ویزای مسافرتی سوئیس

جاذبه های گردشگری سوئیس

جاذبه های گردشگری سوئیس

یکی از مقاصد گردشگری و ماجراجویی در میان کشورهای اروپایی که لقب بهشت روی زمین را ه خود اختصاص داده است، کشور سوئیس می باشد. جاذبه های گردشگری سوئیس مجموعه ای از شگفتی های طبیعت، معماری فوق العاده و جنگل های آلپ هستند. یکی از جذابیت های سوئیس فرهنگ های مختلف در این کشور است به طوری که در مناطق مختلف این کشور مردم به زبان های مختلفی صحبت می کنند. زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی از زبان های مورد استفاده در این کشور هستند. مردم این کشور همچنین بسیار قانونمدار و صلح جو هستند. از حضور گردشگران و مهاجرین به خوبی استقبال می کنند. در این مقاله همراه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا با جاذبه های گردشگری در سوئیس آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری سوئیس در یک نگاه

در اینجا نام مهم ترین جاذبه های گردشگری در سوئیس معرفی شده اند.

  • کوه ماترهورن (The Matterhorn)
  • قلعه شیلون (Château de Chillon)
  • دریاچه ژنو (Geneva Lake)
  • یونگ فرایوخ (Jungfraujoch)
  • پارک ملی سوئیس (Schweizerischer Nationalpark)
  • شهر قدیمی برن (Bern City)
  • لوگانو (Lugano)
  • لوسرن (Lucerne)
  • آبشار راین (Rhine Falls)
  • زوریخ (Zurich)
  • سنت موریتز (St. Moritz)
  • تیچینو (Ticino)
  • قلعه اوبرهوفن (Oberhofen Castle)
  • تنگه رینوالتا (The Ruinaulta)
  • دریاچه اینترلاکن (Interluken)
  • آپنزل (Appenzell)
  • ریل آلبونا برنینا (The Albula/Bernina Railway Line)

جاذبه گردشگری کوه ماترهورن سوئیس

قله ماترهورن سوئیس یکی از نمادهای گردشگری سوئیس و از کوه های شناخته شده رشته کوه های آلپ است. با ارتفاع 4.478 متری برافراشته شده است. این کوه با ظاهرهرمی مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. این کوه که در مرز با ایتالیا قرار گرفته است. در بالاترین ایستگاه کابلی در رشته کوه های آلپ واقع شده است. گردشگران نماهای بسیار زیبایی از قله کوه و فراتر از آن را می بینند.

این کوه هر سال میزبان بسیاری از کوهنوردان و همچنین اسکی سواران می شود. اسکی بازان بیش از 300 کیلومتر را در دامنه های این کوه اسکی می کنند. در پای این کوه همچنین روستای بسیار زیبای زرمات (Zermatt) واقع شده است که از گردشگران با خدمات عالی مانند هتل ها و رستوران های درجه یک پذیرایی می کنند. از جمله موزه ماترهورن نیز از دیگر دیدنی های این منظقه می باشد.

کوه ماترهورن سوئیس

قلعه چیلون یکی از جاذبه های گردشگری سوئیس

این قلعه یکی از قدیمی ترین قلعه های سوئیس است . در یکی از جزیره های ژنو در نزدیکی شهر مونترو (Montreux) واقع شده است. قدمت این قلعه به قرن 10 می رسد. در گذشته این قلعه یک مکان استراتژیک بوده است. از زیبایی های این قلعه می توان به معماری بسیار زیبا، تالارهای بسیار بزرگ، اتاق های زیرزمینی با معماری گوتیک با چشم اندازهای زیبای دریاچه ژنو اشاره کرد. قلعه چیلون به دلیل زیبایی خود همچنین مورد الهام و توجه هنرمندانی همچون ژان ژاک روسو و ویکتور هوگو بوده است. این قلعه همواره یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی سوئیس محسوب می شود. علاوه بر بازدید از این قلعه و معماری زیبایش می توانید در دریاچه آن به قایق سواری نیز در طبیعتی زیبا مشغول شوید. جهت مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به سوئیس را مطالعه بفرمائید.

قلعه چیلون یکی از جاذبه های گردشگری سوئیس

 جاذبه دریاچه ژنو سوئیس

دریاچه ژنو بزرگترین دریاچه واقع در رشته کوه های آلپ اروپاست که در مرز با فرانسه واقع شده است. این دریاچه بزرگ با فواره مشهور بلند خود به نام Jet d’Eau که تا 150 متر ارتفاع می گیرد. از پربازدیدترین مناطق سوئیس به شمار می رود. شهر ژنو نیز که به دلیل میزبانی مقر سازمان بین الملل و سازمان صلیب سرخ و بسیاری از سازمان های دیگر شهری بین المللی محسوب می شود. با داشتن باغ ها و پارک هاس فراوان به شهر پارک ها نیز شناخته می شود. این شهر نیز دارای جاذبه های بسیاریست که از جمله آنها کلیسای جامع سنت پیر است. دریاچه ژنو نیز محل مناسبی برای قایقرانی، اسکی روی آب و پیاده روی در حاشیه آن است.

دریاچه ژنو سوئیس

یونگ فرایوخ یکی از جاذبه های گردشگری سوئیس

یونگ فرایوخ که به بام اروپا معروف است یکی از سرزمین های دیدنی در رشته کوهای آلپ است. طولانی ترین یخچال اروپا، یخچال بزرگ آلتش در جونگفراووچ در این منطقه حضور دارد. میراث جهانی یونسکو است. همچنین یک مسیر معروف از ایستگاه یخچال های طبیعی به نام Eiger تا Alpiglen به پای صخره های شمال غربی چسبیده به صخره ها در این منطقه قرار دارد. این منطقه همچنین دارای رصدخانه علمی و بالاترین ایستگاه راه آهن قطار با 3.454 متر ارتفاع است. یخچال های طبیعی این منطقه از نیز از منطاق دیدنی یونگ فرایوخ محسوب می شود. کاوش در یخچال های طبیعی و دیدن مجسمه های معروف یخی، سفر هوایی از طریق زیپ لاین و دیدن از رصدخانه ابوالهول در این منطقه از موارد محبوب برای گردشگری می باشد. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در سوئیس را به دقت مطالعه بفرمائید.

یونگ فرایوخ یکی از جاذبه های گردشگری سوئیس

جاذبه دیدنی اینترلاکن سوئیس

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سوئیس دریاچه و شهر اینترلاکن است. این منطقه که درگذشته به عنوان مرکز ساعت سازی یاد می شد با مراجعه گردشگران و مسافرین برای آب درمانی و استفاده از تفرجگاه تابستانی به یکی از مناطق محبوب تبدیل شد. این شهر با داشتن مناظر دیدنی از جمله دریاچه اینترلاکن، 3 کوه معورف سوئیس به نام ایگر (Eiger)، جونگفراو (Jungfrau) و مونچ (Munch) یک منطقه محبوب برنزی اوبرلند محسوب می شود. پیاده روی، کوهنوردی، قایق سواری،اسکی و پاراگلایدر از جله فعالیت های مورد توجه و رایج در این منطقه است. در مرکز شهر اینترلاکن نیز فضای بازی به اندازه 35 هکتار به نام هوهمات (Hohematte) با داشتن باغ های گل، کافه ها و رستوران ها از مهم ترین مناطق خدماتی و گردشگری در اینترلاکن می باشد.

اینترلاکن سوئیس

شهر گردشگری برن سوئیس

شهر برن سوئیس نه تنها پایتخت سوئیس به شمار می آید. بلکه یک منطقه توریستی مهم نیز برای سوئیس محسوب می شود. شهر قدیمی و قرون وسطایی برن همچنین جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. این شهر که قدمت آن به قرن 12 میلادی برمی گردد. در حاشیه و خم رودخانه اره (Aare) قرار دارد. سنگ فرش های قدیمی این شهر همراه با معماری قرون وسطایی با داشتن بلندترین کالیسا جامع سوئیس و بناهای باستانی مانند برج ساعت Zytglogge از موارد مهم گردشگری در این شهر هستند. برن همچنین دارای گاری ها و موزه های هنری از جمله موزه هنر برن، گالری آثار پاول لی و موزه آلبرت انیشتین در خانه او می باشد. نام این شهر از خرس نشات گرفته و نماد شهر می باشد. همچنین پارک خرس و استخرهای معروف این شهر از دیگر مناطق توریستی تفریحی این شهر است.

شهر برن سوئیس

پارک ملی یکی از جاذبه های گردشگری سوئیس

این پارک که در مرز با ایتالیا واقع شده است در سال 1914 تاسیس شده است. بیش از 170 گیلومتر مربع مساحت دارد که با رودخانه های فراوان، پوشش گیاهی و دشت های گل مزین شده است. این پارک محافظت شده میزبان بیش از 5000 گونه حیوان و 100 نوع پرنده است. دوستداران طبیعت در سوئیس نیز می توانند با استفاده از مسیرهای تعیین شده در این پارک از پیاده روی در میان یخچال های طبیعی، رشته کوه های آلپ و چمنزارهای دیدنی لذت ببرند. مناظر این پارک به ویژه در زمستان چشمگیر است. هنگامی که کوه های جنگلی از برف پوشانده شده اند. منظره های سفید و برفی از مسیرهای پیاده روی و همچنین مسیرهای اسکی در این پارک خیره کننده می باشد.

پارک ملی یکی از جاذبه های گردشگری سوئیس

 منطقه گردشگری لوگانو سوئیس

لوگانو به دلیل محبوبیت روزافزون خود به دلیل حضور افراد مشهور به مونتت کارلو سوئیس لقب گرفته است. این شهر در دریاچه لوگانو، در بخش ایتالیایی زبان این کشور کوهستانی واقع شده است. لوگانو، که از تابستان های گرم برخوردار است به قرن نهم بازمی گردد. این شهر دارای تعداد زیادی از مراکز گردشگری و میراث سوئیس از جمله 3 کلیسای جامع، 2 کتابخانه و چندین موزه است. این شهر همچنین در تابستان میزبان جشنواره های سالانه موسیقی کلاسیک، جشنواره لوگانو است. در خارج شهر نیز ویلاهای دیدنی و جذاب در تپه های سرسبز میان دریاچه قرار گرفته اند. علاوه بر مناظر دیدنی و جشنواره ها و موزه های دیدنی این شهر همچنین دارای غذاهای محلی و منحصر به فرد است.

لوگانو سوئیس

همانطور که اشاره شد کشور سوئیس جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. معرفی همه آنها در این مقاله نمی گنجد اما سعی شد مهم ترین آنها معرفی شوند. چنانچه علاقمند به مهاجرت به این کشور هستید مواردی از جمله راه های اخذ اقامت و هزینه تحصیل و زندگی نیز حائز اهمیت هستند. برای اخذ مشاوره و راهنمایی درباره مهاجرت به سوئیس و دیگر کشورهای اروپایی می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه بفرمایید. از این رو پیشنهاد می شود مقاله مهاجرت به آلمان را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *