مهاجرت به کشور فرانسه

کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه

کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه

پاسپورت فرانسه با رتبه 6 یکی از قدرتمندترین پاسپورت ها جهان بوده که همین امر باعث شده تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه افزایش یابد. این کشور، کشوری است که عمدتا در اروپای غربی واقع شده است. این کشور متشکل از کلان شهر فرانسه و چندین منطقه و سرزمین خارج از کشور و دریای شمال می باشد. این کشور از شمال شرقی با بلژیک، لوکزامبورگ و آلمان، از شرق با سوئیس، موناکو و ایتالیا، از جنوب با آندورا و اسپانیا و همچنین با هلند، سورینام و برزیل در قاره آمریکا همسایه است.

18 منطقه یکپارچه کشور از 5 منطقه از آن ها در خارج از کشور واقع شده اند. مساحت آن 643801 کیلومتر مربع و کل جمعیت 67314 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. این کشور، یک جمهوری نیمه ریاست جمهوری واحد است و پایتخت آن در پاریس، بزرگترین شهر این کشور و مرکز اصلی فرهنگی و تجاری است.

از دیگر مناطق مهم شهری عبارتند از:

  • لیون
  • مارسی
  • تولوز
  • بوردو
  • لیل
  • نیس

این کشور، از جمله سرزمین های خارج از کشور خود، دارای مجموعا 12 منطقه در سایر کشورها است. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را جهت بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه آماده کرده اند

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه

گذرنامه مهم ترین و قدرتمندترین سند رسمی شناسایی است که شخص می تواند در اختیار داشته باشد. این کشور از نظر آزادی سفر در جایگاه 6 جهان قرار دارد. به این معنی که آن ها دارای پاسپورت قدرتمندی می باشند. طبق فهرست گذرنامه هنلی، این کشور در رتبه بندی با کشورهایی مانند سوئد، هلند، ایرلند یا پرتغال تقسیم می شود. همین امر باعث شده تا تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه افزایش یابد.

در مورد بیماری همه گیر کرونا، که از سال 2020 آغاز شد، بسیاری از کشورها تعطیل شدند و محدودیت ها اجازه هیچ گونه سفر را نمی دهند. حتی اگر برای شهروندان این کشور بدون ویزا باشد. همه گیری بیماری کرونا را مورد توجه قرار گرفته است. نحوه تأثیر گذرنامه فرانسوی را نشان می دهد. سطح جهانی کنونی این کشور برابر با 66% است. طبق شاخص گذرنامه Arton Capital، قدرت گذرنامه برای این کشور 3 و نمره تحرک 132 است.

در نمودار زیر می توانید نمره تحرک این گذرنامه را بین سال های 2018 تا 2021 مشاهده می کنید:

تحرک گذرنامه فرانسه

در مقایسه با سال 2019 (قبل از همه گیری)، این کشور دارای نمره تحرک 170 بود. که بالاترین نمره کشور است. در طی همه گیری، این میزان به 111 کاهش یافته است و اکنون همانطور که می بینیم در حال افزایش است و به 132 رسیده است.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه

شاخص گذرنامه هنلی یک معیار جهانی است که گذرنامه های جهانی را با توجه به تعداد مکان هایی که دارندگان می توانند بدون ویزا بازدید کنند رتبه بندی می کنند. داده ها بین سال های 2006 تا 2021 جمع آوری شده اند و بیشترین اطلاعات فعلی در مورد سفر به کشورهایی با ویزا و بدون ویزا را در خود دارند. اطلاعات از انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی (IATA) به دست می آید که دقیق ترین منبع در مورد اطلاعات سفر است.

طبق این شاخص این کشور، رتبه 6 را دارد. تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه به 195 کشور می رسد. همین امر این گذرنامه را به یکی از قدرتمندترین کشورها تبدیل کرده است. زیرا تقریبا مردم می توانند بدون ویزا از تمامی کشورها بازدید کنند. با این حال، این رتبه از سال 2006، زمانی که این کشور در رتبه 3 قرار گرفته بود، کاهش یافت. پس از آن برای چند سال نوسان داشت و در سال 2011 به جایگاه سوم اصلی بازگشت. سپس، نمره خود را برای 6 سال یعنی بین 2011 تا 2017 حفظ کرد. تا اینکه در سال 2019 بخاطر بیماری کرونا به رتبه 4 رسید که افت جایگاه داشت. با توسعه همه گیر بیماری کرونا، این کشور در سال 2020 به جایگاه 6 رسیده و این موقعیت را تا سال 2021 حفظ کرد.

پاسپورت فرانسه

پاسپورت فرانسه جهت سفرهایبین المللی شهروندان این کشور صادر می شود. علاوه بر این که حامل می تواند به سفر بین المللی بپردازد و به عنوان نشانه ای از تابعیت این کشر عمل کند. اما داشتن پاسپورت این کشور فقط پیش فرض تابعیت این کشور را طبق قوانین فرانسه ثابت می کند. گذرنامه روند تأمین کمک از مقامات کنسولی این کشور را در صورت عدم حضور یک کنسولگری این کشور در خارج از کشور یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تسهیل خواهد کرد. هر شهروند فرانسوی شهروند اتحادیه اروپا نیز می باشد بنابراین، گذرنامه، همراه با شناسنامه ملی، اجازه حرکت رایگان و اقامت در هر یک از ایالات اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس را به شهروندان فرانسوی می دهد.

در جدول زیر می توانید اعتبار گذرنامه های اپیتکی را برای رده سنی مختلف مشاهده نمایید:

رده سنیمدت اعتبار
بالای 18 سال10 سال
زیر 18 سال5 سال

گذرنامه های نوری (قدیمی تر) هیچ علامتی در زیر عبارت «Passeport» در صفحه اول ندارند. گذرنامه الکترونیکی حاوی یک تراشه تعبیه شده است و دارای نشان تراشه در زیر کلمه «Passeport» است. گذرنامه های بیومتریک گذرنامه های جدید می باشند و به عنوان گذرنامه های الکترونیکی هستند. اما کلمه «Passeport» زیر خط زده شده است.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه

اقتصاد فرانسه

این کشور یکی از بزرگترین قدرت های اقتصادی جهان است. به طوری که، در کنار کشورهایی مانند ایالات متحده، ژاپن، آلمان، ایتالیا و انگلستان رتبه بندی می شود. بنابراین، یکی از بهترین راه های اقامت در این کشور، سرمایه گذاری در فرانسه می باشد. موقعیت مالی آن منعکس کننده یک دوره رشد بی سابقه است که بیشتر دوره پس از جنگ تا اواسط دهه 1970 ادامه داشت. غالبا از این دوره به عنوان 30 سال افتخار یاد می شود. فقط بین سال های 1960 و 1973، افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) هر ساله به طور متوسط نزدیک به 6% بود.

پس از بحران های نفتی دهه 1970، نرخ رشد به طور قابل توجهی تعدیل شد و بیکاری به طور قابل توجهی افزایش یافت. با این حال، در پایان دهه 1980، گسترش شدید مجددا مشهود بود. این روند، اگرچه با سرعت متوسط تری، تا قرن بیست و یکم ادامه داشت. در صورتی که علاقه مند به مهاجرت به فرانسه می باشید و می خواهید با اخذ تابعیت بتوانید به کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه سفر کنید، می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مشاوره با وکلای این موسسه، در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف از اطلاعاتشان بهره ببرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *