مهاجرت تحصیلی اسلواکی

تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی

تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی

خوشبختانه تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی امکان پذیر است. دانشجویان می توانند با شرکت در دوره های تقویت زبان، زبان تحصیلی خود را تقویت کنند. البته به صورت عمومی ورود به دوره های انگلیسی زبان نیاز به اثبات مهارت زبان دارد. در نتیجه یا می توانید از ابتدا مدرک زبان ارائه کنید و یا به طریقی دیگر اثبات کنید که به زبان انگلیسی مسلط هستید.

دانشگاه های اسلواکی برای جذب دانشجویان خارجی در خصوص تحصیل در اسلواکی سخت گیری انجام نمی دهند با این حال باید شرایط دانشگاه را برآورده کنید. لازم به ذکر است بسیاری از دوره های دانشگاهی این کشور به زبان اسلواکی ارائه می شود و دوره های آمادگی زبان اسلواکی به دانشجویان خارجی ارائه می شود. گروه کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت شما برای ارائه راهنمایی و مشاوره مهاجرتی هستند.

زندگی و تحصیل در کشور اسلواکی

جمهوری اسلواکی در اروپای مرکزی واقع شده است و با اتریش، جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اوکراین مرز مشترک دارد. کوه ها، دشت ها، دره ها، دریاچه ها و جنگل ها نمونه های بسیاری از زیبایی های طبیعی اسلواکی را در طول سال ارائه می دهند. قوس کارپات، طیف وسیعی از کوه ها که در شمال گسترش یافته اند، تقریباً نیمی از کشور را اشغال می کند. سرزمین های پست از جنوب غربی از طریق جنوب به قسمت های شرقی به جنوب کشور کشیده شده و از مناطق مهم کشاورزی اسلواکی هستند.

جمهوری اسلواکی با 4 فصل دارای آب و هوای قاره ای است. تابستان ها گرم است. زمستان ها سرد، ابری و مرطوب است. میانگین دمای روزانه زمستان 2- درجه سانتی گراد است، اما ممکن است به 15- برسد. متوسط ​​دما روزانه در تابستان 21 درجه سانتی گراد است، اما می تواند به اندازه بیش از 30 درجه سانتیگراد گرم باشد. پایتخت این کشور براتیسلاو است و بسیاری از دانشگاه های برجسته این کشور در این شهر قرار دارند. تحصیل در اسلواکی به دلیل پذیرش راحت و هزینه کم تر مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است.

در نمودار زیر درصد دانشجویان خارجی در هر مقطع در کشور اسلواکی آورده شده است:

دانشجویان خارجی در اسلواکی

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی

شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی به طور کلی با اتباع اسلواکی برابر است. در موارد موجه هیئت دانشگاهی دانشکده مربوطه می تواند آنها را با توجه به پیشنهادی که رئیس یا مدیر دانشگاه ارائه می دهد، به طور مناسب تطبیق دهد. دارندگان لیسانس بین المللی شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه های عالی در اسلواکی را دارند. برای مراحل پذیرش، اسناد تحصیلات قبلی شما باید توسط جمهوری اسلواکی شناخته شود. متقاضیان بین المللی، که تمام شرایط پذیرش را ندارند، ممکن است لازم باشد در دوره های مقدماتی، از جمله دوره های زبان اسلواکی (در صورت تمایل به مطالعه برنامه ارائه شده به زبان اسلواکی)، شرکت کنند. چنین دوره هایی توسط موسسه زبان و مطالعات مقدماتی مرکز آموزش مداوم در دانشگاه کامنیوس در براتیسلاوا ارائه می شود.

  • دوره های زبان اسلواکی نیز توسط دانشگاه های دیگر در اسلواکی یا مدارس زبان خصوصی برگزار می شود.
  • هر دانشکده معیارهای خاص خود را برای پذیرش دانشجو تعیین می کند.
  • دانشجویان باید شرایط پذیرش را بخوانند و برای پذیرش در دانشکده مورد نظر خود اقدام کنند.
  • اطلاعات به روز شده در مورد برنامه های تحصیلی اسلواکی و انگلیسی در وب سایت ها یا بخش بین المللی دانشکده های مربوطه موجود است.

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی به شرح زیر است:

ردیفشرط
1شرکت در دوره های مقدماتی زبان دانشگاه
2ارائه گواهی عمومی تحصیلات متوسطه یا گواهی عمومی آموزش به زبان انگلیسی
3فارغ التحصیلی از یک موسسه معتبر در یک کشور بومی انگلیسی زبان

شروع به تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی

اسلواکی یکی از کشورهای اروپایی است که تحصیل در آن نه تنها برای دانشجویان داخلی بلکه برای دانشجویان خارجی نیز به صورت رایگان در دسترس است. تحصیل در یکی از دانشگاه های اسلواکی و به زبان اسلواکی انجام خواهد شد. خبر خوب این است که زبان اسلواکی متعلق به زبان های اسلاو است و به طور متوسط ​​1 سال دوره های مقدماتی برای یک متقاضی برای رسیدن به سطح لازم از مهارت زبان برای یادگیری کافی است. بنابراین، بیایید قدم به قدم ببینیم که برای دانشجو شدن در یک دانشگاه اسلواکی و دارنده مجوز اقامت اسلواکی باید چه کاری انجام دهید. هر خارجی که برای اجازه اقامت در اسلواکی درخواست می کند، باید گواهی نامه معتبر پلیس با آپوستیل، حداکثر 90 روز، ارائه دهد.

شما باید گواهی تحصیلات متوسطه داشته باشید که باید یک آپوستیل روی آن قرار دهید. اگر قبلاً تحصیلات عالی دارید، به عنوان مثال، مدرک لیسانس، و برای مدرک کارشناسی ارشد درخواست می دهید، پس باید مدرک آخرین تحصیلات عالی را ارائه دهید. ترجمه به زبان اسلواکی و تایید گواهینامه/دیپلم ضروری است (این به رسمیت شناختن مدرک خارجی شما در اسلواکی است. بسته به دانشگاه، یا ارائه گواهی رسمی دولتی (که در دوره های مقدماتی یا با قبولی در آزمون بین المللی برای سطح مهارت زبان اسلواکی قابل دریافت است) یا پس از پذیرش برای قبولی در مصاحبه ضروری است. جایی که سطح مهارت شما در اسلواکی مشخص می شود. برخی از دانشگاه ها به یکی یا دیگری نیاز ندارند، اما باید آماده باشید که تحصیل بدون دانستن زبان سخت است و ممکن است جلسه اول را پشت سر نگذارید.

شروع به تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی

تحصیل بدون مدرک زبان در کشور اسلواکی

اسلواکی زبان رسمی جمهوری اسلواکی است و از زیر گروه اسلاوی غربی از خانواده زبان های هند و اروپایی است و از خط رومی استفاده می کند. تفاوت آن با زبان چکی تفاوت زیادی ندارد و درک مطلب در هر دو زبان معمول است. اکثر جمعیت جمهوری اسلواکی (6.78%) اسلواکیایی را به عنوان زبان مادری خود صحبت می کنند. دومین زبان مادری که بیشترین صحبت را می کند زبان مجاری است (9.4%). بیشترین زبان های خارجی انگلیسی، آلمانی، روسی، مجاری و فرانسوی است. عموماً جمعیت جوان شهری از نظر زبانی مسلط به نظر می رسد.

زبان های خارجی گاهی در مهد کودک ها تدریس می شوند، در حالی که یادگیری زبان خارجی معمولاً انگلیسی در مدارس ابتدایی (از کلاس 3 تا 9) و در مدارس متوسطه اجباری است. برخی از مدارس ابتدایی و متوسطه وجود دارد که اکثر کلاس ها را به زبان های خارجی مانند مجارستانی، اوکراینی، بلغاری، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی برگزار می کنند. آموزشگاه های خصوصی زبان امکانات زیادی را برای یادگیری زبان های خارجی به کودکان، جوانان و بزرگسالان ارائه می دهند. جهت تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی متقاضیان باید در مراکز آموزش زبان شرکت کنند و گواهی معتبر را اخذ کنند.

تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های اسلواکی

دانشگاه های عالی موسسات آموزش، علمی و هنری سطح سوم هستند. وظیفه اصلی آنها ارائه آموزش عالی و تحقیقات علمی خلاق یا فعالیت هنری خلاقانه است. بر اساس تاسیس و بودجه 3 نوع موسسه عالی وجود دارد:

نوع موسسهشرح
موسسات آموزش عالی دولتیآنها با قانون تاسیس می شوند و بودجه آنها بیشتر توسط دولت تأمین می شود. آنها نهادهای قانونی و خودگردان هستند. در حال حاضر، 20 دانشگاه عالی دولتی در اسلواکی وجود دارد که شامل 9 دانشگاه سنتی، 5 دانشگاه فناوری، 3 عالی هنر و موسیقی، 1 دانشگاه اقتصادی، 1 دانشگاه دامپزشکی و داروسازی و 1 دانشگاه کشاورزی است.
موسسات آموزش عالی ارگانیدانشکده های نظامی، پلیس و پزشکی هستند. آنها توسط قانون تاسیس می شوند و توسط دولت از طریق وزارتخانه های مربوطه دولت اداره می شوند. بودجه وزارتخانه های عالی دولتی به طور کامل از بودجه دولت تامین می شود.
موسسات آموزش عالی خصوصیبه تأیید دولت صادر شده توسط دولت جمهوری اسلواکی نیاز دارند. آنها توسط موسسات یا بنیانگذاران غیردولتی تأسیس و تأمین می شوند. بیشتر موسسات خصوصی آموزش در زمینه های اقتصادی، تجاری، مدیریت، حقوق، روابط بین الملل، توسعه منطقه ای، خدمات پزشکی و اجتماعی ارائه می دهند.

در لیست زیر از جمله دانشگاه های اسلواکی که تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی را ارائه می کنند معرفی شده اند:

  • آکادمی هنر Banská Bystrica
  • آکادمی هنر براتیسلاو
  • دانشگاه Alexander Dubček
  • دانشگاه کاتولیک روزمبروک
  • دانشگاه کمنیوس
  • Selye University in Komárno
  • دانشگاه سافاریک
  • دانشگاه کشاورزی اسلواک نیترا
  • دانشگاه فنی براتیسلاو
  • دانشگاه فنی زوولن
  • دانشگاه فنی کوشی
  • دانشگاه ترناوا
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی کوشی

هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی

هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی

شهریه برنامه های تحصیلی ارائه شده به زبان های خارجی توسط هر دانشگاه یا دانشکده به طور جداگانه تعیین می شود. هزینه ها از 1500€ الی 13000€ (یورو) در هر سال تحصیلی متفاوت است. اطلاعات به روز شده در مورد هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی را می توانید در مقاله ارائه شده بخوانید. با این حال، دانشجویانی که تحصیلات تمام وقت خود را در اسلواکی می گذرانند و بیش از مدت زمان استاندارد تحصیل نمی کنند، برای برنامه ای که به زبان اسلواکی پیشنهاد شده است شهریه نمی پردازند.

کلیه برنامه های تحصیلی باید توسط وزارت آموزش، علوم، تحقیقات و ورزش جمهوری اسلواکی معتبر شناخته شوند. شهریه های مختلفی مربوط به تحصیل در زبان خارجی وجود دارد (در غیر این صورت دانشجویان ممکن است برای تحصیل در زبان اسلواکی اقدام کنند، اما پس از آزمون و همچنین کلاس ها به زبان اسلواکی تسلط کافی به زبان اسلواکی لازم است). برنامه های قبل از تحصیل به زبان های خارجی از 2500€ تا 11000€ (یورو) در هر سال تحصیل متفاوت است.

دوره زبان اسلواکیایی در کشور اسلواکی

برای متقاضیانی که مهارت زبان اسلواکیایی لازم را ندارند اما سایر شرایط علمی را دارند، دانشجو می تواند برای برنامه مقدماتی دوره زبان اسلواکی شرکت کند. هدف اصلی این دوره دریافت مهارت زبان اسلواکی برای برقراری ارتباط در محیط اسلواکی، یادگیری اصطلاحات اسلواکیایی و تکمیل دانش تخصصی در زمینه موضوعات، که تحصیلات بعدی دانشگاهی وی خواهد بود می باشد. گروه های مطالعاتی با توجه به رشته های تحصیلی تشکیل می شوند.

این برنامه با 5 هفته دوره فشرده زبان اسلواکی شروع می شود. امتحانات در پایان هر ترم به صورت کتبی و یا شفاهی برنامه ریزی می شود. پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه، به دانشجو گواهی گذراندن زبان و آمادگی تحصیلی اعطا می شود. هزینه این دوره حدودا 4000€ (یورو) است. جهت شرایط اعزام دانشجو به اسلواکی می توانید مقاله را حاضر مطالعه کنید. همچنین برای استفاده از خدمات مهاجرتی و اقدام مطمئن برای اخذ ویزا، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

متداول ترین سوالات تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی

در بخش پایانی متداول ترین سوالات تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی چه میزان می باشد؟ شهریه برنامه های تحصیلی ارائه شده به زبان های خارجی توسط هر دانشگاه یا دانشکده به طور جداگانه تعیین می شود. هزینه ها از 1500€ الی 13000€ (یورو) در هر سال تحصیلی متفاوت است.
  • شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی به چه صورت می باشد؟ شرکت در دوره های مقدماتی زبان دانشگاه، ارائه گواهی عمومی تحصیلات متوسطه به زبان انگلیسی و فارغ التحصیلی از یک موسسه معتبر در یک کشور بومی انگلیسی زبان
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی

  1. پریا احمدی گفت:

    سلام خسته نباشید و خیلی ممنون که درباره تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی و دانشگاه و انواع موسسات تحصیلی توضیح مناسبی داشت. هزینه این دوره زبان رو باید قبل از مهاجرت پرداخت کرد؟ بدون مدرک زبان میشه رشته داروسازی و پرستاری رو بهش فکر کرد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله هزینه تحصیل باید یکجا پرداخت کنید. در خصوص مشاوره برای تحصیل در اسلواکی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *