مهاجرت کاری بلژیک

ویزای جستجوی کار در بلژیک

ویزای جستجوی کار در بلژیک

در میان روش های معمول جهت مهاجرت از طریق کار به این کشور، ویزای جستجوی کار در بلژیک گزینه مناسبی می باشد. اگر تصمیم دارید در سال 2023 در خارج از کشور سرمایه‌ گذاری نموده و مشغول کار شوید، بلژیک گزینه مناسبی است است. این کشور در حوزه شنگن قرار گرفته است. از لحاظ صنعتی و اقتصادی یک کشور قدرتمند محسوب می‌ شود. اخذ ویزای جستجوی کار در بلژیک شرایطی دارد که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت روش قانونی و شرایط کار در این مقاله در اختیار شما قرار خواهند داد.

درباره کشور بلژیک

بلژیک کشوری است که از نظر اقتصادی و صنعتی در شرایط ویژه و مناسبی قرار دارد. ارائه خدمات متمرکز در حوزه اقتصادی، پایه و اساس اقتصاد این کشور محسوب می ‌گردد. بروکسل که پایتخت بلژیک است، از نظر نژادی و زبانی متنوع است و در خود جای داده است. از نظر شرایط اقتصادی کشوری قدرتمند است که در بخش خصوصی فعالیت اقتصادی ویژه‌ ای دارد.

  • در زمینه ترابری، امکانات خط راه ‌آهن‌، بزرگراه‌ های وسیع، بنادر و کانال ‌های ارتباطی در بلژیک حاکم است.
  • این شرایط سطح دسترسی صنعتی این کشور را در یکپارچگی با سایر همسایگانش را قوی می ‌کند.
  • بزرگترین بندر اروپا، آنتورپ است. اقتصاد این کشور بر پایه کالاهای با ارزش افزوده و روابط بازرگانی خارجی قرار دارد.
  • در حوزه واردات این کشور می‌ توان به الماس خام، محصولات غذایی، تولیدات نفتی و غیره اشاره نمود.
  • فولاد، اتومبیل،‌ منسوجات و آهن و فلزات غیر آهنی و سایر نیز در حوزه صادرات این کشور قرار دارند.

با اطلاع از موارد بالا، بهتر می ‌توانید نسبت به اخذ ویزای جستجوی کار اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر به بررسی موارد بیشتری در ادامه مقاله می ‌پردازیم.

اخذ ویزای کاری بلژیک

اخذ ویزای کاری این کشور نیز مانند سایر ویزاها ضوابط معینی دارد. اشخاص دارای ویزای جستجوی کار در این کشور، بعد از مدت 3 سال فعالیت شغلی دائم در این کشور، می ‌توانند اقامت دائم بگیرند. نحوه دریافت ویزای کاری این کشور مشابه ویزای کاری استرالیا است. این امر از طریق پیشنهاد کاری (job offer) یا ویزای جستجوی کار به سفارت بلژیک انجام می‌ گردد. در این مورد به توضیحات به شرح ذیل توجه کنید. بدین ترتیب کارفرما با دریافت مجوز از اداره مهاجرت این کشور، برای نیروی خود دعوتنامه می ‌فرستد. سپس فرد مورد نظر پس از مراجعه به سفارت این کشور می ‌تواند نسبت به اخذ ویزای کار اقدام نماید.

به طور کلی شرایط دستیابی به کار در این کشور بدین صورت می باشد:

شرایط کار در بلژیک

ویزای پیشنهاد کاری کشور بلژیک

جهت اخذ این نوع ویزا، می ‌باید کارفرمایی بلژیکی برای شخص دعوتنامه‌‌ای به منظور اشتغال در یک شغل بفرستد. طبق قوانین جدید اتحادیه اروپا، کارفرما می ‌باید به مدت 3 ماه، شغل درخواستی خود را در روزنامه‌ های کشور خود آگهی نماید. در صورت پیدا نکردن نیروی کار، باید این آگهی را در اتحادیه اروپا به مدت 3 ماه منتشر کند. در نهایت، اگر باز هم یافت نشد، اکنون می ‌تواند از به کارگیری شخص مورد نظر در خارج از کشور اقدام نماید.

البته اخذ این نوع ویزا در صورت خوش ‌شانس بودن شما امکان‌ پذیر است. چراکه کارفرما احتمالا از اقوام و آشنایان شما باشد که شرایط استخدام را صرفا مختص شرایط شما قرار داده است. شخصی که از طریق ویزای پیشنهاد کاری به این کشور می ‌رود، می ‌تواند همسر و فرزندان سن کمتر از 18 را همراه خود به بلژیک ببرد. از این رو در نمودار زیر آمار نرخ بیکاری در این کشور بدین شرح می باشد:

نرخ بیکاری در بلژیک

بررسی ویزای جستجوی کار در بلژیک

این کشور نوعی ویزای 6 ماهه موقت به متقاضیان ارائه می ‌نماید. از این رو این ویزا را ویزای جستجوی کار در این کشور می ‌نامند. همانطور که از نامش پیداست، این نوع ویزا جهت یافتن شغل مورد نظر متقاضی متناسب با رشته‌ تحصیلی است. کما این که پس از یافتن شغل دلخواه می‌ تواند نسبت به انعقاد قرارداد با کارفرما اقدام نماید. در مرحله بعدی، شخص پس از انعقاد قرارداد قادر خواهد بود درخواست اخذ پذیرش را به سفارت اعلام نماید. در این مرحله است که نهایتا ویزای جستجوی کار مبدل به ویزای کار برای شخص می‌ گردد.

انواع ویزای کار بلژیک

ویزای جستجوی کار در این کشور شرایط خاصی دارد. برای تبعه‌ های حوزه اقتصادی اروپا جهت فعالیت شغلی در این کشور نیاز به دریافت ویزای کار نیست. برای دانشجویان نیز برای اشتغال همراه با تحصیل، قوانینی وضع شده است. دانشجویانی در زمان تعطیلات میان ترم ‌ها، می ‌توانند بدون داشتن ویزای کار به این کشور مهاجرت کنند که:

  • بازه سنی آنها بین 18 تا 30 باشد.
  • در کشورهای استرالیا، کانادا، امریکا و نیوزیلند مشغول تحصیل باشند.

در بلژیک 3 نوع ویزای کار وجود دارد که عبارتند از، ویزای کار نوع A، B، و C. علاوه بر این 3 نوع ویزا، کارت اشغال هم در این کشور ارائه می ‌گردد که در ادامه شرح داده می ‌شود.

ویزای کار نوع A بلژیک

این نوع ویزای کاری مختص افرادی است که اکنون در این کشور هستند. قبلا در مدت زمان مشخصی کار کرده باشند. کسی که این نوع ویزا را دارا باشد، به راحتی می ‌تواند بدون هیچ محدودیت زمانی فعالیت شغلی داشته باشد. ضمنا برای تمامی مشاغل نیز به کار می ‌رود. بنابراین اعتبار ویزای کاری نوع A نامحدود محسوب می‌ شود. اما اشخاصی که مجاز به اخذ ویزای نوع A نیستند:

  • افرادی که مشغول تحصیل هستند.
  • نیروی انسانی حرفه ‌ای
  • افراد با تخصص بالا
  • استادان یا محققان که شرایط مهمان را دارند.
  • افراد یا کارگرانی که دلیل آمدن آنها به این کشور، گذراندن دوره ‌های آموزش است.

کسانی که به این کشور مهاجرت کرده ‌اند، می ‌تواند به مدت 5 سال به صورت مستمر از این نوع ویزا استفاده کنند.

بررسی ویزای جستجوی کار در بلژیک

ویزای کار نوع B بلژیک

این نوع ویزای کار در بین اتباع خارجه بسیار مرسوم است. شخصی که این نوع ویزا را می ‌گیرد، می‌ باید برای کارفرمای مشخصی کار کند. همچنین باید در حوزه فعالیت معین و مشخصی نیز مشغول گردد. به طور مثال، چنانچه پس از 1 سال اشتغال، کارفرما یا زمینه فعالیتش تغییر یابد، می ‌باید مجددا درخواست ویزا دهد. از شرایط دیگر این ویزا این است که هر ساله در صورت ادامه فعالیت در شغل مورد نظر، می‌ توان آن را تمدید کرد.

در ویزای کار نوع B، کارفرما اجازه دارد از اشخاص خارج از کشور، نیروی انسانی با تخصص مورد نظر را به کار گیرد. بدین معنا که اگر شخصی در گذشته به نحوی دیگر وارد خاک این کشور شده است، نمی ‌تواند برای اخذ این ویزا درخواست دهد. این نوع ویزا تنها به اندازه 1 سال معتبر می‌ باشد.

ویزای کار نوع C بلژیک

ویزای کار نوع C مختص اشخاص با اقامت موقت است. از این رو می‌ توان به دانشجویان و پناهندگان و غیره اشاره نمود. پناهندگانی که درخواست پناهندگی آنان تایید نشده و همچنان در حال بررسی است. مدت این نوع ویزا حداکثر 1 ساله و محدود بوده و قابل تمدید نمی ‌باشد، مگر با شرایط خاص. همچنین فرد می ‌تواند با داشتن این ویزا برای کارفرمایان مختلف فعالیت شغلی داشته باشد. از این جهت اخذ اطلاعات در خصوص اقامت در این کشور نیز می توانید مقاله اقامت کشور بلژیک را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

کارت شغلی (پروانه کار) بلژیک

کارت شغلی یا همان پروانه کار مختص افرادی است که قصد کارآفرینی یا خود اشتغالی و اقامت را دارند. صدور این کارت به صورت 2 تا 5 ساله است. این نوع کارت شامل ورود همراهان شخص که همسر و فرزند اوست، به بلژیک نیز می‌ شود. چنانچه متقاضی کارت شغلی از ایران هستید، می ‌باید به ‌طور همزمان درخواست اقامت را نیز ارائه نماید. اگر در حال حاضر در این کشور اقامت دارید، مدت در نظر گرفته شده در کارت شغلی شما همان مدت زمان اقامت شما می ‌باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمایل دارد راهنما و مشاور شما در زمینه اخذ ویزای جستجوی کار در بلژیک و ویزای کار و در نتیجه اخذ اقامت در این کشور باشد. شما عزیزان می ‌توانید با تماس تلفنی یا حضوری از متخصصان موسسه در این زمینه مشاوره بگیرید. همچنین می توانید مقاله کارآفرینی در بلژیک را نیز مطالعه بفرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *