مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

رشته مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

رشته مهندسی کامپیوتر درایتالیا یکی از بهترین رشته ها در شاخه مهندسی بوده و فارغ التحصیلان این رشته در بازار کار درآمد بالایی خواهند داشت. مناطق نقش مهمی در پویایی این کشور ایفا می کنند. بخش های شمالی، مرکزی و جنوبی کشور به 20 منطقه کوچکتر تقسیم شده است. تاریخ این کشور به طور قابل توجهی الهام بخش فرهنگ معاصر این کشور است. زیرا، قبل از تبدیل شدن این کشور به دولت ملی در سال 1861 شبه جزیره در پادشاهی های مختلف از جمله ایالات پاپ (که بعدا به شهر امروزی واتیکان تبدیل شد) گروه بندی شد.

با توجه به پیچیدگی تاریخ منطقه ای، فرهنگ این کشور بسیار متنوع است و مناطق مختلف همگی دارای سنت های متمایز آکادمیک و مردمی، گویش های زبانی و غذاهای لذیذ جهان هستند. همه این تنوع منطقه ای ترکیبی از آن است که تحصیل در این کشور را به تجربه ای یک عمر تبدیل می کند. صرف نظر از شهر یا شهرکی که برای تحصیل انتخاب می کنید، در یک لحظه غذای باورنکردنی، فرهنگ پر جنب و جوش، فرصت های بی شمار برای غرق شدن در هنرهای این کشور و شیوه زندگی معروف مدیترانه ای را تجربه خواهید کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای بررسی رشته مهندسی کامپیوتر در ایتالیا این نگارش را تهیه کرده است.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

این کشور محبوب ترین کشور در اروپا، کشوری با زیبایی، فرهنگ و تاریخ متنوع است. از رشته کوه های آلپ در شمال گرفته تا سواحل ساحلی در جنوب و همه چیز بین آن ها، انتخاب تحصیل در این کشور به شما امکان دسترسی به مجموعه ای باورنکردنی از میراث فرهنگی، تاریخی و توریستی را می دهد.

تحصیل در این کشور با طیف گسترده ای از موسسات دانشگاهی عالی در سراسر کشور که در آن دانشجویان بین المللی مورد استقبال گرم قرار می گیرند، بسیار مورد توجه است. این کشور با تقویت اصلاحات آموزش عالی اروپا از طریق فرآیند بولونیا، نقش مهمی در دانشگاه ایفا کرده است. دانشجویانی که تحصیلات خود را در این کشور دنبال می کنند، در کلاس درس دارای دانش ارزشمند و شایستگی فرهنگی مهم در یکی از جوان ترین جمهوری های اروپا خواهند بود. دانشگاه های زیر رشته مهندسی کامپیوتر در ایتالیا را ارائه می دهند:

  • دانشگاه بین المللی تلهماتیک UNINETTUNO
  • دانشگاه پارما
  • دانشگاه eCampus
  • مدرسه کارشناسی ارشد دیجیتال EIT
  • دانشگاه پادوا
  • دانشگاه آکوئیلا
  • دانشگاه پاویا
  • دانشگاه ساپینزا رم

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

حقوق ماهیانه کار در ایتالیا برای مهندسان کامپیوتر در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

مهندسان نرم افزار بسته به شرکت و صنعتی که در آن فعالیت می کنند می توانند مسئول انواع مختلفی از وظایف باشند. به طور کلی، آن ها در چند زمینه توسعه، مانند شبکه ها، سیستم عامل ها، پایگاه های داده یا برنامه های کاربردی، که هر کدام از این زمینه ها نیاز دارند  تخصص دارند. دانش در مجموعه زبان های کامپیوتری خود و محیط های توسعه یکی از مهارت هایی است که دانشجو باید داشته باشد.

وظایف و مسئولیت های مهندس نرم افزار عبارتند از:

  • توسعه کامل نرم افزار چرخه عمر
  • جنبه های فنی هر تصمیم را آزمایش و ارزیابی کنید
  • کدها را مرور کرده و کیفیت کد را ارزیابی کنید
  • ارائه راه حل های به موقع برای مسائل
  • ایجاد کد سمت سرور برای برنامه های تحت وب با حجم بالا
  • ایجاد و توسعه رابط های کاربری وب
  • پیاده سازی روالهای تجزیه و تحلیل و نظارت
  • انجام تجزیه و تحلیل و آزمایش

همان طور که از نامش پیداست، یک دانشمند کامپیوتر در واقع یک دانشمند است. اما به جای کار با تجهیزات آزمایشگاهی، آن ها از الگوریتم ها و ریاضی برای یافتن راه هایی برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند. یک متخصص کامپیوتر با لیوان و لوله های آزمایش نرم افزار و سیستم عامل هایی مانند Windows یا Mac OS معامله می کند. دانشمندان کامپیوتر نیز با کد و زبان های برنامه نویسی مختلف کار می کنند. آن ها قادر به درک کامپیوترها و مفاهیم در طراحی و توسعه نرم افزار تا حدی هستند که در واقع می توانند یک برنامه یا سیستم عامل سفارشی ایجاد کرده و به آن ها بگویند چه کار کنند.

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا تا حد زیادی به دانشگاه آینده، محل اقامت در این کشور و شرایط شخصی دانشجو بستگی دارد. هزینه تحصیل بسیار مقرون به صرفه است. جدول زیر هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی را نشان می دهد:

پارامترهزینه به یورو
کمترین850€
متوسط1000€

دانشگاه های خصوصی به طور قابل توجهی بالاتر هستند. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا از شهریه کمتر برخوردار خواهند شد. هنگام در نظر گرفتن هزینه های زندگی، هزینه های کلی به طور متوسط ​​بین 1000€ تا 1500€ (یورو) در ماه است. تحصیل در تمام سطوح برای دانش آموزان و کودکان از هر ملیت به شرطی که مقیم این کشور باشند رایگان است. متأسفانه، دانشجویان بین المللی حق تحصیل رایگان ندارند. با این حال، بورسیه ها و بورسیه ها در صورت نیاز برای دانشجویان در دسترس است که می تواند از طریق دانشگاه یا از طریق دولت دانشجو ارائه شود. در شرایط استثنایی، این بورسیه ها گاهی اوقات می توانند کل شهریه را براساس پتانسیل دانشجو پوشش دهند.

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

کار حین تحصیل در ایتالیا

به عنوان یک دانشجوی خارجی، کار پاره وقت با دستمزد را راهی درخشان برای کسب درآمد برای تحصیل در ایتالیا بدانید. بخش خوب این است که هیچ محدودیتی در زمینه مشاغل موجود برای دانشجویان خارجی در این کشور وجود ندارد. بسیاری از دانشجویان اتحادیه اروپا به دلیل ماهیت وضعیت خود بدون محدودیت یا مجوز کار کار می کنند. با این حال، دانشجویانی از کشورهای دیگر می توانند در این کشور شغلی با حقوق دریافت کنند که در ویزای آن ها یا براساس وضعیت ویزای آن ها تعیین شده است. دانشجویان می توانند به طور پاره وقت فقط 20 ساعت در هفته و در تابستان و تعطیلات تا 40 ساعت کار کنند.

در این کشور کارآموزی های دانشگاهی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد، این مشاغل نه تنها پولی نیستند، بلکه پیشرفت شغلی و تجربه ای را نیز ارائه می دهند که همیشه برای دانش آموز بسیار مفید است. انگلیسی زبانان بومی می توانند با آموزش خانگی و جایگزینی معلم شغلی پیدا کنند، این مناطق بسیار مورد توجه هستند و برای دانش آموزان با مهارت های سطح بالا بسیار در دسترس است. نرخ ساعتی به طور متوسط 30€ (یورو) در ساعت است که واقعا خوب به نظر می رسد.

برخی از مشاغل پاره وقت برای دانشجویان در نمودار زیر نشان داده شده است:

مشاغل پاره وقت برای دانشجویان در ایتالیا

برای تحصیل در این کشور نیاز به ویزای تحصیلی دارید. برای اطلاع از نحوه اخذ ویزای تحصیلی می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *