ویزای مسافرتی سوئیس

ویزای توریستی سوئیس

ویزای توریستی سوئیس

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله مفتخر به بررسی ویزای توریستی سوئیس برای علاقه مندان می باشد. نام رسمی کشور سوئیس، کنفدراسیون سوئیس (به لاتین: Confoederatio Helvetica) می باشد که در اروپای غربی و در مجاورت کشورهای ایتالیا، لیختن اشتاین، اتریش، آلمان و فرانسه قرار گرفته است. زبان های رسمی این کشور فرانسوی، رومانش، ایتالیایی و آلمانی است.

سوالات رایج ویزای توریستی سوئیس

هزینه ویزای توریستی سوئیس چقدر است؟ برای سنین کمتر از 6 رایگان است. بازه سنی 6 الی 12 سال €35 (یورو) و سنین 12 سال به بالا 60 (یورو) است.

  • ویزای گردشگری سوئیس چیست؟ این ویزا اکثرا مختص افراد تجار و بازرگانان صادر می گردد که بتوانند چندین بار و بیشتر از مدت زمان 3 ماه و حداکثر 1 سال به منظور امور مربوط به شغل خود و تجارت در این کشور اقامت داشته باشند. نکته قابل توجه برای متقاضیان و گردشگران این که چنانچه به هر دلیلی با درخواست شما جهت اخذ ویزای توریستی کشور سوئیس موافقت نگردد. وجه پرداخت شده تحت هیچ شرایطی قابل استرداد نخواهد بود.

شهر برن به عنوان پایتخت این کشور شناخته شده است. اکثر مردمان این کشور از دین مسیحیت پیروی می نمایند. 2 قطب اقتصادی سوئیس، شهرهای جهانی زوریخ و ژنو می باشند. سوئیس را جزء کشورهای ثروتمند جهان ساخته اند.

مدارک لازم برای ورود به سوئیس

به دلیل منطقه سفر مشترک منطقه شنگن، که کشورهای عضو آن مرزها را برای شهروندان خود لغو کرده اند، اگر شما یک تبعه اتحادیه اروپا یا EEA هستید، برای ورود به این کشور فقط به یک مدرک شناسایی نیاز خواهید داشت. در حالی که، اگر شما یک مسافر غیر اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستید که مایل به بازدید از این کشور هستید، باید موارد زیر را هنگام حضور در بندر ورودی این کشور ارائه دهید:

  • گذرنامه یا سند مسافرتی اعتبار حداقل 3 ماه دیگر پس از تاریخ برنامه ریزی شده شما برای خروج از شنگن، و در 10 سال گذشته صادر شده است.
  • ویزا، اگر تابع رژیم ویزای این کشور هستید.

به خاطر داشته باشید که پلیس مرزی تصمیم نهایی را در مورد اینکه آیا شما اجازه ورود به این کشور را دارید یا خیر، دارد. اگر افسر مرزی این کشور به این نتیجه برسد که شما هیچ خطری برای این کشور ندارید، با بررسی مدارک شما، اجازه ورود به این کشور و در نتیجه به قلمرو شنگن را خواهید داشت. لطفا هنگام ورود به این کشور مطمئن شوید که افسر مرزی ای کشور در پاسپورت شما مهر می زند. بدون مهر، ممکن است از این کشور جریمه یا بازداشت شوید.

مدارک لازم ویزای توریستی سوئیس

اسناد و مدارکی که به منظور اخذ ویزای توریستی سوئیس مورد نیاز بوده و بایستی توسط مسافر تهیه و تسلیم سفارت سوئیس گردد، به قرار زیر خواهد بود:

  • تکمیل نمودن فرم تقاضاء ویزای توریستی
  • فرد متقاضی بایستی دارای پاسپورت با حداقل اعتبار 3 ماه بیشتر از تاریخ درخواست ویزا باشد.
  • تحویل مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • ارائه تعداد 3 قطعه عکس رنگی که در ماه ‌های اخیر گرفته شده و با چهره جدید متقاضی همخوانی دارد.
  • ارائه تصویری از مهر ورود و خروج در ویزای شنگن یا سایر ویزاهای کشورهای مختلف
  • گواهی تمکن مالی متقاضی در توانایی پرداخت هزینه‌ های اقامت و ویزای توریستی که شامل صورت حساب یا گردش مالی حساب بانکی در 6 ماهه اخیر می‌ گردد. صورتحساب بایستی از سوی بانک مورد تایید و ممهور به مهر بانک باشد.
  • ارائه گواهی اشتغال به کار برای افراد شاغل در کشور مبدا، الزامی است. مواردی مانند میزان حقوق و دستمزد، پست سازمانی و تاریخ استخدام در آن درج شده باشد. کارمندان و کارگران نیز ملزم به ارائه فیش حقوقی تایید شده، هستند.
  • آن دسته از متقاضیانی که با عنوان مدیرعامل، کارآفرین یا سرمایه گذار در کشور مبدا مشغول فعالیت هستند، می‌ باید پروانه کسب، مدارک مربوط به ثبت شرکت یا کارت بازرگانی در حوزه شغلی خود را تسلیم سفارت نمایند.
  • چنانچه جزء متقاضیان بازنشسته هستید، ملزم به ارائه گواهی بازنشستگی می‌ باشید.
  • ارائه گواهی اشتغال به‌ تحصیل (مختص دانشجویان)
  • بیمه درمانی به ارزش 30000€ (یورو) معادل 50000 CHF(فرانک سوئیس) یورو و دارای اعتبار 2روز بیشتر از تاریخ اقامت متقاضی
  • ارائه سند مالکیت (در صورتی که دارای ملک خریداری شده هستید)
  • ارائه بلیت هواپیما و مدارکی دال بر رزرو هتل یا نشانی دقیق محل اقامت مسافر
  • ارائه دعوتنامه ارسالی توسط دوستان، آشنایان، اقوام ساکن در سوئیس یا کارفرمای سوئیسی
  • سند ازدواج (درصورت تاهل)

دعوتنامه جهت اخذ ویزای توریستی از سوئیس

در خصوص دعوتنامه ای که از سوی اقوام، خویشاوندان ساکن در سوئیس یا کارفرمای سوئیسی برای فرد متقاضی فرستاده می شود، نکات مهمی وجود دارد که لازم می دانیم آنها را بیان نماییم. در وهله اول بایستی ارتباط فردی یا شرکتی که برای متقاضی دعوتنامه فرستاده است با شخص متقاضی ثابت گردد. در این راستا می باید اطلاعاتی نظیر نوع تابعیت فرد دعوت کننده، تاریخ تولد، آدرس دقیق محل اقامت و نام و نام خانوادگی و مشخصات کامل فرد دعوت کننده مشخص و محرز گردد. تاریخ تنظیم دعوت نامه نیز بایستی کاملا مشخص و اعلام شود. امضاء فرد یا شرکت دعوت کننده (مدیرعامل یا صاحب شرکت) نیز از الزامات اخذ این نوع ویزا می باشد. اقامتگاه فرد متقاضی در کشور سوئیس بایستی از سوی شخص دعوت کننده معین گردد. جهت کسب اطلاعات دقیق در خصوص این کشور مقاله شرایط مهاجرت به سوئیس را بررسی بفرمائید.

جهت زندگی در این کشور نیز پیشنهاد می شود اطلاعات مرتبط با هزینه زندگی را طبق آمار نمودار زیر بررسی بفرمائید:

هزینه زندگی در کشور سوئیسهزینه روادید گردشگری سوئیس

هنگامی که تقاضاء ویزای توریستی را در سفارت این کشور رسما به ثبت رساندید، ملزم به پرداخت هزینه آن هستید که الزاما می باید به صورت نقدی و با یورو پرداخت گردد. هزینه های در نظر گرفته شده برای این نوع ویزا به صورت زیر می باشد:

آیتمهزینه به یورو
سنین کمتر از 6€رایگان
بازه سنی 6 الی 12 سال€35
سنین 12 سال به بالا€60

انواع ویزای سوئیس

دولت سوئیس برای افرادی که قصد اقامت کوتاه مدت در این کشور دارند، ویزای توریستی سوئیس را با توجه به شرایط متقاضیان در انواع مختلفی صادر می نماید که شرح آنها به صورت زیر می باشد. گفتنی است هر یک از ویزاهای توریستی این کشور با هدف خاص و شرایط ویژه ای صادر می گردد که بستگی به شرایط متقاضی خواهد داشت. همچنین جهت اخذ اقامت این کشور پیشنهاد می شود مقاله اخذ اقامت سوئیس را مطالعه بفرمائید.

شرحی از انواع ویزاهای توریستی این کشور در ادامه این بخش آمده است:

ویزای توریستی سوئیس از نوع A

صدور این نوع ویزا مختص افرادی است که کشور مقصد آنها کشوری غیر از سوئیس بوده است. برای رسیدن به مقصد بایستی از کشور سوئیس عبور کنند. در این حالت فرد متقاضی با اخذ ویزای توریستی سوئیس از نوع A به صورت موقتی وارد فرودگاه سوئیس می شود اما حق خروج از فرودگاه را نداشته است. می بایست با انتخاب پرواز کشور مقصد، در اسرع وقت از این کشور خارج شود. این ویزا معروف به ویزای ترانزیت است و در هنگام ورود به فرودگاه سوئیس برای شخص صادر می گردد.

ویزای توریستی سوئیس از نوع B

ویزای توریستی سوئیس از نوع B

این نوع ویزا با نام ویزای عبور مشهور است. در حالتی صادر می گردد که فرد متقاضی برای ورود به کشور مقصد می باید از این کشور عبور کرده و به صورت زمینی وارد کشور مقصد در خارج از منطقه شنگن گردد. در این حالت بایستی از ویزای توریستی سوئیس نوع B استفاده نماید. تا ابتدا به خاک این کشور وارد شود و پس از آن به صورت زمینی به کشور مقصد در خارج از حوزه شنگن برود.

ویزای توریستی سوئیس از نوع C

از انواع دیگر ویزای توریستی سوئیس، ویزای نوع C است که مدت اعتبار تعیین شده برای این ویزا 90 روز در مدت 6 ماه است. به عبارت دیگر فردی که وارد این کشور شده است حداکثر برای مدت 3 ماه می تواند با اهداف مختلفی نظیر انجام امور پزشکی و درمانی، ماموریت های شغلی و دید و بازدید از دوستان و آشنایان در این کشور اقامت داشته باشد. این نوع ویزا، ویزای رایج و متداول در میان گردشگران ایرانی محسوب می گردد. استفاده بسیار زیادی دارد.

روادید گردشگری سوئیس از نوع D

این ویزا اکثرا مختص افراد تجار و بازرگانان صادر می گردد که بتوانند چندین بار و بیشتر از مدت زمان 3 ماه و حداکثر یک سال به منظور امور مربوط به شغل خود و تجارت در این کشور اقامت داشته باشند. صدور این ویزا از سوی اداره مرکزی کانتون یا ایالت مربوطه کشور سوئیس می باشد. اگر جزء تجار و افراد بازرگان هستید به آسانی با اخذ این نوع ویزای توریستی سوئیس مجاز خواهید بود. در طول مدت 1 سال، چندین بار به این کشور سفر کنید.

نکته قابل توجه برای متقاضیان و گردشگران گرامی این که چنانچه به هر دلیلی با درخواست شما جهت اخذ ویزای توریستی کشور سوئیس موافقت نگردد. وجه پرداخت شده تحت هیچ شرایطی قابل استرداد نخواهد بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می نماید پیش از آن که در زمینه سفر به سوئیس اقدامی انجام دهید، مدارک خود را جهت ارزیابی و بررسی آن به مشاوران و کارشناسان این موسسه ارائه نموده و مشاوره های لازم را دریافت نمایید. این موسسه انواع اطلاعات مهاجرتی کشورهای مختلف نظیر شرایط مهاجرت یا گرفتن ویزای کاری سوئیس را در اختیار دارد.

سوالات مهم در باب ویزای توریستی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای توریستی سوئیس می باشیم:

  • مدارک لازم برای ویزای توریستی سوئیس چیست؟ فرم ویزای توریستی- پاسپورت-مدارک شناسایی- عکس رنگی- ارائه تصویری از مهر ورود و خروج در ویزای شنگن یا سایر ویزاهای کشورهای مختلف- گواهی تمکن مالی متقاضی-ارائه گواهی اشتغال به کار برای افراد شاغل- چنانچه جزء متقاضیان بازنشسته هستید، ملزم به ارائه گواهی بازنشستگی می‌ باشید- ارائه گواهی اشتغال به‌ تحصیل (مختص دانشجویان-بیمه درمانی-ارائه سند مالکیت (در صورتی که دارای ملک خریداری شده هستید)-ارائه بلیت هواپیما و مدارکی دال بر رزرو هتل یا نشانی دقیق محل اقامت مسافر-ارائه دعوتنامه ارسالی توسط دوستان، آشنایان، اقوام ساکن در سوئیس یا کارفرمای سوئیسی-سند ازدواج (درصورت تاهل)
  • الزامات دعوت نامه برای ویزای توریستی سوئیس چیست؟ اطلاعاتی نظیر نوع تابعیت فرد دعوت کننده، تاریخ تولد، آدرس دقیق محل اقامت و نام و نام خانوادگی و مشخصات کامل فرد دعوت کننده مشخص و محرز گردد. تاریخ تنظیم دعوت نامه نیز بایستی کاملا مشخص و اعلام شود. امضاء فرد یا شرکت دعوت کننده (مدیرعامل یا صاحب شرکت) نیز از الزامات اخذ این نوع ویزا می باشد. اقامتگاه فرد متقاضی در کشور سوئیس بایستی از سوی شخص دعوت کننده معین گردد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *