مهاجرت تحصیلی هند

معرفی دانشگاه های هند

معرفی دانشگاه های هند

تحصیل در هند و معرفی دانشگاه های هند امروزه به یکی از متداول ترین روش های مهاجرتی قانونی میان علاقمندان به مهاجرت تحصیلی است. رشته های مهندسی در کشور هند بیش از سایر رشته ها مورد توجه قرار گرفته است. کشور هند قصد دارد تا با توسعه صنعت، گام های بلندتری در رشد اقتصادی بردارد. به همین منظور بسیاری از پزشکان در کشور هند، پزشکان خارجی هستند. اما این به آن معنا نیست که تحصیل پزشکی در هند دارای نقصان است بلکه کمتر مورد توجه قرار می گیرد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله معرفی دانشگاه های هند را در دستور کار قرار داده اند. امید است در نهایت منجر به کمک به شما در زمینه انتخاب گزینه مناسب شود.

تحصیل در هند

جایگاه تحصیل در هند در میان علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور به خوبی نشان می دهد که سطح تحصیل در نظام آموزشی کشور هند چگونه است. کشور هند یکی از 30 کشور برتر جهان از نظر قدرت آموزشی است. ضعف برخی از رشته های تحصیلی به خصوص در بخش های مربوط به علوم انسانی تا حدودی سبب شده است که رتبه علمی دانشگاه های این کشور در رده بندی های جهانی دچار مشکل شود. شما برای تحصیل در هند، از نظر زمانی باید انتظار داشته باشید که شرایطی مشابه با کشور ایران را پشت سر بگذارید.

معرفی برترین دانشگاه های هند

یکی از نکاتی که پیش از معرفی دانشگاه های هند باید مورد توجه قرار گیرد، رتبه علمی دانشگاه های این کشور در موسسات مختلف ارزشیابی است. ما در جدول زیر به بررسی شرایط دانشگاه های هند در این موسسات پرداخته ایم.

ردیفنام موسسهرتبه QSرتبه USN
1موسسه تکنولوژی بمبئی162513
2موسسه علمی هند170509
3موسسه تکنولوژی دهلی172637
4موسسه تکنولوژی مادراس264703
5موسسه تکنولوژی کانپور283713
6موسسه تکنولوژی کاراگپور295685
7موسسه تکنولوژی رورکی381685

چنانچه در جدول فوق مشاهده می کنید، موسسات تکنولوژی در کشور هند از جایگاه علمی بسیار بهتری نسبت به دانشگاه های این کشور دارند. دلیل آن را می توان در توسعه صنعت و علاقه به رشته های مهندسی جستجو کرد. اگرچه در برخی از موارد رتبه علمی دانشگاه های هند ضعیف به نظر می رسد. اما هزینه های تحصیل در هند یکی از مهم ترین دلایل تقویت علاقه به تحصیل در این کشور است. از همین رو مقاله هزینه تحصیل و زندگی در هند که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است را مطالعه فرمایید.

معرفی برترین دانشگاه های هند

موسسه تکنولوژی بمبئی در هند

در معرفی دانشگاه های هند، نمی توان به سادگی از نام موسسه تکنولوژی بمبئی گذر کرد. این دانشگاه بر اساس آخرین رده بندی های انجام شده، برترین دانشگاه کشور هند است. با وجود این که نام این دانشگاه نشان از تمرکز آن بر تکنولوژی و رشته های مهندسی دارد. اما می توان برای تحصیل در رشته های هنری و همچنین علوم انسانی نیز به این دانشگاه مراجعه کرد. این دانشگاه از نظر موقعیت مکانی در شمال شرق بمبئی واقع شده است. از جمله قدیمی ترین دانشگاه های کشور هند به شمار می رود. افتتاح آن به سال 1958 باز می گردد. در حال حاضر 8000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. 17 رشته دانشگاهی در این دانشگاه، دارای رتبه علمی در سطح جهان هستند. رشته های مربوط به علوم کامپیوتر، مهندسی عمران و الکترونیک در این دانشگاه در جمع 100 رشته برتر جهان قرار دارد.

موسسه تکنولوژی دهلی در هند

یکی دیگر از دانشگاه های مهمی که در معرفی دانشگاه های هند باید به آن توجه ویژه داشت، موسسه تکنولوژی دهلی است که در جمع 5 دانشگاه برتر کشور هند قرار دارد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های دولتی در کشور هند است. از این رو به خوبی توسط دولت این کشور حمایت می شود. در این دانشگاه نیز در حدود 8000 دانشجو مشغول تحصیل هستند. این دانشگاه موفق شده است تا در 14 رشته مختلف دانشگاهی دارای جایگاه علمی است. برترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه عبارتند از علوم کامپیوتر، مهندسی عمران، برق و مکانیک. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در هند را بررسی بفرمائید.

معرفی دانشگاه تکنولوژی کاراگپور هند

این دانشگاه اولین موسسه تکنولوژی در کشور هند است که در سال 1951 افتتاح شد. تمرکز بر روی تحقیقات علمی است. در این زمینه یکی از قدرتمند ترین دانشگاه های کشور هند است. 38 رشته در این دانشگاه به صورت تحصیل مستقیم در نظر گرفته شده است. دانشجویان پس از 6 سال می توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنند. این دانشگاه از نظر تعداد دانشجو نیز یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور هند است. بیش از 10500 نفر در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

معرفی دانشگاه های هند هدف اصلی ما از نگارش این مقاله بوده است. چرا که بر این باوریم که در سال های اخیر تقاضا برای تحصیل در هند به صورت چشمگیری افزایش یافته است. این افراد به دنبال راهی برای آشنایی با دانشگاه های این کشور هستند. در این مقاله به صورت مختصر در رابطه با برخی از مهم ترین دانشگاه های این کشور توضیحاتی را ارائه کردیم. شما قادر خواهید بود با برقراری ارتباط با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آن ها بخواهید تا اطلاعات تکمیلی در رابطه با هر یک از این دانشگاه ها را در اختیار شما قرار دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *