مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته پرستاری در فرانسه

رشته پرستاری در فرانسه

رشته پرستاری در فرانسه از بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های این کشور می باشد که چشم انداز شغلی خوبی از حیث درآمد دارد. در کشور فرانسه، دانشجویان می توانند در زمینه های مختلف مشغول به تحصیل شوند و مدرک معتبر از دانشگاه های این کشور را کسب کنند.شرایط تحصیل در فرانسه برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارند هموطنان عزیز را در راستای شرایط تحصیل رشته پرستاری در کشور فرانسه راهنمایی کنند.

تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه

برنامه کارشناسی پرستاری دانشجویان را برای کار به عنوان پرستاران رسمی و متخصصان پرستاری (بیهوشی، متخصص زنان و زایمان، دوران بارداری و متخصص بیماری های زنان مراقبت) در مراکز درمانی مختلف و مراکز خصوصی در سراسر جهان آماده می سازد. دانشجویان نیازهای بهداشتی جامعه و فردی را مطالعه می کنند. از این رو یاد می گیرند که استراتژی های مراقبت پرستاری را برنامه ریزی، مدیریت و ارزیابی کنند. آنها آموزش خواهند دید تا از کاربرد صحیح اقدامات تشخیصی و درمانی، هر 2 به صورت جداگانه و با همکاری سایر اپراتورهای مراقبت های بهداشتی و خدمات اجتماعی اطمینان حاصل کنند. برنامه تحصیل رشته پرستاری در فرانسه که بر اساس سخنرانی ها، سمینارها، کارگاه ها و شبیه سازی های عملی انجام می شود. شامل فعالیت های سنتی یادگیری، ابزارهای آموزشی مدرن و آموزش با خدمات درمانی ویژه و همچنین فعالیت های آزمایشگاهی و کارآموزی می باشد.

دوره های پرستاری در فرانسه

جهت تحصیل رشته پرستاری، دانشجویان بین المللی باید در نظر داشته باشند که دوره کارشناسی در دانشگاه های این کشور معمولا 4 سال به طول می انجامد. دانشجویان برای کسب مدرک کارشناسی پرستاری می باید 4 سال مشغول به تحصیل در دانشگاه های پرستاری فرانسه شوند. دانشجویان بعد از اتمام دوره تحصیلی کارشناسی در صورت داشتن شرایط مورد نیاز، می توانند در دوره های کارشناسی ارشد و سپس دکترای پرستاری مشغول به تحصیل شوند. تحصیل پرستاری در دوره های ذکر شده به ترتیب 2 و 3 سال تحصیلی تمام وقت به طول می انجامد. دانشجویان پرستاری همانند سایر دانشجویان دانشگاه های کشور فرانسه می باید قبل از شروع دوره تحصیلی خود در دوره کالج زبان فرانسوی شرکت کنند تا بتوانند مهارت های زبان و دانش کافی برای شرکت در برنامه تحصیلی پرستاری را کسب کنند.

برای ورود به برنامه های تحصیل رشته پرستاری در دوره کارشناسی، دانشجویان باید علاوه بر شرکت در کالج زبان فرانسوی، مدرک زبان انگلیسی و مدرک دیپلم معتبر نیز ارائه دهند. شرایط ورود به دانشگاه های این کشور در هر مرکز تحصیلی متفاوت است. هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد. به همین دلیل، ممکن است نیاز باشد که دانشجویان در آزمون های مختلف مانند آزمون تعیین سطح و آزمون ورودی شرکت کنند.

میانگین تعداد دانشجویانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین رشد تعداد دانشجویان در کشور فرانسه

بهترین برنامه های تحصیلی رشته پرستاری در دانشگاه های زیر به متقاضیان بین المللی ارائه می شوند:

نام دانشگاهتاریخ تاسیس
دانشگاه پاریس سود1971
مدرسه عالی نرمال1974
دانشگاه پیر و ماری کوری1971

دوره های تحصیلی رشته پرستاری در فرانسه

دلیل تحصیل پرستاری در کشور فرانسه

کشور فرانسه یکی از بهترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری می باشد. زیرا دانشگاه های این کشور از بالاترین سطح و بهترین امکانات برای آموزش دانشجویان خود استفاده می کنند. در دانشگاه ها تمامی دانشجویان واجد شرایط می توانند مشغول به تحصیل شوند. هیچ محدودیتی برای تحصیل در فرانسه در زمینه های مختلف برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. تحصیل رشته پرستاری یکی از بهترین روش های اشتغال در زمینه پرستاری در مراکز درمانی این کشور می باشد. آموزش عالی با کیفیت متناسب با نیاز دانشجویان، فرصت های برجسته تحقیق و توسعه، یادگیری زبان جدید و آشنایی با فرهنگ های مختلف و سایر موارد از مزایای برجسته تحصیل در کشور فرانسه می باشند.

متقاضیان بین المللی باید در نظر داشته باشند که دولت فرانسه سرمایه گذاری های زیادی در بخش های مختلف آموزشی و پرورشی انجام داده است. این موضوع موجب پیشرفت چشمگیر دانشگاه ها و موسسه های آموزشی این کشور در زمینه های مختلف شده است. از این رو جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در این کشور مقاله سرمایه گذاری در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

موضوعات تحصیل رشته پرستار در فرانسه

موضوعات تحصیل رشته پرستاری شامل موارد زیر است:

  • مورفولوژی و عملکرد پایه سلولی
  • مبانی مورفولوژی و عملکرد اندام
  • مبانی علم پرستاری
  • اصول مورفولوژیکی و عملکردی بدن انسان
  • مکانیسم های پایه پاتوفیزیولوژیک
  • روند اجتماعی و روانشناختی انسان
  • روش های پرستاری و کلینیکی
  • فرآیندهای تشخیصی، درمانی و توانبخشی پرستار
  • فرآیند پرستاری و مراقبت های درمانی در حوزه پزشکی
  • فرآیند پرستاری و مراقبت های درمانی معلولیت جسمی و روانی
  • فرآیند پرستاری و مراقبت های درمانی مادر و زایمان
  • فرآیند پرستاری و مراقبت های درمانی برای جراحی
  • پرستاری با کمک شرایط بحرانی
  • روش شناسی پرستاری مبتنی بر شواهد اثربخشی
  • اصول قانونی اعمال شده در سازمان و مدیریت پرستاری

جهت اطلاع از شرایط اقامت در این کشور مقاله اقامت فرانسه را مطالعه بفرمائید.

شرایط کار بعد از تحصیل رشته پرستاری در فرانسه

افرادی که موفق به کسب مدرک کارشناسی پرستاری از دانشگاه های فرانسه می شوند. از این رو می توانند به راحتی نوع ویزای خود را در این کشور تغییر دهند. با کسب مجو اقامت، به عنوان پرستار در مراکز درمانی مختلف در این کشور مشغول به کار شوند. پرستاری یکی از پردرآمدترین رشته ها در اروپا است. یک فارغ التحصیل رشته پرستاری می تواند به طور متوسط از $2000 الی 5800$ (دلار) درآمد داشته باشد. به یاد داشته باشید که میزان درآمد پرستاران به سطح تحصیل، مهارت ها و تجربه کاری بستگی دارد. پرستاران در پایتخت کشور فرانسه، پاریس، می توانند از بالاترین میزان درآمد بهره مند شوند. شما عزیزان اگر به فکر کسب اطلاعات کافی از شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، ویزای کاری و یا سایر ویزاهای این کشور هستید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *