مهاجرت تحصیلی قطر

بورس تحصیلی در قطر

بورس تحصیلی در قطر

کسب بورس تحصیلی در قطر شرایط خاصی دارد و دانشجویان و متقاضیانی که شرایط مورد نیاز را دارا باشند می توانند اقدام به دریافت بورس تحصیلی در قطر کنند. بورس تحصیلی در قطر دارای انواع مختلفی می باشد و متقاضیانی که موفق به دریافت آن می شوند، می توانند از مزایای بسیار خوب آن بهره مند شوند.

دانشجویان زیادی در سال های اخیر اقدام به مهاجرت تحصیلی به قطر کرده اند و بیش از شصت درصد از فارغ التحصیلان بین المللی دانشگاه های قطر، بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود اقدام به کسب اقامت و تابعیت بعد از تحصیل در این کشور میکنند. با دریافت بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در کشور قطر، شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار ساده تر می شود؛ به همین دلیل هر ساله دانشجویان زیادی اقدام به دریافت و کسب بورس تحصیلی در قطر می کنند تا از هزینه های تحصیل و اقامت خود بکاهند. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

کسب بورسیه های تحصیلی در قطر

جهت کسب بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی در کشور قطر، متقاضیان باید شرایط خاصی داشته باشند و برای کسب هر نوع بورس تحصیلی در قطر، ارائه مدارک مورد نیاز الزامی می باشد. بورسیه های تحصیلی کشور قطر معمولا شامل چندین مزایا می شوند:

  • هزینه کتاب های درسی
  • هزینه های سکونت در خوابگاه دانشگاه
  • هزینه های حمل و نقل
  • بلیط هواپیما (به دانشجویانی که در قطر اقامت ندارند.)

در صورتی که دانشجویان بدون داشتن دلیل و خارج از چارچوب مقررات دانشگاهی از ترم خارج شوند، ملزم به پرداخت جریمه های مشخص شده خواهند بود. بورس تحصیلی در قطر به دو بخش تقسیم می شود:

بورسیهانواع
بورسیه های تحصیلی رقابتیIslamic and other Countries Scholarships
H.E.Q.S. for Academic Excellence
P. Scholarships
QUHP Scholarships
بورسیه های تحصیلی غیر رقابتیGCCS Scholarships Embassies
GCCQC Scholarships
N.C. Scholarships
H. Scholarships

در بخش های بعدی اطلاعات بیشتری درباره بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی ذکر شده کسب خواهید کرد.

بورس تحصیلی اسلامی در قطر و سایر کشورها

این بورس تحصیلی توسط دانشگاه به دانشجویان کشورهای اسلامی و دیگر کشورها ارائه می شود. متقاضیان این بورس تحصیلی ممکن است توسط سفارتخانه های خود نامزد شوند و یا ممکن است به طور مستقیم به دانشگاه قطر اقدام کنند. دانشجویان نامزدی ممکن است این بورس تحصیلی را در طول ترم پاییز و ترم پاییز همان سال تحصیلی دریافت کنند، هرچند آنها مجاز نیستند بورس تحصیلی را به سال تحصیلی بعدی انتقال دهند. دو نوع این بورس تحصیلی وجود دارد که عبارتند از بورس تحصیلی داخلی و خارجی.

انواع بورس تحصیلی اسلامی در قطر و سایر کشورها

انواع بورس تحصیلی اسلامی در قطر و سایر کشورها عبارتند از:

بورس تحصیلی داخلی: این بورس تحصیلی توسط دانشگاه به متقاضیان از داخل قطر ارائه می شود و لازم به ذکر است که این کمک هزینه تحصیلی فقط شامل هزینه تحصیل و هزینه کتاب می شود.

متقاضیان باید شرایط پذیرش کالج و تحصیلات عالی را که به آنها اعمال می شود، برآورده کنند. از جمله متن نهایی رسمی دبیرستان برای متقاضیان پذیرفته شده جدید الزامی می باشند و به یاد داشته باشید که دانش آموزان باید شرایط و ضوابط تحصیلی آکادمیک را برای حفظ بورس تحصیلی تطبیق دهند.

بورس تحصیلی خارجی: این بورس تحصیلی توسط دانشگاه به متقاضیان خارج از قطر ارائه می شود. این متقاضیان ممکن است توسط سفارتخانه های خود نامزد شوند یا به طور مستقیم به دانشگاه قطر اقدام کنند و لازم به ذکر است که دانشجویان از طرف دانشگاه قطر حمایت خواهند شد و این کمک هزینه تحصیلی شامل معافیت از هزینه های دوره های تحصیل، ارائه پذیرش دانشگاه و رزرو بلیط سالانه بلیط هواپیما و کتاب های درسی متقاضی می باشد.

متقاضیان باید شرایط پذیرش کالج و تحصیلات عالی را که به آنها اعمال می شود، برآورده کنند. از جمله متن نهایی رسمی دبیرستان برای متقاضیان پذیرفته شده جدید الزامی می باشند و به یاد داشته باشید که کسب این بورسیه با ارائه مدرک زبان آیلتس و داشتن نمرات بالا در زبان و ریاضی ممکن می باشد و همچنین دانش آموزان باید شرایط و ضوابط تحصیلی آکادمیک را برای حفظ بورس تحصیلی تطبیق دهند.

بورسیه H.H.E.Q.S. for Academic Excellence در قطر

این بورس تحصیلی توسط دانشگاه به بهترین فارغ التحصیلان دبیرستانی ارائه شده می شود که میانگین های بالاتری در آزمون های تحصیلی متوسطه در قطر دارند. این کمک هزینه تحصیلی هر ساله به 10 دانشجو مرد و 10 دانشجو زن ارائه می شود. لازم به ذکر است که این کمک هزینه تحصیلی شامل معافیت از هزینه های تحصیل و هزینه کتاب می شود و دانش آموزان باید شرایط و ضوابط تحصیلی آکادمیک را برای حفظ بورس تحصیلی تطبیق دهند.

شرایط کسب این بورسیه:

  • داشتن مدرک دوره ی متوسطه کسب شده در قطر (با معدل بالا)
  • متقاضی باید در همان سالی که در آن درخواست بورس تحصیلی ساخته شده است، دوره ی تحصیلی متوسطه خود را به پایان رسانده باشد.
  • ثبت نام برای این بورسیه در ترم پاییز انجام می شود.

(O.P. Scholarships) و بورس تحصیلی در قطر

این بورس تحصیلی به دانشجویان دانشگاهی دوره کارشناسی قطر ارائه می شود که عملکرد آنها در دوره های دانشگاه عالی می باشد و لازم به ذکر است که این بورس تحصیلی شامل معافیت از هزینه های تحصیل است. به یاد داشته باشید که دانش آموزان باید شرایط و ضوابط تحصیلی آکادمیک را برای حفظ بورس تحصیلی تطبیق دهند.

شرایط کسب این بورسیه به صورت زیر می باشد:

  • ثبت نام در دانشگاه قطر
  • کسب نمره 3.5 از 4 در جی پی ای
  • سپری کردن 30 ساعت تحصیلی در هفته
  • افرادی که بالاترین معدل را کسب کنند، در اولویت قرار خواهند داشت

متقاضیان می توانند برای مطلع شدن از شرایط کاری در کشور قطر در سال 2023 به مقاله ی کار در قطر در سال 2023 مراجعه کنند.

QUHP Scholarships و بورس تحصیلی در قطر

QUHP Scholarships و بورس تحصیلی در قطر

بورس تحصیلی افتخارات دانشجویان افتخاری فعال در دانشگاه قطر را هدف قرار می دهد. در هر سال تحصیلی تنها 3 دانشجو موفق به دریافت این بورسیه تحصیلی می شوند و لازم به ذکر است که این بورس تحصیلی شامل معافیت از هزینه های تحصیل است. به یاد داشته باشید که دانش آموزان باید شرایط و ضوابط تحصیلی آکادمیک را برای حفظ بورس تحصیلی تطبیق دهند

شرایط کسب این بورسیه به صورت زیر می باشد:

  • کامل کردن سمینار (Freshman)
  • داشنجو به هیچ عنوان نباید قوانین و مقررات ذکر شده را نقض کند.
  • دانشجویان برای کسب این بورسیه نباید بورسیه دیگری کسب کرده باشند.

بورس تحصیلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

این بورس تحصیلی توسط دانشگاه به دانشجویان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ارائه می شود که دارای گواهینامه دبیرستان یا معادل آن در کشورهای خود یا هر کشور دیگری به استثنای قطر می باشند. این بورسیه تحصیلی معمولا در دومین ترم تحصیلی به دانشجویان ارائه می شود و لازم به ذکر است که این بورس تحصیلی شامل معافیت از هزینه های تحصیل و دریافت مسکن آزاد از دانشگاه می باشد. به یاد داشته باشید که دانش آموزان باید شرایط و ضوابط تحصیلی آکادمیک را برای حفظ بورس تحصیلی تطبیق دهند.

شرایط کسب این بورسیه به صورت زیر می باشد:

  • کسب نامه ای از سفارت برای ارائه به دانشگاه قطر جهت کسب این کمک هزینه
  • متقاضی باید از شرایط پذیرش کالج و تحصیلات عالی برخوردار باشد.

GCCQC Scholarships در بورس تحصیلی در قطر

این بورسیه به دانشجویانی که دوره ی دبیرستان خود را در کشور قطر به اتمام رسانده اند ارائه می شود و لازم به ذکر است که این بورس تحصیلی شامل معافیت از هزینه های تحصیل است. به یاد داشته باشید که دانش آموزان باید شرایط و ضوابط تحصیلی آکادمیک را برای حفظ بورس تحصیلی تطبیق دهند. متقاضیان باید شرایط پذیرش کالج و تحصیلات عالی را که به آنها اعمال می شود، برآورده کنند.

بورس تحصیلی ملی در قطر

این بورس تحصیلی توسط دانشگاه به دانشجویان غیر قطری که یکی از والدین آن ها (پدر و یا مادر) قطری می باشد ارائه می شود و لازم به ذکر است که این بورس تحصیلی شامل معافیت از هزینه های تحصیل است. به یاد داشته باشید که دانش آموزان باید شرایط و ضوابط تحصیلی آکادمیک را برای حفظ بورس تحصیلی تطبیق دهند. متقاضیان باید شرایط پذیرش کالج و تحصیلات عالی را که به آنها اعمال می شود، برآورده کنند.

مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • یک فتوکپی از کارت شناسایی مادر یا پدر دانشجو
  • یک کپی از گواهی تولد دانشجو

بورس تحصیلی شوهر قطری

این بورس تحصیلی توسط دانشگاه به دانشجویان دختر غیر قطری که همسر قطری دارند ارائه می شود و لازم به ذکر است که این بورس تحصیلی شامل معافیت از هزینه های تحصیل است. به یاد داشته باشید که دانش آموزان باید شرایط و ضوابط تحصیلی آکادمیک را برای حفظ بورس تحصیلی تطبیق دهند. متقاضیان باید شرایط پذیرش کالج و تحصیلات عالی را که به آنها اعمال می شود، برآورده کنند. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • قرارداد ازدواج
  • کپی شناسنامه شوهر

همانطور که در این مقاله گفته شد، کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی کشور قطر شرایط خاص خود را دارند و متقاضیان باید شرایط لازم برای کسب بورسیه مورد نظر را دارا باشند. شما عزیزان می توانید جهت دریافت روادید و پاسپورت قطر و یا مهاجرت به کشور های جهان مختلف، با ارائه مدارک خود به کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، پروسه ی انجام امور پرونده ی خود را شروع کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *