مهاجرت کاری گرنادا

کار در گرنادا

کار در گرنادا

کار در گرنادا در دریای کارائیب که به دلیل سواحل خیره کننده، چشم اندازهای خارق العاده، زیبایی طبیعی خام، زیرساخت های آموزشی عالی و فرصت های سرمایه گذاری جذاب مشهور است، به طور پیوسته به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد برای سرمایه گذاران خارجی و کارفرمایان بین المللی هم است.

اگر به دنبال کار در گرانادا هستید، باید همه چیز را در مورد مجوز کار گرانادا بدانید. در این مقاله، انواع مجوزهای کار موجود در گرانادا، روند درخواست، معیارهای واجد شرایط بودن و سایر فاکتورهای مهمی که باید در نظر گرفته شود را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین می توانید پس از مطالعه این مقاله با متخصصان و مشاوران در امور مهاجرت و اخذ ویزای کاری گرنادا در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

اینفوگرافیک کار در گرنادا

درباره اقتصاد گرنادا

اقتصاد این کشور از دهه 1970 به طور قابل توجهی تغییر کرده است، از اقتصادی که تقریباً به طور کامل مبتنی بر تولید محصولات کشاورزی برای صادرات است به اقتصاد بسیار مدرن‌تر و متنوع ‌تر. برای انسان، اما نوسان قیمت های جهانی، بلایای طبیعی، و تهدید حذف پیمان های تجاری ترجیحی، دولت گرانادا را مجبور کرده است که به دنبال گسترش پایگاه اقتصادی جزیره باشد. دولت های متوالی از دهه 1980 به شدت آگاه بودند که دولت های جزیره ای کوچک مانند. گرانادا در برابر عوامل اقتصادی خارج از کنترل آنها بسیار آسیب پذیر هستند و از این رو سعی کرده اند از اتکای بیش از حد به صادرات محصولات کشاورزی کسر کنند. گرانادا اکنون دارای یک بخش تولیدی کوچک اما در حال شکوفایی، یک بخش خدمات مالی نوپا، و یک بخش گردشگری مهم است که درآمد ارز اصلی جزیره است.

دومین اعتبار سیاست توسعه انعطاف‌پذیری مالی و رشد آبی از اصلاحات برای حمایت از پایداری مالی، تقویت مدیریت دریایی و ساحلی و ایجاد انعطاف ‌پذیری آب و هوا حمایت می ‌کند. این عملیات، دومین مورد از مجموعه برنامه‌ای از دو اعتبار IDA، حمایت از سیاست‌ها و اقدامات نهادی کشور برای حفظ انضباط مالی و گسترش اقتصاد به سمت یک مدل رشد آبی است که مبتنی بر استفاده پایدار و به خوبی از منابع اقیانوس است. این شامل طرح‌های اصلاحات مالی مانند ایجاد بافرهای مالی، بهبود مدیریت مخارج عمومی، ایجاد اصلاحات گمرکی و مالیات غیر مستقیم و بهبود شفافیت شرکت‌های عمومی است. این عملیات همچنین از اقدامات دولت برای مدیریت بهتر محیط زیست و منابع طبیعی، از جمله مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی و گنجاندن الزامات پایداری زیست محیطی در تهیه منابع، پشتیبانی می کند.

جذب دانشجویان به همراه سرمایه در گرنادا

یکی از اقدامات اصلی سیاست ممنوعیت ظروف مواد غذایی با فوم استایروفوم و حذف تدریجی کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف و لوازم یکبار مصرف است. آلودگی پلاستیک یکی از چالش ‌های اصلی زیست ‌محیطی کارائیب است که آبخیزها، مناطق ساحلی، اقیانوس‌ها را آلوده می‌کند و تهدیدی برای تنوع زیستی اقیانوس‌ ها و توسعه گردشگری است. این عملیات 20 میلیون دلاری توسط انجمن توسعه بین المللی، بخش تامین مالی امتیازی بانک جهانی، تامین مالی می شود. سررسید اعتبار چهل سال و مهلت 10 سال است. این کشور در آستانه ایجاد یک چرخش اقتصادی نمادین است و بنابراین تعداد انگشت شماری از دانشجویان بین المللی را جذب می کند. کشور “اقتصادی آبی” برای دانشجویان داخلی و خارجی به طور فوق العاده جذاب است.

درباره ویزای کار در گرنادا

به متقاضیان فقط نوعی ویزای کار در گرانادا ارائه می شود که برای مدت یک سال اعتبار دارد. در صورتی که می خواهید اقامت خود را در گرانادا تمدید کنید، باید 3 ماه قبل از اتمام اعتبار ویزای خود مجددا درخواست دهید. اگر نمی توانید به دستورالعمل ها پایبند باشید، باید جریمه ای را که توسط دولت گرنادیا اعلام شده است بپردازید.

برای تکمیل فرآیند درخواست، کارفرمای فعلی باید تأییدیه قانونی در مورد قرارداد کار را نیز به اشتراک بگذارد. متقاضی باید پیشنهاد نامه را که از شرکت دارد را همراه اطلاعات جزئی در خصوص گذران زندگی و محل زندگی را ارائه دهد. متقاضیان همچنین به نامه ای از شرکت نیاز دارند که شرایط کارمند خارجی و کپی گواهی انتصاب آنها در گرانادا را ذکر کند.

متقاضیان برای دریافت ویزای کار گرانادا باید مدارک زیر را ارسال کنند:

  • پاسپورت و کپی آن
  • عکس با شرایط لازم
  • تمامی مدارک تحصیلی
  • رزومه کاری و در صورت وجود معرفی نامه
  • پرداخت هزینه های ویزای کار
  • پرداخت بیمه
  • سوابق مالی و حساب بانکی

مراحل مهم ویزای کاری گرانادا عبارت است از:

  • مطمئن شوید که فرم درخواست شما تکمیل، امضا و دارای تاریخ باشد.
  • شما باید تمام مدارک مورد نیاز را با فرم درخواست تکمیل شده به اشتراک بگذارید
  • تصمیم نهایی با اداره مهاجرت (دپارتمان مهاجرت و گذرنامه، دولت گرانادا) است.

کار در فصول مختلف در گرنادا

بهار در گرانادا پایان فصل اوج است. فصل خوبی برای بازدید است زیرا در این زمان از سال افراد کمی در اینجا حضور دارند و هوا هنوز هم دلپذیر است. در مورد فرصت های داوطلبانه فصلی در گرانادا، کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد. توصیه می کنیم به مناطق شهری بیشتر پایبند باشید و یا با افراد مسن کار کنید یا با جوانان کار کنید. این یک راه آسان برای لذت بردن از جزیره در شرایطی است که حداقل فعال است. تابستان یکی دیگر از فصل های خوب برای بازدید از این جزیره است. با این حال، هیچ گزینه فصلی خاصی برای کار در گرانادا وجود ندارد. توصیه می کنیم در فصل پاییز از سفر به گرانادا خودداری کنید. دلیل این امر این است که این فصل طوفان است و این جزیره در گذشته ویران شده است.

علاوه بر این، هیچ مهارت فصلی خاصی مورد نیاز نیست. فصل زمستان بهترین فصل برای کار و سفر در گرانادا است. برای شروع، این زمانی است که می توانید خود را درگیر حفاظت از لاک پشت کنید. این پروژه ها در زمستان انجام می شود زیرا در این زمان است که لاک پشت ها به طور طبیعی به جزیره مهاجرت می کنند. گزینه دیگر برای زمستان، داوطلب شدن در صنعت مسافرت است. بسیاری از مهمانسراهای فصلی فقط در این زمان از سال باز هستند و همیشه به داوطلبان برای کمک به هجوم کار نیاز دارند. معمولاً به عنوان بخشی از معامله، مسکن رایگان و غذای رایگان دریافت خواهید کرد. شما می توانید در صنعت گردشگری اصلی کار کنید، اما همیشه به تجربه قبلی نیاز دارید و باید ماه ها قبل برای تضمین این کار در گرانادا درخواست دهید.

در نمودار زیر شاهد فرصت های شغلی در گرنادا در فصول مختلف هستید:

 

فرآیند درخواست کار در گرنادا

اگرچه گرانادا از سرمایه گذاری خارجی حمایت می کند، اما این کشور جزیره ای شهروندان خود را در اولویت بازار کار قرار می دهد. بنابراین یک کارفرما باید دلیل خود را برای استخدام افراد غیرشهروندی توجیه کند. کارفرمایان همچنین باید توجه داشته باشند که اخطار شغلی باید به مدت 3 هفته قبل از استخدام کارمند خارجی برگزار شود. زمان انتظار برای درخواست ویزای کاری شما در گرانادا حدود 14 روز است. داوطلبان باید فرم درخواست خود را تکمیل و به وزارت کار ارسال کنند. در این بین، فرد همچنین باید ثابت کند که شرکتی که او را در گرانادا معاونت می کند، برنامه انتقال مهارت را راه اندازی کرده است. داوطلبان 1 ماه فرصت دارند تا کلیه مدارک مورد نیاز را به اداره مربوطه تحویل دهند.

افراد باید در نظر داشته باشند که تمام فرم ها باید به زبان انگلیسی باشد یا باید به انگلیسی ترجمه شده و توسط یک دفتر اسناد رسمی تأیید شود. برای تکمیل مراحل پرداخت، یک نامزد حداکثر 48 ساعت در اختیار دارد. پس از اینکه کارمند خارجی مجوز کار خود را دریافت کرد، باید مدارک خود را به اداره مهاجرت و گذرنامه ارائه کند. علاوه بر اینها باید پاسپورت را نیز نشان دهند. تنها پس از آن تایید نهایی داده خواهد شد. به طور کلی، بین 3 تا 5 هفته طول می کشد تا مجوز کار توسط دولت گرنادیا صادر شود. مجوز کار برای مدت 1 سال معتبر است و متقاضیان باید سالانه آن را تمدید کنند.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در گرنادا می باشید:

نرخ بیکاری در گرنادا

شرایط ویزای کار برای اتباع خارجی در گرنادا

شرایط ویزای کار برای اتباع خارجی از کشوری به کشور دیگر در گرانادا متفاوت است. از این رو، دانستن مدارک پشتیبانی که یک کارمند خارجی باید قبل از نقل مکان به گرانادا ارائه کند، بسیار مهم است. به عنوان مثال، گرانادا سفر بدون ویزا را به شهروندان بریتانیا ارائه می دهد، به این معنی که شهروندان بریتانیا می توانند بدون ویزا وارد گرانادا شده و برای مدت شش ماه در آنجا زندگی کنند. علاوه بر این، شهروندان بین المللی از کشورهای مختلف در آمریکای شمالی و جنوبی و اروپا می توانند بدون ویزا برای مدت حداکثر 3 ماه وارد گرانادا شده و در آنجا اقامت کنند.

متقاضی همچنین باید در نظر داشته باشد که اگر قبلاً ویزای بازدید کننده معتبر داشته باشد، نمی تواند مجوز کار دریافت کند. با توجه به اتباع خارجی کشورهایی که به ویزای بازدیدکننده نیز نیاز دارند، کل مراحل درخواست ویزای کار باید در نزدیکی کنسولگری انجام شود. اگر فردی متعلق به جامعه کارائیب CARICOM هستید، برای کار در گرانادا نیازی به مجوز کار ندارید. به منظور اقامت و کار در گرنادا، اتباع CARICOM فقط باید گواهی صلاحیت مهارت های کارائیب یا مدرکی با قد برابر را نشان دهند. برای کاریابی در گرنادا می توانید به موسسات کاریابی در گرنادا نیز مراجعه کنید تا شما را راهنمایی کنند.

شرایط ویزای کار برای اتباع خارجی در گرنادا

کار و زندگی در گرنادا

گرانادا به دلیل سبک زندگی ساحلی خارق ‌العاده، فرصت ‌های شغلی و سرمایه‌گذاری جذاب، ایمنی و امنیت و فرهنگ استقبال، به یکی از کشورهایی تبدیل شده است که به دنبال آن برای زندگی در کارائیب زندگی می‌کنند. این کشور از طریق برنامه شهروندی با سرمایه گذاری خود، شهروندی گرانادا را نیز به متقاضیان علاقه مند در ازای سرمایه گذاری اقتصادی در اقتصاد کشور ارائه می دهد. اگر با ویزای کاری گرنادا برای کار به گرانادا نقل مکان می کنید، در اینجا برخی از بهترین شهرهایی را که می توانید در آنها زندگی کنید بررسی می کنیم. سنت جورج واقع در نزدیکی فرودگاه بین المللی موریس بیشاپ، سنت جورج پایتخت کشور، شهر انتخابی برای اکثر مسافران بین المللی است. علاوه بر داشتن میراث تاریخی غنی، این شهر همچنین به مرکز معاصر امکانات متنوعی مانند مراقبت های بهداشتی و آموزش در سطح جهانی تبدیل شده است.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید تعداد زیادی بار و رستوران در شهر پیدا کنید که می توانید به طور کامل از غذاهای محلی لذت ببرید. کاریاکو معروف به سواحل سفید، آب های شفاف آبی و صخره های مرجانی، Carriacou به “جزیره صخره ها” معروف است. با جمعیتی تنها 8000 نفر، Carriacou مکان مناسبی است اگر می خواهید از هولابالو شهر دور شوید و در مکانی آرام با پس زمینه طبیعت آرام ساکن شوید. اگر به دنبال بارها و رستوران ‌ها هستید، پس اداره بندر Carriacou، خلیج تیرال بهترین مکان برای رفتن است. این جزیره کوچک همچنین دارای اسکله ای است که از قایق های بادبانی و قایق های تفریحی نگهداری می کند.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص کشور گرنادا می باشید:

شرحپارامتر
سنت جورجپایتخت
انگلیسیزبان
آمریکای شمالیقاره
جمعیت250000

شهرهای گرنادا

گراند آنس هم دیگر شهر این کشور است.اگر اهل ساحل هستید، گراند آنس بهشت ​​شماست. بزرگ‌ترین ساحل گرانادا را در خود جای داده است که حداقل 2 مایل امتداد دارد. موقعیت مکانی مناسب و در دسترس Grand Anse، بسیار نزدیک به سنت جورج و فرودگاه بین المللی موریس بیشاپ، آن را به مکانی محبوب برای زندگی در بین اتباع خارجی تبدیل کرده است. از بارها، رستوران ‌ها، آپارتمان ‌ها و ویلاهای تازه‌ ساخته در ساحل گرفته تا ورزش ‌های آبی و فعالیت ‌های ماجراجویانه مانند کایاک ‌سواری، شنا، غواصی، می ‌توانید در Grand Anse زندگی خود را به بهترین شکل بگذرانید.Lance aux Epines در جنوبی ترین قسمت گرانادا واقع شده است و یک منطقه مسکونی مشهور در این کشور است. Lance aux Epines علاوه بر داشتن سواحل خیره کننده و مناظر دیدنی، ویلاها و خانه های لوکس را برای ساکنان خود ارائه می دهد.

در بخش زیر شاهد برترین شهرهای گرنادا برای کار و زندگی می باشید:

برترین شهرهای گرنادا برای کار و زندگی

هزینه زندگی و کار در گرانادا

در مقایسه با سایر جزایر کارائیب، هزینه زندگی در گرانادا نسبتاً مقرون به صرفه و مقرون به صرفه است. برخلاف انگلستان و ایالات متحده، هزینه تحصیل، مراقبت های بهداشتی، سرگرمی، لوازم ضروری روزانه و املاک در گرانادا کمتر است. از آنجایی که گرانادا بر درآمد جهانی، عایدی سرمایه و مالیات بر ارث مالیات وضع نمی کند، این کشور مورد علاقه اتباع خارجی است. این کشور دارای زیرساخت های حمل و نقل محکم و جاده های فوق العاده است. علاوه بر این، یک فرودگاه بین المللی نیز دارد فرودگاه بین المللی موریس بیشاپ واقع در سنت جورج که پروازهای مستقیم به ایالات متحده، کانادا و اروپا دارد. اگر می خواهید کشور جزیره ای را کاوش کنید، می توانید این کار را با اتوبوس های عمومی موجود در کشور انجام دهید. قیمت بلیط یک طرفه اتوبوس حدود $1 (دلار) است. علاوه بر اتوبوس، تاکسی هایی وجود دارد که در دسترس عموم و گردشگران است.

حدود 30 ایستگاه پزشکی، 6 واحد مراقبت های بهداشتی و 8 بیمارستان در کشور برای رسیدگی به جمعیت آن وجود دارد. بیمارستان عمومی سنت جورج اولین موسسه پزشکی در کشور است. اگرچه بیمارستان ‌های گرانادا مجهز به چارچوب پزشکی درجه یک هستند، اما در موارد اورژانسی پزشکی جدی، ممکن است لازم باشد بیمار را به مکان دیگری تخلیه کنید. جدای از این، طرح های بیمه درمانی خصوصی متعددی نیز وجود دارد که گزینه های خوبی برای زندگی در گرانادا هستند. بازارهای گرانادا مملو از محصولات بومی مانند ادویه جات، برنج سفید، نان سفید تازه، پنیر، میوه هایی مانند موز، پرتقال، انبه و سبزیجات از جمله پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی است. محصولاتی که به گرانادا وارد می ‌شوند مانند شیر، گوشت گاو، بنزین و لباس ‌ها گران ‌تر از محصولاتی هستند که در داخل کشت می‌ شوند یا تولید می ‌شوند.

اخذ مجوز کار در گرنادا

اتباع خارجی که به دنبال کار در گرنادا هستند، باید برای مجوز کار این کشور اقدام نمایند. زیرا بدون دریافت مجوز اقامت گرنادا اجازه کار در این کشو ررا نخواهند داشت. البته لازم به ذکر است که برای دریافت مجوز کار در گرنادا باید نکات ضروری را در این خصوص رعایت فرمایید. این نکات عبارت اند از:

نکات ضروری جهت درخواست مجوز کار گرناداتوضیحات
ارائه گواهیگواهی برای پزشکان و کارکنان بهداشتی وابسته باید در هنگام ارسال درخواست پیوست شود.
ورود غیر قانونیافرادی که به طور غیر قانونی در اسکاتلند حضور دارند، به درخواست مجوز کار آنها رسیدگی نمی شود، مگز اینکه وضعیت آنها در این کشور منظم باشد. با اینکه دارای ویزای بازدید کننده باشند.
تبلیغتمامی موقعیت های شغلی که درخواست مجوز کار برای آنها در حال انجام است باید قبل از ارائه درخواست به مدت 3 هفته متوالی تبلیغ شوند. البته مدرک آگهی باید به درخواست پیوست شود.

علاوه بر این نکات، که باید حین درخواست مجوز کار در گرنادا رعایت کنید، متقاضیان باید اسناد و مدارکی را برای درخواست مجوز این کشور ارائه دهند. این اسناد و مدارک به شرح زیر می باشند:

اسناد و مدارک جهت درخواست مجوز کار در گرناداتوضیحات
فرم درخواستارائه فرم درخواست تکمیل شده در دو نسخه با الصاق مهر شرکت مورد نظر
نامه ارجاعدر صورت نبود کارفرمای قبلی، ارائه 2 نامه ارجاع حرفه ای از کارفرمای قبلی یا شهروند معتبر الزامی است.
کپی پاسپورتکپی پاسپورت شامل، صفحه داده های زیستی و جزئیات آخرین تاریخ ورود با تمدید است.
کپی مدارک مالیارائه کپی مدارک مالی یا صورت حساب بانکی از یک بانک معتبر
عکسارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت، که نام متقاضی با حروف بلوک در پشت آن نوشته شده است.
نامه کارفرماارائه نامه کارفرما خطاب به دبیر دائمی

قوانین کار در گرنادا

اتباع خارجی که قصد کار در گرنادا را دارند، باید قبل از اعزام به این کشور، قوانین کار در گرنادا را به خوبی آموزش ببینند. از مهمترین قوانین کار در گرنادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قوانین کار در گرناداتوضیحات
دوره آزمایشیگذراندن دوره آزمایشی قبل از شروع به کار در گرنادا الزامی است. دروه آزمایشی در گرنادا برای افراد غیر یک ماه است.
ساعات کاری در گرناداساعت کار در گرنادا 8 ساعت در طول روز می باشد. همچنین هیچ کارفرمایی نباید هیچ کارمندی را به استثنای کارگران شیفتی ملزم به اضافه کار کند.
فسخ قرارداداستخدام کارمند نباید توسط کارفرما فسخ شود مگر اینکه دلیل موجهی برای این فسخ ارائه دهد.
مالیاتافراد مقیم بر درآمد حاصل از گرنادا مشمول مالیات می شوند. همچنین افراد غیر مقیم بر درآمدی که در گرنادا به دست آورند مشمول مالیات می شوند.

هزینه های تحصیل در گرنادا

علاوه بر رستوران ‌ها و بارهای محلی، گرانادا دارای تعداد زیادی هتل و رستوران بین ‌المللی است، به ‌ویژه در خلیج پریکلی مارینا. علاوه بر غذاهای محلی، به غذا از سراسر جهان نیز دسترسی دارید. یک وعده غذایی سه وعده برای دو نفر در یک رستوران مقرون به صرفه گرنادایی حدود $70 (دلار) هزینه دارد. غذاهای محلی در سراسر کشور جزیره در دسترس است و یک وعده غذایی محلی در یک رستوران ارزان قیمت $7 (دلار) است. کودکان بین 6 تا 14 سال به آموزش رایگان در کشور دسترسی دارند. افراد باید $140 (دلار) هزینه ماهانه برای مدارس خصوصی مهدکودک بپردازند. در حالی که هزینه ها در مدارس ابتدایی بین المللی به $1000 (دلار) در سال می رسد. دانشکده پزشکی دانشگاه سنت جورج، یک موسسه معتبر نیز در گرانادا واقع شده است. برای یک ترم در این دانشگاه، دانشجو باید حدود $14000 (دلار) بدون احتساب هزینه مسکن و کتاب بپردازد.

اعزام دانشجو به گرنادا هزینه های دیگری هم دارد که در این نمودار شاهد آن هستید:

هزینه های تحصیل در گرنادا

مزایای زندگی در گرانادا را در این بخش لیست کرده ایم که عبارت است از:

  • کشور امن، امن و باثبات کارائیب
  • استقبال از جمعیت
  • دسترسی به پاسپورت گرانادا در ازای سرمایه گذاری اقتصادی در کشور
  • پروازهای مستقیم به و از ایالات متحده آمریکا
  • رژیم مالیاتی اقتصادی
  • استانداردهای زندگی عالی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه خدمات تخصصی و کامل در حوزه مهاجرت بهترین مشاور و راهنمای مسیر مهاجرت به گرنادا برای شما خواهد بود. شما می توانید با تماس با مشاوران از بسته ها پیشنهادی اطلاع یابید و از راه های مناسب برای ثبت شرکت در گرنادا مطلع شوید.

سوالات متداول در خصوص کار در گرنادا

در این بخش توجه شما را به پرتکرارترین سوالات در خصوص کار در گرنادا جلب می داریم:

  • رویه ای که باید برای مشاغل گرنادا دنبال کرد چیست؟ برای شروع کار در گرانادا، باید تمام معیارهای واجد شرایط بودن مجوز کار گرانادا را داشته باشید. پس از ارسال درخواست، دولت گرنادیا معمولاً حدود 3 تا 5 هفته طول می کشد تا ویزای کاری شما را صادر کند.
  • الزامات با توجه به مشاغل گرانادا برای خارجی ها چیست؟ اتباع خارجی باید برای اجازه کار گرانادا درخواست دهند تا بتوانند از گرانادا زندگی و کار کنند. پس از تایید درخواست شما توسط اداره مهاجرت، می توانید از گرانادا شروع به کار کنید.
  • آیا می توانم از راه دور در گرانادا کار کنم؟ دولت گرانادا اخیراً قانونی را تصویب کرده است که به اتباع خارجی اجازه می دهد از گرانادا با سازمان هایی که در خارج از کشور مستقر هستند کار کنند.
  • آیا اتباع خارجی می توانند در گرانادا کار کنند؟ بله، خارجی ها پس از دریافت ویزای گرانادا برای کار می توانند در گرانادا کار کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *