ویزای کاری

کار در آلبانی

کار در آلبانی

کار در آلبانی طی 10 سال اخیر جزء بهترین و جذاب ترین گزینه ها برای مهاجرت به خارج از کشور بوده است. زیرا کشور آلبانی در چند سال گذشته طبق آمار به دست آمده، پیشرفت های چشم گیری را در حوزه های مختلف اقتصادی به دست آورده است. اما در این میان، موانع اصلی مانند سطوح بالای بیکاری، فساد، جرم و جنایت نیز از عوامل بازدارنده پیشرفت این کشور بوده است.

آلبانی در درجه اول یک کشور کشاورزی است که این عامل بر روی روند پیدا کردن شغل در این کشور تاثیر گذاشته است. اما بیشتر مشاغل در آلبانی برای اتباع خارجی نیز در تیرانا پایتخت این کشور و شهرهای بزرگ دورس و برات متمرکز شده اند. همچنین صرف نظر از نوع شغل شما در آلبانی، دانش خوب آلبانیایی یا زبان انگلیسی نقش مهمی را در یافت شغل مناسب در این کشور ایفا می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

شرایط اخذ مجوز کار در آلبانی

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال شرایط کار در آلبانی هستند، باید برای دریافت مجوز نیاز به اخذ ویزای کاری آلبانی می باشد. به طور کلی برای استخدام رسمی در آلبانی اتباع خارجی باید مجوز کار معتبر این کشور را دریافت کنند، در غیر این صورت اجازه اشتغال زایی در آلبانی را نخواهند داشت. فرآیند درخواست مجوز کاریابی باید در وزارت کار و امور اجتماعی آلبانی صورت بگیرد. علاوه بر این برای اقامت طولانی مدت در آلبانی و برای فعالیت های حرفه ای اخذ مجوز اقامت در این کشور نیز الزامی است. مجوز اقامت آلبانی نیز در هر ایستگاه پلیس محلی در این کشور صادر می شود.

از سوی دیگر، یک تبعه خارجی متقاضی باید در یک شرکت داخلی قرارداد امضا کند و تنها پس از آن مراحل اخذ مجوز کار به صورت قانونی تنظیم می شود. در نهایت اینکه مجاز کار به مدت 1 سال و با حق تمدید صادر می شود. به این نکته نیز توجه فرمایید که، اتباع خارجی که قصد استخدام در آلبانی را دارند، باید قبل از شروع کار در این کشور درخواست های مجوز کار خود را تکمیل کنند. معمولا اخذ مجوز کاری بیش از 45 روز پس از ارسال مدارک طول می کشد تا تایید یا رد شود.

از مهمترین الزامات در روند درخواست مجوز کار در آلبانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الزامات اساسی در روند درخواست مجوزتوضیحات
فرم درخواستارائه فرم درخواست تکمیل و امضا شده توسط کارمندان
قرارداد کارارائه قرارداد کار معتبر یکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند درخواست مجوز می باشد.
پاسپورتارائه پاسپورت و کپی آن نیز الزامی است.
عکسارائه 5 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که اخیرا گرفته شده است.

شرایط اخذ مجوز کار در آلبانی

مزایا و معایب کار در آلبانی

کار در آلبانی در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای معایب محدودی نیز در این حوزه می باشد. اساسی ترین مزایا و معایب کار در آلبانی به شرح زیر می باشند:

مزایامعایب
آلبانی همواره به داشتن مردمی خونگرم و دوستانه معروف است.یکی از اصلی ترین معایب چالش های اقتصادی گسترده در این کشور است.
هزینه زندگی در آلبانی به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار مقرون به صرفه است.آلبانی کشوری است که اغلب مردم آن به زبان محلی و آلبانیایی صحبت می کنند. که این موضوع می تواند برقراری ارتباط با مردم محلی را دشوار کند.
به نسب هزینه های زندگی در آلبانی میزان حقوق و دستمزد در این کشور رضایت بخش است.از دیگر مشکلاتی که باید از آن آگاه باشید کمبود زیرساخت در این کشور است.

فرآیند یافتن شغل مناسب جهت کار در آلبانی

یکی از اصلی ترین چالش های مهاجران برای یافتن شغل مناسب در آلبانی می باشد. به طور کلی مهاجرانی که قصد کار در آلبانی را دارند، می توانند در سایت های استخدام آنلاین یا با درخواست مستقیم به شرکت های بین المللی شغل های خالی را جستجو کنند. این روش یکی از متداول ترین راه ها برای یافتن شغل مناسب در آلبانی می باشد. البته لازم به ذکر است که، فرصت های شغلی برای مهاجران در آلبانی محدود بوده است اما نگران نباشید، زیرا به تدریج در حال افزایش می باشد. همچنین انگلیسی در این کشور به طور گسترده صحبت نمی شود، بنابراین اگر به دنبال یک شغل مناسب هستید باید زبان آلبانیایی را به خوبی یاد بگیرید.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین مشاغل در آلبانی که اغلب مهاجران در آنها مشغول به کار هستند را مشاهده فرمایید:

محبوب ترین مشاغل در آلبانی

بنابراین به شدت توصیه می شود که اتباع خارجی قبل از ورود به آلبانی با فرآیند یافت شغل در این کشور به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات پیچیده ای در این زمینه مواجه خواهند شد. البته بهترین و ساده ترین راه برای دریافت اطلاعات کلیدی مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص کار در آلبانی

در بخش پایانی مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص کار در آلبانی پاسخ دهیم. متداول ترین این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا اتباع ایرانی برای کار در آلبانی به ویزای کاری نیاز دارند؟ بله، تمامی اتباع کشورهای ثالث یا غیر اتحایده اروپا به ویژه ایران، برای کار در آلبانی به ویزای کاری نیاز دارند. اما اتباع کشورهای اتحادیه اروپا نیازی به ویزای کاری ندارند.
  • آیا شرایط اقتصادی آلبانی برای کار در آلبانی مساعد است؟ علی رغم سرمایه گذاری های بین المللی اخیر، آلبانی همچنان یکی از فقیرترین کشورهای اروپا محسوب می شود. همچنین نرخ بیکاری در این کشور حدود 17% می باشد.
  • روند استخدام برای کار در آلبانی چگونه است؟ به طور کلی روند استخدام برای کار در آلبانی به نسبت اغلب کشورهای اروپای غربی نسبتا ساده تر است و اتباع خارجی می توانند به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *