مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل دامپزشکی در کانادا

تحصیل دامپزشکی در کانادا

با تحصیل دامپزشکی در کانادا و راه یابی در دانشگاه های این کشور می توان شرایط مهاجرت و همچنین گرفتن اقامت این کشور زیبا و پیشرفته را به دست آورد. اشخاصی که علاقه مند به کسب نمودن اطلاعات بیشتری در رابطه با تحصیل نمودن در این رشته پر متقاضی هستید با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید.

رشته دامپزشکی یکی از رشته ها و زمینه های تحصیلی در این کشور می باشد که اخیرا مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. همچنین تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی که در ایران مدرک دامپزشکی خود را از دانشگاه های معتبر ایرانی کسب کرده اند علاقه زیادی برای مهاجرت به کانادا برای کار یا ادامه تحصیل دارند. اما متقاضیان تحصیل دامپزشکی در کانادا باید این نکته را در نظر داشته باشند که برای این کار باید از شرایط مهاجرت به کانادا و هزینه زندگی در کانادا آگاهی کامل داشته باشند تا مراحل مهاجرت را با موفقیت پشت سر بگذرانند.

دانشکده ها و تحصیل دامپزشکی در کانادا

اصلی ترین دانشکده دامپزشکی در این کشور دانشکده انتاریو نام دارد که در دانشگاه گولف کشور کانادا و در در سال 1862 تاسیس شده است. همچنین این دانشگاه قدیمی ترین دانشکده در زمینه تحصیل در رشته دامپزشکی در سطح قاره آمریکای شمالی می باشد که در حال حاضر جایگاه این دانشکده در رتبه اول دانشگاه علوم دامپزشکی از جانب سازمان QS را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر می باشد. برنامه دکتری دامپزشکی این دانشکده توسط انجمن های پزشکی و هم چنین دامپزشکی کشور کانادا و ایالات متحده مورد تأیید است.

طول دوره تحصیل دامپزشکی در کانادا

تحصیلات تکمیلی رشته دامپزشکی در دانشگاه ها و دانشکده های این کشور پیشرفته بیش از 5 سال به طول می انجامد. به طوری که متقاضیان و دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل نمودن در رشته دامپزشکی این کشور باشند ملزم می باشند که به میزان 2 سال برای یادگیری مقدماتی و آموزش های اولیه سپری کنند. دوره های تحصیلی رشته دامپزشکی در معتبرترین دانشگاه های این کشور به 3 بخش دوره تحصیلی کارشناسی، دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و دوره تحصیلی دکتری تقسیم می شود.

شرایط تحصیل دامپزشکی در کانادا

متقاضیانی که قصد تحصیل دامپزشکی در کانادا را دارند برای شروع کار باید روادید تحصیلی این کشور را کسب کنند و وارد این کشور شوند. در نهایت در دبیرستان های کانادایی برای تحصیل دامپزشکی در کانادا درس بخوانند اصلی ترین دروس عبارتند از:

  • زیست شناسی
  • شیمی
  • فیزیک پایه
  • علوم انسانی
  • علوم اجتماعی
  • ریاضیات

پس از دوره دبیرستان در صورتی که دانشجو نمرات خوب داشته باشد. از لحاظ علمی دارای سطح بالایی باشد، می تواند جهت تحصیل دامپزشکی در کانادا وارد معتبرترین دانشگاه های این کشور شود. دانشجویان و متقاضیانی که می خواهند در دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل دامپزشکی شوند، می توانند با ارائه دیپلم و مدارک مورد نیاز به صورت کامل، وارد دانشگاه ها و دانشکده های دامپزشکی این کشور شوند.

شرایط تحصیل دامپزشکی در کانادا

شرایط کاری دامپزشکان در کانادا

کشور کانادا از پیشرفته ترین کشورهای دنیا می باشد. جامعه این کشور از مردم چند ملیتی تشکیل شده است. با دریافت مجوز کاری در رشته های مختلف مشغول به کار یا تحصیل می باشند. افرادی که دوره های تحصیل دامپزشکی در کانادا را به پایان می رسانند می توانند با مشغول به کار شدن، درآمد بسیار مطلوبی داشته باشند. پس از گذشت یک سال برای به دست آوردن اقامت این کشور اقدام کنند. علت اصلی این موضوع وجود داشتن مشاغل زیادی در کشور کانادا می باشد که با حیوانات در ارتباط هستند.

مجوز اشتغال دامپزشکان در کانادا

دانشجویانی که در کشور ایران مدرک دامپزشکی کسب کرده اند اما با توجه به شرایط مطلوب کانادا می خواهند به این کشور سفر کنند و مشغول به کار در این کشور شوند. ملزم می باشند که برای تبدیل و تایید مدرک خود در امتحانات مشخصی در این کشور شرکت کنند و لازم به ذکر است که تمامی این امور به مدت 5 سال طول خواهد کشید.

این مراحل به ترتیب زیر می باشند:

  • Basic and Clinical Sciences Exam
  • Veterinary Skills Training and Enhancement Program
  • A.V.L.E
  • Restricted License under supervision
  • Clinical Proficiency Examination
  • C.J.E

اخذ مجوز دامپزشکی در کانادا

B.C.S.E پس از انجام تمامی امور ثبت نام و سنجیده شدن مدرک تحصیلی متقاضی داده خواهد شد. متقاضی باید در این آزمون شرکت کند تا دانش تئوری و عملی وی در زمینه های مختلفی دامپزشکی مانند آناتومی، بیهوشی و غیره سنجیده شود. V.S.T.E.P: پس از سپری کردن اولین مرحله، متقاضی باید در این دوره شرکت کند تا مهارت های بیشتری در این رشته بدست آورند. لازم به ذکر است که کلاس های این دوره حداکثر 480 ساعت می باشد. N.A.V.L.E این آزمون بعد از دومین مرحله برای ارزیابی توانایی های کسب شده متقاضی گرفته می شود. فقط 2 سال یک بار برگزار می شود.

R.L.U.S این مرحله بعد از انجام تمامی مرحله های بالا صورت می گیرد. هدف آن ارزیابی متقاضی در زمینه های مختلف عملی می باشد. C.P.E: در این مرحله که از مهم ترین مراحل نیز به شمار می رود. متقاضی باید تکنیک های خود را نشان دهد. T.CVO.J.E، بعد از اتمام تمامی مراحل، متقاضی می تواند اقدام به کسب این مدرک کند و پس از آن مشغول به کار شود. با توجه با اتمام مقاله تحصیل دامپزشکی در کانادا چنانچه شما هم علاقه مند به مهاجرت و هم چنین گرفتن حق اقامت این کشور از روش تحصیل شدید این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر دانشگاه های کانادا به اطلاعات جامعی دست یابید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *