مهاجرت

اقامت کامرون

اقامت کامرون

اقامت کامرون از راه های متفاوت مانند تحصیل و کار و سرمایه گذاری به دست می آید و شما می توانید برای راه های متفاوت مدت زمان مختلفی را برای اخذ اقامت در کامرون اقدام کنید. اخذ اقامت کامرون موجب می شود تا فرد بتوانید تحت عنوان یک ویزا و یک اقامت قانونی در چندین سال معین بتواند به صورت قانونی کار و تحصیل و زندگی کند. در این مطلب سعی کرده ایم تا در مورد اقامت در کامرون و الزامات آن برای متقاضیان توضیحاتی را ارائه کنیم. همچنین می توانید برای کسب مشاوره و راهنمایی های لازم در جهت اخذ اقامت در کشور کامرون با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

راه های اخذ اقامت در کامرون

برای اخذ اقامت می توانید از طریق کار و یا تحصیل اقدام کنید. مدت زمان ویزای کامرون بستگی به نوع ویزای شما دارد ویزای کوتاه مدت تا 3 ماه صادر می شود. ویزای طولانی مدت شش ماهه صادر می شود. خارجی هایی که می خواهند بیش از 6 ماه در این کشور بمانند باید برای اجازه اقامت کامرون اقدام کنند. هنگام درخواست ویزای کامرون، باید هزینه اضافی پرداخت کنید. هزینه های ویزا بسته به کشوری که از آن درخواست می کنید، سن شما، نوع ویزای شما و غیره می تواند تغییر کند.

به عنوان مثال، اگر شما یک شهروند خارجی هستید و برای ویزای کامرون درخواست می کنید، باید پرداخت هزینه های زیر را به پایان برسانید:

انواع ویزاهزینه ویزا به دلار
ویزای کوتاه مدت93$
ویزای ترانزیت93$
ویزای طولانی مدت184$

اقامت کامرون از طریق تحصیل

2 نوع ویزای طولانی مدت کامرون وجود دارد: ویزای تحصیلی و ویزای کاری. جهت ویزای تحصیلی برای شهروندانی که می خواهند در کامرون تحصیل کنند صادر می شود. برای درخواست ویزای تحصیلی، با وجود مدارک مورد نیاز، اتباع خارجی باید ثابت کنند که دانشگاهی آنها را در کامرون تایید کرده است. همچنین باید در دانشگاه کامرون که قصد تحصیل در آن را دارید ثبت نام کنید. مبلغ هزینه ویزای تحصیلی کامرون بین 75$ تا 150$ (دلار) است. با این حال، پرداخت هزینه می تواند از یک کشور به کشور دیگر تغییر کند.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش مهاجران تحصیلی در کامرون هستید:

میزان افزایش مهاجران تحصیلی در کامرون

اقامت کامرون از طریق کار

ویزای کار برای شهروندانی که می خواهند در این کشور کار کنند صادر می شود. برای درخواست ویزای کار به دعوت نامه ای از شرکتی که قرار است در آن کار کنید نیاز دارید. این نامه باید شامل اطلاعات مدت زمان کار شما و مسئولیت های مالی – حقوقی باشد. قرارداد کار باید توسط وزیر کار و تامین اجتماعی در کامرون قانونی و امضا شود. هزینه ویزای کار کامرون بین 70$ تا 300$ (دلار) است. با این حال، پرداخت هزینه ویزا بسته به کشور ممکن است تغییر کند.

طبق مفاد قانون، ورود به کامرون با ویزای کار باید به ترتیب زیر باشد:

  • ابتدا متقاضی ویزا باید شغل خود را در کامرون تضمین کند که این امر توسط قرارداد کار و نامه کار ثابت می شود.
  • ثانیاً، کارفرمای او باید از وزارت کار برای او مجوز کار بگیرد.
  • سوم، مجوز کار سپس برای درخواست ویزای اقامت طولانی مدت به کامرون استفاده می شود.

اقامت کامرون از طریق کار

اجازه اقامت خانواده در کامرون

مجوز اقامت برای یک دوره 2 ساله قابل تمدید است. به کارگر دارای مجوز کار در کامرون، به همسر و فرزندانشان (به عنوان یک عنوان فردی) اعطا می شود. برخی از مدارک مورد نیاز برای درخواست اجازه اقامت عبارت است از: کپی مجوز کار، کپی پاسپورت. با این مدارک، وکیل متقاضی را برای انجام مراحلی که شامل گرفتن عکس و اطلاعات بیومتریک می ‌شود، به مقامات مهاجرت می ‌برد. در پایان مراحل، یک رسید رسمی به متقاضی اعطا می شود که تا زمانی که کارت اقامت نهایی آماده شود، به عنوان اجازه اقامت عمل می کند. با مجوز اقامت، کارگر فقط می تواند با ویزای خروج از کامرون خارج شود و وارد کامرون شود. مجوز اقامت کامرون برای شهروندان خارجی که می خواهند بیش از 3 ماه در این کشور بمانند صادر می شود.

هنگام درخواست برای اجازه اقامت، باید مدارک زیر را به اداره مهاجرت در کامرون ارسال کنید:

  • فرم درخواست
  • ویزای کامرون
  • ارائه مدرک مرتبط با ویزای کامرون اعم از تحصیل و کار و سرمایه گذاری
  • مجوزهای لازم کاری و تحصیلی
  • یک کپی از رسید درآمد مالیاتی شما
  • کارت کنسولی

جمهوری کامرون تابعیت مضاعف را مجاز نمی داند، بنابراین همه کسانی که نیاز به اقامت در کامرون دارند باید برای اجازه اقامت اقدام کنند. این قانون در مورد شهروندان کامرونی از طریق تولد نیز صدق می کند. برای کسب مشاوره و اطلاعات تخصصی تر در حوزه اخذ اقامت کامرون با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

متداول ترین سوالات اقامت کامرون

در بخش پایانی مقاله پیشرو پاسخ گوی سوالات پرتکرار شما خواهیم بود:

  • اقامت کامرون از طریق تحصیل چگونه است؟ 2 نوع ویزای طولانی مدت کامرون وجود دارد: ویزای تحصیلی و ویزای کاری. جهت ویزای تحصیلی برای شهروندانی که می خواهند در کامرون تحصیل کنند صادر می شود. برای درخواست ویزای تحصیلی، با وجود مدارک مورد نیاز، اتباع خارجی باید ثابت کنند که دانشگاهی آنها را در کامرون تایید کرده است. همچنین باید در دانشگاه کامرون که قصد تحصیل در آن را دارید ثبت نام کنید. مبلغ هزینه ویزای تحصیلی کامرون بین 75$ تا 150$ (دلار) است. با این حال، پرداخت هزینه می تواند از یک کشور به کشور دیگر تغییر کند.
  • اقامت کامرون از طریق کار به چه صورت است؟ ویزای کار برای شهروندانی که می خواهند در این کشور کار کنند صادر می شود. برای درخواست ویزای کار به دعوت نامه ای از شرکتی که قرار است در آن کار کنید نیاز دارید. این نامه باید شامل اطلاعات مدت زمان کار شما و مسئولیت های مالی – حقوقی باشد. قرارداد کار باید توسط وزیر کار و تامین اجتماعی در کامرون قانونی و امضا شود. هزینه ویزای کار کامرون بین 70$ تا 300 $(دلار) است. با این حال، پرداخت هزینه ویزا بسته به کشور ممکن است تغییر کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *