مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

مقطع کارشناسی در کره جنوبی

علاقه مندان به مقطع کارشناسی در کره جنوبی در سال 2023، می توانند بهترین برنامه ها و رشته ها را در دانشگاه ملی سئول بیایبند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا در این نگارش برای علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور تمام اطلاعات در زمینه مقطع کارشناسی در کره جنوبی را ارائه دهد.

دولت کره جنوبی هدف خود را برای جذب 200000 دانشجوی بین المللی تعیین کرده است. به این معنی که آن ها مجبور شده اند دانشگاه ها را بیشتر در دسترس قرار دهند. این امر همچنین منجر به صعود مداوم رتبه های بین المللی شده است. 15 دانشگاه این کشور را در 500 دانشگاه برتر رتبه بندی QS World 2023 پیدا خواهید کرد. بالاترین رتبه در این دانشگاه ها دانشگاه ملی سئول است که در سی و هفتمین قرار دارد. رتبه بعدی بالاترین رتبه موسسه پیشرفته علم و فناوری کره (KAIST) است که در رتبه سی و نهمین قرار دارد.

این کشور با ترکیبی جذاب از معابد باستان و معماری مدرن چیزی برای ارائه به همه دارد. این کشور در زمینه نوآوری در علم و فناوری تخصص دارد، اما در هنر نیز دارای شجره نامه چشمگیر است. دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد که همگی دارای مدارج بسیار متنوعی هستند.

مقطع کارشناسی در کره جنوبی در سال 2023

کره جنوبی که از کره شمالی در سال 1948 به یک کشور تحت حاکمیت جداگانه تقسیم شده است، به طور قابل توجهی از همسایه خود جدا شده و به یک نیروگاه آسیایی شناخته شده در سطح بین المللی در زمینه های فن آوری، آموزش و گردشگری تبدیل شده است. این «ببر آسیایی» با استقبال از هر 2 سنت و مدرنیته، چیزهای زیادی برای دانشجویان بین المللی دارد و پایتخت سئول در حال حاضر در میان 10 شهر برتر دانشجویی جهان قرار دارد.

بیش از 123000 دانشجوی بین المللی در سال 2017 در این کشور تحصیل کرده اند (بیش از نیمی از آنها از چین بودند). دولت با هدف 200000 دانشجوی بین المللی تا سال 2023 اهداف خود را حتی بیشتر نیز تعیین کرده است. به عنوان بخشی از این تمرکز مداوم بر بین المللی سازی، چندین دانشگاه در این کشور، از جمله دانشگاه یونسی، در حال افتتاح پردیس های بین المللی جدید برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون هستند. در حالی که 4 دانشگاه خود را در پردیس جهانی اینچئون (IGC) افتتاح کرده اند. می توان به دانشگاه دولتی نیویورک (SUNY) اشاره کرد.

 

برترین دانشگاه ها جهت مقطع کارشناسی در کره جنوبی

با برخی اقدامات، این کشور، تحصیل کرده ترین کشور در جهان است. براساس سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) ، 70% افراد 24 تا 35 ساله در کشور 51.5 میلیون نفری نوعی آموزش عالی را گذرانده اند. بالاترین درصد در سراسر جهان و بیش از 20% بالاتر نرخ دستیابی قابل مقایسه در ایالات متحده، این کشور همچنین با توجه به عملکرد دانش آموزان در آزمون های استاندارد، یک سیستم مدارس با کیفیت دارد. این کشور در برنامه ارزیابی بین المللی دانش آموزان (PISA) به طور مداوم در میان کشورهای با بهترین عملکرد قرار دارد.

هر کدام از دانشگاه های کره جنوبی سیستم خاص خود را در وب سایت خود دارد. بنابراین، به دانشجویان این امکان را می دهد که برای برنامه های تحصیلات خود درخواست دهند و ثبت نام کنند. برترین دانشگاه ها جهت مقطع کارشناسی در کره جنوبی عبارتند از:

  • دانشگاه Sungkyunkwan
  • دانشگاه یونسی
  • دانشگاه کره
  • وست مینستر دانشکده تحصیلات تکمیلی الهیات
  • دانشگاه ملی چونبوک (کالج ملی ایکسان)
  • دانشگاه دیجیتال سئول
  • دانشگاه چوسون
  • دانشگاه جونگبو
  • دانشگاه مسیحی کره
  • دانشگاه یونگنام

تحصیل کارشناسی در دانشگاه ملی سئول کره جنوبی

دانشگاه ملی سئول که یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی در این کشور محسوب می شود، به دانشجویان فرصتی برای تحصیل در قلب پایتخت شلوغ این کشور می دهد. سئول به طور مرتب به عنوان یکی از برترین شهرهای جهان برای تحصیلات عالی رتبه بندی می شود. این دانشگاه دارای 16 دانشکده، یک مدرسه تحصیلات تکمیلی و 10 مدرسه تحصیلات تکمیلی حرفه ای است که صدها دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد.

محوطه اصلی دانشگاه، در گواناک است که شامل بیش از 200 ساختمان است که پذیرای هزاران دانشجو و کارمند است. محوطه دانشگاه یونگون، واقع در شمال رودخانه هان، محل اصلی شعبه بیمارستان ملی دانشگاه سئول و دانشکده های پزشکی، پرستاری و دندانپزشکی است. در نمودار زیر تغییر رتبه جهان دانشگاه ملی سئول را در سایت QSworld بین سال های 2017 تا 2021 مشاهده می کنید:

رتبه جهانی دانشگاه ملی سئول

کمی پیش از شهر، دانشگاه پیونگ چانگ شامل دانشکده تحصیلات تکمیلی فناوری بین المللی کشاورزی و همچنین موسسات علوم و فناوری سبز زیست و مجتمع مزرعه دانشگاه است.

شهریه مقطع لیسانس در کره جنوبی

دانشجویان باید قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر برای مقطع کارشناسی در کره جنوبی، شهریه را در نظر بگیرند. به طور معمول، شهریه دانشگاه های ملی کمتر از دانشگاه های خصوصی است. از آنجا که هزینه های تحصیل ممکن است بسته به دانشکده ها یا دانشگاه ها متفاوت باشد ، شما باید شهریه دانشکده یا دانشگاهی را که می خواهید وارد کنید از قبل تأیید کنید. در جدول زیر هزینه مقطع کارشناسی در کره جنوبی برای هر رشته آمده است:

نام رشتهشهریه در هر ترم به دلار
رشته های انسانیبین 1600$ تا 7400$
رشته های علومبین 1800$ تا 8400$
رشته های هنر و ورزشبین 1900$ تا 8500$
رشته های مهندسیبین 1800$ تا 8300$
رشته های پزشکیبین 4300$ تا 10800$

برای هزینه های زندگی خود باید حداقل 1200$ (دلار) در ماه بودجه در نظر بگیرید. این محل اقامت، مواد غذایی و مسافرت شما را پوشش می دهد. اگر زندگی در یکی از شهرهای بزرگ را انتخاب کنید، هزینه های زندگی شما بیشتر خواهد شد. این امر در صورت انتخاب ماندن در خوابگاه های اجاره ای خصوصی و برخلاف خوابگاه های دانشگاهی نیز وجود دارد.

اگر در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستید، تا زمانی که ویزای معتبر داشته باشید، می توانید بدون مجوز کار تا 20 ساعت در هفته کار کنید. اگر شما تمایل به دانستن شرایط زندگی و تحصیل در کره جنوبی می باشید، مشاوران خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *