ویزای مسافرتی پرتغال

ویزای توریستی پرتغال

ویزای توریستی پرتغال

دولت پرتغال با صدور ویزای توریستی پرتغال در سال 2023 و جذب گردشگران به درآمدهای بسیار مناسبی دست یافته است. افرادی که ویزای توریستی این کشور را اخذ می­ نمایند، به دیگر کشورهای عضو شنگن نیز به راحتی می­ توانند سفر نمایند. افراد برای اخذ ویزای توریستی پرتغال می­ باید بیان نمایند، که تنها هدف سفر به این کشور بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور است و پس از پایان اعتبار ویزای قصد برگشت به کشور مبدأ خود را خواهند داشت. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمائی های لازم را در اختیار عزیزانی که قصد سفر به این کشور توریستی را دارند، قرار می­دهند.

امروزه صنعت گردشگری یکی از مهمترین روش های کسب درآمد در میان کشورها به شمار می ­رود. اکثر کشورها در تلاشند تا بتوانند گردشگران بیشتری را به کشور خود جذب نمایند. زیرا جذب گردشگران به کشور موجب رشد و رونق اقتصادی می ­گردد. این کشور نیز در سالهای اخیر با رکود اقتصادی شدیدی روبرو شده است تا جائیکه مجبور به اخذ کمک های مالی از بانک بین المللی شده است. از همین رو سعی بر این دارد تا با پیشرفت در بخش های مختلف از جمله گردشگری بتواند اقتصاد خود را رونق بخشیده و به رشد اقتصادی مناسبی دست یابد. ویزای توریستی این کشور ویزای نوع C می ­باشد که دارای اعتبار کوتاه مدت است و ویزای نوع B این کشور مخصوص ترانزیت می ­باشد.

درباره پرتغال

این کشور یکی از کشورهای قاره­ اروپا و از هم پیمانان معاهده شنگن می ­باشد. افرادی که ویزای این کشور را اخذ نمایند، امکان تردد و سفر به دیگر کشورهای شنگن را نیز خواهند داشت. پرتغال از جمله قدیمی ترین کشورهای اروپایی است که شهر لیسبون پایتخت این کشور می­ باشد. موزه های واقع در این شهر طرفداران زیادی دارد و سالانه اکثر گردشگران به دلیل بازدید از این موزه ها به لیسبون سفر می ­نمایند دریای مدیترانه و اطلس در نزدیکی این کشور واقع شده اند که تأثیر زیادی بر آب و هوای این کشور دارد. لازم به ذکر است مردم کشور پرتغال از کیفیت بسیار مناسب و بالایی در زندگی برخوردار هستند.

درباره این کشور به نمودار زیر توجه فرمائید:

جزئیاتی درباره پرتغال

انواع ویزای توریستی پرتغال

افراد برای سفر به این کشور در سال 2023 می ­توانند یکی از ویزاهای توریستی این کشور را اخذ نمایند. البته ویزای نوع C مختص بازدید از این کشور است و ویزای نوع B موسوم به ویزای ترانزیت و یا فرودگاهی این کشور می­ باشد. افراد با اخذ این ویزا تنها می­ توانند در داخل فرودگاه های پرتغال و به مدت چند ساعت اقامت داشته باشند. اما ویزای نوع C دارای اعتباری 30 روزی بوده و فرد می­ تواند به راحتی به تمامی مناطق این کشور سفر نماید. علاوه بر این اجازه سفر و تردد به دیگر کشورهای عضو شنگن را نیز خواهد داشت. ناگفته نماند لازمه اخذ ویزای توریستی نوع C دریافت دعوتنامه توریستی از شهروندان و یا افرادی که اقامت دائم این کشور را اخذ نموده اند، می ­باشد.

تعداد مهاجرینی که این کشور را برای مهاجرت و زندگی انتخاب نموده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد مهاجرین به کشور پرتغال

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی پرتغال

متقاضیان اخذ ویزای توریستی پرتغال می­ باید مدارک زیر را به سفارت این کشور در کشور مبدأ خود ارائه نمایند:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی این کشور
  • 2 قطعه عکس
  • پاسپورت با حداقل 3 ماه اعتبار
  • مدارک رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت از پرتغال
  • دعوتنامه
  • ارائه مدارک لازم جهت اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه زندگی در پرتغال
  • متقاضیان زیر 18 سال ملزم به ارائه رضایت نامه کتبی از سوی والیدن خود می­ باشند.

اگر چه ارائه دعوتنامه توریستی نسبتاً دشوار است، اما افراد با ارائه این دعوتنامه به دولت پرتغال اثبات می­ نمایند، که فردی در این کشور حمایت کننده مالی و یا ضامن برگشت متقاضی از این کشور خواهد بود. ارائه دعوتنامه اولین شرط اخذ ویزای توریستی پرتغال است و موجب می­ گردد متقاضی در کمترین زمان این ویزا را دریافت نماید. لازم به ذکر است هزینه­­ ویزای توریستی این کشور برای افراد بالای 12 سال برابر با 60 یورو و برای افراد بین 6 تا 12 سال برابر با 25€ (یورو) است و برای فرزندان کمتر از 6 سال هزینه پرداخت نمی­ گردد.

تمدید ویزای توریستی پرتغال

تمدید ویزای توریستی این کشور همانند دیگر کشورهای اروپایی امکان پذیر نیست، اما در برخی موارد و با ارائه دلایل و مستندات واقعی امکان تمدید این ویزا وجود دارد. افرادی که دارای دلایل درمانی و یا شرکت در جلسات و سمینارهایی که ممکن است به تعویق افتاده باشد، امکان تمدید اعتبار ویزا خود را خواهند داشت. بدین منظور ارائه مدارک زیر به اداره مهاجرت این کشور الزامی است:

  • پاسپورت
  • تکمیل فرم درخواست تمدید ویزای توریستی
  • 1 قطعه عکس
  • مدارک هویتی
  • ارائه اسناد و مدارکی که نشان دهنده دلیل فرد برای تمدید ویزا این کشور است.

متقاضیان توجه داشته باشند، ویزای توریستی این کشور امکان تبدیل به دیگر ویزای های این کشور از جمله ویزای کاری پرتغال و یا ویزای سرمایه گذاری این کشور را ندارد و افراد بدین منظور می­ باید به کشور مبدأ خود مراجعت نموده و با کسب شرایط لازم هر یک از ویزای های این کشور نسبت به دریافت آنها اقدام نماید.

تمدید ویزای توریستی پرتغال

جاذبه های گردشگری پرتغال

همانطور که می ­دانید این کشور، کشوری کهن و قدیمی است که از جاذبه های شگفت انگیزی برخوردار می­ باشد. کلیساها و صومعه سراهای موجود در این کشور هر انسانی را به وجد می­ آورد. در ادامه ما برخی از جاذبه های گردشگری این کشور را معرفی می نمائیم.

  • برج بلم: برجی قدیمی و کهن است که مردم این کشور معتقدند این برج در طول سالهای 1515 در این کشور بنا نهاده شده است. نام دیگر این برج سنت وینسنت می­ باشد.
  • کاخ پنا: قدمت این کاخ در قرون وسطا بنا گردیده است و از معماری زیبایی که ترکیبی از معماری مورها و مانیولین ها است برخوردار می ­باشد.
  • سینترا: این شهر در دامنه های کوه سینترا موقعیت دارد که ویلاها و کاخ های زیبا و بزرگی در این شهر بنا گردیده است. این شهر را میراث جهانی یونسکو می ­دانند.
  • پورتوو لیسبون: این 2 شهر از شهرهای زیبا و دیدنی در پرتغال است که جاذبه های زیبای دیگری را نیز در خود جای داده است. این 2 شهر بیشترین آمار توریست را به خود اختصاص داده اند.

عزیزانی که قصد سفر به این کشور را دارند، می ­توانند در زمینه چگونگی اخذ دعوتنامه توریستی و یا دیگر موارد با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از نظرات و تجربیات مفید آنان مطلع گردند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *