مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه های خصوصی استانبول

دانشگاه های خصوصی استانبول

مطلع شدن از شرایط تحصیل در دانشگاه های خصوصی استانبول به دانشجویان کمک می کند تا دانشجویان بتوانند بهترین گزینه را برای تحصیل انتخاب کنند. تحصیل در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان خارجی آسان نیست. شرایط ورود به این دانشگاه ها نیز برای دانشجویان خارجی مناسب می باشد. تحصیل در دانشگاه های خصوصی استانبول و کشور ترکیه هزینه های بالاتری نسبت به تحصیل در دانشگاه های دولتی خواهد داشت. لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار ناچیز می باشند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با افتخار آماده ارائه اطلاعات به شما عزیزان درباره دانشگاه های خصوصی استانبول در بخش های بعدی می باشند.

شرایط تحصیل در دانشگاه های خصوصی استانبول

هر سال متقاضیان زیادی برای تحصیل و کسب مدرک از دانشگاه های خصوصی شهر استانبول و همچنین سایر دانشگاه های کشور ترکیه به این کشور اوراسیایی سفر می کنند. کشور ترکیه جاذبه های گردشگری زیادی دارد. این امر باعث شده تا گردشگران و توریست های زیادی وارد خاک این کشور شوند. استانبول نیز یکی از جذاب ترین شهرهای کشور ترکیه می باشد. یکی از دلایل محبوبیت این شهر در زمینه تحصیلی، وجود دانشگاه های انگلیسی زبان در آن می باشد. دانشگاه های خصوصی شهر استانبول و سایر شهرهای ایران سطح بسیار بالایی دارند و در دنیا شناخته شده می باشند. اما دانشجویان باید در نظر داشته باشند که هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی شهر استانبول هزینه های بالاتری به همراه خواهد داشت.

در شهر استانبول، 40 دانشگاه خصوصی و 11 دانشگاه دولتی وجود دارد. دانشجویان می توانند برای تحصیل در این دانشگاه ها، مدارک مورد نیاز را آماده سازند. همچنین در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند. برخی از دانشگاه های خصوصی استانبول به دانشجویان مختلف بورسیه های گوناگون ارائه می دهند. این موضوع نیز یکی از دلایل جذب دانشجویان بین المللی به کشور ترکیه شده است. تمامی دانشگاه های کشور ترکیه بر اساس قوانین بولونیا فعالیت می کنند. این موضوع باعث ارتقا یافتن سطح دانشگاه های این کشور شده است. در ادامه با دانشگاه های خصوصی شهر استانبول بیشتر آشنا خواهید شد و اطلاعات بیشتری در این راستا کسب خواهید کرد.

اسامی دانشگاه های خصوصی در شهر استانبول

همانطور که گفته شد، تعداد دانشگاه های خصوصی در شهر استانبول به 40 دانشگاه می رسد. در این بخش قصد داریم تا به معرفی بهترین دانشگاه های خصوصی شهر استانبول بپردازیم. لیست بهترین دانشگاه های خصوصی در شهر استانبول به صورت زیر می باشد:

محل تاسیس نام دانشگاه
استانبول، ترکیهدانشگاه سابانچی
استانبول، ترکیهدانشگاه کوچ
استانبول، ترکیهدانشگاه آیدین
استانبول، ترکیهدانشگاه بیلگی
استانبول، ترکیهدانشگاه اوکان
استانبول، ترکیهدانشگاه باغچه شهر
استانبول، ترکیه دانشگاه یدی تپه
استانبول، ترکیهدانشگاه بیکنت
استانبول، ترکیه دانشگاه اوزیگین

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید. همچنین تعداد متقاضیان تحصیلی در این کشور از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد متقاضیان بین المللی در ترکیه

دانشگاه سابانچی در شهر استانبول

دانشگاه سابانچی در شهر استانبول یکی از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه می باشد که در سال 1994 در پایتخت این کشور ساخته شد است. یکی از جدید ترین دانشگاه های کشور ترکیه به شمار می رود. این دانشگاه شامل 3 کالج و یک مرکز آموزش زبان می باشد. لازم به ذکر است که نام کالج های این دانشگاه عبارتند از کالج مهندسی و علوم طبیعی، کالج مدیریت و کالج هنر و علوم اجتماعی. دانشگاه سابانچی دارای خوابگاه های تحصیلی، سالن های ورزشی، سالن نمایش، دریاچه مصنوعی، زمین های ورزشی، پیست، رستوران و همچنین مرکز یادگیری زبان انگلیسی می شود.

جهت ورود به این دانشگاه، متقاضیان می باید در آزمون ورودی و زبان این دانشگاه شرکت کنند. در صورت عدم کسب قبولی در آزمون زبان، متقاضیان باید به صورت فشرده در کلاس های آموزش زبان شرکت کنند. در اولین سال تحصیلی (کارشناسی) دانشجویان باید برنامه های تحصیلی انسان و جامعه، تاریخ انقلاب، ریاضی، زبان انگلیسی، طبیعت و علم، زبان و ادبیات ترکی را سپری کنند. جهت اطلاع از هزینه زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

هزینه های تحصیل در دانشگاه سابانچی در مقطع کارشناسی به طور میانگین 15000$ (دلار) و در مقطع کارشناسی ارشد 12000$ (دلار) می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان می توانند با کسب بورسیه تحصیلی هزینه های تحصیلی خود را کاهش دهند. همچنین هزینه های سکونت در خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه به صورت زیر می باشد:

هزینه به دلار ظرفیت اتاقدوره
2000$4کارشناسی
3700$2کارشناسی ارشد
3700$2دکترا

کوچ یکی از دانشگاه های خصوصی در شهر استانبول

یکی دیگر از معتبرترین دانشگاه های خصوصی شهر استانبول که بیش از 20 سال قدمت دارد، دانشگاه کوچ می باشد. در سال 1993 در شهر استانبول کشور ترکیه تاسیس و ساخته شد. هدف اصلی این دانشگاه ارتقاء دانشگاه متقاضیان در زمینه های فکری، اقتصادی، تکنولوژی و اجتماعی می باشد. لازم به ذکر است که این دانشگاه از کمک های مالی برای انجام فعالیت های تحقیقاتی در زمینه های مختلف برخوردار می شود.

ورود به این دانشگاه با شرکت در آزمون “اس ای تی” امکان پذیر می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند حتما باید مدرک زبان داشته باشند. کالج های این دانشگاه پیشرفته عبارتند از کالج پزشکی، کالج پرستاری، کالج حقوق، کالج مهندسی، کالج علوم، کالج اقتصاد، کالج علوم اداری، کالج علوم انسانی و اجتماعی. دانشجویان می توانند جهت تحصیل در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکترا، بیش از 65 رشته تحصیلی را انتخاب کنند.

زبان تحصیل در دانشگاه کوچ انگلیسی و ترکی می باشد. دانشجویان برای ورود به این دانشگاه می باید دیپلم، پاسپورت، عکس، توصیه نامه و انگیزه نامه، رسید پرداخت، مجوز اقامت و همچنین مدرک زبان انگلیسی یا ترکی ارائه دهند. هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات و مطلع شدن از شرایط کسب ویزای تحصیلی می توانید به مقاله ویزای تحصیلی ترکیه مراجعه کنید و از شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور به صورت کامل آگاه شوید.

کوچ یکی از دانشگاه های خصوصی در شهر استانبول

دانشگاه آیدین در شهر استانبول ترکیه

دانشگاه آیدین در شهر استانبول قدمت 15 ساله دارد. از معتبرترین دانشگاه های کشور ترکیه به شمار می رود. دانشجویان می توانند جهت تحصیل در تمامی دوره های دانشجویی (کاردانی تا دکترا) وارد این دانشگاه شوند و به ادامه تحصیل بپردازند. دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند باید قبل از سفر به کشور ترکیه محل اقامت خود را مشخص کنند. هزینه های مرتبط را پرداخت کنند. بیش از 35000 دانشجو در دانشگاه آیدین مشغول به تحصیل می باشند. لازم به ذکر است که کالج های این دانشگاه عبارتند از کالج دندانپزشکی و کالج پزشکی، کالج حقوق، کالج علوم تربیتی ، کالج هنر، کالج ارتباطات، کالج اقتصاد و بازرگانی، کالج مهندسی و کالج معماری و همچنین کالج علوم.

دانشجویانی که قصد سکونت در آپارتمان، آپارتمان مشترک و خوابگاه های دانشجویی را دارند. از این رو می باید به ترتیب €500 (یورو)، €400 (یورو) و €500 (یورو) در ماه پرداخت کنند. همچنین هزینه های تحصیل در دانشگاه آیدین به صورت زیر می باشد:

هزینه تحصیل به دلارمدت زمان تحصیلدوره تحصیلی
2000$ الی 10000$1 سالدوره آمادگی دانشگاه
2700$2 سالدوره کاردانی
6000$4 سالدوره کارشناسی
22000$5 سالدوره عمومی دندانپزشکی
4500$2 سالکارشناسی ارشد
8500$5 سالدکترای پیوسته
7000$4 سالدکترا

ورود به دانشگاه های کشور ترکیه

ورود به دانشگاه های کشور ترکیه با داشتن شرایط لازم و همچنین کسب قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر امکان پذیر خواهد بود. تعداد زیادی از دانشگاه های کشور ترکیه در بین 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. هر ساله دانشجویان زیادی وارد این دانشگاه های می شوند. دانشجویان بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود می توانند با یافتن شغل مناسب، در کشور ترکیه مقیم شوند. متقاضیان خارجی جهت کاهش هزینه های تحصیلی خود می توانند اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه کنند. با این کار هزینه ها و مخارج خود را به صورت چشمگیری کاهش دهند.

تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه در صورتی امکان می باشد که متقاضیان بعد از سپری کردن دوره های زبان ترکی، در آزمون تعیین سطح زبان ترکی کسب قبولی کنند. متقاضیان عزیز می توانند جهت مطلع شدن از شرایط تحصیل در دانشگاه های خصوصی استانبول و همچنین روش های مهاجرت به کشور های مختلف با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *