مهاجرت تحصیلی ترکیه

شهریه دانشگاه کوچ koc ترکیه

شهریه دانشگاه کوچ koc ترکیه

دانشگاه های ترکیه به 2 صورت دولتی و خصوصی هستند. دانشگاه کوچ نیز یکی از دانشگاه های خصوصی این کشور می ­باشد. شهریه دانشگاه کوچ koc ترکیه با دیگر دانشگاه ها کمی متفاوت تر است و دانشگاه های خصوصی شهریه بیشتری را از دانشجویان دریافت می ­کنند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه تا 300$ (دلار) می رسد. البته هزینه های تحصیل بسته به مقطع و رشته های تحصیلی دانشجویان نیز با یکدیگر متفاوت است. دانشجویان عزیز جهت اطلاع از شرایط پذیرش و شهریه های تحصیلی در این کشور می ­توانند با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده است. در این زمینه اطلاعات لازم را کسب نمایند.

دانشگاه کوچ دارای دانشکده های علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم اداری و اقتصاد، مهندسی و حقوق و پزشکی نیز می باشد. در تمامی این دانشگاه ها برنامه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به دانشجویان ارائه می ­نمایند. این دانشگاه رشته های متنوعی را به دانشجویان ارائه می­ نماید. شهریه دانشگاه کوچ koc ترکیه با توجه به رشته های مختلف متفاوت است. اگرچه شهریه های تحصیلی در دانشگاه های خصوصی گرانتر است. اما امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این دانشگاه ها وجود دارد. از طرفی دانشجویان می توانند با انجام کار دانشجویی در این کشور نسبت به تأمین هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه اقدام نمایند. از جمله شرایط تحصیل در ترکیه این است که شهریه های تحصیلی دانشجویان خارجی با دانشجویان محلی این کشور به صورت یکسان نمی­ باشد.

بررسی شهریه دانشگاه کوچ koc ترکیه

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های ترکیه هر ساله توسط دولت ترکیه اعلام می­ گردد. دانشجویان محلی ترکیه جهت ادامه تحصیل در دوره متوسطه سالانه مبلغی حدود $80 الی 250$ (دلار) و دانشجویان خارجی $240 الی 750$ (دلار) در سال پرداخت می نمایند. همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه های علوم پایه خصوصی این کشور از 5000$ الی 20000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است.

دانشگاه کوچ یکی از معتبرترین دانشگاه های ترکیه است که رنکینگ بالایی را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه بالاترین رتبه را در میان دانشگاه های ترکیه و رتبه 251 را در بین دانشگاه های جهان کسب نمود. این دانشگاه برنامه های کاربردی و بنیادی را به دانشجویان ارائه می ­نماید. آنان را برای زندگی در دنیای واقعی آماده می ­سازد. علاوه بر این دانشگاه کوچ با ارائه برنامه های دیگری که مبتنی بر تجربه های کاری و مورد نیاز دانشجویان است، به پرورش دانشجویانی صالح می­ پردازد.

دوره های تحصیلی در دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ علاقمند به جذب دانشجویان با استعداد ترکیه و دیگر کشورهای جهان می ­باشد. این دانشگاه دارای ساختاری قدرتمند است که فرصت های بسیار مناسب تحقیقاتی اجتماعی را در اختیار دانشجویان قرار می ­دهد. از این رو تا به هم اکنون دانشجویان دستاوردهای علمی زیادی را در سطح بین المللی کسب نموده اند. امکان استفاده از برنامه های تبادل دانشجو با دیگر دانشگاه های اروپایی و آمریکایی برای دانشجویان وجود دارد. دانشجویان از این طربق می ­توانند تحصیل در دانشگاه های دیگر کشورها را نیز تجربه نمایند. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور طی سال های اخیر در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد متقاضیان بین المللی در ترکیه

شرایط پذیرش و شهریه دانشگاه کوچ koc ترکیه

دانشجویان خارجی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه کوچ هستند باید ابتدا درخواست پذیرش خود را به این دانشگاه ارسال نمایند. زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است. دانشجویان متقاضی تحصیل می­ باید دارای مدرک زبان انگلیسی CAE یا تافل باشند. لازم به ذکر است هم اکنون دانشگاه های ترکیه مدرک زبان آیلتس را از دانشجویان نمی­ پذیرد. البته دانشجویانی که دارای مهارت زبان انگلیسی نیستند. همچنین می ­توانند در دور های آمادگی زبان این دانشگاه شرکت نمایند. پس از کسب مهارت لازم در رشته مورد نظر خود به تحصیل بپردازند. علاوه بر شرایط فوق دانشجویان باید در آزمون های بین المللی همچون SAT یا GRE امتیاز لازم را کسب نموده باشند. آزمون های بین المللی فوق هر ساله در برخی از کشورها از جمله ترکیه برگزار می گردد. شرایط اعزام دانشجو به ترکیه به این کشور را از طریق نمودار زیر بررسی بفرمائید.

شهریه دانشگاه کوچ koc ترکیه در مقاطع مختلف

همانطور که بیان نمودیم از آنجاییکه این دانشگاه یکی از دانشگاه های خصوصی ترکیه است. شهریه تحصیلی در این دانشگاه بیشتر از دانشگاه های دولتی ترکیه می­ باشد. شهریه دانشگاه کوچ koc ترکیه تقریبا برابر با 20000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. البته بسته به مقطع تحصیلی دانشجو و رشته تحصیلی وی ممکن است متفاوت باشد. البته هزینه فوق شامل هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه از جمله خوابگاه، کتب و جزوات، سفرهای داخلی و غیره نیز می­ باشد. طبق آمار بدست آمده شهریه های تحصیلی در تمامی رشته های تحصیلی این دانشگاه 14400$ (دلار) و در کالج پزشکی 19700 (دلار) و شهریه تحصیلی در دوره های آمادگی زبان 11900$ (دلار) برآورد شده است.

با توجه به شهریه دانشگاه کوچ koc ترکیه، این دانشگاه بورسیه های و کمک هزینه هایی را به دانشجویان اعطاء می­ نماید. دانشجویان می توانند با اخذ این بورسیه ها با تمرکز بیشتری به تحصیل در این کشور بپرداند. دانشگاه کوچ ترکیه با ارزیابی شرایط مالی و سوابق تحصیلی دانشجویان کمک هزینه ها را به دانشجویان اعطاء می­ نماید. البته اکثر این بورسیه های و کمک هزینه ها تنها شهریه های تحصیلی دانشجویان را در برمی­ گیرد. دانشجویان می توانند با انجام کار دانشجویی در این کشور برخی از نیازهای زندگی خود را تأمین نمایند. جهت اطلاع از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی مقاله اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه را بررسی بفرمائید.

شهریه دانشگاه کوچ koc ترکیه در مقاطع مختلف

مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه

متقاضیان تحصیل در دانشگاه کوچ با در نظر گرفتن شهریه دانشگاه کوچ koc ترکیه می­ توانند مدارک زیر را به همراه درخواست پذیرش خود به این دانشگاه ارسال نمایند:

  • رزومه تحصیلی و کاری
  • ارائه توصیه نامه
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی تافل
  • ارائه مدارک تحصیلی قبلی به همراه ترجمه آنها ( دیپلم، پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن ها)
  • انگیزه نامه تحصیلی

در صورتیکه این دانشگاه با درخواست دانشجوی مورد نظر موافقت نماید. برای وی دعوتنامه تحصیلی ارسال خواهد نمود، پس از آن دانشجو می­ تواند برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه اقدام نماید.

هزینه زندگی در ترکیه

با توجه به میزان ارزش پول ترکیه اکثر دانشجویان توانایی پرداخت هزینه های زندگی در این کشور را خواهند داشت. هزینه های زندگی هر فردی با توجه به سطح زندگی، شیوه زندگی و برنامه های تحصیلی آنان با یکدیگر متفاوت است. اما بطور کلی هزینه های زندگی در ترکیه در مقایسه با کشور ایران خیلی بالا نیست. تنها 14% نسبت به هزینه های زندگی در ایران گرانتر می باشد. علاقمندان به تحصیل در دانشگاه های ترکیه بهتر است قبل از هر گونه تصمیم گیری برای ادامه تحصیل در دیگر کشورها با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از تجربیات این مجموعه بهره ­مند گردند.

2.7/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شهریه دانشگاه کوچ koc ترکیه

  1. امیرعلی گفت:

    سلام
    من قصد دارم امسال برای دندانپزشکی به ترکیه برم.
    دانشگاه کوچ دندانپزشکی هم داره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. بله امکتن تحصیل دندانپزشکی برای شما در این دانشگاه وجود داره. برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *