مهاجرت به کشور سوئیس

اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج

اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج

اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج، در کنار طرق دیگر همچون کار، سرمایه گذاری و تولد از طرق قانونی و کم ریسک است. قوانین اخذ اقامت از این روش طی سال های اخیر با تغییرات بسیاری رو به رو بوده است. دلایل علاقه مندی افراد برای مهاجرت به این کشور سرسبز و زیبا می توان به ایم موضوع اشاره کرد که مرد این کشور به 4 زبان رسمی مسلط هستند. این کشور، کشوری است که از ثبات اقتصادی، امنیت و رفاه اجتماعی بالایی برخوردار می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، سعی داریم تا به بررسی اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج که یکی از راه های مهاجرتی به این کشور است بپردازیم. از این رو مطالعه آن قطعا برای متقاضیان خالی از لطف نخواهد بود.

شرایط اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج

در ابتدا لازم به توضیح می باشد که اگر کسانی که در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا با شخصی که تابعیت این کشور را دارند ازدواج کنند، همسر و فرزندان این شخص تابعیت این کشور را دریافت می کنند. همچنین افراد خانواده می تواند در کنار خانواده خود زندگی نکنند. البته توجه داشته باشید فرزندانی که بالا 18 سالگی هستند، می توانند خارج از خانواده زندگی کنند. این افراد می توانند به صورت مستقل کار کنند و درآمد کسب کنند.

از شرایط ازدواج در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل سن 18 سال برای هر 2 طرف
  • هر 2 شخص باید مجرد باشند (درصورت وجود طلاق، گواهی طلاق باید ارائه شود)
  • ازدواج نباید با محارم صورت بگیرد. به عبارت دیگر مزدوج بودن خواهر و برادر، نوه ها و پدر و مادر بزرگ ها و غیره در این کشور امکان پذیر نمی باشد
  • ازدواج در این کشور باید یکی از ماموران اداره مهاجرت حضور داشته باشد
  • ازدواج با شهروند سوئیسی، شخص خارجی به تابعیت این کشور می رسد
  • درخواست اخذ اقامت از طریق ازدواج باید توسط یکی از زوجین که شهروند این کشور است انجام گیرد
  • مراحل وارد شدن شخص را به این کشور باید او پیگیری کند

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در سوئیس

برای سوئیسی شدن، اساساً 3 راه وجود دارد: از طریق تولد، ازدواج (نه خودکار) یا تابعیت. این بخش مربوط به اشخاصی است که مایلند سوئیسی شوند یا شهروندی سوئیسی خود را پس بگیرند، که هر دوی این موارد می تواند به یک پروسه طولانی نیاز داشته باشد. برخلاف ایالات متحده، سوئیس به کودک برای تولد در خاک سوئیس تابعیت نمی دهد. فرزند یک زن سوئیسی مجرد نیز به طور خودکار سوئیسی است. اگر یک پدر مجرد سوئیسی باشد (و مادر یک خارجی)، تا زمانی که پدر قبل از رسیدن کودک به سن قانونی برسد، می‌تواند تابعیت سوئیس را داشته باشد. سوئیس به شهروندان این امکان را می دهد که تابعیت های متعددی داشته باشند، بنابراین اینکه یک فرد تابعیت شده تابعیت قبلی خود را از دست بدهد به کشور دیگری بستگی دارد. خارجیانی که هیچ پیوند خونی مستقیمی با سوئیس از طریق تولد یا ازدواج ندارند، باید حداقل 10 سال قبل از اینکه بتوانند برای شهروندی درخواست کنند (از این تعداد 3 سال در 5 سال قبل از درخواست شهروندی) در این کشور زندگی کنند. سالهای سپری شده در کشور بین سنین 8 تا 18 سالگی 2 برابر می شود (اگرچه طول واقعی اقامت باید حداقل به 6 سال برسد). دانستن یک زبان ملی تا حداقل سطح گفتاری B1 و سطح نوشتاری A2 الزامی است. متقاضیان تابعیت برای درخواست پاسپورت سوئیس به مجوز اقامت C نیاز دارند. افراد تحت پوشش بهزیستی و هرکسی که دارای ارتکاب جرم باشد در تئوری مستثنی هستند.

ورود به سوئیس برای انجام مقدمات ازدواج

در مورد تابعیت کشور های دسته سوم، می توانند برای وارد شدن به این کشور آماده شوند و ثبت کردن ازدواج می تواند زمان زیادی ببرد و پیچیده باشد. اسناد و مدارک مورد نیاز برای شهروندان سوئیسی و غیرسوئیسی به شرح زیر می باشد:

  • وضعیت سابقه دفترچه
  • مجوز اقامت و گواهی اقامت
  • ارائه پاسپورت و کارت شناسی
  • مجوز اخذ اقامت سوئیس و گواهی اقامت
  • ارائه گواهی تولد که نام پدر و مادر در آن ذکر شده است
  • ارائه پاسپورت و یا گواهی نامه تابعیت
  • وضعیت سابقه دفترچه (به عبارت دیگر وضعیت تاهل، در صورت وجود طلاق یا مرگ، گواهی وجود داشته باشد)

لازم به ذکر است که درباره کسانی که تابعیت کشورهای دسته سوم را دارند باید از مقامات دولتی در مورد صرف وقت و پرداخت هزینه های اضافی مجوز داشته باشند.

تعداد متقاضیانی که موفق به اخذ پاسپورت این کشور شده اند در نمودار زیر بیان گردیده است:

تعداد متقاضیان موفق به اخذ پاسورت سوئیس

قانون ازدواج و اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج

اگر زن و شوهر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا باشند و به کشور های اروپایی وارد شوند باید در زمان ورود به این کشور، دقت داشته باشند که باید به قانون ازدواج در این کشور دقت کنند. برخی از این قوانین به شرح زیر می باشند:

  • هر 2 شخص به صورت یکسان در کنار هم باید در تربیت و نگهداری فرزندان دقت کنند
  • زن و شوهر به صورت یکسان باید برای پس انداز تلاش کنند
  • زن و شوهر به صورت یکسان باید به اندازه دربرابر هم و مقابل هم احترام بگذارند
  • در قانون این کشور برای مجوز منزل و سکونت، مجوز نامه ملک را هر 2 شخص باید امضاء کنند
  • کسانی که از کشورهای خارجی دیگر وارد این کشور می شوند، می تواند در 1 مدت زمان مشخص در کنار هم زندگی کنند

از این رو جهت زندگی در این کشور پیشنهاد می شود مقاله هزینه زندگی در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج

در رابطه با شرایط کلی ازدواج در این کشور بهتر است متقاضی ابتدا بالای 18 سال داشته باشد. انجام امور ازدواج و شرایط شروع آن باید در حضور افسر اداره مهاجرت ثبت شود. درخواست ازدواج در این کشور باید از سوی یکی از طرفین شهروند این کشور باشند. از این رو برای وارد شدن شخص به این کشور پیگیری های لازم را انجام دهند.

ارائه مدارک زیر نیز در این راستا، به سفارت جهت اخذ ویزا الزامی است:

  • ارائه عکس واضح و روشن
  • ارائه کارت شناسایی و پاسپورت
  • ارائه اسناد و مدارک تایید شده محل نشانی و وضعیت تاهل شخص
  • اعتبار شناسنامه و کارت شناسایی کمتر از 6 ماه نباشد.
  • درخواست فرم و تکمیل فرم ازدواج و ارائه آن به دفتر ثبت

جهت کار در این کشور در این کشور مقاله ویزای کاری سوئیس اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج

امکان تغییر نام در سوئیس بعد از ازدواج

شخص بعد از 3 سال با شخصی که تابعیت و اقامت این کشور را داشته باشد ازدواج کند، می تواند به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته باشد. سپس اقامت دائم خود را دریافت کند. مدارک لازم برای تغییر دادن نام بعد از ازدواج در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • ابتدا باید از دفتر ثبت مجوز و تاییدیه دریافت شود
  • ارائه شناسنامه و کارت شناسایی
  • ارائه گذرنامه یا پاسپورت
  • ارائه گواهی نامه رانندگی

لازم به ذکر است که بر اساس قانون این کشور، شخص خارجی با کسی که تابعیت این کشور را دارد. آسان تر می توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند. یک شخص خارجی با یک شهروند سوئیسی ازدواج کرده باشند. این امکان را دارند که بعد از 6 سال زندگی مشترک باهم، اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

اگر خانم و آقا در مورد جدایی نظر موافقی داشته باشند، آن ها نیازی ندارند به دادگاه بروند. این امکان را دارند یک توافق نامه جدایی داشته باشند. هر 2 امضاء می کنند و به صورت شفاهی از هم دیگر جدا می شوند. البته لازم به گفتن می باشد که این توافق نامه هیچ اعتبار قانونی ندارد. درخصوص اطلاع از شرایط مهاجرت به سوئیس مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

بررسی طرق دیگر اخذ ویزای سوئیس جهت اخذ اقامت

در کشور سوئیس یکی دیگر از راه های مناسب برای دریافت اقامت، از طریق خرید ملک می باشد. خریدار این امکان را دارد در یک نمایندگی رسمی به روش خود کارهایی را انجام دهد. نمایندگی اسناد رسمی به صورت پیوسته باید قرارداد تنظیم کنند، بودجه خریدار را نگه دارند. مطالب رسمی و تکمیل خانه را منتقل کنند، نام مالکیت را تغییر دهند، پروسه کاری و قانونی را انجام دهند و به بررسی قانونی و مشروع بودن معامله بپردازند. کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به شرایط شما در مورد اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج بررسی و ارزیابی می کنند. از این رو به شما مشاوره به صورت تلفنی مشاوره رایگان می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *