ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در بورکینافاسو

سرمایه گذاری در بورکینافاسو

برای سرمایه گذاری در بورکینافاسو در واقع تمامی زمینه ها نیازمند هستند و این کشور به خاطر شرایط اقتصادی و رفاهی و فقر و بیکاری و نبود امکانات زندگی و تحصیلی و کاری هر سرمایه گذاری را جذب می کنند. اما آنچه که وجود دارد نبود افق روشن و نبود تضمین برای سود و رسیدن به یک موفقیت در سرمایه گذاری است. در واقع شما می توانید در حوزه بهداشت و سلامت و معادن طلا و ساخت و ساز و یا گردشگری و کار و ثبت شرکت و کشاورزی و محصولات کشاورزی سرمایه گذاری کنید. برای روشن تر شدن شرایط سرمایه گذاری در بورکینافاسو ما تلاش کرده ایم تا مسائل مرتبط را بررسی و به سمع و نظر شما برسانیم.

بورکینافاسو طیف وسیعی از فرصت های تجاری را برای سرمایه گذاران در بخش هایی مانند معدن، کشاورزی، خدمات و تولید ارائه می دهد. علیرغم چالش‌های انجام تجارت در بورکینافاسو، دولت در تلاش است تا از طریق ابتکاراتی مانند بهبود زیرساخت‌ها، ارائه کمک‌های مالی به مشاغل و ارتقای توسعه بخش‌های کلیدی، محیط مطلوب‌ تری برای سرمایه‌گذاری ایجاد کند. برای سرمایه گذاران مهم است که قبل از سرمایه گذاری در بورکینافاسو، تحقیق و بررسی کامل انجام دهند. برای سرمایه گذاری در بورکینافاسو و یا سرمایه گذاری در کشورهای برتر برای اخذ اقامت با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

بررسی سرمایه گذاری در بورکینافاسو

بر اساس گزارش سرمایه گذاری جهانی 2023 منتشر شده توسط UNCTAD، پس از ورودی خالص و مهاجرت به بورکینافاسو از طریق سرمایه گذاری مستقیم خارجی منفی $102 (میلیون دلار) در سال 2020 جریان ورودی سرمایه گذاری مستقیم خارجی به بورکینافاسو به 137$ (میلیون دلار) در سال 2021 بهبود یافت، کل موجودی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2021 به 2.67 میلیارد $ (دلار) رسید. شتاب جهانی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2022 به دلیل جنگ در اوکراین، افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی، آشفتگی مالی و فشارهای بدهی ضعیف شد. بخش معدن بیشتر سرمایه گذاری ها را جذب می کند و اکتشاف ذخایر جدید رو به افزایش بوده است. خاک های این کشور دارای طلا و همچنین روی و منگنز هستند. کشورهای اصلی سرمایه گذار کانادا، فرانسه، ساحل عاج، مالی و مراکش (IMF) هستند.

بررسی سرمایه گذاری در بورکینافاسو

فرصت های سرمایه گذاری در بورکینافاسو

بورکینافاسو سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را تشویق می‌کند و مشوق‌های مالیاتی و قانونی، مانند امکان مالکیت 100 % سهام یک شرکت داخلی برای یک شرکت خارجی، ارائه می‌کند. با این حال، سرمایه گذاری در بخش هایی مانند معدن، مخابرات، خدمات مالی و برق با محدودیت هایی همراه است. اقتصاد این کشور برای تجارت مساعد است و وضعیت زیرساخت های آن راضی کننده ارزیابی می شود. اما عدم دسترسی به دریا و منابع کشاورزی و بخش صنعتی آن ضعیف است. فضای کسب و کار در مقایسه با استانداردهای بین المللی هنوز ضعیف است. بی ثباتی سیاسی و همچنین ناامنی و خشونت مرتبط با شورش های جهادی بر فضای کسب و کار تأثیر منفی می گذارد.

بورکینافاسو کشوری محصور در خشکی واقع در غرب آفریقا است که اقتصاد آن به سرعت در حال رشد است که به دلیل منابع طبیعی غنی، کشاورزی و بخش ‌های معدنی آن هدایت می ‌شود. این کشور دارای طیف گسترده ای از فرصت های سرمایه گذاری است که می تواند برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی سودمند باشد. یکی از فرصت های اصلی سرمایه گذاری در بورکینافاسو در بخش معدن است. این کشور دارای ذخایر قابل توجهی از مواد معدنی مانند طلا، مس و روی است. دولت در تلاش است تا با ساده ‌سازی فرآیند اخذ مجوزهای معدنی و ارائه مشوق‌ های مالیاتی به شرکت ‌های معدنی، سرمایه‌ گذاری در بخش معدن را جذب کند. چندین شرکت معدنی بین المللی مانند Endeavor Mining، Roxgold و SEMAFO در پروژه های معدنی در بورکینافاسو سرمایه گذاری کرده اند.

در بخش زیر شاهد زمینه های سرمایه گذاری در بورکینافاسو هستید:

زمینه های سرمایه گذاری در بورکینافاسو

سرمایه گذاری در کشاورزی و خدمات در بورکینافاسو

فرصت دیگر سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است. این کشور آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیز دارد و برای طیف وسیعی از محصولات زراعی مانند پنبه، سورگوم و برنج مناسب است. دولت در تلاش است تا با کمک مالی به کشاورزان و سرمایه گذاری در زیرساخت ها مانند جاده ها و تأسیسات ذخیره سازی، توسعه بخش کشاورزی را ارتقا دهد. بخش خدمات نیز در بورکینافاسو در حال رشد است، به ویژه در زمینه هایی مانند مخابرات، بانکداری و گردشگری. دولت در تلاش است تا زیرساخت های کشور را بهبود بخشد و دسترسی بهتر به منابع مالی را برای حمایت از رشد بخش خدمات فراهم کند.

بخش تولید همچنین فرصت های بالقوه ای را برای سرمایه گذاران به ویژه در زمینه هایی مانند منسوجات و پوشاک، فرآوری مواد غذایی و مصالح ساختمانی ارائه می دهد. دولت در تلاش است تا از طریق ابتکاراتی مانند ارائه کمک های مالی به شرکت های کوچک و متوسط، توسعه بخش تولید را ارتقا دهد. با وجود این فرصت ها، هنوز برخی از چالش ها برای انجام تجارت در بورکینافاسو وجود دارد. برخی از این موارد عبارتند از زیرساخت های ضعیف، عدم دسترسی به منابع مالی، و عدم شفافیت در بخش معدن. علاوه بر این، محیط کسب و کار در بورکینافاسو می ‌تواند غیرقابل پیش ‌بینی و پیچیده باشد، و برای سرمایه ‌گذاران می ‌تواند در چارچوب قانونی و نظارتی چالش برانگیز باشد.

سرمایه گذاری خورشیدی در بورکینافاسو

بورکینافاسو با مقدار بهینه نور خورشید (5.5 کیلووات ساعت/متر مربع)، شرایط خوبی را برای تولید انرژی فتوولتائیک خورشیدی ارائه می دهد. اصلاح زیربخش برق زمینه مساعدی را برای استقرار تولیدکنندگان مستقل انرژی در مناطق شهری و روستایی ایجاد کرده است. علاوه بر این، اشتیاق شدید مردم به محصولات فتوولتائیک خورشیدی برای استفاده فردی، شرایط مطلوبی را برای نصب واحدهای تولید صنعتی قطعات خورشیدی مانند باتری، صفحه و غیره ایجاد می کند.

بورکینافاسو پتانسیل بهره برداری از بازار بزرگ فرانسوی زبان آفریقای غربی را ارائه می دهد. بورکینافاسو یکی از اعضای اتحادیه پولی و اقتصادی آفریقای غربی (WAEMU) است که مقر آن نیز در اوگادوگو قرار دارد و واحد پول آن فرانک جامعه فرانسوی زبان آفریقا (CFA) است. فرانک CFA که توسط خزانه داری فرانسه حمایت می شود، با نرخ ثابت با یورو معامله می شود و کاملاً قابل تبدیل است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه مهاجرت و سرمایه گذاری به بورکینافاسو پیشنهاد می کند کشورهای بهتری را بررسی کنید. لذا می توانید با تماس با کارشناسان ما در خصوص سرمایه گذاری در بهترین کشورها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سوالات تخصصی سرمایه گذاری در بورکینافاسو

در این بخش پاسخ گوی سوالات پرتکرار شما خواهیم بود:

  • فرصت های سرمایه گذاری در بورکینافاسو شامل چه مواردی است؟ بورکینافاسو سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی را تشویق می‌ کند و مشوق‌ های مالیاتی و قانونی، مانند امکان مالکیت 100 % سهام یک شرکت داخلی برای یک شرکت خارجی، ارائه می‌ کند. با این حال، سرمایه گذاری در بخش هایی مانند معدن، مخابرات، خدمات مالی و برق با محدودیت هایی همراه است. اقتصاد این کشور برای تجارت مساعد است و وضعیت زیرساخت های آن راضی کننده ارزیابی می شود. اما عدم دسترسی به دریا و منابع کشاورزی و بخش صنعتی آن ضعیف است. فضای کسب و کار در مقایسه با استانداردهای بین المللی هنوز ضعیف است. بی ثباتی سیاسی و همچنین ناامنی و خشونت مرتبط با شورش های جهادی بر فضای کسب و کار تأثیر منفی می گذارد.
  • سرمایه گذاری خورشیدی در بورکینافاسو چگونه است؟ بورکینافاسو با مقدار بهینه نور خورشید (5.5 کیلووات ساعت/متر مربع)، شرایط خوبی را برای تولید انرژی فتوولتائیک خورشیدی ارائه می دهد. اصلاح زیربخش برق زمینه مساعدی را برای استقرار تولیدکنندگان مستقل انرژی در مناطق شهری و روستایی ایجاد کرده است. علاوه بر این، اشتیاق شدید مردم به محصولات فتوولتائیک خورشیدی برای استفاده فردی، شرایط مطلوبی را برای نصب واحدهای تولید صنعتی قطعات خورشیدی مانند باتری، صفحه و غیره ایجاد می کند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *