگاه هایی که این دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می ­دهد 180€ الی 300€ (یورو) در ماه می باشد. ظرفیت خوابگاه های دانشگاه میلان 400 نفر می­ باشد. که دانشجویان در اتاق های یک الی 2 خوابه و چند نفره با یکدیگر زندگی می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت افتخار دارد پاسخگوی سوالات دانشجویان در این زمینه باشد. دانشجویان می ­توانند جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این موسسه ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *