مهاجرت تحصیلی دانمارک

اقامت پس از تحصیل در دانمارک

اقامت پس از تحصیل در دانمارک

یکی از دغدغه های دانشجویان بین المللی اخذ اقامت پس از تحصیل در دانمارک هست که در حال حاضر نیز این کشور در برخی مشاغل نیاز به نیروی کار دارد. دانشجویان زیادی از سایر کشورهای جهان برای ادامه تحصیل به کشور دانمارک مهاجرت می ­کنند. افراد از راه های گوناگونی برای به دست آوردن اقامت این کشور اقدام می­ نمایند. دانمارک هم 2 نوع اقامت همانند سایر کشورهای اروپایی در نظر گرفته که بصورت موقت یا دائم در این کشور مهاجرین اقامت یابند.

  • آیا می توان بعد از اتمام تحصیل در دانمارک در این کشور ماند و کار کرد؟
  • شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار در دانمارک چیست؟

افراد برای دریافت اقامت دائم نیز می توانند بعد از تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری یا انواع اقامت های بلند مدت اقدام نمایند. اگر چه دارندگان اقامت دائم در کشور دانمارک از امکانات رفاهی بیشتری نسبت به دارندگان اقامت موقت برخوردارند. اما تا زمانی که شهروند دانمارکی نشوند اجازه رأی دادن و سایر حقوق شهروندی را در این کشور را ندارند. افراد از راه های مختلفی برای کسب اقامت دائم کشور دانمارک اقدام می­ نمایند. از جمله این راه ها اقامت از طریق ازدواج، کار، سرمایه گذاری و تحصیل هستند. ما در این مقاله به بررسی اخذ اقامت پس از تحصیل در دانمارک خواهیم پرداخت. از عزیزانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور دانمارک را دارند دعوت می­ نمائیم مقاله زیر را مطالعه فرمایند.

تمدید اقامت در دانمارک

دانشجویانی قصد دریافت اقامت پس از تحصیل در دانمارک ر را دارند بایستی حداقل 4 ماه قبل از منقضی شدن اقامت دانشجویی جهت دریافت اقامت پس از تحصیل اقدام نمایند. در صورتیکه دانشجویان پس از پایان اعتبار ویزای دانشجویی خود اقدام به دریافت این نوع اقامت نمایند. درخواست آنها از سوی این دولت رد خواهد شد. در این صورت دانشجویان بایستی دانمارک را ترک نموده و برای اقامت این کشور دوباره اقدام نمایند.

دانشجویانی که قصد دریافت اقامت پس از تحصیل را دارند ابتدا بایستی فرم مربوط به این درخواست را تکمیل نمایند. متقاضیان بایستی فرم مربوطه را تکمیل و سپس امضاء نموده و پرینت فایل مربوطه را مقامات این دولت تحویل نمایند. در ضمن درخواست کنندگان اقامت پس از تحصیل بایستی هزینه ای جهت بررسی درخواست اقامت خود به این اداره بپرد ازند.

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در دانمارک

دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در دانمارک به این کشور مهاجرت نموده اند، می­ توانند پس از پایان تحصیل در دانمارک به جستجوی شغل مورد نظر خود در بازارهای کاری این کشور بپردازند. اقامت اقامت پس از تحصیل در دانمارک برای دانشجویان به مدت 6 ماه دیگر نیز اعتبار خواهد داشت. دانشجویان می­ توانند این فرصت را غنیمت شمرده و به دنبال شغل و استخدام در این کشور باشند. دانشجویانی که خارج از کشورهای اروپایی به این کشور مراجعت نموده اند برای انجام کار پس از اتمام تحصیلات نیاز به دریافت ویزا و اقامت این کشور را دارند. دانشجویان همچنان پس از اتمام تحصیل در صورت تمایل به ادامه تحصیل در رشته مورد نظر می توانند اقامت تحصیلی خود را تمدید نمایند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود می­ توانند 20 ساعت در هفته به غیر از ماه های جولای (July)، اوت (August) و ژوئن (June) در این کشور کار انجام دهند.

جهت زندگی در کشور دانمارک پیشنهاد می شود ابتدا نمودار هزینه زندگی در دانمارک را از طریق نمودار زیر بررسی بفرمائید:

نمودار هزینه زندگی در دانمارک

بررسی اقامت پس از تحصیل در دانمارک

دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود اجازه 6 ماه اقامت در دانمارک را دارند. دانشجویان می توانند جهت اقامت پس از تحصیل در دانمارک در این مدت به جستجوی کار در کشور دانمارک بپردازند. پس از یافتن شغل مورد نظر خود اقامت کاری دانمارک را اخذ نمایند. همچنین دانشجویان می­ توانند پس از پایان تحصیلات خود به ایجاد کسب و کار و یا کارآفرینی مرتبط با رشته تحصیلی خود در این کشور بپردازند. در این صورت دانشجویان بایستی ویزای کارآفرینی دانمارک را اخذ نمایند. همچنین جهت کار در این کشور می باید ابتدا مقاله ویزای کار دانمارک را مطالعه بفرمائید.

بررسی اقامت پس از تحصیل در دانمارک

کار پس از تحصیل در دانمارک

بازارکار برای دانشجویان در دانمارک بسیار مناسب است. دانشجویان می ­توانند در این مدت به راحتی شغل مورد نظر خود را جستجو نموده و اقامت کاری این کشور را اخذ نمایند. برخی از دانشجویان جهت اقامت پس از تحصیل در دانمارک ممکن است اقامت آنها دارای اعتبار 6 ماهه پس از تحصیلات نباشد، این دانشجویان می­ توانند این مجوز را درخواست دهند. برخی از دانشجویان درخواست بیمه بیکاری پس از تحصیلات را به این دولت می­ دهند. دانشجویان بلافاصله پس از تحصیلات شغل مورد نظر خود را نیابند از مزایای بیکاری در کشور دانمارک بهره­ مند می­ گردند. دانشجویان باید 2 هفته پس از پایان تحصیلات خود درخواست پذیرش به صندوق بیکاری را داده باشند. دانشجویان اتحادیه اروپا برای انجام کار در دانمارک احتیاجی به دریافت مجوز اقامت و ویزای این کشور ندارند.

مطالعه بیشتر: رشته میکروبیولوژی در دانمارک

قوانین تبدیل ویزای تحصیلی دانمارک

دانشجویان برای دریافت اقامت پس از تحصیل در دانمارک به 2 گونه می ­توانند عمل نمایند:

  1. دانشجویان می ­توانند ویزای تحصیلی خود را دوباره جهت تحصیل در مقطع دکترا در دانمارک تمدید نمایند.
  2. دانشجویان می­ توانند درخواست تمدید اقامت خود را برای تحصیل دکتری با حقوق/ بدون حقوق و یا دانشجوی مهمان دکترا تمدید نمایند.

از جمله شرایطی که دانشجویان می­ توانند مجوز اقامت تحصیلی خود را تمدید نمایند عبارتند از:

  • دانشجویان باید در مقطع دکترا در رشته مرتبط با رشته دوره­ کارشناسی ارشد ثبت نموده باشند
  • این دانشجویان باید از دانشجویان فعال باشند.
  • دانشجو بایستی دارای توانایی مالی در دوران تحصیلی خود باشد.
  • چنانچه دانشجو در مقطع دکتری با حقوق پذیرفته شود نیازهای مالی برطرف خواهد شد.
  • دانشجویانی باید مدارکی که نشان دهنده توانایی فرد برای تأمین هزینه های زندگی دانشجویی می ­باشد را ارائه نماید.

مزایای مجوز تحصیلی و تمدید در دانمارک

دانشجویانی که در خصوص اطلاع از شرایط اقامت پس از تحصیل در دانمارک نیاز به اطلاعات بیشتری دارند ابتدا بایستی از مزایای زیر برخوردار خواهند شوند:

  • دریافت اقامت دانمارک و اجازه تحصیل در این کشور
  • اجازه انجام کار به صورت موقت در دانمارک (20 ساعت در هفته) و اجازه کار تمام وقت در ماه های ژوئن (June) جولای (July) و اوت (August)
  • برخورداری از آموزش دروس دانمارکی به صورت رایگان
  • برخورداری از مزایای عمومی

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود با سوالات زیادی در رابطه با اقامت پس از تحصیل روبرو می­ شوند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آیا می­ توان پس از پایان تحصیلات به سرمایه گذاری در این کشور پرداخت؟
  • شرایط سرمایه گذاری در دانمارک چگونه است؟
  • آیا دانشجویان فراغ التحصیل شده از فرصت های شغلی بیشتری در این کشور هستند؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به پاسخگویی به تمامی سوالات دانشجویان عزیز در این زمینه می ­باشد. همچنین در خصوص کسب اطلاعات جامع در بخش مهاجرت به عمان از طریق تولد می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید. جهت اطلاعات بیشتر ومشاوره با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

5/5 - (8 امتیاز)

6 دیدگاه برای “اقامت پس از تحصیل در دانمارک

  1. رامین طاهرزاده گفت:

    فرصت کاری در این کشور بعد از تحصیل چقدره

  2. امیرحسین گفت:

    مقاله مفیدی بود.
    ممنون

  3. ناصر زارعی گفت:

    دوره تحصیل در این کشور با چه تناسبی برای اقامت محاسبه میشود؟

  4. هانا وطن دوست گفت:

    چه شرایط فوق العادی داره این کشور
    چقدر مطالب سایتتون جامع و کامل هستن البته من دو روز پیش برای مشاوره با موسستون تماس گرفتم ، اطلاعات مشاورینتون در مورد همه ی کشور ها فوق العادست

  5. sohrab گفت:

    با به دست آوردن هر نوع موقعیت کاری میشه تو این کشور اقامت گرفت؟
    سرمایه گذاری الان چه مقدار هزینه میبره ؟

  6. قمبری گفت:

    بازار کار دانمارک برای دانشجویانبه چه صورت است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *