مهاجرت تحصیلی فنلاند

مدارس ایرانی فنلاند

مدارس ایرانی فنلاند

آموزش در فنلاند به واسطه حضورشایسته مدارس ایرانی فنلاند سهم عادلانه خود را از تبلیغات در سراسر جهان دریافت کرده است. در سال های اخیر، فنلاند نیز به عنوان شادترین کشور خبرساز شده است. در آخرین رتبه بندی OECD برنامه ارزیابی بین المللی دانش آموزان در سال 2023 میلادی نشان داده است. که فنلاند تنها کشوری است که دانش آموزان در آن هم مهارت خواندن و هم رضایت بالایی از زندگی دارند.

این به شدت تحت تاثیر این واقعیت است. که دانش آموزان مدارس ایرانی فنلاند تعادل سالمی بین زندگی مدرسه و اوقات فراغت دارند. اما کشور فنلاند به خواطر زمستان های سخت و تابستان های کوتاهش معروف است. به دلیل نزدیکی این کشور به دایره قطبی، در تابستان هرگز تاریک نمی شود. برای درک بهتر از کشور فنلاند و با کمک گروه تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یک اطلاعات کلی راجع به این کشور برای شما تهیه کردیم که در این بخش به آن می پردازیم:

درباره فنلاند

ساختار آموزشی مدارس ایرانی فنلاند

کودکان در مدارس ایرانی فنلاند در سنین بالاتری نسبت به سایر کشور ها وارد آموزش می شوند. آنها مدرسه را در سن 7 سالگی شروع می کنند. زیرا این مدارس معتقدند که شروع کودکان به مدرسه قبل از اینکه به طور طبیعی از نظر رشدی آماده باشند هیچ مزیت طولانی مدت علمی اثبات شده ای ندارد. قبل از 7 سالگی کودکان در این مدارس می توانند در مهد کودک ها شرکت کنند. مدارس ایرانی فنلاند فقط برای 9 سال اجباری است. به این معنی که دانش آموزان می توانند تحصیل را در 16 سالگی ترک کنند. همچنین دانش آموزان این مدرسه فقط باید در یک امتحان متمرکز (امتحان ملی) در سن 16 سالگی شرکت کنند. همه دانش آموزان این مدرسه از وعده غذایی رایگان مدرسه دریافت می کنند. همچنین دانش آموزان این مدارس تا 6 سال از دوران تحصیلی خود معلم یکسانی دارند که این یکی از ارکان ایدئولوزی محیط آموزشی هماهنگ است.

هزینه تحصیل در فنلاند

تا به حال فکر کرده اید که هزینه تحصیل در فنلاند چقدر است؟ دانشجویان بین المللی باید حداقل 6000€ (یورو) بپردازند که می تواند تا 18000€ (یورو) در سال در دانشگاه های معتبر برای دوره لیسانس یا کارشناسی ارشد تمام وقت بپردازد. با این حال، دوره های دکتری معمولاً بدون شهریه هستند. وقتی در مورد هزینه زندگی صحبت می کنیم، این که چقدر پول خرج می کنید عمدتاً به مکانی که در فنلاند تحصیل می کنید، سبک زندگی و البته عادات خرج کردن شما بستگی دارد. انتخاب برای تحصیل در هلسینکی، پایتخت می تواند کمی گران باشد تا شهرهای کوچکتر مانند اولو. میانگین هزینه زندگی شما می تواند بین 700€ تا 1000€ (یورو) در ماه متفاوت باشد.

هزینه زندگی در فنلاند مانند سایر کشورهای اروپایی است. هزینه اقامت بر اساس شهر نیز متفاوت است. هلسینکی و تامپره در مقایسه با شهرهایی مانند Oulu، Pori، Lappeenranta و Jyvaskyla، شهرهای کمی گران‌ تر برای زندگی هستند. هزینه اقامت در هلسینکی از حدود 900€ (یورو) در ماه شروع می شود و بسته به نوع محل اقامت و موقعیت مکانی می تواند تا 1580€ (یورو) نیز برسد، اقامت در اطراف مرکز شهر معمولاً گران است. سایر مناطق مانند اولو و پوری، دانشجویان می توانند محل اقامتی بین 600€ تا 1100€ (یورو) پیدا کنند.

در بخش زیر شاهد هزینه های تحصیل در فنلاند هستید:

هزینه های تحصیل در فنلاند

آموزش پایه و متوسطه در مدارس ایرانی فنلاند

آموزش پایه در مدارس ایرانی فنلاند به شکلی است که در آن آموزش 9 ساله اجباری برای همه کودکان 7 تا 16 سال آغاز می شود. دانش و مهارت های مورد نیاز در زندگی و یک برنامه درسی اصلی ملی در این مقطع آموزش داده می شود. همچنین اغلب برنامه های درسی خود را به عنوان بخشی از برنامه های آموزشی در چارچوب ملی ایجاد می کنند. پس از اتمام مرحله آموزش پایه در مدارس ایرانی فنلاند. به دانش آموزان اجازه داده می شود که بین دنبال کردن آموزش عمومی و حرفه ای یکی را انتخاب کنند. آموزش عمومی معمولا 3 سال طول می کشد تا دانش آموزان را برای دنبال کردن حرفه یا شغل خاصی واجد شرایط کند.

راه دیگری که دانش آموزان می توانند انتخاب کنند آموزش متوسطه حرفه ای است. که در آن دانش آموزان مهارت های اساسی مورد نیاز در رشته انتخابی خود را با اختصاص دادن آنها به محل کار، از طریق یک قرارداد کارآموزی یا یک قرارداد آموزشی ارائه می کنند. پس طی کردن این دوره با موفقیت، دانش آموزان آماده ورود به دانشگاه می شوند.

آموزش پایه و متوسطه در مدارس ایرانی فنلاند

برنامه درسی و آموزشی مدارس ایرانی فنلاند

دانش آموزان مدارس ایرانی فنلاند کمترین تعداد ساعت کلاس در هفته در کشور های توسعه یافته را به خود اختصاص داده اند. اما در دراز مدت بهترین نتایج را کسب می کنند. روز مدرسه از ساعت 8 تا 9 صبح شروع می شود و تا ساعت 14 به پایان می رسد. همچنین دانش آموزان این مدرسه از هر دانش آموز دیگری در این سیاره تکالیف کمتری دارند. حتی با وجود ساعات کمتری در مدرسه، آنها همچنان هرکاری که در مدرسه باید انجام دهند دریافت می کنند. این به نوبه خود بر توانایی کودکان این مدرسه بر رشد و یادگیری، به بزرگسالی شاد و مسئولیت پذیر می افزاید.

ارزشیابی در مدارس ایرانی فنلاند

در مدارس ایرانی فنلاند ارزشیابی بخشی از کار روزانه است. برنامه درسی برتنوع در روش های ارزشیابی و همچنین ارزشیابی که یادگیری را هدایت و ارتقاء می دهد تاکید دارد. معلمان در فنلاند به طور منظم در مورد پیشرفت هر دانش آموز به دانش آموز و والدین او اطلاعات می دهند. بنابراین ارزشیابی به عنوان یک فرآیند کمتر دیده می شود همچنین معلمان بحث های ارزیابی را با دانش آموزان و والدین آنها ترتیب می دهند. که در طی آن هر دو طرف در مورد نتایج یادگیری کودک بحث می کنند اهداف یادگیری را برای ترم بعد تعیین می کنند.

آموزش زبان در مدارس ایرانی فنلاند

دانش آموزان مدارس ایرانی فنلاند زبان های بیشتری یاد می گیرند. آنها فنلاندی را از روز اول مدرسه آموزش می بینند. در 9 سالگی آنها شروع به یادگیری زبان سوئدی می کنند که زبان دوم فنلاند است. در سن 11 سالگی آنها شروع به یادگیری زبان سوم خود که معمولا انگلیسی است می کنند. بسیاری از دانش آموزان حتی در سن 13 سالگی شروع به یادگیری زبان چهارم می کنند. آنها فقط در امتحان نهایی دبیرستان از دو زبان اول خود امتحان می گیرند.

سیاست آموزشی مدارس ایرانی فنلاند

فراهم کردن فرصت های برابر برای همه شهروندان برای تحصیل و آموزش با کیفیت بالا، هدف بلند مدت سیاست آموزشی فنلاند است. کلمات کلیدی در سیاست آموزشی فنلاند کارایی، کیفیت، برابری و بین المللی شدن است. حق اولیه آموزش و فرهنگ در قانون اساسی ثبت شده است. این سیاست براساس اصول یادگیری مادام العمر و آموزش رایگان بنا شده است. آموزش در این کشور به عنوان کلید رقابت پذیری تلقی می شود. تمرکز بر آموزش بر یادگیری است تا تست کردن. هیچ آزمون ملی برای دانش آموزان در آموزش ابتدایی در فنلاند وجود ندارد.

رتبه های المللی که کشور فنلاند در خصوص آموزش جهانی به دانش آموزان به دست آورده است به شرح زیر می باشد:

رتبه مدارس بین المللی در فنلاند

معلمان در مدارس ایرانی فنلاند

در مدارس ایرانی فنلاند معلمان دارای وظایف و اختیاراتی هستند. که باعث می شود دانش آموزان در این مدارس احساس امنیت تحصیلی بالایی داشته باشند و آینده روشنی را برای خود رقم بزنند. از جمله وظایف معلملان در مدارس ایرانی فنلاند عبارت اند از:.

  • به عنوان کارشناسان آموزشی محسوب می شوند.
  • به آنها استقلال قابل توجهی در کلاس درس داده می شود.
  • در مورد خط مشی و مدیریت مدرسه از اختیار تصمیم گیری برخوردار می باشند.
  • عمیقا در تهیه پیش نویس برنامه های درسی محلی و کار توسعه و نوآفرینی در فنلاند مشارکت دارند.
  • مسئولیت انتخاب کتب درسی و روش تدریس را بر عهده دارند.
  • معمولا معلمان فقط 4 ساعت در روز را در کلاس درس می گذرانند.

چنانچه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در فنلاند یا مهاجرت به فنلاند هستید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. تا با کمک مشاوران با تجربه ما تصمیم درستی برای آینده تحصیلی خود اتخاذ کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *