مهاجرت تحصیلی استرالیا

مدارس ایرانی در استرالیا

مدارس ایرانی در استرالیا

مهاجرین زیادی به دنبال تحصیل در مدارس ایرانی در استرالیا هستند که دوره های فارسی زبان را به دانشجویان ارائه کنند. از گذشته تا کنون استرالیا یکی از مقاصد محبوب ایرانیان بودند و ایرانیان زیادی در حال حاضر در این کشور مستقر هستند. انجمن‌ های مختلفی در استرالیا تشکیل شده ‌است که جوامع ایرانی را تشکیل می ‌دهد. علاوه ‌بر این مدارس ایرانی در استرالیا وجود دارند که پذیرای دانش‌آموزان ایرانی هستند.

در این مدارس علاوه ‌بر ارائه دوره‌ های آموزشی مطابق با سیستم آموزشی استرالیا دوره‌ های فارسی ‌زبان نیز ارائه می ‌شوند و دانش ‌آموزان را برای ورود به دانشگاه ها آماده می ‌کنند. همچنین این مدارس بر روی فرهنگ و زبان فارسی تمرکز بیشتری دارند و خواهان یادآوری آداب ‌و رسوم ایرانیان و آموزش آن به فرزندان ایرانی می ‌باشد. برای بررسی شرایط مدارس در استرالیا در ادامه همراه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید.

معرفی مدارس ایرانی در استرالیا

با معرفی مدارس ایرانی در استرالیا می توانید انتخابی از بین این مدارس و یا سایر مدارس بین المللی باشید. مدارس ایرانی در استرالیا دارای معلمان و اساتید فارسی ‌زبان و ایرانی هستند که می ‌توانند ارتباط بسیار بهتری با دانش ‌آموزان ایرانی برقرار کند. همچنین این مدارس دارای اعتبار خوبی هستند و دوره ‌های VCE یا همان دوره ‌های آموزشی استرالیا و دیپلم استرالیایی را به دانش ‌آموزان ارائه می‌ کنند و آموزش می ‌دهند.

هزینه تحصیل در مدارس ایرانی در استرالیا نیز با توجه به محل و نوع مدرسه متفاوت است و نسبت ‌به خدمات و دوره ‌هایی که ارائه می ‌شود متغیر می ‌باشد. برای بررسی هزینه مدارس ایرانی در استرالیا می ‌توانید به سایت این مدارس رجوع کرده و با بخش مالی این مدارس ارتباط برقرار کنید. مدارس ایرانی در استرالیا نیز همچنین علاوه ‌بر دوره‌ های ارائه ‌شده فعالیت ‌های فوق‌ برنامه و برنامه ‌های فرهنگی را ارائه می‌کنند که یادآور آداب‌ و رسوم ایرانی و فرهنگ فارسی هستند.

در اینجا 3 مدرسه ایرانی در استرالیا معرفی شده اند:

  • مدرسه فرهنگیان ایرانیان
  • مدرسه هاوس اف پرشیا
  • آموزشکاه زبان فارسی WA

مدارس بین المللی و ایرانی در استرالیا

مدارس بین المللی و ایرانی در استرالیا را می توان در بهترین شهرهای استرالیا یافت. این مدارس در سرتاسر استرالیا واقع شده اند و غالبا در شهرهای بزرگ هستند تا تقاضای جامعه مهاجر را پاسخ دهند. استرالیا یک کشور مقصد اصلی برای دانش ‌آموزان بین ‌المللی که به دنبال تحصیل به زبان انگلیسی هستند، گزینه‌ های بی‌ شماری را در بخش‌ های مدارس دولتی، کاتولیک و مدارس دولتی به والدین مهاجر ارائه می‌دهد. آموزش توسط 6 ایالت تشکیل دهنده کشور مدیریت می شود که بر برنامه درسی در همه انواع مدارس نظارت می کنند و سیستم و قوانین می تواند در مناطق مختلف کمی متفاوت باشد.

حدود %19 از دانش ‌آموزان در استرالیا در مدارس کاتولیک تحصیل می‌کنند که ارزش ‌ها و اعتقادات مذهبی را ترویج می‌کنند و هزینه ‌های پایینی دریافت می‌کنند، و حدود 16% به مدارس مستقل می ‌روند، جایی که شهریه‌ ها بیشتر است. این دومی می تواند غیر مذهبی باشد یا توسط گروه های مذهبی از جمله بنیادهای انگلیکان، متدیست، یهودی و اسلامی اداره شود.

به نکات زیر توجه فرمائید:

  • بسیاری از معتبرترین مدارس کشور در بخش مستقل هستند.
  • با بیش از 1000 موسسه که به نزدیک به 590000 دانش آموز خدمات ارائه می دهند، شامل مدارس بین المللی، آکادمی های تخصصی هنر و ورزش، مدارس مونته سوری و والدورف و تعداد زیادی از مدارس شبانه روزی است.
  • گزینه های زیادی در شهرهای بزرگ ملبورن، سیدنی و آدلاید و مدارس عالی در سراسر کشور وجود دارد.

مدارس بین المللی و ایرانی در استرالیا

مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در استرالیا

علاوه بر مدارس ایرانی و فارسی زبان مدارس بین المللی می توانند جایگزین مدارس ایرانی در استرالیا شوند. 215 مدرسه جهانی IB در استرالیا مجاز به ارائه برنامه های دیپلم بین المللی، دوره متوسطه یا دوره ابتدایی به تنهایی یا ترکیبی هستند. آنها شامل بسیاری از مدارس دولتی می شوند. شورای مدارس بین المللی (CIS) دارای 20 مدرسه عضو معتبر در بخش های دولتی و خصوصی است. آموزش از سن 6 تا حدود 16 سالگی، بسته به ایالت، اجباری است.

در اکثر ایالت ها، ساکنان موقت می توانند در مدارس دولتی شرکت کنند اما ملزم به پرداخت هزینه هستند. نیو ساوت ولز برنامه ویژه ای برای قرار دادن دانش آموزان بین المللی در مدارس خود دارد اما به آنها اجازه نمی دهد برای دبیرستان های انتخابی درخواست دهند.

در اینجا چندین مدرسه بین المللی معتبر در استرالیا معرفی شده اند:

  • Adelaide High School
  • St Andrew’s Cathedral School
  • All Saints College
  • Australian International Academy
  • St. Paul’s Grammar School
  • Queenwood School for Girls
  • The Kilmore International School

مدرسه فرهنگی ایرانیان در استرالیا

مدرسه فرهنگی ایرانیان در استرالیا در ملبورن واقع شده است و یک مدرسه مستقل و خصوصی است که در سال 1982 تاسیس شد. این مدرسه یکی از اعضای انجمن مدرسه قومی ویکتوریا است و به کودکان ایرانی و غیر ایرانی زبان فارسی آموزش می‌دهد. این مدرسه برای دوره آمادگی و تا سطح VCE (سال دوازدهم) دانش ‌آموز می ‌پذیرد و همچنین می‌ تواند کلاس ‌های بزرگسالان را برای افراد انگلیسی زبان ارائه دهد. مدرسه فرهنگی ایرانیان در استرالیا پذیرای تمامی دانش آموزان علاقمند به یادگیری زبان فارسی فارغ از سن، مذهب و نژاد می باشد.

شرایط مدرسه فرهنگی ایرانیان در استرالیا بدین شرح می باشد:

  • دانش آموزانی که قبلاً تا حدی به زبان فارسی خوانده و یا می نویسند، ابتدا مورد آزمون قرار می گیرند. بر اساس سطح مهارت آنها در زبان مورد بررسی قرار می گیرد، سپس در یک نمره مناسب ثبت نام می شوند.
  • دانش آموزانی که علاقه مند به کلاس های VCE واحدهای 1 و 2 هستند باید در حال حاضر در کلاس های 10 یا 11 در مدرسه خود ثبت نام کنند.
  • دانشجو برای ثبت نام در کلاس VCE باید 5 سال متوالی در کلاس های فارسی شرکت کرده باشد.

شرایط مهاجرت به استرالیا در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *