ویزای مسافرتی فنلاند

جاذبه های گردشگری فنلاند

فنلاند اگرچه جزئی از اسکاندیناوی نیست، اما جاذبه های گردشگری فنلاند مانند کشورهای همسایه خود موجب رونق صنعت گردشگری این کشور شده اند. مناظر باورنکردنی، طبیعت غافلگیر کننده و یک سیستم سیاسی نسبتاً لیبرال، تنها بخشی از ویژگی های مثبت فنلاند است. در زمستان، چراغ های شمالی در شمالی ترین نقطه کشور دیده می شود، در حالی که در ماه های گرم سال بسیاری از فنلاندی ها عاشق رفتن به کلبه های تابستانی خود هستند تا از شنا، ماهیگیری، باربیکیو و بیشتر از همه سونا لذت ببرند. این نوشتار توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است تا شما عزیزان با برخی از بهترین و شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری فنلاند آشنا شوید.

درباره جاذبه های گردشگری فنلاند

از شهرهای پر جنب و جوش هنری هلسینکی و تورکو گرفته تا اعماق جنگل های شمالی و مجمع الجزایر زیبا، فنلاند گوشه ای نسبتاً ناشناخته در اروپا است. بسیاری از جاذبه های فرهنگی و تاریخی ایفنلاند را به یک مقصد ایده آل برای سپری کردن اوقات و فراغت و تعطیلات تبدیل می کنند. دریاچه ها، آبشارها، رودخانه ها و مناطق وسیع وحشی، همراه با برف در زمستان، فنلاند را به یک مقصد گردشگری نوردیک برای فعالیت های زمستانی و تابستانی تبدیل می کند. فنلاند در سال 2017 بیش از 6.7 میلیون گردشگر خارجی را جذب کرد که بیشتر آنها 3.6 میلیون نفر از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا بودند. در سال 2017، ارزش افزوده جهانگردی حدود 4.600 میلیون € (یورو) یا 2.6% تولید ناخالص داخلی فنلاند بود که تقریباً 140200 شغل ایجاد کرده بود.

در جدول زیر به تعداد گردشگرانی که در سال گذشته به فنلاند سفر اند اشاره شده است:

رتبهکشورتعداد گردشگران در سال 2019
1روسیه821.698
2آلمان622.991
3سوئد597.339
4انگلستان585.814
5چین389.826
6فرانسه280.069
7ایالات متحده268.723
8ژاپن238.278
9هلند227.405
10استونی219.504

علاوه بر این، می توانید با مشاهده نمودار زیر از تعداد گردشگران ورودی به فنلاند در سال های مختلف آگاه شوید:

قلعه سیومنلینا یکی از جاذبه های گردشگری فنلاند

یکی از بزرگترین قلعه های دریایی جهان، قلعه سیومنلینا می باشد که در قرن هجدهم ساخته شده است. بنای چشمگیر، که اکنون میراث جهانی یونسکو است، در سال 1847 توسط سوئدی ها (فنلاند در آن زمان قلمرو سوئد بود) برای ترساندن روس ها ساخته شد. در دوره سلطنت سوئد در فنلاند، سوئدی ها قلعه سیومنلینا را بر روی 6 جزیره بنا کردند. این بنا به عنوان یک قلعه نظامی طراحی شده است و از لحاظ استراتژیک در ورودی بندر هلسینکی قرار دارد. ساخت و ساز از قرن 18 آغاز شد و توسط سوئدی ها، روس ها و فنلاند ها اداره می شد. امروزه بیش از 800 نفر در قلعه سیومنلینا زندگی می کنند که بیشتر در صنعت گردشگری فعالیت می کنند.

قلعه سیومنلینا یکی از جاذبه های گردشگری فنلاند

دریاچه سایما در بین جاذبه های گردشگری فنلاند

دریاچه سایما بزرگترین دریاچه فنلاند است و دارای 10.000 جزیره است. این منطقه با نام مستعار Lakeland شناخته می شود. دریاچه سایما شامل آبراه های بادی، جزایر سرسبز و جنگل های متراکم می باشد و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری فنلاند به شما می رود. قایقرانی و پیاده روی محبوب ترین فعالیت ها در این منطقه هستند. این منطقه دارای سابقه ای غنی استفاده از قایق ها است که از قبل از دسترسی گسترده اتومبیل ها به عنوان حمل و نقل استفاده می شدند.

در جدول زیر به اطلاعات دقیق دریاچه سایما اشاره شده است:

آیتمشرح
مساحت سطح4.400 کیلومتر مربع
عمق متوسط17 متر
حداکثر عمق82 متر
حجم آب36 کیلومتر مکعب
ارتفاع سطح76 متر

این دریاچه در پایان عصر یخبندان توسط ذوب شدن یخچال های طبیعی تشکیل شد. شهرهای اصلی در دریاچه شامل موارد زیر می شوند:

  • لاپرنتا
  • ایماترا
  • ساوونلاینا
  • میکلی
  • وارکائوس
  • یوئنسو

قلعه اولاوینلینا در کشور فنلاند

قلعه اولاوینلینا واقع در یک جزیره مشرف به دریاچه سایما، یک قلع واقعاً باشکوه است. این قلعه برای محافظت استراتژیک از منطقه ساو ساخته شده و به یک مرکز دفاعی مهم در برابر حملات روسها در شرق تبدیل شده است. هر سال از سال 1912، این قلعه جشنواره سالانه اپرای خود را برگزار می کند که میهمانان زیادی از سراسر جهان را به خود جلب می کند. این قلعه روزانه در معرض دید عموم قرار دارد و یک تور با راهنمایی چشمگیر را ارائه می دهد که تمام اسرار پنهان شده در دیواره های قلعه را فاش می کند. این قلعه میزبان چندین نمایشگاه کوچک، از جمله موزه قلعه است که آثار باستانی یافت شده در قلعه یا مربوط به آن را نشان می دهد و موزه ارتدکس که نمادها و سایر آثار باستانی را از فنلاند و روسیه به نمایش می گذارد.

قلعه اولاوینلینا در کشور فنلاند

جزایر آلاند یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری فنلاند

این منطقه کوچک فنلاند تنها بخش کشور فنلاند می باشد که اکثر مردم آن به زبان سوئدی صحبت می کنند. مجمع الجزایر آلاند در دریای بالتیک در جنوب سرزمین اصلی فنلاند واقع شده اند. مسیرها و کشتی هایی که به خوبی توسعه یافته اند باعث می شود که رفتن به این جزیره راحت شود. محبوب ترین فعالیت ها در این منطقه شامل بازدید از پایتخت ماریامن، کاوش در خرابه های قرون وسطایی متروکه یا ماجراجویی در جزایر متروکه است. پایتخت آن دارای رستوران های ناهار خوری و اماکن اقامتی بی نظیر است. در خارج از شهر، بازدید کنندگان می توانند از مناظر زیبا لذت ببرند یا در محل های قایقرانی، پیاده روی و سایر فعالیت های در فضای باز گردش کنند.

جزایر آلاند یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری فنلاند

درباره قلعه یخی کمی در فنلاند

از سال 1996 هر زمستان قلعه باورنکردنی از یخ در فنلاند و فقط از برف و یخ ساخته می شود و لازم به ذکر است که از آب دریا به عنوان مصالح ساختمانی این قلعه استفاده می شود. در داخل دیوارهای برفی این قلعه، مسیرهای درخشان سفید رنگ وجود دارد که بازدید کنندگان را به سمت مناظر بی نظیر هدایت می کند. قلعه یخی کمی بزرگترین قلعه برفی در جهان است و هر ساله تعداد زیادی از از بازدید کنندگان از بزرگترین قلعه جهان که از یخ ساخته شده است بازدید می کنند. در بهار قلعه برفی کمی را ذوب می کنند و هر زمستان با طراحی های جدید معماری بازسازی می شود. این منطقه شامل یک هتل، رستوران (با لیوان های یخی!)، گالری هنری و حتی یک نمازخانه است. قلعه برفی از ژانویه تا آوریل باز است، هنگامی که درجه حرارت در سردترین حالت خود قرار دارد.

درباره قلعه یخی کمی در فنلاندهموطنان عزیز برای کسب اطلاعات درباره شرایط مهاجرت به فنلاند و راه های مهاجرت به فنلاند می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *