مهاجرت سرمایه گذاری در ایتالیا

ویزای بازنشستگی ایتالیا

ویزای بازنشستگی ایتالیا

اخذ ویزای بازنشستگی ایتالیا یکی از طرق مهاجرت است. ایتالیا واقع در اتحادیه اروپا با داشتن برنامه های ویزای بازنشستگی مورد توجه قرار دارد. ایتالیا به عنوان کشوری پیشرفته و زیبا در اروپا شناخته می شود و مرکز توریستی در اروپاست. با اقامت در این کشور می توانید از بازنشستگی خود لذت ببرید. همانطور که می دانید ایتالیا دارای شهرهای ساحلی بسیار زیبایی است و بسیار پر طرفدار است. کافی است با ارائه و اثبات منابع مالی کافی اقامت این کشور را بدست آورید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش شرایط ویزای بازنشستگی ایتالیا را شرح داده اند.

مهاجرت به ایتالیا از طریق ویزای بازنشستگی

ایتالیا یکی از محبوب ترین مکان های تعطیلات در اروپا است. همچنین اگر به فکر بازنشستگی در خارج از کشور هستید این گزینه عالی است. این کشور به دلیل غذاهای خوشمزه، شهرهای زیبا و هوای مطبوع شناخته شده است و آن را به عنوان مقصدی مناسب برای بازنشستگی معرفی می کند. علاوه بر این، هزینه زندگی و اجاره در ایتالیا بسیار کمتر از کشورهایی مانند انگلستان و آمریکا است. اگر بازنشستگی در ایتالیا آرزوی شماست، با یک مشاور مالی صحبت کنید که بتواند هزینه های زندگی را برآورد کند. ایتالیا به عنوان مقصد بازنشستگی در سطح بین المللی مورد جستجو قرار می گیرد.

با افزایش مناظر چشمگیر، غذاهای متنوع و عالی و استانداردهای استثنایی زندگی، تعداد فزاینده ای از بازنشستگان ثروتمند تصمیم دارند ایتالیا را در سال های طلایی خود به خانه اصلی یا خانه دوم خود تبدیل کنند. اتباع غیر عضو اتحادیه اروپا با EEA که به دنبال بازنشستگی در ایتالیا هستند، به طور معمول 2 گزینه اصلی برای اخذ حقوق اقامت ایتالیا و در نهایت اقامت دائم و تابعیت دارند:

  • برنامه ویزای طلایی ایتالیا.
  • برنامه ویزای بازنشستگی یا اقامت انتخابی ایتالیا.

مزایا ویزای بازنشستگی در ایتالیا

معرفی ویزای بازنشستگی ایتالیا

برنامه اقامت انتخابی به بازنشستگان مرفه خارجی امکان دریافت اقامت در ایتالیا را بدون نیاز به سرمایه گذاری قابل توجه اما با انعطاف پذیری نسبتاً کمتر مربوط به حداقل اقامت در کشور نسبت به برنامه های معمول ویزای طلایی ارائه می کند ویزای اقامت انتخابی معمولاً برای یک دوره اولیه 12 ماهه صادر می شود و پس از آن می تواند در فواصل 2 ساله قابل تمدید شود، مشروط بر اینکه دارنده ویزا همچنان معیارهای مربوطه را رعایت کند. الزامات برنامه و مراحل اجباری فرآیند به طرز نامطلوبی به اطلاع نرسیده است و درخواست برای این ویزا بدون کمک حرفه ای بسیار دشوار است. بیش از 96٪ از کل درخواست های ویزای اقامت مستقل که به طور مستقل ثبت شده اند در نهایت ناموفق هستند و هنگامی که درخواست شما یک بار رد شود شانس موفقیت کم تر می شود.

علاوه بر این، مقدار زیادی از اختیارات دولت در زمینه تأیید این نوع خاص از ویزا وجود دارد، بنابراین کار با یک شرکت حقوقی بسیار توصیه می شود. از سپتامبر 2020 معیارهای اصلی واجد شرایط بودن این برنامه شامل موارد زیر است:

شرایطشرح
درآمد منفعلانهاین برنامه متقاضیان را ملزم به داشتن درآمد پایدار و منفعل ملزوم می دارد.
اثبات محل اقامت در ایتالیامتقاضیان یا خرید خانه مناسب (بدون حداقل میزان سرمایه گذاری مشخص شده) یا اجاره خانه را انتخاب می کنند که در این صورت قرارداد اجاره 12 ماهه پیش پرداخت می تواند به این شرط را برآورده کنید.
بیمه سلامت جامع و در سطح اتحادیه اروپاهر یک از اعضای خانواده ای که دارای اقامت انتخابی می شود، ملزم به داشتن پوشش بیمه درمانی جامع به ارزش حداقل €30000 (یورو) برای هر نفر است. این پوشش باید در سطح اتحادیه اروپا معتبر باشد و برای مدت حداقل 12 ماه باید پیش پرداخت شود.

مقاصد بازنشستگی در ایتالیا

ایتالیا به عنوان یک مقصد بازنشستگی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. اگرچه مکان دقیق دوم خانه شما احتمالاً تحت تأثیر سلیقه شخصی، مجاورت با زیرساخت ها یا بر اساس اولویت منطقه ای خواهد بود، اما 5 مناطق زیر قابل توجه هستند:

منطقهشرح
لاتزیوبه خصوص برای بازنشستگانی که مراقبت های بهداشتی با کیفیت ارائه شده به زبان انگلیسی، لاتزیو و رم را بسیار مهم می دانند، به عنوان یک مقصد بازنشستگی بسیار منطقی است. زیرساخت های مراقبت های بهداشتی این شهر از پیشرفته ترین ها در جهان به حساب می آیند.
لومباردیبرای بازنشستگانی که به دنبال زندگی لوکس و یک صحنه فرهنگی هستند گزینه ای عالی است. میلان و دریاچه کومو هر دو به عنوان مقصد بازنشستگی مورد جستجو قرار می گیرند، با این حال دریاچه کومو بیشتر به عنوان یک مکان تابستانی است.
پگلیابه عنوان یک مکان کم جمعیت برای مسافرت مورد توجه قرار می گیرد اما در میان بازنشستگان مهاجر از سراسر جهان بسیار محبوب است. با ارائه غذاهای مجلل و سواحل دیدنی و جذاب و همچنین شراب های با کیفیت بالا و تولیدات محلی مکانی ایده آل برای بازنشستگی است.
سیسیلسیسیل برای بازنشستگان مهاجر با بودجه بیشتر، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. در این منطقه جنوبی ایتالیا تجربه بازنشستگی فوق العاده ای را خواهید داشت.
توسکانیبا داشتن مناظر طبیعی شایسته، شراب های عالی و هنرها، فرهنگ و شلوغی فلورانس، جای تعجب نیست که بسیاری از مهاجران خارجی هنگام انتخاب محل بازنشستگی در ایتالیا این منطقه را انتخاب می کنند.

شرایط ویزای بازنشستگی ایتالیا

مشابه برنامه های ویزای بازنشستگی اتحادیه اروپا، برنامه اقامت انتخابی نیاز به متقاضیان غیر اتحادیه اروپا دارد که بدون نیاز به شغل محلی، توانایی مالی کافی برای حمایت و اسکان خود در ایتالیا را داشته باشند. این برنامه به درآمد قابل توجه، پایدار و مکرر از منابع منفعل مانند بازنشستگی، سود سهام، سود با نرخ ثابت یا اجاره دارایی های منقول یا غیرمنقول نیاز دارد. در حالی که این برنامه بازنشستگان مرفه را هدف قرار می دهد، هر کسی که توانایی تأمین نیازهای برنامه را داشته باشد می تواند بدون توجه به سن خود اقدام کند. برای کار در ایتالیا هم می توانید شرایط را بسنجید.

حداقل نیازهای مالی برای برنامه به شرح زیر است:

  • متقاضی مجرد: €2597 (یورو )در ماه یا €31160 (یورو) در سال
  • زوج متاهل: €3166 (یورو) در ماه یا €38000 (یورو) در سال
  • وابستگان: €167 (یورو) در ماه یا €2000 (یورو) در سال
  • خانواده 4 نفره: €3500 (یورو) در ماه یا €42000 (یورو) در سال

مانند سایر ویزاهای بازنشستگی اتحادیه اروپا نیاز دقیق درآمد می تواند از یک کنسولگری ایتالیا به کنسولگری دیگر متفاوت باشد. حتماً برنامه دقیق برنامه را با سفارت ایتالیا محلی خود تأیید کنید و مبالغ فوق را به عنوان حداقل در نظر بگیرید. هرچه درآمد و پس انداز بیشتری بتوانید ثابت کنید، بهتر است. علاوه بر شرایط منفعل فوق، همچنین باید ثابت کنید که در ایتالیا به مدت 12 ماه پیش پرداخت، همراه با پوشش بیمه درمانی جامع می توانید اقامت یابید. الزامات برنامه به زبان انگلیسی به صورت آنلاین ضعیف است و بوروکراسی ایتالیا می تواند برای شما چالش برانگیز باشد مخصوصاً اگر ایتالیایی بلد نیستید. برای اینکه وضعیت اقامت خود را تمدید کنید، برای مدت طولانی بیش از 6 ماه بدون وقفه مجاز به ترک ایتالیا نخواهید بود.

شرایط ویزای بازنشستگی ایتالیا

طرق دیگر اقامت در ایتالیا

برخلاف آنچه در بیشتر برنامه های ویزای طلای اروپا وجود دارد، برنامه ایتالیا گزینه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را ارائه نمی دهد. الزامات سرمایه گذاری برای این برنامه اخیراً با کاهش روبرو شده است تا این برنامه را به جذابیت تبدیل کند. از سپتامبر 2020، گزینه های سرمایه گذاری زیر موجود است:

  • 250000€ (یورو) سرمایه گذاری در یک کسب و کار نوآورانه
  • سرمایه گذاری 1 میلیون € (یورویی) در یک شرکت ایتالیایی LLC
  • 1 میلیون € (یورو) سرمایه گذاری در یک پروژه یا طرح خیرخواهانه
  • 2 میلیون € (یورو) سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولت ایتالیا.

اگر هدف شما اقامت یا بازنشستگی در ایتالیا است، برنامه اقامت انتخابی می تواند بدون نیاز به سرمایه گذاری قابل توجه در املاک، به شما در رسیدن به آنجا کمک کند. در حالی که پرتغال، یونان و اسپانیا همه دارای ویزای طلایی مبتنی بر خرید ملک هستند، ایتالیا اینگونه نیست. درعوض، ویزای استارت آپ ایتالیا €250000 (یورویی) ارائه می شود.

برنامه مستمری بگیران بدون مالیات در ایتالیا

این برنامه با هدف ایجاد انگیزه برای بازنشستگان خارجی و ایتالیایی برای گرفتن اقامت در جنوب ایتالیا و به ویژه در کالابریا، سیسیل و ساردینیا با ارائه تعطیلات مالیاتی 10 ساله در ازای بازنشستگی برای حداقل 6 سال ماهانه در سال در خانه ایتالیایی آنهاست. سیاست تشویقی جدید به طور رسمی با نام Zes-Aas منطقه ویژه اقتصادی شناخته می شود و انتظار می رود حدود 600000 نفر ساکن مالیات جدید را به این 3 منطقه جذب کند و حدود 1% به تولید ناخالص داخلی ایتالیا و افزودن 17 میلیون € (یورو) الی 18 میلیارد € (یورو) به اقتصاد ایتالیا کند.

حتی اگر با ویزای اقامت قادر به کار در ایتالیا نخواهید بود، اما همچنان باید به عنوان مقیم ایتالیا مالیات ثبت کنید. نرخ مالیات بر درآمد خارجی در ایتالیا به طور کلی بسیار کم است و این کشور اخیراً یک سیاست مالیات 7% در مورد حقوق بازنشستگی خارجی را اعمال کرده است. برای استفاده از این مزبور، باید در شهرهای خاصی در مرکز یا جنوب ایتالیا زندگی کنید. مشاورین ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط سرمایه گذاری در ایتالیا را در قالب این مقاله بررسی کرده اند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *