مهاجرت به کشور اسلوونی

اخذ اقامت در کشور اسلوونی از طریق تولد

اخذ اقامت در کشور اسلوونی از طریق تولد

در قانون کشور اسلوونی آمده است فرزند والدینی که در اسلوونی متولد می گردد موفق به اخذ اقامت در کشور اسلوونی از طریق تولد می گردد. این کشور همانند سایر کشورهای اروپایی به افرادی که فرزندان تحت شرایطی متعلق به این کشور است، اقامت اعطاء می نماید. برای این که با این روش آشنایی بیشتری پیدا کنید، به مقاله تهیه شده از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع نموده و بخوانید.

بررسی اخذ اقامت در کشور اسلوونی از طریق تولد

همانطور که اشاره گردید اخذ اقامت در کشور اسلوونی از طریق تولد یکی از راه های مهاجرت به این کشور اروپایی به شمار می رود. اما مساله مهم اینجاست که هر کشوری برای انجام این امر ضوابط و مقررات مخصوص به خود را دارد. اخذ اقامت و تابعیت به 2 روش خون و خاک انجام می گیرد. کشور اسلوونی با رعایت و تبعیت از سیستم خون اعطاء اقامت و تابعیت می نماید.

به عبارت دیگر فرزندی که در خاک کشور اسلوونی به دنیا آمده باشد اما والدین وی غیر اسلوونیایی باشند، مجاز به اخذ تابعیت و اقامت نخواهد بود. تولد در اسلوونی می تواند در اخذ تابعیت مثمر ثمر واقع گردد. اما صرفا منجر به اخذ تابعیت این کشور نمی شود. اما کودکی که پدر و مادر اسلوونیایی دارد، در هر کجای جهان متولد گردد، اقامت و تابعیت اسلوونی به او تعلق می گیرد. در شرایطی که کودک در خارج از خاک و قلمروی اسلوونی به دنیا آمده است اما یکی از والدین (پدر یا مادر) تبعه اسلوونی نیستند، تحت واجد شرایط بودن، تابعیت اسلوونی به کودک اعطاء می گردد.

درباره کشور اسلوونی

برای بررسی موضوع اخذ اقامت در کشور اسلوونی از طریق تولد بهتر است کمی درباره این کشور بدانیم. در سال گذشته، کشور اسلوونی به عنوان بخشی از کشور یوگسلاوی محسوب می شد اما در سال 1991 تصمیم به جدایی گرفت. اکنون عضو ناتو و در فهرست کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارد. دارای جمعیت 2 میلیون و 600 هزار نفری است. واحد شمارش پول در این کشور یورو می باشد. زبان تکلم مردم اسلوونی زبان اسلوونیایی است.

اخذ اقامت و شهروندی در کشور اسلوونی از طریق تولد

کودکانی که از اتباع کشور اسلوونی به شمار می روند، امکان بهره مندی از مزیت های خوبی را دارند. لذا اخذ اقامت در کشور اسلوونی از طریق تولد شرایط و موقعیت بسیار ایده آل و مناسبی را برای کودک رقم می زند. کودکی که در کشور اسلوونی به دنیا آمده است در شرایطی می تواند تابعیت این کشور را بگیرد که یکی از والدین از شهروندان اسلوونی به شمار روند. اما اگر فرزند خارج از خاک اسلوونی تولد یافته باشد، با توجه به شرایط ذیل تابعیت این کشور را دریافت می کند:

  • والدین تبعه اسلوونی باشند.
  • یکی از والدین تبعه اسلوونی باشد.
  • کودک بدون تابعیت باشد.

شرایط کسب اقامت اسلوونی در مقاله مذکور به طور کامل شرح داده شده است.

اخذ اقامت و شهروندی در کشور اسلوونی از طریق تولد

شرایط اخذ شهروندی اسلوونی برای کودک

قانون اعطاء تابعیت اسلوونی بر پایه سیستم خون است. از این رو کودکی که متولد خارج از خاک اسلوونی است. یکی از والدین وی اهل اسلوونی هستند، به خودی خود اقامت به کودک تعلق می گیرد. اما تابعیت از 2 طریق برای کودک اعطاء می شود:

  • در صورتی که فرد متقاضی تا قبل از سن 36 سالگی نسبت به ارائه درخواست تابعیت اقدام نماید.
  • در صورتی که فرد متقاضی به مدت 18 سال اقامت دائم در این کشور داشته باشد.
  • حداقل 5 سال قبل از ارائه درخواست بایستی به صورت مستمر در این کشور زندگی کرده باشد.

شرایط مهاجرت به اسلوونی به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شروط اخذ تابعیت و اقامت در کشور اسلوونی از طریق تولد

افراد متقاضی اخذ اقامت در کشور اسلوونی از طریق تولد که تمایل به اخذ تابعیت در این کشور را دارند بایستی دارای شرایط ذیل باشند:

  • فرد متقاضی بایستی از تابعیت قبلی خود در سایر کشورها انصراف داده و ترک کند.
  • فرد متقاضی بایستی توانایی و تسلط به زبان اسلوونیایی را به اثبات برساند.
  • فرد متقاضی بایستی دارای حداقل سن 18 سال به بالا باشد.
  • فرد متقاضی بایستی فاقد هر گونه سوء پیشینه و یا سابقه کیفری در این کشور باشد.

در باب زندگی در این کشور، مقاله هزینه زندگی در اسلوونی را بررسی بفرمائید.

بررسی روش‌ های اخذ اقامت دائم اسلوونی

اعطاء تابعیت به فرزند در کشور اسلوونی بر پایه سیستم خون انجام می شود. کودکی که در خاک این کشور به دنیا آمده باشد اما والدین اهل این کشور نباشند، نمی تواند تابعیت کشور را بگیرد. اما از روش دیگری می تواند اقدام به اخذ تابعیت اسلوونی نماید. کشور اسلوونی عضو کشورهای اتحادیه اروپاست. لذا فردی که اقامت دائم اسلوونی را می گیرد. در واقع اقامت دائم اروپا را گرفته است. برخی از روش ها برای اخذ اقامت دائم وجود دارد عبارتند از:

  • از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت که پس از گذشت 5 سال فعالیت مداوم شرکت می توان اقامت دائم اسلوونی را گرفت.
  • اگر فرد با یکی از اتباع اسلوونی ازدواج کند می تواند اقامت این کشور را دریافت کند.
  • اگر فرد بتواند پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای اسلوونیایی اخذ کند، با اخذ ویزای کاری اسلوونی می تواند اقامت دائم این کشور را از طریق کار در اسلوونی بگیرد.

شرایط تابعیت مضاعف در اسلوونی

کشور اسلوونی از جمله کشورهایی است که تابعیت مضاعف (دو تابعیتی) را در قوانین مهاجرتی خود جای داده است. اما این قانون برای کودکی که قصد اخذ اقامت در کشور اسلوونی از طریق تولد را دارد، صدق نمی کند. حتما بایستی تابعیت قبلی را ترک یا بدون تابعیت باشد. قانون اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در همه کشورها مدام در حال تغییر و تحول است. لذا هر ساله قانون جدیدی از سمت کشورها اعمال می گردد.

برای اطلاع از قوانین شهروندی در اروپا یا کشور اسلوونی برای اخذ اقامت در کشور اسلوونی از طریق تولد یا هر روش دیگری، می توانید از مشاوره های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره بگیرید. بنابراین از طریق تماس تلفنی رایگان یا مراجعه به دفتر موسسه اقدام نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *