مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته حسابداری در جمهوری چک

کارشناسی ارشد رشته حسابداری در دانشگاه VŠE چک

رشته حسابداری در جمهوری چک یکی از رشته های محبوب در بخش تجارت و امور مالی است. جمهوری چک دارای دانشگاه های بسیار معتبر در اروپا است. حسابداری از جمله رشته هایی است که در اکثر بخش ها به دلیلی اهمیت امور مالی کاربرد دارد. از این رو بسیاری با تحصیل و اخذ مدرک حسابداری در مشاغل مربوط به این رشته از جمله حسابداری، حسابرسی و مدیر امور مالی مشغول به کار می شوند. جمهوری چک با توجه به پیشرفت روزافزون خود نیاز بیشتری به حسابداران در آینده نزدیک خواهد داشت. با مطالعه این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کاملی را در باب رشته حسابداری در چک، میزان حقوق حسابداران و دانشگاه های موجود در این کشور برای تحصیل رشته حسابداری در جمهوری چک ارائه کرده است.

تحصیل و زندگی در جمهوری چک

جمهوری چک در بین 15 کشور برتر تحصیلی در بین دانشجویان متقاضی تحصیل در اروپا واقع شده است. این کشور دارای مزایای مختلفی است که باعث انتخاب دانشجویان می شود. مهم ترین مزایا عبارتند از:

  • سنت و کیفیت: اطمینان از موفقیت شما در حرفه انتخابی خود.
  • کم هزینه: زندگی و تحصیلات شما را ارزان تر می کند.
  • موقعیت مکانی: این امکان را به شما می دهد تا کل اروپا در دسترس شما باشد.

جمهوری چک هنوز هم از نظر تحصیلات و زندگی به طور کلی یکی از ارزان ترین مقاصد در اروپا است. متوسط ​​شهریه برای یک سال تحصیلی حدود €3000 (یورو) است. البته تحصیل پزشکی در جمهوری چک برای هر سال تحصیلی حدود €10000 (یورو) هزینه دارد. هزینه تحصیل برای دوره تحصیلات MBA بسته به برنامه از €5000 تا €35000 (یورو) متفاوت است. هزینه زندگی در جمهوری چک هنوز نسبتاً ارزان است. هزینه های ماهانه یک دانشجو حدود €600 (یورو) است. محل اقامت بسته به نوع آن در حدود €100 تا €400 (یورو) است. شهرهای بزرگتر مانند پراگ، برنو گرانتر از شهرهای کوچکتر مانندHradec Králové ،Olomouc و Plzen هستند.

درآمد حسابداران در چک

با توجه به رشد بازار کار در چک، حسابداران از حاشیه امن خوبی برخورداند و معمولا برای یافتن شغل، کار چندان سختی ندارند. در هر حال بازار کار جمهوری چک نسبت به کشورهای پیشرفته تر مانند آلمان، هلند و غیره ضعیف تر است. افرادی که در جمهوری چک در رشته حسابداری و امور مالی فعالیت می کنند به صورت متوسط حدود 65500CZK (کرونا چک) در ماه اعلام شده است. این میزان حقوق در زمان ویرایش این نگارش معادل 2500€ (یورو) است. این در حالی است که کم ترین میزان درآمد مهندسین حسابداری در کشور جمهوری چک به میزان 26500CZK (کرونا چک) اعلام شده است. البته در این کشور برخی از مشاغل حسابداری در سطح بالا حقوق بیش تر و به میزان 132000CZK (کرونا چک) در ماه را دریافت می کنند.

در نمودار زیر میزان حقوق برخی از مشاغل رشته حسابداری در جمهوری چک نمایش داده شده است:

مشاغل رشته حسابداری در جمهوری چک

تحصیل رشته حسابداری در جمهوری چک

تاریخچه دانشگاه های چک از قرن 14 ادامه دارد. دانشگاه چارلز پراگ که در سال 1347 تاسیس شد اولین دانشگاه در کل اروپای مرکزی است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است. مدارک تحصیلی از موسسات آموزشی چک به طور کامل در تمام کشورهای اتحادیه اروپا شناخته شده و از ارزش بالایی در سراسر جهان برخوردار است. برنامه ارزیابی دانشجویان بین المللی، که توسط OECD هماهنگ شده است، در حال حاضر سیستم آموزشی چک را به عنوان پانزدهم کشور در جهان، بالاتر از میانگین OECD قرار داده است. جمهوری چک ترکیبی از سنت آموزشی، تعالی آکادمیک و تعهد در آماده سازی دانشجویان برای یک حرفه موفق بین المللی است. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در چک نیاز به اخذ ویزای تحصیلی در چک دارند.

در جدول زیر دانشگاه ها و موسسات معتبر برای تحصیل رشته حسابداری در جمهوری چک ذکر شده اند:

ردیفنام موسسه
1Anglo-American University
2Prague Business College
3Prague University of Economics and Business
4European Institute of Applied Science and Management

رشته حسابداری در دانشگاه اقتصاد و تجارت پراگ چک

دانشگاه اقتصاد و تجارت پراگ (VŠE) که در سال 1953 تاسیس شد، بزرگترین دانشگاه دولتی در زمینه اقتصاد و تجارت در جمهوری چک است. VŠE دارای 6 دانشکده است که طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و MBA را به متقاضیان ارائه می دهد. 5 دانشکده در مرکز پراگ واقع شده است:

  • دانشکده دارایی و حسابداری
  • دانشکده روابط بین الملل
  • دانشکده مدیریت بازرگانی
  • دانشکده انفورماتیک و آمار
  • و دانشکده اقتصاد.

تحصیلات در VŠE نیازهای سیستم انتقال اعتبار و انباشت اروپا (ECTS) را برآورده می کند. در حال حاضر، حدود 14000 دانشجو در دانشگاه وجود دارد. این دانشگاه برنامه های تحصیلات لیسانس را به زبان چکی، انگلیسی و روسی ارائه می دهد. برنامه های تحصیلات کارشناسی ارشد به زبان چکی و انگلیسی ارائه می شود. در حال حاضر برنامه حسابداری در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارئه می شود. هدف این برنامه ها دسترسی همه افراد به دنبال شغل در یک محیط بین المللی که می خواهند مدیر خدمات بانکی و مالی، تحلیلگران مالی، حسابداران ارشد، حسابرسان و مشاوران شوند، باز شود.

کارشناسی ارشد رشته حسابداری در دانشگاه VŠE چک

هدف از کارشناسی ارشد در امور مالی و حسابداری ارائه دانش و مهارت کافی به دانشجویان است که به آنها امکان می دهد انواع مختلفی را در حوزه مالی و حسابداری شناسایی، تجزیه و تحلیل و حل کنند، که ممکن است در آینده شغلی خود با آنها روبرو شوند. این برنامه ادغام 2 رشته جداگانه است:

  • امور مالی
  • و حسابداری

تمرکز همزمان بر امور مالی و حسابداری، شانس فارغ التحصیلان در بازار کار را افزایش می دهد زیرا طیف وسیع تری از آنها فرصت های شغلی بیشتر و همچنین انعطاف پذیری بیشتر آنها را فراهم می کند. برنامه ارائه شده به شرح زیر است:

ترمشرح دروس
ترم 1 (30 واحد)حسابداری (6 اعتبار)، مدیریت عملکرد (6 اعتبار)، مالی بین المللی (6 اعتبار)، اقتصاد II (6 اعتبار)، مالی شرکت (6 اعتبار)
ترم 2 (30 واحد)،مشتقات مالی (6 اعتبار)، درک شاخص های اقتصادی و اجتماعی (3 واحد)، مالیات در CR و EU (6 اعتبار)، ارزیابی کسب و کار (6 اعتبار)، اخلاق تجاری (6 اعتبار)، یک دوره انتخابی (3 واحد)
ترم 3 (30 واحد)دوره های انتخابی (24 واحد) با پروژه (6 واحد) یا برنامه تبادل یا کارآموزی (30 اعتبار)
ترم 4 (30 واحد)حسابرسی و اطمینان (6 اعتبار)، ادغام اقتصادی (6 اعتبار)، پایان نامه کارشناسی ارشد و امتحانات نهایی دولت (18 واحد)
دوره های اختیاریپیمانکاری مالی، گزارشگری مالی تحت IFRS و GAAP ایالات متحده، مقایسه و مطالعات موردی، سیاست مالی، مالیات بر اشتغال بین المللی، نظریه اوراق قرضه و مبانی عملی، اقتصاد عمومی، مدیریت شرکتی، اقتصاد عمومی، استراتژی تجارت بین الملل، تجارت بین الملل، مدیریت پروژه و ادغام های بین المللی.

کارشناسی ارشد رشته حسابداری در دانشگاه VŠE چکتحصیل دکترا در رشته حسابداری در دانشگاه VŠE چک

برنامه های دکتری ارائه شده توسط دانشکده دارایی و حسابداری به صورت تحصیل تمام وقت یا پاره وقت است. جدا از برنامه دکترا “نظریه آموزش موضوعات اقتصادی” که فقط به زبان چکی برگزار می شود، بقیه برنامه های دکترا می توانند به دو زبان چکی و انگلیسی تحصیل کنند. برنامه های دکترا بر فعالیت های تحقیقاتی از جمله موارد زیر متمرکز است:

  • تحقیقات دانشجویی
  • مشارکت در فعالیت های تحقیقاتی
  • سفرهای تحصیلی خارجی
  • و روش های تحلیلی پیشرفته

این مطالعه به صورت جداگانه تنظیم شده و بر همکاری بین دانشجو و استاد راهنمای وی متمرکز است. دانشجویان دوره تحصیلات تمام وقت نیز در تدریس شرکت می کنند و بورسیه دکتری دریافت می کنند. طول تحصیل استاندارد برای تمام وقت 4 سال و برای فرم ترکیبی تحصیل 5 سال است. پشتیبانی اداری عمومی برای کلیه موارد مرتبط با دانشجو توسط معاون مطالعات هیئت علمی برای تحقیقات و مطالعات دکتری ارائه می شود. با موفقیت در قبولی در آزمون ورودی و به دنبال تصمیم رئیس دانشکده در مورد پذیرش برای تحصیل در چک، دانشجویان ثبت نام می شوند.

تحصیل رشته حسابداری در کالج تجارت پراگ چک

برنامه حسابداری بین المللی مالی و بازرگانی BA (Hons) یک آموزش تجاری 3 ساله را ارائه می دهد. این برنامه برای ارائه مهارت های عملی و نظری به دانشجویان امکان می دهد طیف گسترده ای از مشاغل را در زمینه حسابداری، امور مالی، مدیریت بازرگانی و کارآفرینی دنبال کنند. شما در یک محیط کاملاً عملی تحصیل خواهید کرد و تجربه و مهارت های مورد نیاز طیف وسیعی از کارفرمایان را کسب خواهید کرد. داشتن مهارت های کلیدی دانشگاهی در رابطه با حسابداری و امور مالی، شما را قادر می سازد تا این مهارت ها را در محیط کسب و کار اعمال کنید و تصمیمات استراتژیک بگیرید. دانشجویان و فارغ التحصیلان معافیت های سخاوتمندانه ای را نسبت به شرایط CIMA یا ACCA دریافت می کنند و می توانند شهریه خود را در کالج پراگ یا پس از فارغ التحصیلی بپردازند.

ویژگی های این برنامه:

  • مدرک انگلیسی 3 ساله معتبر بین المللی به زبان انگلیسی
  • مهارت های حسابداری و مالی مورد نیاز در دنیای تجارت معاصر که به صورت محلی و بین المللی با تمرکز ویژه بر موضوعاتی از قبیل سیستم های فن آوری فنی پیشرفته قابل اجرا است.
  • مهارت های حرفه ای در مذاکره، کار گروهی، رهبری و مدیریت تجارت بین الملل
  • همکاری با شرکت های بین المللی و نهادهای حسابداری حرفه ای مانند ACCA و CIMA
  • شرکای اصلی آموزشی دانشگاه Teesside
  • امکان ایجاد یک بنیاد علمی مستحکم که به دانشجویان امکان ادامه تحصیلات تکمیلی را بدهد
  • همکاری در پروژه های بین المللی و کارآموزی در سازمان ها

جهت بررسی سایر رشته ها در کشور جمهوری چک مانند رشته بازیگری در جمهوری چک سایر مقالات را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید و برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *