ویزای مسافرتی اسلوونی

ویزای توریستی اسلوونی

ویزای توریستی اسلوونی

اخذ ویزای توریستی اسلوونی فرصتی عالی در خصوص بازدید از این کشو محسوب می گردد که هر ساله ذهن متقاضیان را به سمت خود سوق میدهد. به طور کلی، کسب این ویزا با شرایط خاصی همراه می باشد و متقاضیان حتما باید مدارک مورد نیاز دریافت ویزای توریستی اسلوونی را به طور کامل تهیه و جمع آوری کنند تا موفق به سفر به این کشور شوند. کشور اسلوونی دارای جاذبه های گردشگری بی شماری می باشد و به طور متوسط هر ساله 5 میلیون توریست به بازدید از این کشور می پردازند. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با شرایط و قوانین کسب ویزای توریستی اسلوونی به طور کامل آشنا شوید.

درباره ویزای توریستی اسلوونی

اسلوونی کشوری در رشته کوه جولین اروپا است. این کشور کوچک است، اما برخی از مسیرهای اصلی حمل و نقل در اروپا را کنترل می کند. به عنوان یک توریست، می توانید کارهای زیادی را در این کشور انجام دهید. همانطور که گفته شد، رشته کوه جولین آلپ در اسلوونی قرار دارد، به این معنی که می توانید در فعالیت های مختلف مرتبط با کوه شرکت کنید. همچنین در تابستان می توانید پیاده روی و دوچرخه سواری در کوهستان انجام دهید، در حالی که در طول زمستان می توانید به اسکی بروید. این کوه ها مناظر زیبا دارند و استراحتگاه ها به خوبی مجهز شده اند تا تعطیلات آرامش بخشی را که به دنبال آن هستید به شما هدیه دهند. به غیر از آن، غارهایی را در منطقه جنوبی اسلوونی پیدا خواهید کرد و برخی از آنها دارای استالاکتیت و استالاگمیت هستند.

اما قبل از سفر به اسلوونی، متقاضیان باید بررسی کنند که آیا برای عبور از مرزهای خود به ویزا نیاز دارند یا خیر. اسلوونی کشوری هم در اتحادیه اروپا و هم در حوزه شنگن است، به این معنی که همه مسافران باید سفر به این کشور ویزای شنگن اقدام کنند. با این حال، اگر مسافران شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا منطقه اقتصادی اروپا باشند، نیازی به دریافت ویزای توریستی اسلوونی نخواهند داشت و به طور کلی شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا حق دارند از حرکت آزاد در اتحادیه اروپا لذت ببرند. شهروندان ایران می توانند در سفارت جمهوری اسلوونی در تهران برای ویزا اقدام کنند. متقاضیان ویزا باید درخواست خود را بصورت حضوری در بخش کنسولی سفارتخانه پس از رزرو قبلی یک قرار ملاقات ارائه دهند و سفارت هیچ گونه درخواست ویزا یا اسناد خارج از قرارهای تأیید شده را نمی پذیرد.

مدارک لازم برای کسب ویزای توریستی اسلوونی

ویزای توریستی اسلوونی (ویزای گردشگری شینگن به اسلوونی) ویزایی است که توسط کشورهای عضو شنگن ایجاد شده است و این امکان را به صاحب آن می دهد که نه تنها اسلوونی بلکه تمام 26 کشور عضو شنگن را نیز بازدید کند. این ویزا در قالب برچسب درج شده به گذرنامه مسافر صادر می شود. شرایط و مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای توریستی اسلوونی عبارتند از:

  • گذرنامه اصلی با حداقل 6 ماه اعتبار با 2 صفحه خالی
  • فرم درخواست تکمیل شده و امضاء شده
  • 2 عکس جدید با اندازه گذرنامه و مطابق مشخصات شنگن
  • نامه شخصی با کل برنامه سفر
  • بلیط بازگشت، بلیط رزرو هتل (و یا دعوت نامه از یک فرد به عنوان اثبات محل اقامت مسافر)
  • بیمه درمانی با حداقل پوشش 30.000€ (یورو)
  • مدارکی برای اثبات نداشتن سابقه جرم
  • قرارداد کاری یا مدارکی برای اثبات اشتغال
  • صورتهای بانکی به روز شده در 3 ماه گذشته با تأیید اعتبار بانکی (بصورت آنلاین بدون مهر بانکی روی آن پذیرفته نمی شود)
  • مدارک شناسایی و مدارک پزشکی (برای اثبات نداشتن بیماری خاص)

علاوه بر مدارک ذکر شده، متقاضیان بایستی مدارکی را برای اثبات وضعیت خود ارائه دهند که در جدول زیر به آنها اشاره شده است:

وضعیتمدرک مورد نیاز
در صورتی که فرد شاغل باشد:رسید حقوق 3 ماه اخیر
در صورتی که فرد خود اشتغال باشد:سند مشارکت یا مجوز ثبت نام مشاغل
در صورتی که فرد بازنشسته باشد:ارائه رسید پرداخت حقوق بازنشستگی
در صورتی که فرد فارغ التحصیل یا مشغول به تحصیل باشد:گواهی اشتغال یا فارع التحصیلی دانشگاهی
در صورتی که فرد خردسال باشد:شناسنامه فرد و والدین وی
برای بازدید از دوست و اقوامدعوت نامه و اثبات آدرس با قبض
سفر از طریق حمایت مالی (اسپانسرشیپ)نامه حمایت مالی (بیانیه بانکی یا اضهارنامه مالیات)

مدارک لازم برای کسب ویزای توریستی اسلوونی

اعتبار ویزای توریستی اسلوونی

ویزای توریستی اسلوونی (صادر شده توسط کنسولگری یا سفارت این کشور یا یک کشور شنگن) برای همه 26 کشور عضو منطقه شنگن معتبر است، مگر اینکه در برچسب ویزا وضعیت خاص مشخص شود. بنابراین برای ورود یا اقامت در سرزمین اسلوونی نیازی به ویزای دیگر ندارید. با این حال، شما باید مدارک مستند در دلایل اقامت خود و وسایل پشتیبانی خود در اختیار داشته باشید. ویزای توریستی اسلوونی ویزای اقامت کوتاه است و به شکل برچسب در گذرنامه افراد درج می شود. تعریف اقامت کوتاه اقامت 90 روز در هر دوره 180 روزه است. این بدان معناست که کل مدت اقامت حداکثر 90 روز در هر دوره 180 روز است. طول دقیق اعتبار ویزای شنگن افراد در برچسب ویزا تحت عنوان مدت زمان بازدید مشخص می شود.

با ویزای تک ورود، فقط یک بار می توانید وارد منطقه شنگن شوید. این برچسب ویزا تحت عنوان تعداد ورود توسط عدد 1 نشان داده می شود. ویزای دو ورود یا ورود چند نفری اجازه می دهد در طول اعتبار ویزای شنگن دو یا چند ورود به کشور مورد نظر خود داشته باشید. این برچسب ویزا توسط عدد 2 یا MULT با عنوان تعداد مدخل ها نشان داده می شود. به یاد داشته باشید که ویزای توریستی اسلوونی حتما به مدت 90 روز صادر نمی شود و متقاضیان می توانند ویزای توریستی اسلوونی را فقط برای تعداد روزهایی که در برنامه سفر خود و رزرو پرواز و هتل مشخص کرده اند کسب کنند. به طور معمول پردازش و اخذ ویزای توریستی اسلوونی در سفارت یا کنسولگری اسلوونی از 10 تا 15 روز به طور می انجامد. زمان پردازش ویزای اسلوونی بستگی به عوامل مختلفی دارد و می تواند تغییر کند.

 

نامه پوشش ویزای اسلوونی چیست؟

نامه پوشش ویزای توریستی اسلوونی نامه ای است که هدف شما از سفر به کشوری که بخشی از منطقه شنگن است را خلاصه می کند. در نامه تحت عنوان خود باید موارد زیر را توضیح دهید:

  • هدف از سفر شما
  • چه زمانی و کجا قصد سفر دارید
  • چگونه بودجه سفر شما تأمین می شود
  • برنامه سفر روزانه برای سفر
  • مدت زمان سفر

اگر قصد دارید درباره اسلوونی و شرایط و روش های کسب اقامت اسلوونی اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *