مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه سابانچی استانبول

دانشگاه سابانچی استانبول

یکی از دانشگاه های معتبر در ترکیه، دانشگاه سابانچی استانبول می باشد که بیش از 80% از فارغ التحصیلان در بخش استخدام مشغول به کار می باشند. دانشگاه سابانچی استانبول در سال های 2012 و 2016 به عنوان دانشگاه نوآور و کارآفرین ترکیه برگزیده شده است. همین امر نشانگر ارتباط تنگاتنگ این دانشگاه با بخش صنعتی ترکیه می باشد. همه ساله، دانشگاه سابانچی استانبول بیش از 1000 دانشجوی خارجی را در دوره های تحصیلی مختلف پذیرش می کند. دانشگاه سابانچی استانبول یک دانشگاه خصوصی بوده است. تحصیل در این دانشگاه به 2 زبان انگلیسی و ترکی امکانپذیر می باشد.

دانشگاه سابانچی (Sabancı Üniversitesi) در سال 1994 در شهر استانبول ترکیه تاسیس شد. دانشگاه سابانچی استانبول در پردیس 1.26 کیلومترمربعی واقع شده است. در حدود 40 کیلومتر از مرکز شهر استانبول فاصله دارد. اولین آزمون ورودی برای پذیرش دانشجویان در سال 1999 برگزار شد. جلسه آموزشی اول این دانشگاه در 20 اکتبر سال 1999 شروع شد. این دانشگاه دارای 3 دانشکده مهندسی و علوم طبیعی، هنر و علوم اجتماعی و دانشکده مدیریت می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها سابقه مشاوره تخصصی در زمینه پذیرش تحصیلی و اخذ ویزاهای تحصیلی کشورهای خارجی، آماده راهنمایی هموطنان عزیز می باشد.

آمارها درباره دانشگاه Sabanci ترکیه

نسبت تعداد دانشجویان به کارمندان دانشگاه سابانچی در حدود %22.0 می باشد. حدود 10% از دانشجویان بین المللی، نسبت دانشجویان زنان به مردان در دانشگاه مذکور نیز تعداد دانشجویان فول تایم یا FTE در حدود 3632 می باشد. تعداد هیئت علمی این دانشگاه در حدود 334 نفر و کل دانشجویان این دانشگاه حدود 3718 نفر می باشد. بر طبق گزارش رنکینگ آموزش عالی تایمز (THE) ،همانطوریکه در جدول زیر مشاهده می گردد، این رتبه بندی براساس شاخص های رتبه ایمپکت، آموزش، تحقیق، استنادها، درآمد صنعتی و دیدگاه بین المللی در نظر گرفته شده است.

در جدول زیر رتبه های بین المللی دانشگاه سابانچی در طی سال های 2015 الی 2023 را مشاهده می نمائید:

سال20152016201720192023
رتبه182351-400301-350351-400531

برنامه های تحصیلی دانشگاه سابانچی ترکیه

دانشگاه سابانچی استانبول از دانشگاه های معتبر ترکیه و دارای مجوز رسمی از شورای آموزش عالی ترکیه Yӧksek ӧgeretim Kurul (YӧK) است. در حال حاضر، بیش از 1000 دانشجوی خارجی در دانشگاه سابانچی استانبول مشغول به تحصیل هستند. تحصیل دانشجویان در دانشگاه سابانچی ترکیه در 3 دانشکده مهندسی و علوم طبیعی، هنر و علوم اجتماعی و دانشکده مدیریت به 2 زبان ترکی و انگلیسی مهیا می باشد. تحصیل در ترکیه از قواعد بخصوصی برخوردار می باشد که از طریق لینک زیر امکان مطالعه برای شما فراهم گردیده است.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور را از طریق نمودار زیر بررسی بفرمائید:

تعداد متقاضیان بین المللی در ترکیه

دانشجویان می توانند بر طبق شرایط و علاقه خود در یکی از برنامه های تحصیلی این دانشگاه درخواست خود را به دانشگاه سابانچی ارائه دهند.

گرایشبرنامه گرایشبرنامه
شیمی

فیزیک و ستاره شناسی

ریاضیات و آمار

علوم فیزیکیبازرگانی و مدیریت

اقتصاد و اکونومتری

حسلبداری و امور مالی

بازرگانی و اقتصاد
علوم بیولوژیعلوم زیستهنر

هنرهای نمایشی و طراحی

هنر و علوم انسانی
مهندسی عمومی

مهندسی مکانیک و هوافضا

مهندسی برق

مهندسی فناوریعلوم کامپیوترکامپیوتر

شرایط پذیرش از مرکز آموزشی سابانچی ترکیه

دانشجویان خارجی ممکن است مستقیما در برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی پیشنهادی در دانشگاه سابانچی ترکیه درخواست پذیرش دهند. دانشجویان سال آخر دبیرستان یا دارندگان مدرک دیپلم معادل دیپلم دبیرستان های ترکیه می توانند درخواست خود را به صورت آنلاین تحویل دانشگاه سابانچی دهند. از شرایط پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه سابانچی، ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی با حداقل نمره معدل 14 از نمره کل 20 می باشد. مدارک مورد نیاز دیگر برای اخذ پذیرش از دانشگاه مذکور شامل فرم پذیرش آنلاین، کپی نتایج آزمون، دیپلم پذیرفته شده توسط دانشگاه (SAT Code : 7100)، فوتوکپی دیپلم دبیرستان، ریز نمره رسمی و معتبر نشان دهنده دوره ها و نمرات اخذ شده، کپی نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی، 1 توصیه نامه تحصیلی می باشد. شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

ویزای تحصیلی جهت اخذ پذیرش دانشگاه سابانچی استانبول

به محض دریافت نامه پذیرش از طرف دانشگاه سابانچی، متقاضیان می باید با تهیه مدارک لازم نسبت به اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند. معمولا فرآیند درخواست ویزای تحصیلی ترکیه یک فرآیند ساده و سریع اما در عین حال نیازمند دقت فراوان می باشد.

متقاضیان با پرداخت هزینه ویزا به مبلغ $48 (دلار) می توانند با تحویل مدارک زیر به سفارت ترکیه در صف انتظار برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه قرار گیرند:

مدارکمراحل
1اصل پاسپورت و فوتوکپی از کلیه صفحات آن با اعتبار بیش از 90 روز
2فرم درخواست ویزای تحصیلی ترکیه
33 قطعه عکس پاسپورتی با ابعاد 3×4
4اصل و کپی نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه
5بیمه سلامت
6مدرک تمکن مالی کافی جهت اقامت در ترکیه
7گواهی عدم سوء سابقه کیفری

ویزای تحصیلی جهت اخذ پذیرش دانشگاه سابانچی استانبول

بورسیه تحصیلی دانشگاه سابانچی ترکیه

از امتیازات دانشگاه سابانچی، اعطاء بورسیه تحصیلی به کلیه دانشجویان خارجی در تمامی مقاطع تحصیلی می باشد. کمیته بورسیه های این دانشگاه درخواست بورسیه دانشجویان را بر پایه موفقیت تحصیلی متقاضیان، فعالیت های فوق برنامه و سهمیه های بورسیه ارزیابی می کند. شهریه های اعطایی این دانشگاه به دانشجویان خارجی از 100% تا 25% شهریه ها را تحت پوشش قرار می دهد.

بورسیه های دانشگاه سابانچی ترکیه به 2 صورت بورسیه دولتی و بورسیه دانشکده در دسترس متقاضیان قرار دارد. بورسیه های دولتی شامل بورسیه های دولت آذربایجان، عراق، عمان، لیبی، قطر و بورسیه های دانشکده شامل برنامه های کارشناسی ارشد مهندسی و علوم طبیعی، برنامه های کارشناسی ارشد هنر و علوم اجتماعی و بورسیه های دانشکده مدیریت می باشد. لازم به ذکر است که این بورسیه ها بر مبنای سهمیه می باشد. سهمیه برنامه های هنر و علوم اجتماعی 50 نفر، برنامه های مدیریت 50 نفر و سهمیه برنامه های مهندسی و علوم طبیعی نیز 70 نفر است.

هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه سابانچی ترکیه

یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه سابانچی به عنوان پنجمین دانشگاه ملی ترکیه، پرداخت شهریه به حساب دانشگاه می باشد. معمولا شهریه های دانشگاهی این دانشگاه در ابتدای سال تحصیلی از دانشجویان اخذ می گردد. شهریه سالانه دانشجویان خارجی دانشگاه سابانچی ترکیه در مقطع کاردانی در حدود 72500TL (لیر)، شهریه دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی حول و حوش 18000$ (دلار) می باشد. علاوه بر این، میانگین هزینه زندگی در شهر استانبول نیز حدود 400$ الی 500$ (دلار) می باشد. کلیه هزینه های دانشجویی در واقع به محل زندگی، ملیت دانشجو و نیز سبک زندگی دانشجویی بستگی دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در اختیار داشتن کادری از کارشناسان و وکلاء برتر ایران ارائه دهنده به روزترین مشاوره ها و راهنمایی های تحصیلی و مهاجرتی در زمینه اخذ ویزای تحصیلی ترکیه و مهاجرت به ترکیه به هموطنان عزیز می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *