مهاجرت به کشور لهستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان

گذرنامه لهستان با رتبه 10 طبق شاخص گذرنامه هنلی یکی از قدرتمندترین هاست و همین تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان را افزایش داده. اگر شهروند این کشور می باشید، می توانیم تأیید کنیم که یک گذرنامه قوی دارید که به شما امکان می دهد به بسیاری از کشورها سفر کنید. شاخص گذرنامه هنلی نشان می دهد که این کشور از نظر آزادی سفر در رتبه 10 قرار دارد.

این شاخص با توجه به دسترسی آزاد گذرنامه به چند کشور، میزان عملکرد پاسپورت را تأیید می کند. در موقعیت دهم نیز می توانید مجارستان، لیتوانی و اسلواکی را پیدا کنید. گذرنامه های این کشورها همان قدرت پاسپورت این کشور را دارند. اگرچه برای اکثر کشورها به ویزا احتیاج ندارید، اما ممکن است به انواع دیگری از مدارک مانند eTA ، ویزا هنگام ورود یا اعلامیه سلامتی نیاز داشته باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه قصد دارد تا کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان را بررسی کند.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان

شرایط ویزا برای شهروندان این کشور محدودیت های ورودی اداری است که توسط مقامات کشورهای دیگر تنظیم شده است. همان طور که قبلا اشاره شد، از نظر آزادی سفر، گذرنامه این کشور طبق شاخص گذرنامه هنلی در رتبه دهم قرار دارد. این کشور جزء منطقه شنگن اتحادیه اروپا تعلق دارد. این بدان معناست که توافق نامه شنگن را برای سفر بدون گذرنامه امضاء کرده است.

بنابراین، شهروندان این کشور می توانند به راحتی و با ارائه یک کارت شناسایی ملی معتبر به تمام 25 کشور دیگر شنگن بدون ویزا سفر کنند. شهروندان این کشور برای ورود به کشورهای لغو روادید می توانند بدون اخذ ویزا وارد شوند. البته اگر مسافران بخواهند بیشتر از مدت اقامت تعیین شده توسط کشور مقصد بمانند باید ویزا داشته باشند. مدت اقامت بین 14 تا 180 روز بوده و کشور مقصد تعیین می کند. تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان به بیش از 110 کشور می رسد.

سفر بدون معافیت ویزا برای شهروندان این کشور برای اهداف زیر می باشد:

  • گردشگری
  • تجاری
  • حمل و نقل به مقصد بعدی

تقریبا 20 کشور گزینه اخذ ویزا را هنگام ورود برای شهروندان این کشور در نقاط کنترل مرز ارائه می دهند. اگرچه این امر اغلب شامل انتظار در صف های طولانی مهاجرت برای ارائه درخواست است. سایر کشورهای مورد نیاز ویزا، اتباع این کشور را ملزم به اخذ ویزا قبل از سفر، یا از طریق سفارت یا کنسولگری یا درخواست آنلاین ویزا می کنند. صرف نظر از اینکه آن ها به ویزا احتیاج دارند یا خیر، شهروندان این کشور معمولا باید از تاریخ ورود به مقصد گذرنامه بین 3 تا 6 ماه معتبر داشته باشند.

مجوزهای دیگر برای کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان

مجوزهای دیگر برای کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان

یکی از انواع ویزا که از طرف برخی کشورهای برای اتباع این کشور صادر می شود، ویزا هنگام ورود می باشد. ویزا هنگام ورود فقط به محض ورود به مقصد در دسترس است. قبل از سفر نمی توانید آن را داشته باشید. تنها چیزی که شما نیاز دارید تا این سند را داشته باشید، پاسپورت این کشور است. مقامات مهاجرت هویت شما را بررسی می کنند و از ورود روان لذت خواهید برد. پس از دریافت ویزا هنگام ورود، یک مهر یا برچسب دریافت خواهید کرد که باید روی پاسپورت شما باشد.

حداقل 1 صفحه خالی برای ویزای خود داشته باشید، و باید آن را به هر کجا که در طول سفر بروید داشته باشید. در هر نقطه از سفر خود، ممکن است لازم باشد آن را نشان دهید. گذرنامه این کشور اجازه ورود ویزا به 35 کشور را می دهد. از سند سفر دیگری که تحت عنوان eTA یا مجوز الکترونیکی سفر شناخته می شود. قبل از سفر باید برای eTA خود اقدام کنید زیرا در هنگام ورود مانند ویزایی که ذکر کردیم در دسترس نیست. روند کار 100% بصورت آنلاین انجام می شود و پس از تکمیل فرم آنلاین، گذرنامه شما به این مجوز سفر پیوند می یابد. eTA حداکثر برای 5 سال یا تا تاریخ انقضاء گذرنامه شما معتبر است. کشورهایی که eTA را ارائه می دهند عبارتند از:

  • ساموآ آمریکایی
  • گوام
  • نیوزیلند
  • پورتوریکو
  • جزایر ویرجین ایالات متحده
  • سریلانکا
  • کانادا
  • ایالات متحده

کشورهایی که ویزا هنگام ورود یا eTA صادر می کنند، جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان نمی باشند، اما درباره اخذ ویزا سخت گیری کمتری دارند. برای کسانی که گذرنامه این کشور را دارند و می خواهند از نیوزلند بازدید کنند، نیاز به ویزای توریستی نیوزلند  دارند.

پاسپورت لهستان

پاسپورت این کشور یک سند سفر بین المللی است که برای اتباع این کشور صادر می شود. همچنین ممکن است به عنوان اثبات تابعیت این کشور باشد. گذرنامه علاوه بر اینکه حامل را قادر به سفر در سطح بین المللی می کند و به عنوان نشانه ای از تابعیت لهستان عمل می کند، روند تأمین کمک از مقامات کنسولی این کشور در خارج از کشور یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در صورت عدم حضور کنسولگری این کشور، در صورت لزوم تسهیل می کند.

براساس شاخص محدودیت های ویزا در سال 2021، شهروندان این کشور می توانند بدون ویزا یا ویزا هنگام ورود به 183 کشور بازدید کنند. شهروندان این کشور می توانند در هر کشوری در داخل اتحادیه اروپا زندگی و کار کنند که نتیجه حق حرکت آزاد و اقامت در ماده 21 پیمان اتحادیه اروپا است.

نمودار زیر نمره تحرک گذرنامه لهستانی را بین سال های 2018 تا 2021 نشان می دهد:نمره تحرک گذرنامه لهستانی

مهاجرت به لهستان از طرق مخلتف امکان پذیر بوده و شما با توجه به شرایط خود یکی از راه ها را انتخاب نمایید.

اقتصاد لهستان

قبل از جنگ جهانی دوم، این کشور یک اقتصاد بازار آزاد بود که بیشتر مبتنی بر کشاورزی بود. اما دارای چند مرکز تولید و استخراج مهم بود. پس از آغاز حاکمیت کمونیستی در دهه 1940، این کشور به طور فزآینده ای از اقتصاد صنعتی و حکومتی مبتنی بر مدل شوروی استفاده کرد. این در چارچوب سختگیرانه Comecon (شورای کمک اقتصادی متقابل)، سازمانی از کشورهای بلوک شرق تحت سلطه اتحاد جماهیر شوروی، فعالیت می کرد.

از اواسط دهه 1970 اقتصاد این کشور با رشد محدودی روبرو شد. به طوری که، بیشتر به دلیل زیرساخت های صنعتی قدیمی بود. یارانه های دولت که تولید ناکارآمد را پوشانده و دستمزدهایی که از نظر مصنوعی نسبت به بهره وری بالا بودند. در اواخر دهه 1980، تورم کسری دولت و تورم فوق العاده بحران اقتصادی را به وجود آورد.

جدول زیر اطلاعات کلی درباره این کشور را نشان می دهد:

پارامترتوضیحات
نام پایتختورشو
جمعیت38437239
زبانلهستانی

امروزه، سرمایه گذاری در لهستان توسط افراد خارجی بسیاری صورت می گیرد که می تواند منجر به اقامت و سپس اخذ تبعیت شود. برای اینکه از شرایط سرمایه گذاری در این کشور و کشورهای دیگر باخبر شوید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *