مهاجرت تحصیلی فنلاند

مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند

مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند

تحصیل در کشور فنلاند برای ایرانیان بسیار ارزشمند است. در میان مقاطع مختلف، مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند طرفداران بیشتری دارد. یکی از مهم ترین دلایل این امر نیز این هست که اکثر دروس این دوره به زبان انگلیسی برگزار می گردد. مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند می تواند یک انتخاب عالی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین المللی باشد که به دنبال یک برنامه تحصیلی بی نظیر هستند. با داشتن دانشگاه های تاریخی و شانس بالا برای پرداخت تحصیل رایگان در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور، فرصت های تحصیلی زیادی در این کشور وجود دارد. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی متقاضیان و هموطنان گرامی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور در دوره کارشناسی ارشد در سال 2023 طراحی شده است.

دلایل تحصیل فوق لیسانس در فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ با داشتن یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان، جای تعجب نیست که بیش از 14000 دانشجوی بین المللی از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند.

مزایای تحصیل در این کشور که دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند به شرح زیر است:

  • فنلاند دارای یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا است.
  • چندین دانشگاه برتر در رتبه بندی های مختلف در این کشور موجود می باشد.
  • برای هر کسی که به دنبال تحصیلات با کیفیت بالا در خارج از کشور باشد، ایده آل است.
  • علاوه بر این، برابری و آزادی سنگ بنای سیستم آموزش فنلاند است.
  • در این کشور، همه دانشجویان از فرصت برابر برای دریافت آموزش با کیفیت بالا برخوردار هستند.
  • فنلاند سطح بالایی از زندگی را برای دانشجویان می کند.
  • سیستم های آموزش و پرورش این کشور و بهداشت این کشور درجه 1 هستند.
  • هزینه زندگی برای اکثر دانشجویان مقرون به صرفه است.

نمودار زیر نشان دهنده تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه های این کشور است:

در حال حاضر مؤسسات آموزش عالی این کشور بیش از 400 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد را که به زبان انگلیسی تدریس می شوند ارائه می دهند. علاوه بر این، لازم به ذکر است که تحصیل به زبان انگلیسی در دوره دکتری و گزینه های تحقیقاتی نیز موجود است. در این کشور بیشتر برنامه های کارشناسی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند توسط مراکز آموزش عالی علوم کاربردی ارائه می شوند، در حالی که بیشتر برنامه های کارشناسی ارشد تدریس شده به زبان انگلیسی توسط دانشگاه ها ارائه می شود.

بررسی مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند

به طور کلی، الزامات واجد شرایط بودن تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور ممکن است در دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی مختلف متفاوت باشد، بنابراین دانشجویان بایستی به یاد داشته باشند که جزئیات مربوط به دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنند. به عنوان مثال، اگر متقاضی واجد شرایط باشد، ممکن است علاوه بر این مجبور شود که در یک امتحان ورودی یا مصاحبه شرکت کند. جهت درخواست و تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور دانشجویان و متقاضیان بین المللی حتما باید مدرک لیسانس یا مدرک معادل آن را داشته باشند. برای واجد شرایط بودن جهت ورود به برنامه های تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور، علاوه بر داشتن مدرک لیسانس، دانشجویان باید حداقل 2 سال سابقه کار در این زمینه نیز کسب کرده باشند.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی علوم کاربردی براساس سیستم اعتباربندی به صورت زیر است:

نوع مرکز تحصیلیمدت زمان تحصیلاعتبار مورد نیاز
دانشگاه ها2 سال تحصیلی تمام وقت120
مراکز آموزش عالی علوم کاربردی1 تا 1.5 سال تحصیلی60 الی 90

هزینه مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند

دانشجویان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می توانند در فنلاند به طور رایگان در برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شوند. سایر دانشجویان بین المللی برای تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در فنلاند بایستی شهریه تحصیلی پرداخت کنند. اما در صورتی که دانشجویان و متقاضیان بین المللی قصد تحصیل در این مقطه به زبان های فنلاندی یا سوئدی را داشته باشند، مانند دانشجویان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس هزینه ای پرداخت نخواهند کرد. برای تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند دانشجویان توسط دانشگاه های این کشور تعیین می شود و به طور متوسط بین 8000 تا 18،000€ (یورو) متغیر است.

به یاد داشته باشید که برای عضویت در دانشگاه یا اتحادیه دانشجویی، همه دانشجویان باید سالانه 80 تا 100€ (یورو) بپردازند. هزینه های دیگر ممکن است شامل دسترسی به امکانات دانشجویی مانند مراکز ورزشی و همچنین خرید کتاب های درسی یا سایر مواد باشد که معمولا توسط دانشگاه ها تعیین می شود و در مراکز مختلف یکسان نیست. قبل از مهاجرت تحصیلی به فنلاند، دانشجویان و متقاضیان بین المللی باید از تمامی هزینه های تحصیل و اقامت دانشجویی در این کشور اطلاعات کافی داشته باشند و حتما بتوانند توان مالی خود را برای ادامه تحصیل در فنلاند و ورود به دانشگاه های معتبر این کشور اثبات کنند.

دوره مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند

دوره مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند به شرح زیر است:

  • برنامه های تحصیل کارشناسی ارشد ارائه شده توسط دانشگاه های فنلاند همیشه 2 ساله هستند
  • برنامه های تحصیل در دانشگاه های علوم کاربردی می توانند کوتاه تر باشند
  • به این دلیل که دانشجویان قبل از شروع این دوره ها باید تجربه حرفه ای قابل توجهی داشته باشند
  • مانند سایر کشورهای اروپایی، اعتبارات از طریق ترکیبی از دوره های اجباری، اصلی و دوره ها یا فعالیت های اختیاری به دست می آید
  • ارزیابی ها بر اساس دوره های درسی، امتحانات و پایان نامه می باشد
  • سال تحصیلی فنلاند از ماه سپتامبر آغاز می شود

تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد به صورت حضوری یا به صورت مجازی از طریق سخنرانی ها، سمینارها، آموزش ها و برنامه ها و همچنین دوره های زبان یا دوره کارآموزی انجام می شود. دوره درخواست برنامه های کارشناسی ارشد فنلاند عموماً از نوامبر تا فوریه و مارس است (البته در برخی موارد ممکن است از اواخر ژانویه به پایان برسد). بسته به برنامه کارشناسی ارشد مورد نظر، تاریخ دقیق ممکن است از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر یا حتی در یک دانشگاه واحد متفاوت باشد. متقاضیان کارشناسی ارشد باید مدرک لیسانس داشته باشند. برای تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های علوم کاربردی نیز دانشجویان به سه سال تجربه حرفه ای نیاز خواهند داشت. اگر دانشجویان قبلاً صلاحیت آموزش عالی را از کشوری غیر از فنلاند کسب کرده باشند.

صلاحیت آنها براساس موارد زیر تعیین می شود:

  • عملکرد دانشگاهی
  • مهارت های زبانی
  • در صورت وجود سایر الزامات خاص دانشکده

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های فنلاند و یا سایر کشورهای دنیا می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *