مهاجرت به کشور هند

تابعیت کشور هند از طریق تولد

تابعیت کشور هند از طریق تولد

اخذ تابعیت کشور هند از طریق تولد گزینه ای محبوب می باشد که بسیاری از والدین به دنبال به دست آوردن آن برای فرزندان خود هستند. اعتباری که گذرنامه کشور هند دارد بر جذابیت این موضوع برای والدین می افزاید. اما باید مسئله اصلی را چنین بیان کرد که آیا در صورت تولد کودکی در خاک هند این کودک یکی از شهروندان هند خواهد بود یا خیر. قبل از مهاجرت به هند برای کسب تابعیت این کشور از طریق تولد متقاضیان باید دو موضوع اصلی را در نظر داشته باشند. این موضوعات عبارتند از:

  • قوانین اخذ تابعیت کشور هند از طریق تولد
  • هزینه های مهاجرت به هند

در صورتی که شما علاقه دارید تا تابعیت کشور هند از طریق تولد را برای فرزند خود فراهم آورید، باید مقاله زیر را که به همت مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم شده است را مطالعه بفرمایید.

بررسی اجمالی کشور هند

در گام اول بهتر است اطلاعات خود در رابطه با شرایط کشور هند را افزایش دهید تا پیش از اخذ تابعیت کشور هند از طریق تولد بتوانید یک تصمیم درست و منطقی اتخاذ کنید. هند یکی از بزرگترین کشور های جهان از نظر وسعت است و مساحت آن تقریبا دو برابر کشور ایران است اما از نظر جمعیتی به عنوان دومین کشور جهان پس از چین شناخته می شود. با توجه به نبود هیچ گونه برنامه برای کنترل جمعیت در این کشور، انتظار می رود که تا سال 2025، جمعیت این کشور به 1.6 میلیارد نفر رسیده و از چین در این زمینه عبور کند. پس همواره باید آگاه باشید که فضای شهری هند بسیار شلوغ است و طبیعتا بهداشت عمومی نیز در سطح مناسبی قرار ندارد. در نمودار زیر به اطلاعات کلی درباره هند اشاره کرده ایم. این اطلاعات عبارتند از:

مواردتوضیحات
جمعیت1.352.642.280 نفر
واحد پولروپیه هند
مساحت3.287.263 کیلومتر مربع
زبان رسمیهندی و انگلیسی
تاریخ استقلال1947 میلادی

شبه جزیره هند از نظر آب و هوایی شرایط چندان خوبی ندارد و تابستان های این کشور شرایطی طاقت فرسا دارد. رطوبت بالای هوا و البته دمای هوای بالا شرایطی است که هر کسی قادر به تحمل آن نیست. اقتصاد هند اما در مسیر رو به جلو در حرکت است و کمبود نیروی متخصص سبب شده تا افراد متخصص در این کشور از دستمزد بالایی نسبت به سایر شهروندان هندی برخوردار باشند. هزینه های کم تحصیل و دسترسی به دانشگاه های مناسب می تواند این امکان را برای شهروندان هندی فراهم آورد.

قوانین اعطای تابعیت کشور هند از طریق تولد

در سراسر جهان، تنها دو اصل خاک و اصل خون برای اعطای تابعیت به افراد در نظر گرفته می شود که به طور کامل با یکدیگر در تضاد هستند. بر اساس اصل خون هرگاه کودکی در کشوری متولد شود، قادر نخواهد بود تا تابعیت آن کشور را بدست آورد مگر آنکه پدر یا مادر او اهل همان کشور باشد. برای مثال اگر فرزند شما در کشور مانند فرانسه متولد شود، اما شما و همسرتان شهروندان ایرانی هستید، فرزند شما قادر به دریافت تابعیت کشور فرانسه نخواهد بود.

بر اساس اصل خاک، هرگاه کودکی در کشوری متولد شود، والدین او قادر خواهند بود تا تابعیت وی را بنا بر تمایل شخصی خود در کشور محل تولد یا کشور اصلی خودشان مشخص کنند. برای مثال اگر کودکی از والدین خارجی در خاک امریکا متولد شود، والدین او می توانند تابعیت کشور امریکا را برای او انتخاب کرده یا تابعیت اصلی خود را برای او برگزینند. بر اساس تحقیقات تیم مشاورین ما، در حال حاضر درصد قابل توجهی از کشورهای جهان از اصل خون تبعیت می کنند و تنها بخشی از کشورهای قاره امریکا هستند که از اصل خاک پیروی می کنند. آمریکا نیز آخرین کشوری است که در تلاش است تا پیروی از قانون خاک را به پایان رسانده و اجرای اصل خون را در دستور کار قرار دهد.

شرایط اخذ تابعیت کشور هند از طریق تولد

شرایط اخذ تابعیت کشور هند از طریق تولد

کشور هند یکی از کشورهایی است که از اصل خون پیروی می کنند البته این کشور از سال 2004، این قانون را به اجرا در آورده است و تا پیش از آن اصل خاک در این کشور رواج داشت. این بدان معناست که تابعیت کشور هند از طریق تولد تنها برای افرادی ممکن است که پدر یا مادر آن ها تابعیت کشور هند را در اختیار داشته باشند. در صورتی که فرزند خود را در کشور هند متولد کنید، تابعیت کشور هند از این طریق به او نخواهد رسید و تابعیت شما به او تعلق خواهد گرفت.

برای دریافت تابعیت کشور هند از طریق تولد تنها 3 روش وجود دارد. این روش ها عبارتند از:

  • اگر فردی 26 ژانویه 1950 یا پس از آن و قبل از اول ماه جولای 1987 در کشور خاک هند متولد شده باشد، بدون توجه به ملیت والدینش، می تواند تابعیت کشور هند را بدست آورد.
  • اگر فردی 1 جولای 1987 و بعد از آن و قبل از 3 دسامبر 2004 متولد شده باشد، اگر یکی از والدینش شهروند هند باشد، می تواند تابعیت کشور هند را بدست آورد.
  • اگر فردی در سوم جولای 2004 یا پس از آن متولد شده باشد، به شرط اینکه والدین او هر دو هندی باشند، می تواند تابعیت کشور هند را بدست آورد. بر اساس قانون اگر یکی از والدین او هندی باشد و دیگری شهروند غیرقانونی هند نباشد، نیز دریافت تابعیت ممکن است.

به طور کلی، متقاضیانی که به فکر اخذ تابعیت کشورهای خارجی از روش های مختلف هستند، می توانند به جای کشور هند، با رعایت شرایط مورد نیاز اقدام به کسب تابعیت کشورهای برتر دنیا مانند اخذ تابعیت سوئد، تابعیت فنلاند، تابعیت سوئیس، آلمان، انگلستان و سایر کشورهای دنیا کنند.

تابعیت مضاعف در کشور هند

یکی از مسائلی که برای شما پیش از اخذ تابعیت کشور هند از طریق تولد برای فرزندتان ممکن است حائز اهمیت باشد، مسئله پذیرش تابعیت دو گانه در این کشور است. منظور از تابعیت دوگانه در اختیار داشتن همزمان تابعیت کشوری به غیر از هند است. بر اساس قوانین کشور هند، هیچ یک از شهروندان این کشور اجازه نخواهند داشت تا تابعیت دوگانه داشته باشند. در حقیقت اگر دوست دارید تا برای مثال فرزند شما یک شهروند ایرانی هندی باشد، این امکان برای شما بوجود نخواهد آمد. برای کسب تابعیت هند، متقاضیان باید تابعیت کشور قبلی خود را ترک کنند.

در دنیای امروز بسیاری از افراد در تلاش هستند تا تابعیت دوگانه برای فرزندان خود ایجاد کنند اما به دلیل عدم آگاهی کافی از شرایط و قوانین موجود در کشور ها، با اتخاذ تصمیم اشتباه، تنها متحمل هزینه های فراوان می شوند. تابعیت کشور هند از طریق تولد نیز تنها برای افرادی ممکن می شود که یکی از والدین او حتما شهروند قانونی کشور هند باشد به شرط آن که دیگری نیز به صورت قانونی در کشور هند اقامت داشته باشد و در صورتی که کودک خارج از هند متولد شده باشد این موضوع مطرح نخواهد شد. در صورتی که قصد دارید تا تابعیت دوگانه برای فرزند خود انتخاب کرده یا تابعیت کشور دیگری را برای او در نظر گرفته اید، حتما قبل از هر گونه اقدام، با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “تابعیت کشور هند از طریق تولد

  1. سالومه معصومی گفت:

    سلام به چه صورت باید اقدام کرد و هزینه اش چقدره؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام سیستم اعطای تابعیت این کشور از طریق خون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *