مهاجرت کاری تایلند

درآمد رشته های پزشکی در تایلند

درآمد رشته های پزشکی در تایلند

تحصیل پزشکی در کشور تایلند با شرایط ویژه ای امکان پذیر می باشد. درآمد رشته های پزشکی در تایلند یکی از دلیل های مهم مهاجرت به این کشور است. در سال 2023شرایط تحصیل و کسب درآمد از رشته های پزشکی در این کشور آسیایی با تغییراتی رو به رو بوده است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تخصص بر اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی و آسیایی آماده خدمت رسانی به شما همراهان همیشگی می باشند.

مباحثی که در این مقاله بیان می گردد، عبارتست از:

  • مبحث تحصیل رشته پزشکی در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • هزینه تحصیل و مدارک لازم رشته پزشکی در این کشور چه مواردی خواهد بود؟
  • درآمد رشته های پزشکی در این کشور در سال 2023 به چه صورت می باشد؟

شرح رشته پزشکی در تایلند

آموزش پزشکی در این کشور توسط شاه چولانگ کورن آغاز شد. بدین ترتیب اولین دانشگاه پزشکی این کشور با عنوان دانشگاه پزشکان پزشکی در بیمارستان سیریراج در سال 1889 تاسیس شد. در حال حاضر حدود 23 موسسه پزشکی در این کشور وجود دارد. تمام دانشگاه های پزشکی این کشور مدرک دکترا MD را به متقاضیان بین المللی این کشور اعطاء می نمایند. این مدرک معادل مدرک کارشناسی ارشد خواهد بود. همچنین وظیفه تأیید کلیه برنامه های درسی این رشته بر عهده سیستم آموزشی این کشور می باشد.

رشته پزشکی در کشورهای آسیایی از جمله کشور مذکور از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. این رشته شامل زیر شاخه های متفاوتی خواهد بود. در این کشور برنامه های آموزشی در مقطع کارشناسی شامل یک برنامه 6 ساله می باشد. متقاضیان می توانند این برنامه 6 ساله را به 3 مرحله تقسیم نمایند. اولین سال آموزشی این رشته حدود 1 سال تحصیلی می باشد که به آموزش دروس عمومی پرداخته می شود. در سال های دوم و سوم آموزشی، دروس علوم پزشکی پایه آموزش داده خواهد شد. متقاضیان بین سال های چهارم تا ششم آموزشی به کسب تجربه بالینی و آموزش های ویژه در این خصوص می پردازند.

چگونگی اخذ ویزای تحصیلی کشور تایلند

متقاضیان بین المللی جهت تحصیل در این کشور آسیایی برای طولانی مدت و رشته های پزشکی می باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند. مدارک و هزینه پرداختی ویزای تحصیلی این کشور با توجه به ملیت متقاضی متفاوت می باشد. در مرحله اول متقاضی می باید از دانشگاه معتبر پزشکی در این کشور نامه پذیرش رسمی دریافت نمایند. همچنین جهت تحصیل برای حداقل 1 سال تحصیلی، گذرنامه متقاضی می باید حداقل 18 ماه اعتبار داشته باشد. از این رو مقاله هزینه تحصیل در تایلند را مطالعه بفرمائید.

تعداد دانشجویان پزشکی در کشور تایلند در نمودار زیر بیان شده است:

تعداد دانشجویان پزشکی در کشور تایلند

سایر مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور در سال 2023 به شرح جدول زیر می باشد:

مراحلمدارک
1ارائه گذرنامه معتبر با حداقل 2 صفحه خالی
2ارائه فتوکپی از گذرنامه متقاضی
3ارائه فرم تکمیل ویزای تحصیلی این کشور به همراه امضاء متقاضی
4ارائه نامه پذیرش از دانشگاه پزشکی این کشور بر روی سربرگ رسمی
5ارائه عکس مناسب متقاضی به اندازه عکس پاسپورت 6 در 4
6ارائه تمکن مالی متقاضی جهت تأمین هزینه تحصیل و زندگی در این کشور، حداقل 20000THB (بات تایلند)
7ارائه رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی این کشور
8ارائه گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی برای حداقل 1 سال اخیر

هزینه تحصیل پزشکی در تایلند

به طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی این کشور در مقایسه با سایر رشته ها بسیار بالاتر می باشد. به طور کلی هزینه تحصیل در این کشور به نوع ملیت، طول دوره و مقطعی که انتخاب می کنید، بستگی دارد. دانشگاه های این کشور نسبت به سایر دانشگاه های اروپایی مقرون به صرفه تر می باشند. هزینه فرصت دوره پزشکی در طول مدت 6 سال تحصیلی حدود 544956THB (بات تایلند) در نظر گرفته شده است. البته این هزینه به صورت تخمینی می باشد و با توجه پذیرش دانشگاه پزشکی مورد نظر متفاوت می باشد. به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی در این کشور با تمامی هزینه های جانبی جهت تحصیل حدود 2719049THB (بات تایلند) می باشد.

دانشگاه های پزشکی کشور تایلند

دانشگاه های پزشکی این کشور از رتبه و سطح علمی متفاوتی برخوردار می باشند. دانشگاه Chulalongkorn با کسب رتبه 208 در سایت رسمی QS جایگاه ویژه ایرا به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در رتبه بندی میان دانشگاه های آسیا رتبه 43 را دریافت نموده است. این موسسه در پایتخت این کشور، بانکوک واقع گردیده است. هر ساله حدود 38900 دانشجو بین المللی در این کشور به تحصیل می پردازند. سایر دانشگاه های این کشور عبارتند از:

  • Mahidol University
  • Chiang Mai University
  • Khon Kaen University

همچنین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سال 2023 به شرح زیر می باشد:

  • Mahidol University
  • Chulalongkorn University
  • Naresuan University
  • Chiang Mai University
  • Thammasat University
  • Khon kaen University
  • Prince of Songkla University

میزان درآمد رشته های پزشکی در کشور تایلند

میزان درآمد رشته های پزشکی در کشور تایلند

درآمد رشته های پزشکی در این کشور با توجه به حساسیت این رشته بسیار بالا و متفاوت می باشد‌. میانگین درآمد این رشته حدود 228000THB (بات تایلند) می باشد. در سال 2023 جهت تعیین حداقل و حداکثر حدود حقوقی در این رشته حد معینی تعیین گردیده است که بدین شرح خواهد بود:

حداقل و حداکثر درآمد پزشکان در تایلند

در این بخش می توانيد مقاله حقوق ماهیانه کار در تایلند را مطالعه بفرمائید‌. همچنین سایر زیر شاخه های این رشته از میزان حقوق متفاوتی برخوردار می باشند که در جدول زیر بدین صورت خواهد بود:

نوع موقعیت شغلیمیزان درآمد به بات تایلند
آلرژیست192000THB
متخصص تغذیه198000THB
پزشک259000THB
پزشک قانونی256000THB
متخصص مغز و اعصاب87100THB
پزشک پرتو درمانی306000THB
پزشک متخصص اطفال192000THB

درآمد ساعتی رشته های پزشکی در تایلند

متوسط ​​دستمزد ساعتی پزشکان در این کشور حدود 1310THB (بات تایلند) می باشد. دستمزد ساعتی به گونه ای است که به ازای هر یک ساعت کار پرداخت می شود. همچنین درآمد پزشکان در پایتخت این کشور، بانکوک حدود 263000THB (بات تایلند) در نظر گرفته شده است. مشاورین ماهر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاشند که بهترین روش مهاجرتی به این کشور آسیایی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. همچنین امکان مطالعه مقاله تحصیل دندانپزشکی و داروسازی در تایلند یکی از مقالات کاربردی منتشر شده در سایت موسسه ما میسر می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *