مهاجرت تحصیلی ترکیه

خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول

خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه آیدین یکی از دانشگاه های خصوصی در کشور ترکیه است که در سال 2003 در این کشور تاسیس گردیده است. این دانشگاه در مدت زمان بسیار کمی اعتبار بالایی را در میان دانشگاه های ترکیه اخذ نموده است. خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول مجهز به امکانات بسیار مناسبی می ­باشد. در حال حاضر 39000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. 3500 نفر از دانشجویان این دانشگاه از 101 کشور مختلف به این دانشگاه مراجعه نموده اند. دانشگاه آیدین ترکیه دارای 11 دانشکده می­ باشد رشته های مختلفی را به دانشجویان ارائه می ­نماید. در مجموع تمامی رشته های ارائه شده در دانشکده های آیدین به 274 رشته آموزشی می ­رسد. دوستان عزیز می­ توانید در زمینه تحصیل در این دانشگاه با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید. از نظرات و تجربیات آنان در این زمینه آگاهی یابید.

تحصیل در دانشگاه آیدین استانبول

می­ توان گفت دانشگاه آیدین یکی از دانشگاه های بین المللی در ترکیه است. زیرا هر ساله این دانشگاه بالاترین آمار پذیرش دانشجویان خارجی را بخود اختصاص داده است. این دانشگاه با اجرای برنامه های تبادل دانشجو در میان کشورهای مختلف فرصت های مطالعاتی بسیاری را برای دانشجویان ایجاد نموده است. علاوه بر این اجرای برنامه های تابستانه استانبول دلپسند از دیگر برنامه هایی است که امکان تحصیل در دیگر دانشگاه های ترکیه را برای دانشجویان فراهم می­ آرود. دانشگاه های آیدین با تمرکز بر آموزش های حرفه ای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته های بسیار متنوع تحصیلی ارائه می ­نماید.

از طرفی موقعیت دانشگاه آیدین به گونه ای است که دسترسی به وسایل نقلیه عمومی، حمل و نقل و مرکز شهر برای انجام دیگر فعالیت ها به راحتی امکان پذیر است. ناگفته نماند دانشگاه آیدین دارای پردیسی در مرکز شهر می ­باشد. دوره های زبان انگلیسی را برگزار می­ نماید. دانشجویان جهت تقویت مهارت زبان انگلیسی خود می ­توانند در این دوره ها شرکت نمایند.

شهریه تحصیل در دانشگاه آیدین

دانشگاه آیدین از 11 دانشکده علوم، مهندسی و معماری، اقتصاد، علوم تربیتی، حقوق و دندانپزشکی تشکیل شده است. هر یک از این دانشکده ها دارای رشته های بسیار متنوعی هستند که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکتری ارائه داده می ­شود. هزینه تحصیل در این دانشگاه 1750€ الی 4400€ (یورو) در ماه تخمین زده شده است. سالانه 8% به شهریه دانشجویان افزوده می­ گردد. شهریه فوق با توجه به مقطع و رشته تحصیلی دانشجویان متغیر است. علاوه بر این دانشجویان جهت اقامت در خوابگاه دانشگاه ایدین استانبول می ­باید هزینه هایی را پرداخت نمایند. اطلاع از هزینه های مربوط به زندگی در این کشور در مقاله هزینه زندگی در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر رشد دانشجویان بین المللی در این کشور شرح داده شده است:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

شرایط خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول

خوابگاه هایی در این دانشگاه جهت اقامت دانشجویان بنا گردیده است که از امکانات بسیار مناسبی برخوردارند. خوابگاه ها به صورت اتاق های 1، 2 یا 3 نفره می­ باشد. خوایگاه آقایان جدایی از خوابگاه های خانم ها است. دانشجویان امکان استفاده از خوابگاه های خصوصی در مرکز شهر را نیز دارند. در این صورت ملزم به پرداخت هزینه های بیشتری می­ باشند. خوابگاه های خصوصی به صورت مختص آقایان و مختص خانم ها و به صورت مختلف وجود دارد. بسته به امکانات آنان اجاره بها متفاوتی باید پرداخت نمود.

هزینه خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه آیدین یکی از دانشگاه های معتبر بین المللی در ترکیه است. از اولین گزینه های انتخابی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور می ­باشد. این دانشگاه با ارائه بهترین خدمات آموزشی سعی بر این دارد تا دانشجویان بین المللی بیشتری را جذب نماید. اقامت در خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول با هزینه هایی همراه است. بطور متوسط دانشجویان هزینه ای بین 350€ الی 750€ (یورو) در ماه جهت اقامت در این خوابگاه ها پرداخت می ­نمایند. هزینه اقامت در خوابگاه های شخصی در شهر استانبول برابر €700 (یورو) به ازای هر ماه و در برخی موارد دانشجویان به صورت مشترک آپاتمان هایی را اجاره می ­نمایند. هزینه اقامت در آپارتمان های مشترک برابر 200€ الی 500€ (یورو) در ماه برآورد شده است. جهت اطلاع از شرایط اقامت در این کشور مقاله اقامت در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه آیدین استانبول

از آنجاییکه دانشگاه آیدین علاقمند به جذب دانشجویان بین المللی می­ باشد. بورسیه های متعددی را به دانشجویان اعطاء می­ نماید. بطور کلی نیمی از بورسیه های تحصیلی دانشگاه آیدین متعلق به دانشجویان بین المللی است. از این رو تحصیل در این دانشگاه را انتخاب نموده اند. این بورسیه ها دارای ارزش های متفاوتی است که برخی از آنها همه و برخی دیگر بعضی از هزینه تحصیل وزندگی در ترکیه را برای دانشجویان تأمین می­ نماید. دانشجویان عزیز قبل از مهاجرت به ترکیه و دیگر کشورها بهتر است از نظرات و پیشنهادات مفید کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطلع گردید.

Rate this post