شرایط ترکیه, مهاجرت به کشور ترکیه

ساعت به وقت ترکیه

ساعت به وقت ترکیه

ساعت به وقت ترکیه را که کشوری فرا قاره ای در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی آسیا است را در این محتوا بررسی می کنیم. کشورهای همسایه عبارتند از ارمنستان، آذربایجان، بلغارستان، گرجستان، یونان، ایران، عراق و سوریه. ترکیه دارای موقعیت استراتژیکی است که بر تنگه های ترکیه که دریای سیاه و اژه را به هم متصل می کند، کنترل می کند. جغرافیای ترکیه شامل دشت های ساحلی باریک در غرب است که با پیشروی به سمت شرق ناهموارتر می شوند. نظام حکومتی یک دموکراسی پارلمانی جمهوریخواه است. رئیس دولت رئیس جمهور است و رئیس دولت نخست وزیر است. ترکیه دارای یک اقتصاد مختلط است که در آن بخش خصوصی در حال رشد همراه با برنامه ریزی متمرکز اقتصادی و مقررات دولتی وجود دارد. این کشور دیگ ذوبی از فرهنگ ها است که برای همه چیزهایی دارد.

از سوی دیگر ترکیه دارای خط ساحلی زیبا در مجاورت دریای مدیترانه، ویرانه‌ های تاریخی برای رقابت با یونان و ایتالیا، به‌علاوه غذاهای خوشمزه و مردم محلی دوستانه است. مردم ترکیه از دوستانه ترین و مهمان نوازترین مردم جهان هستند. به هر مغازه ای مراجعه کنید و به احتمال زیاد برای خرید هر چیزی، نمونه، چای و مکالمه رایگان به شما پیشنهاد می شود. به شرق ترکیه بروید و در آنجا واقعاً از صمیمیت و سخاوت مردم محلی غافلگیر خواهید شد. با وجود تعداد کمی از گردشگران خارجی در اینجا، بیشتر آنها به هیچ وجه انگلیسی صحبت نمی کنند، اما همچنان می خواهند با شما صحبت کنند و به احتمال زیاد به شما چای، در خانه خود می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط با کشور ترکیه مطالب مختلفی را در سایت خود قرار داده که با مراجعه به سایت می توانید از آن بهره مند شوید.

جذابیت های گردشگری ترکیه

اگر نشستن در شرق یونان در دریای مدیترانه جای تعجب نیست که ترکیه برای تعطیلات ساحلی عالی است. خط ساحلی جنوبی آن با نام مستعار ساحل فیروزه ای، نه تنها شامل سواحل زرق و برق دار با پشتوانه آب های فیروزه ای آرام و ایده آل برای شنا است، بلکه ویرانه های باستانی و فرصت های زیادی برای فعالیت ها از پیاده روی تا غواصی را در خود جای داده است. یکی از بهترین سواحل تالاب آبی در اولودنیز است. در اینجا ساحل امتداد یافته است تا یک تالاب طبیعی ایجاد کند، با آب شفاف و زیبای کریستالی که در آن می توانید با پارو سواری یا کایاک سواری کنید. برای اینکه واقعاً تالاب آبی را در بهترین حالت خود ببینید، پاراگلایدر را روی آن امتحان کنید. این یکی از محبوب ترین فعالیت ها برای انجام در اولودنیز است و دیدن مرداب آبی از بالا، نفس گیر است.

جذابیت دیگر ترکیه به مسائل تاریخی باز می گردد. مانند یونان و ایتالیا، تاریخ ترکیه به هزاران سال پیش بر می ‌گردد و خرابه ‌های شگفت‌ انگیزی که در سرتاسر این کشور پراکنده شده است، نشان می ‌دهد. یکی از معروف ترین و مشهورترین شهرها شهر باستانی افسوس است. این کلان شهر باستانی که در قرن دهم قبل از میلاد تأسیس شد، یکی از بهترین شهرهای رومی در منطقه مدیترانه است که حفظ شده است. این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو، معبد آرتمیس، یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان، و کتابخانه سلسوس، یکی از چشمگیرترین سازه های جهان باستان و شاید قابل تشخیص ترین مکان در شهر است. یکی دیگر از مواردی که اگر به تاریخ علاقه دارید، باید از آن دیدن کنید، سایت باستانی گوبکلی تپه است.

در شکل زیر به سایر جذابیت های ترکیه اشاره شده است:

سایر جذابیت های ترکیه

وضعیت آب و هوایی در ترکیه

در ترکیه تنوع قابل توجهی از اقلیم ها با تفاوت های قابل توجه بین نواحی و همچنین با برخی ریزاقلیم ها به دلیل قرار گرفتن در معرض متفاوت شیب ها و سواحل وجود دارد. مناطق ساحلی عموماً آب و هوای معتدلی دارند، اما سواحل دریای سیاه سردتر از دریای مدیترانه است. فضای داخلی دارای آب و هوای قاره ای است، با زمستان های سرد و برفی و تابستان های گرم و خشک، هرچند شب ها معمولا خنک می مانند. تابستان در سراسر کشور خشک و آفتابی است، به جز در سواحل شمال شرقی. در تمام مناطق داخلی و جنوب مرکزی، خشک ترین ماه های جولای، آگوست و سپتامبر است. در ترکیه شرقی جایی که شهر ادرنه (آدریانوپل باستان) واقع شده است، آب و هوا کمی قاره ای است: زمستان ها کاملا سرد است.

در این قسمت از ترکیه دوره های سرد همراه با برف و یخبندان ممکن است در زمستان و همچنین موج گرما در تابستان رخ دهد. در منطقه استانبول و بورسا، در بخش کوچکی از ترکیه اروپایی و در منطقه فراتر از دریای مرمره و تنگه بسفر و داردانل، آب و هوا را می توان مدیترانه ای انتقالی، با زمستان های نسبتا سرد و گرم و کاملاً تند توصیف کرد. در استانبول، میانگین دما در ژانویه حدود 6.5 درجه سانتیگراد (43.5 درجه فارنهایت) است، اما گاهی اوقات توده های هوای سرد از شبه جزیره بالکان یا روسیه به این منطقه می رسند و روزهای سرد و بارانی و حتی برف را به ارمغان می آورند (در استانبول، وجود دارد. حدود 15 روز در سال با برف، بیشتر از دسامبر تا مارس). تابستان، زمانی که میانگین دما در ژوئیه و آگوست حدود 25.5 درجه سانتیگراد (78 درجه فارنهایت) است

در نمودار زیر اطلاعاتی مربوط به آب و هوای ترکیه ارائه شده است:

اطلاعاتی مربوط به آب و هوای ترکیه

آب و هوا و ساعت به وقت ترکیه

در شرقی ترین قسمت سواحل ترکیه در دریای سیاه، شرق ترابزون، از ریزه تا مرز با گرجستان، آب و هوا را می توان تقریباً اقیانوسی تعریف کرد: میانگین دما مشابه ترابزون است، اما باران ها در این منطقه فراوان است. در تمام فصول، به طوری که حتی بیش از 2000 میلی متر (80 اینچ) باران در سال می بارد. با این حال، باران های تابستانی مداوم نیستند، اما در دوره های بد آب و هوا که چند روز طول می کشد، متمرکز می شوند. در امتداد ساحل غربی ترکیه، مشرف به دریای اژه، جایی که بقایای شهرهای یونان باستان مانند پرگاموم و افسس یافت می شود، آب و هوای مدیترانه ای است، با زمستان های معتدل و نسبتاً بارانی و تابستان های گرم و آفتابی. تابستان با نسیمی که در امتداد سواحل و جزایر دریای اژه می‌وزد، تسکین می‌یابد، اگرچه گاهی اوقات باد شدید جایگزین نسیم می‌شود.

در ازمیر زمستان معتدل است و میانگین آن در ژانویه حدود 8 درجه سانتیگراد (46.5 درجه فارنهایت) است. امواج سرد ممکن است هنوز هم رخ دهد، اما آنها کوتاهتر و نادرتر از منطقه استانبول هستند. به طور متوسط ​​تنها 3 روز با بارش برف در سال وجود دارد. تابستان آفتابی و گرم است. رکوردهای دمای بالا در حدود 43 درجه سانتیگراد (109.5 درجه فارنهایت) است. در اینجا میانگین دما آورده شده است. در امتداد سواحل جنوبی ترکیه و در بخش کوتاه ساحل شمال سوریه، آب و هوا هنوز مدیترانه ای است، هرچند گرمتر از ساحل غربی و حتی بیشتر از سواحل دریای سیاه. زمستان‌ها کاملاً معتدل هستند و میانگین اوج آن در حدود 15 درجه سانتی‌گراد (59 درجه فارنهایت) است، در حالی که در تابستان، حداکثر دما قطعاً گرم است و بین 30 تا 35 درجه سانتی‌گراد (86 تا 95 درجه فارنهایت) متغیر است.

آب و هوا و ساعت به وقت ترکیه

تفاوت زمان ایران با ساعت به وقت ترکیه

هم ایران (از 21 تا 22 مارس تا 21 تا 22 سپتامبر) و هم ترکیه (از یکشنبه گذشته مارس تا یکشنبه گذشته اکتبر) از ساعت تابستانی پیروی می کنند و در نتیجه ممکن است تفاوت ساعت بین دو کشور با آنچه نشان داده شده است متفاوت باشد. هنگام برنامه ریزی تماس بین استانبول و تهران، باید در نظر داشته باشید که شهرها در مناطق زمانی متفاوتی قرار دارند. استانبول 1:30 ساعت از تهران عقب است. اگر در استانبول هستید، مناسب ترین زمان برای پذیرایی از همه مهمانان بین ساعت 9:00 صبح تا 4:30 بعد از ظهر برای یک کنفرانس تلفنی یا جلسه است. در تهران، این ساعت کاری معمولی بین 10:30 صبح تا 18:00 خواهد بود.

اگر می‌خواهید با شخصی در تهران تماس بگیرید و در هر زمانی در دسترس هستید، می‌توانید بین ساعت 5:30 صبح تا 21:30 به وقت خود تماس بگیرید. این بازه زمانی بین ساعت 7 صبح تا 23 به وقت تهران خواهد بود. پیش از سفر به ترکیه، در مورد مسائلی نظیرِ هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه، می توانید از تجارب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت اتخاذ تصمیمی درست استفاده نمایید تا با شرایطی واقع بینانه سفر گردشگری یا مهاجرتی خود به ترکیه را آغاز نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *