دسته بندی نشده

راهنمای ویزای توریستی تاجیکستان

راهنمای ویزای توریستی تاجیکستان

علاقه مندان سفر به تاجیکستان می توانند با مطالعه راهنمای ویزای توریستی تاجیکستان از شرایط و اطلاعات مهم درباره سفر آگاه شوند. تاجیکستان یکی از کشورهای نزدیک به ایران به خصوص از نظر زبانی و فرهنگی است و این کشور می توانید جذابیت های فراوانی را برای هموطنان عزیز به همراه داشته باشد. بخش اعظمی از تاجیکستان از کوه ها فرا گرفته شده است و این کشور دارای جاذبه های طبیعی و شهری بسیاری است.

شهروندان ایرانی با مراجعه به سفارت این کشور در ایران به راحتی می توانند ظرف 3 تا 7 روز ویزای توریستی تاجیکستان را برای سفر به این کشور دریافت کنند. در ادامه این مطلب همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به خوبی درباره راهنمای ویزای توریستی تاجیکستان و اطلاعات لازم برای سفر به این کشور را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

جاذبه های گردشگری در تاجیکستان

تاجیکستان یک کشور مستقل جوان است و در جنوب شرقی آسیای میانه قرار دارد. در غرب و شمال با ازبکستان و قرقیزستان همسایه است و از شرق و جنوب با چین هم مرز است. مساحت آن 143000 کیلومتر مربع و حدود 9 میلیون نفر جمعیت دارد. بخش قابل توجهی از جمعیت آن جوان هستند و تقریبا 50% از آنها زیر سن 20 سال هستند. حدود 67% از جمعیت در مناطق روستایی زندگی می كنند. اکثریت قریب به اتفاق مردم در دره هایی با آبیاری مناسب که از آب و هوای نسبتا مطبوعی برخوردار هستند زندگی می کنند. پایتخت تاجیکستان دوشنبه است و بیش از 750.000 نفر جمعیت دارد. زبان رسمی تاجیکی (فارسی) منسوب به گروه زبان های فارسی است. زبان روسی به طور گسترده ای صحبت می شود و اکنون انگلیسی در سراسر کشور تدریس می شود.

کوه ها 93% از سرزمین را اشغال می کنند و بیش از نیمی از کشور در ارتفاع بیش از 3000 متر واقع شده است. بلندترین قله های آسیای میانه از جمله قله کمونیسم (7495 متر) و قله لنین (7134 متر) در اینجا هستند. پتانسیل گردشگری در تاجیکستان بسیار زیاد است و تاجیک ها مشتاقند زیبایی های طبیعی و تضادهای کشورشان و فرهنگ غنی و باستانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

در نمودار زیر می توانید رشد گردشگری در تاجیکستان را مشاهده کنید:

میزان گردشگر در تاجیکستان

معرفی و راهنمای ویزای توریستی تاجیکستان

تاجیکستان یک سیستم ساده ویزای الکترونیکی آنلاین برای گردشگرانی که قصد دارند یک سفر کوتاه به این کشور داشته باشند، ارائه می دهد و به مسافران اجازه می دهد بدون نیاز به مراجعه به سفارت یا کنسولگری تاجیکستان، درخواست خود را به صورت آنلاین انجام دهند. ویزای الکترونیکی که برای مدت 90 روز صادر می شود، فقط برای یک بار ورود به کشور معتبر است و حداکثر تا 45 روز اعتبار دارد. سفر با ویزای الکترونیکی اجازه ورود به فرودگاه بین المللی دوشنبه و مرزهای زمینی را می دهد.

ویزای الکترونیکی توریستی اجازه تغییر تاریخ سفر، تمدید اقامت یا ورودهای متعدد به کشور را نمی دهد. اگر در طول اقامت خود قصد سفر به کشورهای همسایه را داری ، باید در طول سفر خود درخواست ویزای الکترونیکی یکبار ورود مجدد دیگر را بدهید. لطفا توجه داشته باشید: درخواست ویزای اضافی ممکن است سفر را به تأخیر بیندازد زیرا پردازش این ویزا ها ممکن است از 3 تا 10 روز متفاوت باشد. هموطنان ایرانی همچنین می توانند با مراجعه به سفارت این کشور به صورت فیزیکی ویزای توریستی تاجیکستان را با اعلام دیدن از جاذبه های گردشگری تاجیکستان درخواست کنند:

نام ویزامدت اعتبارمدت اقامتقابلیت تمدید
ویزای توریستی تاجیکستان90 روز45 روزندارد

راهنمای ویزای توریستی T تاجیکستان

تاجیکستان همچنین ویزای توریستی (ویزای T) را که پس از ورود به واحد کنسولی تاجیکستان در داخل فرودگاه بین المللی دوشنبه موجود است، ارائه می دهد. این ویزا فقط در فرودگاه موجود است و نه در گذرگاه های مرزی. ویزاهای T معمولا یکبار ورود، قابل تمدید نیستند و برای مدت زمان 20 الی 30 روز معتبر هستند. شما ممکن است ویزای چند بار ورود را درخواست کنید اما توجیه و اطلاعات اضافی در مورد برنامه های سفر باید همراه با برنامه باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزا به وب سایت سفارت تاجیکستان مراجعه کنید. در هر صورت برای اقامت بیش از دو روز به مهر ویزای تاجیکستان نیاز است. ویزای خود را باید ظرف سه روز از ورود به کشور ثبت کنید.

نکات محلی سفر به تاجیکستان

در صورت سفر و یا مهاجرت به تاجیکستان شما باید تابع قوانین محلی باشید. اگر قوانین محلی را نقض کنید، حتی ناآگاهانه، ممکن است از آنجا اخراج، دستگیر یا زندانی شوید. در صورت دستگیری یا بازداشت از پلیس یا مقامات زندان بخواهید که بلافاصله به سفارت کشور خود اطلاع دهند. مجازات های استفاده یا قاچاق و مواد مخدر غیرقانونی شدید است. در صورت محکومیت انتظار مجازات های طولانی مدت زندان و جریمه های سنگین را داشته باشید.

  • تاجیکستان از آنجایی که کشوری اسلامی است نوشیدن مشروبات شایع نیست.
  • عکسبرداری از ساختمانهای خاص غیرقانونی است. قبل از عکس گرفتن از هر چیزی که ممکن است مورد توجه نظامی یا امنیتی باشد، سوال کنید.
  • همیشه یک کپی از گذرنامه خود، ویزای تاجیکستان و ثبت نام ویزا داشته باشید، زیرا پلیس محلی به طور مستمر بازرسی اسناد را انجام می دهد.
  • تاریخ اعتبار ویزا و ثبت نام خود را مرتبا بررسی کنید و آنها را قبل از انقضا تمدید کنید.
  • تاجیکستان بیشتر با پول نقد کار می کند. کارت های اعتباری به ندرت پذیرفته می شوند و از چک مسافرتی استفاده نمی شود.
  • خدمات بانکی بین المللی محدود است. برخی از دستگاه های خودپرداز در دسترس هستند و ارز محلی را توزیع می کنند.
  • واحد پول ملی تاجیکستان سامانی است که به دلار و یورو و سایر ارزها قابل تبدیل هستند.
  • تاجیکستان کشوری زلزله خیز است. بازدید کنندگان از تاجیکستان باید آمادگی اضطراری خود را ارزیابی کرده و بر این اساس برنامه ریزی کنند.

راهنمای مدارک ویزای توریستی تاجیکستان

راهنمای مدارک ویزای توریستی تاجیکستان

از جمله مدارک مورد نیاز برای سفر به تاجیکستان و اخذ ویزای توریستی این کشور عبارتند از:

  • درخواست ویزا
  • ارائه بلیط رفت و برگشت
  • داشتن گذرنامه معتبر حداقل 3 ماه
  • ارائه عکس رنگی
  • پرداخت هزینه ویزا که معمولا 30€ (یورو)
  • ارائه بیمه پزشکی

چالش ها و خطرات سفر زمینی به تاجیکستان

به طور کلی سفر زمینی به این کشور می تواند دشوار باشد. کشورهای همسایه گاهی به طور یکجانبه مرزها را می بندند، بسیاری از نقاط مرزی به روی خارجی ها باز نیست و برخی از مرزها حتی مین گذاری شده اند. ایستگاه های بازرسی پلیس یا مسلح می تواند سفر جاده ای به خارج از دوشنبه را دشوارتر کند. برخی از رایج ترین خطرات در تاجیکستان مربوط به زیرساخت های جاده ای ضعیف و حوادث طبیعی مانند لغزش سنگ و بهمن، به ویژه در زمستان است. در جاده های روستایی یا کوهستان، به ویژه در مناطق کم جمعیت احتیاط کنید. رانندگان با پلاک های صادر نشده از دولت تاجیکستان ممکن است در عبور از مرز تاجیکستان و ازبکستان با مشکل روبرو شوند و همچنین توسط پلیس اغلب در دوشنبه متوقف می شوند. فقط در طول روز و در مسیرهایی که می شناسید با ماشین سفر کنید.

سفر در منطقه کوهستانی در امتداد مرز افغانستان، حتی در ساعات روشنایی روز نیز می تواند خطرناک باشد. تصادفات رانندگی و رانندگی نامنظم معمول است. عابران پیاده بدون توجه به ترافیک، به عبور یا راه رفتن در بزرگراه ها تمایل دارند. حمل و نقل عمومی در شهر غالباً مملو از جمعیت است و همیشه ایمن نیست. سرویس اتوبوس بین شهرهای بزرگ قابل اعتماد نیست. بازرسی ترافیک ایالتی (GAI یا در تاجیکی، BDA) در شهرها و کنار بزرگراه ها ایست های بازرسی دارند. GAI به طور مكرر وسایل نقلیه را برای بازرسی اسناد راننده متوقف می كند. سفر زمستانی به مناطق کوهستانی تاجیکستان را محدود کنید. بهمن معمول است. سعی نکنید از گردنه های کوهستانی بسته عبور کنید. جاده ها اغلب به خوبی نگهداری نمی شوند.

راهنمای موارد پزشکی ویزای توریستی تاجیکستان

اطمینان حاصل کنید که برنامه بیمه درمانی شما پوشش درمانی در تاجیکستان را فراهم می کند. ارائه دهندگان خدمات مراقبت در تاجیکستان قادر به پذیرش کارت های اعتباری نیستند. بنابراین، ارائه دهندگان فقط پرداخت نقدی را قبول می کنند. اگر با داروهای تجویز شده سفر می کنید، برای اطمینان از قانونی بودن دارو در تاجیکستان با دولت تاجیکستان مشورت کنید. همیشه داروهای تجویزی خود را همراه با نسخه پزشک در بسته بندی اصلی داشته باشید. زمانی که در تاجیکستان هستید آب بطری یا کاملا جوشانده بنوشید. از تماس با سگ های خیابانی در مناطق شهری خودداری کنید. مراقبت های پزشکی در تاجیکستان محدود و به طور قابل توجهی زیر استاندارد کشورهای اروپایی است و با کمبود شدید تجهیزات پزشکی اساسی در مناطق روستای و شهرهای کم جمعیت روبرو است.

جهت مسافرت و مهاجرت به سایر کشورهای آسیایی همانند جمهوری آذربایجان، می توانید راهنمای ویزای توریستی آذربایجان را نیز مطالعه کنید. برای امور مهاجرتی و کسب ویزا می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *