مهاجرت

مهاجرت به جمهوری آفریقای مرکزی

مهاجرت به جمهوری آفریقای مرکزی

اینکه از چه طریقی برای مهاجرت به جمهوری آفریقای مرکزی اقدام کنید کاملا به شما بستگی دارد. در ابتدا، باید تصمیم بگیرید که چرا می خواهید به جمهوری آفریقای مرکزی مهاجرت کنید. اگر هدف شما فقط گردشگری است، بهترین انتخاب ویزای کوتاه مدت است. می توان گفت که تفاوت اصلی بین این دو نوع اقامت کوتاه مدت و بلند، مدت اقامت برنامه ریزی شده و هزینه ویزا است. تقریباً تمام جزئیات، اسناد و الزامات دیگر یکسان است. البته تمکن مالی شما یکی دیگر از مسائل مهم است. در طول اقامت باید بودجه کافی برای تامین هزینه های خود داشته باشید. در کل جمهوری آفریقای مرکزی به اندازه سایر کشورها استانداردهای زندگی بالایی ندارد.

مثلا این کشور شرایط آب و هوا و بهداشت و درمان و شرایط مناسب برای رشد خوب تحصیل و همچنین بازار هار کار قوی را ندارد. اما برخی با سرمایه گذاری در گردشگری و کشاورزی و واردات می توانند به سود و مزایا خوبی برسند. با این حال، ارزش بازدید را دارد و تجربه ای فراموش نشدنی را به همه گردشگران ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات تخصصی و کامل تر در حوزه اخذ ویزا و یا اقامت و مهاجرت به کشور جمهوری آفریقای مرکزی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا مشاوران و کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند. همچنین می توانید برای مهاجرت به دیگر کشورهای جهان از خدمات تخصصی ما بهره مند شوید.

درباره جمهوری آفریقای مرکزی

جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) کشوری است که در آفریقای مرکزی واقع شده است و با کشورهای سودان و چاد و کنگو هم مرز است. مساحت آن در حدود 622984 کیلومتر مربع است و جمعیت آن در سال 2020 حدود 4829767 میلیون نفر تخمین زده می شود که با تراکم جمعیت 8.7 نفر در هر کیلومتر مربع در رتبه 119 جهان قرار دارد. این کشور در 13 آگوست 1960 از فرانسه استقلال یافت. مرزهای فعلی کشور توسط فرانسوی ها تعیین شد که از قرن 19 بر کشور حکومت می کردند.

بازارهای این کشور همیشه مملو از زندگی و مردم است و مکانی عالی برای تعامل و درک بهتر گروه ‌های متنوع فرهنگی آفریقای مرکزی به نام آنها است. آنها افرادی بسیار کنجکاو، خونگرم و سخاوتمند هستند. جمهوری آفریقای مرکزی از اطراف و کشورهای همسایه به خشکی می رسد. جنگل بارانی کنگو تا حدی در جمهوری آفریقای مرکزی واقع شده است و اعتقاد بر این است که یکی از کم آلودگی ترین کشورهاست. جمهوری آفریقای مرکزی منابع طبیعی وسیعی از جمله الماس، طلا، نفت، الوار و منگنز دارد. بیش از 209 گونه جانوری، 168 گونه پرنده و بیش از 3600 گونه گیاهی دارد.

مهاجرت به جمهوری آفریقای مرکزی از طریق کار

کشور آفریقای مرکزی یکی از فقیرترین کشورهای جهان متوسط ​​درآمد سرانه سالانه فقط 850$ (دلار) است. بنابراین، کار در اینجا برای اکثر مردم جذاب نیست. با این حال، اگر می خواهید در مورد آفریقا بیشتر بدانید، می تواند برای شما مفید باشد. همچنین، اگر کار شما با فرهنگ و سنت های آفریقایی مرتبط باشد، فرصتی برای یادگیری بسیاری از حقایق ارزشمند خواهید داشت. برای کار در این کشور باید از طریق یک جاب آفر اقدام کنید. قبل از آن باید رزومه خود را برای یک کارفرما در این کشور ارسال کنید.

در جدول زیر شاهد نرخ بیکاری در جمهوری آفریقای مرکزی هستید:

نرخ بیکاریسال
6%2021
6%2022
5%2023

مهاجرت به جمهوری آفریقای مرکزی از طریق کار

مهاجرت به جمهوری آفریقای مرکزی از طریق تحصیل

ساختار آموزشی از سیستم فرانسوی الگوبرداری شده است و بنابراین همیشه در خدمت منافع یک کشور در حال توسعه نیست . آموزش مدارس عمدتاً به زبان فرانسوی است، اما دولت آفریقای مرکزی به دنبال ترویج سواد سانگو بوده و استفاده از آن را در مدارس تشویق می کند. کمی بیش از یک سوم جمعیت باسواد هستند. تحصیل برای همه کودکان 6 تا 14 سال اجباری است . دانشگاه بانگوی که توسط ژان بدل بوکاسا تأسیس شده است.در سال 1969، در اکتبر 1970 افتتاح شد. علاوه بر این، دانشکده هایی مانند مدرسه ملی هنر و مدرسه مرکزی کشاورزی، و همچنین تعدادی از مدارس مذهبی و فنی وجود دارد. بهترین دانش آموزان و به ویژه آنهایی که بهترین روابط سیاسی را دارند، همچنان برای تحصیل به فرانسه می روند. ناآرامی های مدنی که در اواخر سال 2012 آغاز شد، سیستم آموزشی را به شدت مختل کرده است.

برخی از بهترین دانشگاه های جمهوری آفریقای مرکزی عبارتند از:

  • دانشگاه اقلیدس
  • پلی تکنیک کیبوگورا
  • دانشگاه بانگوی
  • دانشگاه کاتولیک آفریقای مرکزی
  • دانشگاه ادونتیست آفریقای مرکزی

مهاجرت به جمهوری آفریقای مرکزی از طریق سرمایه گذاری

جمهوری آفریقای مرکزی یکی از اعضای تعاونی مالی در آفریقای مرکزی و همچنین عضو فعال اتحادیه اقتصادی و پولی آفریقای مرکزی است. جمهوری آفریقای مرکزی با کشاورزی و تولیدات خود اقتصاد این کشور را اداره می کند. سرمایه گذاری خارجی از لحاظ نظری با شرایط آزاد برای سرمایه گذاران خارجی و کمک به بخش خصوصی مورد استقبال و تشویق قرار می گیرد. تعداد کمی از شرکت ‌های غیرفرانسوی به دنبال سرمایه‌ گذاری در جمهوری آفریقای مرکزی بوده‌ اند، اما از آنجایی که برای واردات مجوز لازم است و پرداخت ‌ها برای واردات از کشورهای خارج از منطقه فرانک تحت کنترل مبادله است.

در نمودار زیر شاهد صنایع مهم در جمهوری آفریقای مرکزی هستید:

صنایع مهم در جمهوری آفریقای مرکزی

مهاجرت به آفریقای مرکزی از طریق ازدواج و تولد

با تولد فرزند در قلمرو جمهوری بدون توجه به ملیت والدین تابعیت و شهروندی اعطا می شود. اما نوزادی که از دیپلمات متولد می شود یک استثنا می باشد. فرزندی که در خارج از کشور از پدری جمهوری آفریقای مرکزی متولد شده است نیز می تواند اقدام کند. فرزند متولد خارج از کشور از پدر خارجی و مادر CAR در صورت تمایل والدین واجد شرایط شهروندی CAR است. به دلیل به رسمیت شناختن شهروندی دوگانه توسطCAR، کودک نیز واجد شرایط حفظ تابعیت پدر است. اتباع خارجی که با یک شهروند جمهوری آفریقای مرکزی ازدواج می کنند، پس از ازدواج با ثبت نام،  و 2 سال گذر زمان واجد شرایط شهروندی هستند. تابعیت جمهوری آفریقای مرکزی ممکن است با احراز شرط اینکه فرد 5 تا 7 سال در این کشور اقامت داشته باشد به دست آید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به کشور جمهوری آفریقای مرکزی راهنمای شماست.

متداول ترین سوالات در خصوص مهاجرت به جمهوری آفریقای مرکزی

در این بخش مفتخر به پاسخ گویی مهم ترین سوالات شما خواهیم بود:

  • مهاجرت به جمهوری آفریقای مرکزی از طریق کار به چه صورت است؟ کشور آفریقای مرکزی یکی از فقیرترین کشورهای جهان متوسط ​​درآمد سرانه سالانه فقط 850$ (دلار) است. بنابراین، کار در اینجا برای اکثر مردم جذاب نیست. با این حال، اگر می خواهید در مورد آفریقا بیشتر بدانید، می تواند برای شما مفید باشد. همچنین، اگر کار شما با فرهنگ و سنت های آفریقایی مرتبط باشد، فرصتی برای یادگیری بسیاری از حقایق ارزشمند خواهید داشت. برای کار در این کشور باید از طریق یک جاب آفر اقدام کنید. قبل از آن باید رزومه خود را برای یک کارفرما در این کشور ارسال کنید.
  • مهاجرت به جمهوری آفریقای مرکزی از طریق تحصیل چگونه است؟ ساختار آموزشی از سیستم فرانسوی الگوبرداری شده است و بنابراین همیشه در خدمت منافع یک کشور در حال توسعه نیست . آموزش مدارس عمدتاً به زبان فرانسوی است، اما دولت آفریقای مرکزی به دنبال ترویج سواد سانگو بوده و استفاده از آن را در مدارس تشویق می کند. کمی بیش از یک سوم جمعیت باسواد هستند. تحصیل برای همه کودکان 6 تا 14 سال اجباری است . دانشگاه بانگوی که توسط ژان بدل بوکاسا تأسیس شده است.در سال 1969، در اکتبر 1970 افتتاح شد. علاوه بر این، دانشکده هایی مانند مدرسه ملی هنر و مدرسه مرکزی کشاورزی، و همچنین تعدادی از مدارس مذهبی و فنی وجود دارد. بهترین دانش آموزان و به ویژه آنهایی که بهترین روابط سیاسی را دارند، همچنان برای تحصیل به فرانسه می روند. ناآرامی های مدنی که در اواخر سال 2012 آغاز شد، سیستم آموزشی را به شدت مختل کرده است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *