مهاجرت تحصیلی فنلاند

دانشگاه تورکو Turku فنلاند

دانشگاه تورکو Turku فنلاند

در میان دانشگاه های برتر اروپا دانشگاه تورکو Turku فنلاند یکی از بزرگترین دانشگاه ها است که در سال 1920 در شهر تورکو تأسیس گردید. مردم کشور فنلاند از کیفیت بسیار مناسب زندگی برخوردار هستند و از طرفی می توان گفت فنلاند کشوری مهاجرپذیر است. افراد زیادی با اخذ ویزای تحصیلی این کشور در سال 2023 به فنلاند مهاجرت می­ نمایند. دانشگاه تورکو فنلاند یکی از دانشگاه های معتبر در این کشور است که سالانه دانشجویان زیادی را پذیرش می ­نماید. در حال حاضر نیز 20000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیلند.

سوالات زیادی در رابطه با تحصیل در دانشگاه های فنلاند مطرح است از جمله این که شرایط اخذ پذیرش در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی چگونه است؟ آیا تحصیل در فنلاند همچنان رایگان است؟ آیا می توان بعد از تحصیل در فنلاند اقامت این کشور را دریافت نمود؟ موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا طی مقاله پیش رو به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه تورکو بپردازد.

تحصیل در دانشگاه تورکو Turku فنلاند

بیشترین تمرکز دانشجویان در این دانشگاه پژوهش بر روی مسائل بیولوژی ملکولی است که رقابت شدیدی در میان دانشجویان این دانشگاه مشاهده می­ گردد. از جمله مهمترین اهداف دانشگاه تورکو Turku فنلاند ایجاد مهارت های ابتکاری در دانشجویان جهت رفع مشکلات به صورت خلاقانه می ­باشد. دانشجویان عزیز می­ توانند از تجربیات کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت تحصیل در کشور فنلاند بهره ­مند شده و از شرایط تحصیل در شهرهای مختلف این کشور آگاهی یابند. شهر تورکو یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور فنلاند است که از طبیعتی بسیار زیبا برخوردار می­ باشد. نزدیکی این شهر به ردوخانه آوا زیبای این شهر را دو چندان نموده است. تعداد دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه در 3 سال متوالی بررسی شده است.

تعداد پذیرفته شدگان در دانشگاه تورکو فنلاند

شرایط تحصیل در دانشگاه تورکو

همان طور که بیان شد دانشگاه تورکو یکی از بزرگترین دانشگاه های فنلاند محسوب می ­شود که برنامه های متنوعی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می­ نماید.

از شرایط تحصیل در فنلاند در دانشگاه تورکو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این دانشگاه علاقه مند به مشارکت و همکاری با سایر دانشگاه های جهان است.
  • روابط بسیار مناسبی با دیگر مراکز عالی بین المللی برقرار نموده است.
  • دانشگاه تورکو دارای چندین دانشکده می ­باشد.
  • برخی از این دانشگاه ها در شهرهای دیگر این کشور از جمل روما- پوری و سالو موقعیت دارند.
  • برخی از برنامه های آموزشی دانشگاه تورکو به همکاری دیگر دانشگاه های بین المللی در فنلاند برگزار می­ گردد.

دانشکده های دانشگاه تورکو Turku فنلاند ذیلا بیان می گردد:

  • علوم انسانی
  • دانشکده علوم پزشکی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده آموزش و پرورش

اهداف دانشگاه تورکو Turku فنلاند

بیشترین تمرکز دانشگاه تورکو بر روی پژوهش و مهارت های ابتکاری دانشجویان است. این دانشگاه جهت انجام تحقیقات و پژوهش امکانات بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم آورده است. به طوری که هم اکنون دانشگاه تورکو Turku بعنوان یکی از اعضای گروه Coimbra که گروهی از دانشگاه های معتبر در اروپا را تشکیل می دهد، فعالیت می ­نماید. اگرچه تحقیقات و پژوهش های این دانشگاه در حوزه های مختلف انجام می­ گیرد، اما بیشترین تحقیقات این دانشگاه را پژوهش های متابولیک و قلبی و عروقی تشکیل می­دهد.

پذیرش در دانشگاه تورکو

پذیرش در دانشگاه تورکو Turku فنلاند در تاریخ های مختلفی امکان پذیر است. به طوری که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و دانشجویانی که از منطقه اقتصادی قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، باید در پانزدهم آوریل برای تحصیل در ترم پائیز درخواست های شان را به این دانشگاه ارسال نمایند. دانشجویانی که از طریق برنامه تبادل دانشجو آراسموس قصد مراجعت به دانشگاه تورکو را دارند باید در 31 ماه می برای پذیرش در این دانشگاه اقدام نمایند. همچنین دیگر دانشجویانی غیر اروپایی برای پذیرش در این دانشگاه می ­توانند در تاریخ 15 اکتبر برای تحصیل در دانشگاه تورکو اقدام نمایند. این دانشگاه تمامی مدارک دانشجویان را مورد بررسی و ارزیابی قرار می ­دهند. در صورتی که متقاضیان شرایط لازم جهت تحصیل در این دانشگاه را داشته باشند، برای آنان دعوت نامه تحصیلی ارسال خواهد شد پس از آن دانشجویان می­ توانند برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند اقدام نمایند.

هزینه تحصیل در دانشگاه تورکو Turku فنلاند

هزینه تحصیل در دانشگاه تورکو Turku فنلاند

همانطور که می­دانید هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی در فنلاند بسیار مناسب است و در حین این که دانشگاه های دولتی این کشور از اعتبار بالایی برخوردار می­ باشند، شهریه های مناسبی را از دانشجویان دریافت می­ نمایند. هزینه های تحصیل در دانشگاه تورکو Turku فنلاند در رشته ها و مقاطع مختلف با یکدیگر متفاوت است. اما به طور متوسط هزینه های تحصیلی در این دانشگاه را 7000€ تا 10000€ (یورو) در سال تخمین زده اند.

مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه تورکو Turku فنلاند

دانگشاه تورکو یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های فنلاند است که از رنکینگ بسیار بالایی برخوردار می باشد. در رتبه بندی QS این دانشگاه رتبه 285 و در رتبه بندی Times رتبه 351-400 را کسب نموده است. دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به فنلاند را دارند، می ­توانند با ارائه مدارک زیر نسبت به پذیرش در این دانشگاه اقدام نمایند:

  • تکمیل فرم پذیرش در دانشگاه تورکو ( بصورت آنلاین می ­باید تکمیل و ارسال گردد.)
  • تمامی مدارک تحصیلی اعم از دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آن ها
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • ارائه مدارک زبان انگلیسی

آیلتس حداقل نمره 6.5 و در هر یک از بخش های آزمون دانشجو می ­باید حداقل نمره 6 را کسب نموده باشد. مدرک تافل اینترنتی با حداقل نمره 92 و مدرک تافل برگه ای می ­باید نمره 575 را اخذ نموده باشد.)

شرایط و هزینه های زندگی در فنلاند

فنلاند کشوری مهاجر پذیر است که افراد زیادی به روش های مختلف به این کشور سفر می­ نمایند. مهاجرت تحصیلی به فنلاند از عمده روش هایی است که افراد به این کشور سفر می ­نمایند. دانشجویان با اخذ اقامت تحصیلی فنلاند می­ توانند به انجام کارهای دانشجویی نیز بپردازند و برخی از هزینه های زندگی خود در این کشور را کاهش دهند. همچنین افراد زیادی با مهاجرت کاری به فنلاند توانسته اند پس از مدتی اقامت دائم این کشور را اخذ بنمایند. علاقه مندان مهاجرت به دیگر کشورها می ­توانند اطلاعات کاملتر در این زمینه را از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *