مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک

رشته مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک

برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک دانشگاه های بسیاری وجود دارد که همگی از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند. این کشور، که قبلا به نام بوهمیا شناخته می شد، کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی است. این کشور از جنوب با اتریش، از غرب با آلمان، از شمال شرقی با لهستان و از شرق با اسلواکی همسایه است. این کشور دارای چشم انداز تپه ای است که مساحت 78871 کیلومتر مربع را با آب و هوای معتدل قاره ای و اقیانوسی تشکیل می دهد.

این کشور در اواخر قرن نهم تحت موراویای بزرگ تأسیس شد. در سال 1002 به طور رسمی به عنوان یک امپراتوری مقدس روم شناخته شد و در 1198 به پادشاهی رسید. پس از نبرد موهاکس در سال 1526، کل تاج بوهمیا به تدریج در سلطنت هابسبورگ ادغام شد. شورش بوهمی پروتستان منجر به جنگ 30 ساله شد. پس از نبرد کوه سفید، هابسبورگ حکومت خود را تثبیت کرد. با انحلال امپراتوری مقدس در سال 1806، سرزمین های تاج بخشی از امپراتوری اتریش شد. چنانچه قصد تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک را دارید، این مقاله را که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است را مطالعه کنید.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک

سیستم آموزش عالی در این کشور به موسسات دولتی و خصوصی تقسیم می شود. موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی تحت اختیار وزارت آموزش، جوانان و ورزش هستند. در حالی که موسسات دولتی تحت اختیار وزارت دفاع و وزارت کشور هستند. در مجموع 26 موسسه آموزش عالی دولتی، 2 موسسه آموزش عالی دولتی و 44 موسسه آموزش عالی خصوصی وجود دارد. در مقایسه با انگلستان، سال تحصیلی 12 ماه طول می کشد. معمولا دانشگاه و کالج می تواند به طور جداگانه تاریخ شروع، یعنی حدود اکتبر و ساختار سال تحصیلی را تعیین کند.

دوره ها معمولا به ترم های زمستانی و تابستانی تقسیم می شوند که شامل تدریس، امتحان و دوره تعطیلات است. دوره های کارشناسی 3 تا 4 سال طول می کشد. یک امتحان نهایی دولتی تکمیل برنامه تحصیلی، از جمله ارائه و دفاع از پایان نامه را نهایی می کند. پس از موفقیت در دوره کارشناسی، فارغ التحصیلان می توانند تصمیم بگیرند که شروع به کار کنند یا کارشناسی ارشد را آغاز کنند.

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک بستگی به نوع دانشگاه یا کالج انتخابی شما دارد. هر دوره ای که به زبان چک در موسسات دولتی و خصوصی تدریس می شود، معمولا رایگان است. اگر این دوره به زبان انگلیسی تدریس می شود، دانشکده می تواند قیمت های خود را به صورت جداگانه تعیین کند.

هزینه تحصیل در چک برای دانشگاه های خصوصی در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه سالانه به پوند
کمترین3300£
بیشترین15000£

هزینه تحصیل در این کشور براساس زبان شهریه تعیین می شود. برای دوره های انگلیسی، این بدان معناست که همه دانشجویان بدون توجه به ملیت آن ها یکسان می پردازند.

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک

یک کشور پیشرفته کشوری است که آموزش و پرورش تمرکز اصلی جوانان آن کشور است. از سنین کودکی باید به کودکان اجازه داد در انتخاب شغل خود تحقیق کنند. باید به آن ها اجازه دهید با فکر دستیابی به دست نیافتنی دست و پنجه نرم کنند. دولت نباید آرزوی آن ها را مهار کند. باید به آن ها اجازه داده شود تا رویاهایشان را دنبال کنند.

با رشد اقتصادی، گزینه های شغلی جدیدی برای هزاره ها جوانه می زند. نسل فعلی به اندازه کافی خوش شانس است که از بین طیف گسترده ای از مشاغل را انتخاب کند. با این حال، با پیشرفت جهانی، افزایش تقاضا در حرفه های فناوری وجود دارد. طبق آمار نیاز به مهندسین کامپیوتر در 6 تا 8 سال آینده 2 برابر می شود.

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک در نمودار زیر نشان داده شده است:

مشاغل مهندسی کامپیوتر در جمهوری چکنمودار زیر حقوق ماهیانه کار در چک برای مهندسان کامپیوتر را نشان می دهد:

مشاغل مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک

زندگی دانشجویی در جمهوری چک

جامعه بین المللی دانشجویی در این کشور بسیار گسترده است و تنوع فرهنگی در سراسر کشور حاکم است. مردم این کشور از ورود خارجیانی که به کشورشان می آیند استقبال زیادی می کنند. این کشور همیشه در اروپا از اهمیت تاریخی برخوردار بوده است و اماکن میراثی این کشور نیز این امر را ثابت می کند. در این کشور، 4 پارک ملی وجود دارد که بیش از هزار کیلومتر مربع وسعت دارند و زیبایی طبیعی این کشور را منعکس می کنند. جدا از تحصیل و گشت و گذار در اسکی، ورزش های آبی، پیاده روی و کوهنوردی از جمله فعالیت هایی است که دانشجویان می توانند در اوقات فراغت خود انجام دهند تا خود را تازه کنند.

ویزای تحصیلی رشته مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک

بسته به مدت تحصیل شما می توانید ویزای تحصیلی در چک را انتخاب کنید. ویزای کوتاه مدت تا 90 روز و ویزای بلند مدت که بیش از 90 روز برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. در اینجا لیستی از مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی در جمهوری چک وجود دارد:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی به طور کامل پر شده است.
  • مدرک پذیرش در دانشگاه در این کشور
  • پاسپورت معتبر
  • برگه های امتحانات ورودی
  • اثبات منابع مالی برای تحصیل و زندگی در این کشور
  • تأیید محل اقامت
  • بیمه درمانی معتبر بین المللی
  • کپی گزارش سوء پیشینه

مدت زمان پردازش ویزای دانشجویی چک 60 روز است. بنابراین، به دانشجویان توصیه می شود از قبل برای ویزا اقدام کنند. دانشجویانی که نیاز به اقامت بیشتر از 1 سال در این کشور دارند نیز باید برای مقاصد تحصیلی مجوز اقامت دریافت کنند.

ویزای تحصیلی رشته مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک 

کار حین تحصیل در جمهوری چک

دانشجویان بین المللی می توانند در حالی که در دانشگاهی برای تحصیلات عالی در جمهوری چک ثبت نام کرده اند، به صورت پاره وقت کار کنند. از سال اول تحصیل، دانشجویان حق دارند به طور رسمی 20 ساعت در هفته کار کنند. همچنین دانش آموزان مجاز به کار تمام وقت در تعطیلات تابستانی هستند.

بسیاری از دانشجویان جمهوری چک در دوران تحصیل مشغول به کار هستند. شغل پاره وقت فقط برای حمایت از هزینه های روزانه است. اما نباید به هیچ وجه بر روی تحصیل شما تأثیر بگذارد. این مشاغل برای تأمین هزینه های زندگی روزمره شما و همچنین شهریه در این کشور مفید است. متقاضیان می توانند درباره تحصیل در این کشور سوالات خود را با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *