مهاجرت به کشور ایسلند

بهترین شهرهای ایسلند

بهترین شهرهای ایسلند

علاقه مندان به کشور ایسلند با مهاجرت و سفر به بهترین شهرهای ایسلند می توانند از جاذبه های و دیدنی های این کشور دیدن کنند. به طول کلی ایسلند جمعیت کمی دارد و حدود 342 هزار نفر جمعیت دارد و از این میزان جمعیت حدود 95% آنها در شهرهای ایسلند زندگی می کنند. ایسلند شمالی ترین کشور اروپا امروز به عنوان یکی از برترین و با کیفیت ترین کشورهای اروپایی شناخته می شود و زندگی در بهترین شهرهای ایسلند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. لذا در صورت مهاجرت به این کشور می توانید به بهترین شهرهای ایسلند رفته و از زندگی و تفریح در آنجا لذت ببرید. جهت آشنایی بیشتر با ایسلند و بهترین شهرهای ایسلند در ادامه به نوشته های مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

معرفی بهترین شهرهای ایسلند

ایسلند، که جمهوری ایسلند نامیده می شود، کشوری جزیره ای است که در اقیانوس اطلس شمالی درست در جنوب دایره قطب شمال واقع شده است. بخش بزرگی از ایسلند پوشیده از یخچال های طبیعی و مناطق برفی است و بیشتر ساکنان این کشور در مناطق و شهرهای ساحلی زندگی می کنند زیرا این مناطق حاصلخیزترین مناطق جزیره هستند. همچنین نسبت به مناطق دیگر آب و هوای مطبوع تری دارند. ایسلند از نظر آتشفشانی بسیار فعال است و در آوریل 2010 فوران آتشفشانی در زیر یخچال های طبیعی داشته است. خاکستر حاصل از فوران باعث اختلال در سراسر جهان شد. امروزه ایسلند جمهوری مشروطه ای است که دارای پارلمانی یک مجلسی به نام آلتینگی است.

ایسلند همچنین دارای یک قوه مجریه با رئیس دولت است. شعبه قضایی متشکل از دادگاه عالی موسوم به Haestirettur است که دارای قاضیانی است که مادام العمر منصوب می شوند و 8 دادگاه منطقه ای برای هر یک از 8 بخش اداری کشور است. این کشور کم جمعیت دارای شهرهای کوچکی است و پایتخت آن مرکز اصلی جمعیتی این کشور است.

در لیست زیر می توانید از جمله بهترین شهرهای ایسلند را مشاهده کنید:

نام فارسینام ایسلندی
ریکیاویک(Reykjavik)
هافنافیورذور(Hafnarfjörður)
آکوریری(Akureyri)
سیوسفیجور(Seyðisfjörður)
کوپاووگور(Kópavogur)
ایسافیجورو(Ísafjörður)
اگلیستادیر(Egilsstadir)
وستمانیجار(Vestmannaeyjar)

دیدنی ترین شهرهای ایسلند

دهکده ای را تصور کنید که موقعیت مکانی افسانه ای دارد. این Vík í Mýrdal یا فقط Vik است. واقع در امتداد یک ساحل زیبای شنی سیاه در پایه صخره های دریا و در زیر یک آتشفشان عظیم. Vik تصویر بسیار خوبی است و کمتر از 500 نفری که در اینجا زندگی می کنند واقعاً دارای یکی از زیباترین مکان های جهان هستند. شهر و منطقه اطراف رویای یک عکاس است. ساحل طولانی ماسه سیاه Reynisfjara یکی از زیباترین سواحل جهان است. این ساحل که توسط ستون‌های بازالت در یک طرف و صخره‌های دریایی Dyrhólaey از سوی دیگر محصور شده است، منظره‌ای نادر و زیبا است.

صخره‌ های Dyrhólaey مکان خوبی برای تماشای پرندگان است، از جمله فرصتی برای دیدن پافین ‌ها در فصل لانه‌سازی تابستانی. این پرندگان احمق که به نظر می رسند در هوا بسیار سریع هستند، اما در خشکی مطیع هستند. کلیسای شهر Vik، Vikurkirkja، در دامنه تپه بالای شهر، یکی از ساختمان ‌های پر عکس در سراسر ایسلند است، به خصوص در اوایل تابستان که با گل بنفش نوتکا احاطه شده است. گل یک گونه مهاجم است، اما بسیار زیبا است. کلیسای نمادین و مکان آن نیز هدف دیگری را دنبال می ‌کنند: یک نقطه تخلیه در صورتی که آتشفشان کاتلا در بالای شهر تصمیم به فوران کند، یخچال طبیعی Mýrdalsjökull را ذوب کند و سیل ‌های ناگهانی را بر شهر بفرستد. ممکن است دور از ذهن به نظر برسد، اما قبلاً در جاهای دیگر در امتداد ساحل جنوبی اتفاق افتاده است.

اقتصاد بهترین شهرهای ایسلند

ایسلند دارای یک اقتصاد بازار اجتماعی قوی است که نمونه آن کشورهای اسکاندیناوی است. این بدان معناست که اقتصاد آن با اصول بازار آزاد سرمایه داری است اما همچنین یک سیستم رفاهی بزرگ برای شهروندان خود دارد. صنایع اصلی ایسلند فرآوری ماهی، ذوب آلومینیوم، تولید فرو سیلیسیم، انرژی زمین گرمایی و نیروگاه آبی است. گردشگری همچنین یک صنعت در حال رشد در بهترین شهرهای کشور است و مشاغل مرتبط با بخش خدمات در حال رشد هستند. در ارتباط با رشد اقتصادی در این کشور ابتدا مقاله کار در ایسلند را مطالعه بفرمائید.

علاوه بر این، ایسلند با وجود عرض جغرافیایی زیاد، به دلیل وجود جریان خلیجی دارای آب و هوای نسبتا معتدلی است که به مردم این کشور امکان می دهد در مناطق حاصلخیز ساحلی کشاورزی را انجام دهند. بزرگترین صنایع کشاورزی در ایسلند سیب زمینی و سبزیجات سبز است. گوشت گوسفند، مرغ، گوشت خوک، گوشت گاو، لبنیات و ماهیگیری نیز به طور قابل توجهی در اقتصاد کمک می کنند.

ریکیاویک از بهترین شهرهای ایسلند

ریکیاویک پایتخت و بزرگترین شهر ایسلند است و عرض جغرافیایی آن، 64 درجه و 08 شمالی، آن را به شمالی ترین پایتخت یک کشور مستقل جهان تبدیل می کند. این مکان در جنوب غربی ایسلند، در ساحل جنوبی خلیج Faxaflói واقع شده است. با جمعیتی در حدود 120000 (و بیش از 200000 در منطقه پایتخت)، قلب فعالیت فرهنگی، اقتصادی و دولتی ایسلند است. اگرچه به سختی می توان ریکیاویک را به عنوان یک کلان شهر طبقه بندی کرد اما شمالی ترین پایتخت جهان دارای یک مرکز حیرت انگیز و غنی از فرهنگ و تاریخ است. طبق افسانه ها، اولین ساکن ایسلند، اینگولفور آرنارسون، ستون های صندلی بلند خود را پس از رسیدن به سواحل جزیره در سال 870 میلادی به دریا پرتاب کرد و به خدایان قول داد که در آنجا که در نهایت به ساحل رانده می شوند، مستقر شوند.

اینگولفور و افرادش چهار سال طول کشید تا مزرعه خود را در محلی که وی ریکاویک، خلیج دود نامگذاری کرد، ساختند. ریکیاویک، همانطور که امروزه می شناسیم، در قرن هجدهم در اطراف بندرگاه خود شروع به رشد کرد، از آنجا به جهات مختلف گسترش یافت. بندر قدیمی و کووسین به تجارت متمرکز بود و در نتیجه، این 2 محله به عنوان Miæbærinn یا مرکز شهر تشکیل می شدند. از دیگر ویژگی های شهر ریکیاویک:

ریکیاویک از بهترین شهرهای ایسلند

شهر هافنافیورذور ایسلند

Hafnarfjör در جنوب غربی ایسلند قطب فرهنگ وایکینگ ها است. این شهر سالانه جشنواره وایکینگ برگزار می کند و توریست ها در صورت اقامت در ایسلند از آنجا بازدید می کنند زیرا این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای جزیره است. بسیاری از فعالیت های منحصر به فرد در هافنافیورذور وجود دارد، از تورهای جهانی پنهان و تورهای اسب سواری گرفته تا سفرهایی برای دیدن لباس های سنتی ایسلندی. این شهر یک گوهر پنهان است و با 30.000 نفر سومین شهر بزرگ ایسلند است. در این شهر می توانید غذاهای محلی تازه، استخرهای ژئوترمال عالی، گدازه و پدیده های طبیعی خیره کننده و همچنین یک جشنواره سالانه وایکینگ ها و بازار کریسمس را تجربه کنید. مهمترین نکته درباره این شهر این است که فرصتی را برای تجربه سبک زندگی محلی ایسلندی ها فراهم می کند.

آکوریری از بهترین شهرهای ایسلند

شهر آکوریری واقع در 100 کیلومتری دایره قطب شمال، پایتخت شمالی ایسلند و چهارمین شهر پرجمعیت ایسلند است. از نظر جمعیت بزرگترین شهر خارج از منطقه ریکیاویک بزرگ است. شما می توانید شهر پرجمعیت و پرجنب و جوش Akureyri را با صنایع پر رونق از فروشگاه ها، کافه ها و موزه ه ، در پایگاه ایجافجور فیور پیدا کنید. آکوریری با جمعیتی چشمگیر از تقریبا 20000 نفر و مساحت 125 کیلومتر مربع، دومین منطقه شهری در ایسلند و بزرگترین شهر در شمال است.

شهر Akureyri در ایسلند شمالی یک دهکده ماهیگیری دوست داشتنی است و ریشه های آن به قرن 9 بر می گردد زمانی که وایکینگ های نورس این منطقه را آباد کردند. قدم زدن در Akureyri در Kaupvangsstræti، خیابان اصلی که در شهر پیچ می شود، سرگرم کننده است. اگر نمی توانید آن را تلفظ کنید فقط از مردم محلی بخواهید که شما را به سمت خیابان هنر هدایت کنند، که به آن خیابان گفته می شود. گالری های زیادی با هنر محلی و غذاخوری های کوچک با غذاهای سنتی برای امتحان وجود دارد. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در ایسلند مطالعه مقاله لینک شده اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار خواهد داد.

زندگی در شهر کوپاووگور ایسلند

کوپاووگور یکی از بزرگترین شهرهای ایسلند است. این مکان در منطقه پایتخت و در کنار پایتخت ریکیاویک واقع شده است. می توانید اوقات خود را در شهری آرام و خانوادگی و مملو از فرصت های بی پایان برای یک وقت عالی سپری کنید. کوپاوگور دومین شهر بزرگ ایسلند است و حدود 37000 نفر جمعیت دارد. این مکان درست در کنار ریکیاویک واقع شده است و محلات آنها بسیار بهم پیوسته است. این شهر، شهری کاملا اجتماعی با تیم های ورزشی فعال، استخرهای شنای خارق العاده و جاذبه های بیرونی است. این شه مرکز بزرگترین مرکز خرید ایسلند، Smáralind است، جایی که می توانید محبوب ترین مغازه ها، یک سینمای عالی (Smárabíó) و رستوران ها را پیدا کنید.

  • نام Kópavogur به معنی Baby Seal Bay است.
  • استخر شنای Kópavogs بزرگترین استخر شنا در ایسلند است.
  • این شهر شعاری دارد که یکی از شهرداران سابق آنها آن را معروف کرده اند. “زندگی در Kópavogur خوب است”
  • کوپاووگور دومین شهر بزرگ ایسلند است
  • این شهر بلندترین ساختمان در ایسلند را دارد که Turninn نام دارد، این ساختمان درست در کنار مرکز خرید Smáralind واقع شده است.

کوپاوگور درست در کنار ریکیاویک واقع شده است و کاملا با آن موازی است. به احتمال زیاد شما حتی متوجه نخواهید شد که ریکیاویک را ترک کرده و وارد کوپاووگور شده اید. منطقه آن به ناحیه پارک Heiömörk و تا اقیانوس در شبه جزیره کارسنس می رسد. مساحت کل آن 80 کیلومتر مربع (31 مایل مربع) و تراکم 415.1 در کیلومتر مربع (1075 مایل مربع) است. جهت اطلاع از شرایط نوآفرینی در ایسلند می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

بهترین شهرهای کوچک ایسلند

علاوه بر شهرهای بزرگ ایسلند در این کشور شهرهای کوچک تری وجود دارند که برای زندگی و بازدید مناسب هستند. در اینجا برخی از بهترین شهرهای کوچک ایسلند معرفی شده است:

شهرشرح
ویکویک و کلیسای درخشان سفید رنگ بالای تپه که بین کوه‌های سر به فلک کشیده قرار گرفته است، پس ‌زمینه نهایی ایسلند را ارائه می‌کند. این دهکده ساحلی با اینکه کوچک است و تقریباً 300 نفر جمعیت دارد.
Siglufjörðurشمالی ترین شهر ایسلند، Siglufjörður، تقریبا 1300 نفر جمعیت دارد. ممکن است کوچک باشد، اما مملو از کاریزمای ایسلندی است.
هوفنهوفن دو مورد از جاذبه های بارز ایسلند را ارائه می دهد: آتش و یخ. این یخچال در امتداد ساحل جنوب شرقی در نزدیکی 2 جاذبه اصلی واقع شده است: یخچال طبیعی Vatnajökull، بزرگترین یخچال اروپا با وسعت 5250 مایل مربع، و پارک ملی Vatnajökull، خانه 8 آتشفشان. علاوه بر ویژگی‌ های طبیعی شگفت ‌انگیز، هوفن با فروشگاه ‌های محلی، هتل‌ ها، رستوران ‌ها و موزه‌هایی مانند موزه هنر هورنافجوردور از گردشگران استقبال می ‌کند.

آب و هوای شهرهای ایسلند

شهرهای ایسلند دارای مناطق متنوع است و یکی از مناطق آتشفشانی در جهان است. به همین دلیل، ایسلند دارای منظره ای ناهموار و پر از چشمه های آب گرم، بسترهای گوگردی، آبفشان ها، مزارع گدازه، دره ها و آبشارها است. تقریباً 200 آتشفشان در ایسلند وجود دارد که بیشتر آنها فعال هستند. ایسلند جزیره ای آتشفشانی است که دلیل اصلی آن قرار گرفتن در پشته آتلانتیک میانی است که صفحات زمین آمریکای شمالی و اوراسیا را از هم جدا می کند.

این باعث می شود که جزیره از نظر زمین شناسی فعال باشد، زیرا صفحات دائما از یکدیگر دور می شوند. علاوه بر این، ایسلند در یک نقطه داغ (مانند هاوایی) به نام Iceland Plume واقع شده است که میلیون ها سال پیش این جزیره را تشکیل داده است. در نتیجه، ایسلند مستعد فوران آتشفشان است و از ویژگی های زمین شناسی فوق الذکر مانند چشمه های آب گرم و آبفشان برخوردار است.

بخش داخلی ایسلند عمدتا یک فلات مرتفع با مناطق کوچک جنگل است، اما دارای زمین کمی مناسب برای کشاورزی است. با این حال، در شمال، مراتع گسترده ای وجود دارد که توسط چرای حیواناتی مانند گوسفند و گاو استفاده می شود. بیشتر کشاورزی ایسلند در امتداد ساحل انجام می شود لذا اکثر شهرهای در این مناطق قرار دارد و آب و هوای آنها بهتر از سایر نقاط است.

در نمودار زیر میزان جمعیت شهرهای ایسلند آورده شده است:

پرجمعیت ترین شهرهای ایسلند

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین می توانید به صورت کامل شرایط مهاجرت به ایسلند و یا سایر کشورهای اروپایی را برای شما شرح داده و در این راه راهنمای شما باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بهترین شهرهای ایسلند

  1. شیدایی گفت:

    سلام ممنونم از شما و مقالاتتون. من میخوام به ایسلند مهاجرت کاری داشته باشم و خیلی به این کشور علاقمندنم دوست داشتم درباره شهرها و اینکه کدوم شهر بهتره هم تحقیق کنم که این مقاله پاسخ سوالاتمو داد. برای مهاجرت کاری شما برای منی که کارشناسی مهندسی عمران دارم چه پیشنهادی دارید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای مهاجرت کاری بایستی به سمت کشورهایی برودید که به ایرانیان مجوز جستجوی کاری می دهد.در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *