مهاجرت کاری کانادا

بازار کار رشته مدیریت در کانادا

بازار کار رشته مدیریت در کانادا

با توجه به کمبود نیروی حرفه ای در کشور کانادا افراد با فرصت های شغلی مناسبی در بازار کار رشته مدیریت در کانادا روبرو هستند. مدیریت نیز از مشاغل مورد نیاز در این کشور است که سالانه مدیران زیادی برای مهاجرت به کانادا اقدام می­ نمایند. مدیریت یا MBA مخفف شده عبارت Master of Business Administration است، این مدرک به افرادی که تحصیلات کارشناسی ارشد خود را در رشته های مدیریتی کسب و کار، تجارت و یا بازرگانی به اتمام می رسانند اعطاء خواهد شد. این افراد می ­توانند به انجام کار در بخش های مختلف حسابداری، امور مالی، بازاریابی، منابع انسانی و مدیریت عملیات با استراتژی تجزیه و تحلیل بپردازند.

هم اکنون نیز مدارس تجاری زیادی دوره های مدیریتی را به صورت پاره وقت و تمام وقت در کانادا برگزار می ­نمایند. دانشجویانی که دارای مدرک MBA هستند، علاوه بر اینکه فرصت های شغلی بسیاری را در اختیار دارند، درآمدهای بالایی نیز نسبت به دانشجویان کارشناسی ارشد دیگر رشته ها دریافت می­ نمایند. بازار کار رشته مدیریت در کانادا همانند سایر رشته ها بگونه ای است که متقاضیان انجام کار در این رشته بایستی مجوز کاری کانادا را اخذ نمایند. این مجوز برای افرادی که از مدارس مدیریتی فارغ التحصیل شده اند دارای یک سال اعتبار و برای افرادی که یک دوره 3 ساله مدیریتی را گذرانده اند دارای 3 سال اعتبار می­ باشد. پس از آن متقاضیان در صورت تمایل می ­توانند جهت اخذ اقامت دائم درخواست نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه ارائه دهنده جامع ترین اطلاعات به دوستان می­ باشد.

بررسی بازار کار رشته مدیریت در کانادا

کانادا یکی از کشورهای پیشرو اقتصادی و تجاری در جهان بشمار می­ رود. رتبه های بالایی را در بخش های مختلف کسب و کار در جهان به خود اختصاص داده است. طبق آمار به دست آمده تمامی دانشجویانی که تحصیلات را در رشته های مدیریتی به اتمام می رسانند در کمترین زمان ممکن شغل مورد نظر خود را در این کشور یافته و به انجام کار در کانادا می ­پردازند.

مشاغلی که فارغ اتحصیلان MBA در کانادا با آن روبه رو هستند عبارتند از:

  • مشاغل حقوقی
  • مشاوره ای
  • آموزش های دانشگاهی
  • مدیریت و مشاغل اجرایی
  • مشاغل مدیریتی
  • مشاغل دولتی

از آنجائیکه کشور کانادا با کمبود نیرو در مشاغل مدیریتی نیز روبرو می ­باشد. از افراد متخصص در این حرفه در بخش های مدیریت محصول، بازاریابی، مدیریت پروژه، مدیریت فروش، مدیریت اجرایی و مدیریت فنی استقبال می ­نماید. ناگفته نماند تمامی افرادی که قصد انجام کار در کانادا را دارند باتوجه به مکان اقامت و فعالیت خود در این کشور نیازمند اخذ مجوز کاری معتبر می باشد. امکان انجام کار در بخش های تجارت بین المللی، جهانی سازی اخلاق، مدیریت زنجیره تأمین و کارآفرینی را خواهند داشت.

قوانین بازار کار رشته مدیریت در کانادا

متقاضیان ملزم به انعقاد قرارداد کاری با کارفرمایان در کانادا می ­باشند. در این قرارداد بایستی تمامی جزئیات همکاری میان طرفین اعم از زمان شروع همکاری، مدت زمان، حقوق دریافتی بیان گردد. مطابق قوانین کار مدیریت در کانادا متخصصین این رشته دارای حقوق و دستمزدی معادل $1100 الی 1400$ (دلار) در ساعت می­ باشند. همچنین مدیران در این کشور اجازه 40 الی 48 ساعت کار در هفته را خواهند داشت.

متقاضیان مهاجرت به کانادا و انجام کار در رشته های مدیریتی بایستی ابتدا شغل مورد نظر خود را در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور مشخص نموده و پس از تعیین صلاحیت اجازه انجام کار در این کشور را خواهند داشت. بطور کلی دولت کانادا تمامی مشاغل را به 3 گروه مشاغل مدیریتی، حرفه ای و مهارتی تقسیم بندی نموده است. مشاغل مدیریتی در سطح 00، مشاغل حرفه ای در سطح A و مشاغل مهارتی در سطح B قرار دارند.

قوانین بازار کار رشته مدیریت در کانادا

نقش مدیران در بازار کار رشته مدیریت در کانادا

برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و ارزیابی از جمله وظایف اصلی مدیران در کشور کانادا بشمار می ­رود. مدیران در کانادا از دستمزدها و حقوق مناسبی برخوردار هستند. بطوریکه طبق گزارشات بدست آمده میانگین حقوق دریافتی آنان 50000$ (دلار) در سال برآورد شده است. شرکت های معتبر و بزرگی همچون Golden و Eagle Farm Gruop و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی در ایالت های مختلف کانادا علاقمند به جذب مدیران متخصص در بخش های مختلف کاری خود می­ باشند.

متقاضیانی که قصد انجام کار در بازار کار رشته مدیریت در کانادا را دارند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • داشتن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا در رشته های مدیریتی
  • داشتن سابقه کار در رشته های مدیریتی همچون مدیریت بازرگارنی، حسابداری، صنعتی، تجاری
  • برخورداری از گواهی تأییدیه شغلی از سوی وزارت کار کانادا
  • گواهی عدم سو سابقه کیفری

جهت کار قانونی در این کشور ابتدا مقاله کار در کانادا را بررسی بفرمائید.

چگونگی مهاجرت مدیران به کانادا

مدیریت از جمله مشاغل مورد نیاز در کشور کانادا می ­باشد. یکی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور و ورود به بازار کار رشته مدیریت ثبت نام در اسکیل ورکر این کشور است. زیرا در صورتیکه مدارک تحصیلی و کاری متقاضیان مورد تایید قرار گیرد. بدون دریافت پیشنهاد کاری می­ توانند به کانادا مهاجرت کنند. علاوه بر این اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. برنامه های مهاجرتی ویزای اسکیل ورکر کانادا طبق سیستم امتیاز دهی اولویت بندی شده است. از میان متقاضیان افرادی که بیشترین امتیاز را کسب نموده باشند، امکان مهاجرت را خواهند داشت.

امتیازدهی در برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر کانادا بر پایه معیارهای زیر می ­باشد:

  • سن
  • تحصیلات
  • سابقه کار
  • پیشنهاد کاری
  • مهارت های زبان انگلیسی و یا فرانسوی
  • انطباق پذیری

در مرحله نخست متقاضیان بایستی حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را دریافت نمایند. پس از آن وارد استخر امتیاز یا Pool خواهند شد. در این مرحله امتیازات دوره قبلی بررسی می شود. با توجه به آن اولویت های کاری افراد را مدنظر قرار می­ دهند. در مرحله دوم امتیازدهی متقاضی مورد نظر بایستی حداقل 1200 امتیاز کسب نماید. مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی مسیر فوق با ارائه راهنمایی های مفید خود سعی بر راهنمایی و یاری رساندن به متقاضیان را دارند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *