مهاجرت کاری ترکیه

شرایط پذیرش پرستار در ترکیه

شرایط پذیرش پرستار در ترکیه

افراد با مهاجرت به دیگر کشورها سعی می­ نمایند در حرفه و یا رشته مورد نظر خود به ادامه تحصیل یا کار بپردازند. این مقاله در باب شرایط پذیرش پرستار در ترکیه توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم حقوق بین الملل نگارش شده است. ترکیه دارای دانشگاه ها و دانشکده های بسیار معتبر پزشکی است. سالانه دانشجویان زیادی را پذیرش می ­نماید. هزینه های تحصیل پزشکی در ترکیه بسیار مناسب است. با توجه به رتبه های دانشگاه های این کشور، تحصیل در رشته های پزشکی در ترکیه گزینه بسیار مناسبی می­ باشد.

بطور کلی ترکیه دارای 170 دانشگاه و کالج پزشکی و دندانپزشکی می ­باشد. تمامی این دانشگاه ها مورد تایید کشورهای آمریکا، کانادا و انگلستان هستند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه های پزشکی می ­­توانند جهت انجام کار در ترکیه و یا کشورهای فوق اقدام نمایند.

بررسی شرایط پذیرش پرستار در ترکیه

پذیرش پرستار در دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور ترکیه بسیار محدود است. از همین رو دانشگاه های این کشور با اخذ آزمون ورودی با رویکردی رقابتی نسبت به پذیرش دانشجویان اقدام می ­نمایند. دانشجویانی که بتوانند امتیازات بالاتری را در آزمون های ورودی دانشگاه های پزشکی این کشور کسب نمایند. شانس بیشتری برای پذیرش و ادامه تحصیل در ترکیه را خواهند داشت. البته برخی از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه بدون اخذ آزمون ورودی و تنها با ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دانشجویان را جذب می ­نماید. از آنجاییکه پرستاری در گروه رشته های پزشکی دسته بندی می­ شود. شرایط پذیرش همانند پذیرش در دیگر رشته های پزشکی در ترکیه می­ باشد.

برنامه و شرایط پذیرش پرستار در ترکیه

با توجه به شرایط پذیرش پرستار در ترکیه دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های ترکیه شده اند. همچنین می ­باید به مدت 4 سال به تحصیل در این رشته بپردازند. پس از پایان دوره­ی کارشناسی امکان ورود و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را نیز خواهند داشت. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری در ترکیه 2 سال است. در مجموع هدف از برنامه های تحصیلی پرستاری در ترکیه درک کامل از مراقبت های بهداشتی و کاربرد آنها در سازمان های مختلف می­ باشد. دانشجویان رشته های پرستاری پس از پایان تحصیلات در این کشور با فرصت های شغلی بسیاری روبرو خواهند بود. جهت تحصیل در این کشور تحصیل پزشکی در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور ابتدا نمودار نرخ تورم این کشور را بررسی بفرمائید:

کار پرستاران در ترکیه

با توجه به شرایط پذیرش پرستار در ترکیه، دانشجویان می ­توانند پس از سپری نمودن دوره های پرستاری در این کشور به انجام کار در ترکیه بپردازند. پرستاران می ­توانند به انجام کار در بخش های مدیریتی، خدمات حرفه ای، بیمارستان ها و سایر بپردازند. البته بسیاری از دانشجویان تحصیل پرستاری در ترکیه را بمثابه سکوی پرش برای ورود به دیگر کشورهای مدرن می­ دانند. زیرا مدراک دانشگاهی که توسط دانشگاه های ترکیه صادر می­ گردد. دارای ارزش بین المللی بوده و دانشجویان براحتی می­ توانند جهت تحصیل و یا کار به دیگر کشورهای پیشرفته اقدام نمایند. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را بررسی بفرمائید.

مزایای و شرایط پذیرش پرستار در ترکیه

متقاضیان تحصیل در رشته پرستاری با کسب شرایط پذیرش پرستار در ترکیه می­ توانند وارد دانشگاه های پزشکی این کشور گردند. تحصیل پرستاری در کشور ترکیه دارای مزایایی همچون تحصیل در با کیفیت ترین دانشگاه های جهان، تحصیل با پرداخت شهریه های بسیار مناسب و اخذ مدرک پرستاری معتبر همراه است. با توجه به اینکه پرستاری از مشاغل مورد نیاز در کشورهای آمریکایی است. دانشجویان به راحتی می ­توانند برای انجام کار به این کشورها مهاجرت نمایند. ناگفته نماند پرستاری از جمله مشاغل پزشکی محسوب می­ شود. اما حقوق و دستمزدهایی که به این قشر از جامعه تعلق می­ گیرد زیاد نیست. از همین رو جامعه جهانی با توجه به زحمات و نقشی که پرستاران دارند، امتیازات ویژه ای را برای آنان در نظر گرفته است. جهت اطلاع از شرایط کار در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مزایای و شرایط پذیرش پرستار در ترکیه

برترین دانشگاه پرستاری برای ایرانیان

در زیر بهترین دانشگاه های پرستاری در ترکیه عبارت اند از:

اسم دانشگاه موقعیت در ترکیه
Faculty of Nursingمرسین
Faculty of Health Sceincesازمیر
Koc Universityاستانبول
Cyprus International Universityآنکارا
Faculty of Health Sceincesاستانبول

دانشگاه پزشکی نیکوزیا در ترکیه

یکی از دانشگاه های پزشکی در ترکیه نیکوزیا است که در قبرس شمالی واقع گردیده است. این دانشگاه در خاک کشور ترکیه قرار دارد. استانداردهای آموزشی در این دانشگاه مطابق با استانداردهای آموزشی در کشور ترکیه است. هر ساله دانشجویان پرستاری زیادی توسط این دانشگاه پذیرش می­ گردد.

اهداف اصلی برنامه های پرستاری در دانشگاه نیکوزیا عبارتست از: ایجاد چالش برای یادگیری مفاهیم بهداشتی و مشاررکت دانشجویان و افزایش همکاری ها جهت یادگیری و تدریس مطالب آموزشی با کیفیت بالا گسترش توانایی ها و مهارت دانشجویان با ایجاد برنامه های درسی و آماده سازی دانشجویان برای حضور در دوره های تخصصی تر آموزشی. ما با معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه به متقاضیان تحصیلی پیشنهاد می­ نماییم با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده است. از دیگر گزینه های تحصیلی در دیگر کشورها نیز مطلع گردند.

سوالات پرتکرار در شرایط پذیرش پرستار در ترکیه

سوالات پرتکرار در رابطه با شرایط پذیرش پرستار در ترکیه مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • شرایط پذیرش پرستار در ترکیه در دانشگاه های دولتی به چه صورت است؟ دانشگاه های ترکیه با اخذ آزمون ورودی با رویکردی رقابتی نسبت به پذیرش دانشجویان اقدام می نمایند.
  • شرایط پذیرش پرستار در ترکیه در دانشگاه های خصوصی به چه صورت است؟ برخی از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه بدون اخذ آزمون ورودی و تنها با ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دانشجویان را جذب می کنند.
  • تحصیل پرستاری در ترکیه چه مزایایی دارد؟
  • تحصیل پرستاری در کشور ترکیه دارای مزایایی همچون تحصیل در با کیفیت ترین دانشگاه های جهان، تحصیل با پرداخت شهریه های بسیار مناسب و اخذ مدرک پرستاری معتبر همراه است
  • چه مشاغلی برای پرستاری پس از تحصیل در ترکیه وجود دارد؟ پس از تحصیل در ترکیه پرستاران می توانند به انجام کار در بخش های مدیریتی، خدمات حرفه ای، بیمارستان ها و سایر بپردازند.
4/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط پذیرش پرستار در ترکیه

  1. شهین گفت:

    سلام آزمون ورودی ترکیه سخت تر از کنکور خودمون هست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله بایستی منابع آزمون رو به صورت کامل مطالعه کنید. در خصوص پذیرش تحصیلی در ترکیه لینک مذکور را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *