ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش

تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش

طی سالهای اخیر تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش به دلیل وجود دانشگاه محبوب و شرایط پذیرش ساده، مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش 5 سال است که در 2 دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد صورت می گیرد. فارغ التحصیلان دبیرستان واجد شرایط درخواست برای تحصیل دندانپرشکی در بنگلادش هستند.

به طور کلی آموزش با کیفیت بالا و آموزش زبان انگلیسی، دندانپزشکی را به یکی از برنامه های مورد تقاضا در این کشور تبدیل کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این زمینه می باشد. آمار رسمی گزارش داده است که بیش از 10000 دانشجوی بین المللی در سال 2023 در بنگلادش تحصیل کرده اند. اغلب این دانشجویان بین المللی در دوره های پزشکی در دانشگاه های بنگلادش ثبت نام کرده اند.

تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش در مقطع کارشناسی

بر خلاف اغلب کشورهای پیشرفته اروپایی، تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد صورت می گیرد. که یکی از متداول ترین مقاطع تحصیل دندانپزشکی را دوره کارشناسی دندانپزشکی در این کشور تشکیل می دهد. تحصیل کارشناسی دندانپزشکی در بنگلادش به دلیل وجود دانشگاه های معتبر دندانپزشکی در این مقطع مورد استقبال متقاضیان بسیاری از سراسر جهان قرار گرفته است. کارشناسی دندانپزشکی در بنگلادش دوره ای است که بیماری های دهان را از طریق تشخیص، تحقیق که شامل بررسی احتمالات می شود را مطالعه می کند.

البته لازم به ذکر است که شرایط پذیرش برای تحصیل پزشکی در بنگلادش، به ویژه در مقطع کارشناسی بسیار ساده است. زیرا از بوروکراسی های اداری پیچیه در روند پذیرش دوره کارشناسی در بنگلادش خبری نیست. هدف ارائه دوره کارشناسی دندانپزشکی در بنگلادش آشنایی دانشجویان با تکنیک ها درمان و پیشگیری تخصصی در پزشکی دندانپزشکی می باشد. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در این دوره باید وظایف اساسی در مورد دندانپزشکی و مشکلات مرتبط با بیماری های دهان و دندان بیماران آشنا شوند. به طور کلی وظایف دانشجویان دندانپزشکی در این دوره شامل تحقیق، درمان و مشاوره می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش در مقطع کارشناسی ارشد

همانطور که اشاره کردیم تحصیل دندانپزشکی فقط در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دندانپزشکی در این کشور امکان پذیر است. زیرا اغلب دانشگاه های این کشور دوره های مختلف دندانپزشکی را فقط در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. دانشجویان کارشناسی ارشد دندانپزشکی باید در پایان دوره آسیب ها و بیماری های دندان، فک و به صورت کلی ناحیه فک و صورت را درمان کنند. علاوه بر این عملکرد دانشجویان فارغ التحصیل در بنگلادش می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. تخصص ها نیز در دوره کارشناسی ارشد دندانپزشکی شامل دندانپزشکی، مشاهده و پیشگیری ار پوسیدگی دندان می باشد.

یکی از اصلی ترین شرایط برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دندانپزشکی در بنگلادش، ارائه مدرک کارشناسی دندانپزشکی به دانشگاه مربوطه می باشد. بدون ارائه مدرک معتبر کارشناسی دندانپزشکی، اجازه تحصیل در دوره کارشناسی دندانپزشکی را نخواهید داشت. وظایف اصلی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی درمان بیماران، انجام معاینات پیشگیرانه و بهداشت حفره دهان می باشد. علاوه بر این، انجام پرونده های پزشکی برای دندانپزشکان با تخصص های خاص نیز جزو وظایف دندانپزشکان در این مقطع تحصیلی می باشد. طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دندانپزشکی در بنگلادش نیز بین 1 تا 2 سال تحصیلی می باشد. علاوه بر این فقط دانشگاه دندانپزشکی داکا در این کشور، دوره کارشناسی ارشد دندانپزشکی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش دانشجویان برای تحصیل کارشناسی ارشد دندانپزشکی در بنگلادش را مشاهده فرمایید:

روند پذیرش دانشجویان برای تحصیل کارشناسی ارشد دندانپزشکی در بنگلادش

 

برنامه های کاربردی برای تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش

یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش وجود برنامه های کاربردی گوناگون برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور می باشد. هدف دانشگاه های دندانپزشکی بنگلادش از ارائه برنامه های کاربردی در این حوزه، جذب دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف جهان برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور می باشد.

یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی در رشته دندانپزشکی در بنگلادش، دندانپزشکی عمومی می باشد که سالانه صدها دانشجوی بین المللی را برای این برنامه جذب می کند. متقاضیان برای تحصیل دندانپزشگی عمومی در بنگلادش فرصتی برای یک دوره تحصیلی انتخابی بین سال های 4 و 5 دوره خواهند داشت. زمانی که می توانید پروژه ای را در زمینه دندانپزشکی مورد علاقه خود انجام دهید. در برنامه دندانپزشکی عمومی در بنگلادش، دانشجویان از پایان سال چهارم، زمان قابل توجهی را در مراکز کمک رسانی سپری می کنند.

برنامه های کاربردی برای تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش

در جدول زیر می توانید با دیگر برنامه های کاربردی تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش آشنا شوید:

برنامه های کاربردی دندانپزشکی در بنگلادشطول برنامهخصوصیات
ریشه دندان3 سالاین برنامه برای دانشجویانی طراحی شده است قصد دارند توانایی های موجود خود را در عین کسب مهارت های پیشرفته و به روز افزایش دهند.
پروتزهای دندانی2 سالشما با انتخاب برنامه پروتزهای دندانی در بنگلادش، فرصت حضور در کلینیک های جدید تشخیص بیمار را در این کشور خواهید داشت. همچنین این فرصت را خواهید داشت تا برنامه های درمانی پیچیده ای را تدوین کنید.
دندانپزشکی کودکان3 سالاین برنامه مهارت های آکادمیک و بالینی مورد نیاز برای انجام دندانپزشکی کودکان را به دانشجویان بین المللی آموزش می دهد.
ارتودنسی2 سالتمرکز بر مهارت های تحقیقاتی به دانشجویان در این دوره اطمینان می دهد که برنامه های تحقیقاتی بالینی یا آزمایشگاهی آینده را تکمیل کنند.

چالش های تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش را دارند، باید در حین بررسی مزایا بی شمار این کشور در حوزه دندانپزشکی، چالش های بنگلادش را نیز مورد بررسی قرار دهند. یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل دندانپزشکیموانع زبانی گسترده در این کشور می باشد. زیرا اغلب دانشگاه های دندانپزشکی در این کشور به زبان محلی و بنگالی به دانشجویان دوره های دندانپزشکی را آموزش می دهند.

علاوه بر این دانشگاه های دندانپزشکی در بنگلادش ارتباط محدودی با موسسات درمانی و آزمایشگاهی های پیشرفه این کشور دارند. چنانچه تصمیم خود را برای تحصیل دندانپزشکی گرفته اید، برای اطمینان خاطر بیشتر در این خصوص با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات مهم تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش

در بخش پایانی توجه شما را به پاسخ پرتکرارترین سوالات تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش جلب می داریم:

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش در مقطع کارشناسی به چه صورت می باشد؟ بر خلاف اغلب کشورهای پیشرفته اروپایی، تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد صورت می گیرد. که یکی از متداول ترین مقاطع تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش را دوره کارشناسی دندانپزشکی در این کشور تشکیل می دهد. تحصیل کارشناسی دندانپزشکی در بنگلادش به دلیل وجود دانشگاه های معتبر دندانپزشکی در این مقطع مورد استقبال متقاضیان بسیاری از سراسر جهان قرار گرفته است. کارشناسی دندانپزشکی در بنگلادش دوره ای است که بیماری های دهان را از طریق تشخیص، تحقیق که شامل بررسی احتمالات می شود را مطالعه می کند.
  • برنامه های کاربردی برای تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش چگونه می باشد؟ یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی در رشته دندانپزشکی در بنگلادش، دندانپزشکی عمومی می باشد که سالانه صدها دانشجوی بین المللی را برای این برنامه جذب می کند. متقاضیان برای تحصیل دندانپزشگی عمومی در بنگلادش فرصتی برای یک دوره تحصیلی انتخابی بین سال های 4 و 5 دوره خواهند داشت. زمانی که می توانید پروژه ای را در زمینه دندانپزشکی مورد علاقه خود انجام دهید. در برنامه دندانپزشکی عمومی در بنگلادش، دانشجویان از پایان سال چهارم، زمان قابل توجهی را در مراکز کمک رسانی سپری می کنند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *