مهاجرت کاری استرالیا

کار ضمن تحصیل در استرالیا

کار ضمن تحصیل در استرالیا

آگاهی از شرایط کار ضمن تحصیل در استرالیا در سال 2023 برای متقاضیان و دانشجویان بین المللی از موضوعات حائز اهمیت در خصوص پوشش هزینه ها می باشد. دانشجویان خارجی برای تامین مخارج زندگی خود در استرالیا قارند مشغول به کار ضمن تحصیل در استرالیا شوند اما قبل از شروع روند مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا، متقاضیان و هموطنان عزیز با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار از شرایط کار ضمن تحصیل در استرالیا، انواع مشاغل برای کار ضمن تحصیل در استرالیا، کاریابی جهت کار ضمن تحصیل در استرالیا و سایر موارد آگاه خواهند شد.

شرایط کار ضمن تحصیل در استرالیا

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در استرالیا، حفظ هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا بعضی اوقات می تواند دشوار باشد، مگر اینکه شما نیز شغل پاره وقت داشته باشید. با در نظر گرفتن مخارجی مانند مخارج خوابگاه، غذا، شهریه و سایر هزینه ها، زندگی دانشجویی در استرالیا ممکن است هزینه های زیادی به همراه داشته باشد. تغییراتی که در آوریل 2008 در مقررات حاکم بر ویزای دانشجویی اعمال شده، دستیابی به کار در استرالیا را برای دانشجویان بین المللی بسیار آسان کرده است. از آن زمان به بعد، هر دانشجویی که ویزای دانشجویی کشور استرالیا را کسب کرده، به طور خودکار مجوز کار دریافت کرده است. متقاضی خارجی به عنوان یک کارگر دانشجویی در هر مرحله از اشتغال، از طرف دولت حمایت خواهد شد. حمایت کنندگان همیشه از طرف سازمان های دولتی و خصوصی و همچنین ارائه دهنده آموزشی در دسترس متقاضیان است.

به یاد داشته باشید که به عنوان دانشجو بین المللی محدودیت هایی در تعداد ساعات کار در هفته وجود دارد. وزارت مهاجرت و شهروندی مشخص کرده است که دانشجویان بین المللی تنها مجاز به کار حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم هستند. کم بودن ساعت کاری دانشجویان و متقاضیانی که در مراکز تحصیلی کشور استرالیا مشغول به تحصیل هستند به این دلیل است که دانشجویان بیشتر بر روی مطالب درسی خود تمرکز کنند تا نمرات بالایی کسب کنند و تحصیلات خود را با موفقیت به پایان برسانند. به یاد داشته باشید که ساعات کار ضمن تحصیل در استرالیا در طول تعطیلات نامحدود است. همچنین شما فارغ از اینکه شغلی را انجام دهید حداقل میزان دستمزد در ساعت را دریافت خواهید کرد و شایان ذکر است که حقوق یک متقاضی خارجی با سایر متقاضیان یکسان است.

در نمودار زیر شاهد دانشجویانی هستید که در حین تحصیل خود در استرالیا کار می کنند:

تعداد دانشجویان حین تحصیل در استرالیا

انواع مشاغل برای کار ضمن تحصیل در استرالیا 2023

تمامی دانشجویان و متقاضیان بین المللی ترجیح می دهند در زمینه تحصیلی خود شغل و کار مناسبی پدر کشور استرالیا پیدا کنند. اما لازم به ذکر است که این امر همیشه مخصوصا اگر متقاضیان در رشته ای مانند رشته پزشکی مشغول به تحصیل هستند امکان پذیر نخواهد بود. در درجه اول به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان بین المللی تمایل به کار در صنایعی مانند خرده فروشی یا مهمان نوازی را دارند که تقاضای بالایی برای کارگران نیمه وقت دارند. بسیاری از مشاغل موجود در این بخش ها ممکن است شما را مجبور به کار در شیفت های نامنظم یا شبانه کند.

این نوع مشاغل می توانند بسیار مفید باشند زیرا شما می توانید مهارت های زبان انگلیسی خود را در محیط خارج از موسسات آموزشی افزایش دهید. همچنین قادر خواهید بود از طریق تعامل با کارفرمایان، همکاران و در بسیاری موارد با مردم، با فرهنگ کشور استرالیا و آداب و رسوم این کشور بیشتر آشنا شوید.

علاوه بر زمینه های کاری ذکر شده، از بهترین و ایده آل ترین زمینه های کاری برای دانشجویان و متقاضیان جهت کار ضمن تحصیل در استرالیا می توان به موارد زیر اشاره داشت:

مشاغلشرح
خرده فروشیاز جمله سوپر مارکت ها، فروشگاه های بزرگ، بوتیک ها
مهمان نوازیکافه ها، کافی شاپ ها، رستوران ها، دلیوری
کشاورزی و برداشت میوهکار فصلی
خدماتمراقبت از کودک، مراقبت از سالمندان و نظافت

کاریابی جهت کار ضمن تحصیل در استرالیا

موارد بسیاری برای یافتن کار نیمه وقت به عنوان دانشجوی بین المللی در استرالیا وجود دارد. بسیاری از دانشجویان بین المللی هنگام تحصیل در استرالیا به دنبال کار نیمه وقت هستند. یافتن کار ضمن تحصیل در استرالیا علاوه بر تقویت زبان انگیسی، به متقاضیان کمک میکند تا دوستان جدیدی پیدا کنند و اعتماد به نفس خود را با ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف در کشور استرالیا افزایش دهند.

از بهترین روش های یافتن یک شغل نیمه وقت دانشجویی در کشور استرالیا می توان این موارد اشاره داشت:

  • مشورت با دوستان دانشگاهی
  • ایجاد شبکه ها و اتصالات شخصی یا حرفه ای
  • مراجعه به سایت های شغلی آنلاین
  • مراجعه به سایت های کاری اختصاصی و تابلوهای تبلیغاتی در دانشگاه یا کالج
  • مراجعه به شرکت های استخدام حرفه ای و مشورت با گروه های فارغ التحصیل

در خصوص اطلاع از شرایط کار در استرالیا می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

قوانین کار ضمن تحصیل در استرالیا

تمام دانشگاه های استرالیا دارای یک سرویس جستجوی شغلی دانشجویی هستند که به دانشجویان کمک می کند تا در طول مدت ترم و تعطیلات تابستانی، کار نیمه وقت پیدا کنند. اگر نیاز به کار پاره وقت دارید، اطمینان حاصل کنید که در اسرع وقت به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید و تابلوهای شغلی را بطور مرتب بررسی کنید تا بتوانید از فرصت های شغلی مختلف آگاه شوید. استرالیا دارای یک سیستم و قوانین قوی است که از حقوق همه کارگران از جمله دانشجویان بین المللی که به طور پاره وقت کار می کنند محافظت می کند. قوانین و مقررات محل کار استرالیا از حقوق همه کارگران، از جمله دانشجویان بین المللی که به طور پاره وقت در ویزای دانشجویی کار می کنند، محافظت می کند.

این قوانین برای اطمینان از متقاضیان طراحی شده اند و به صورت زیر هستند:

  • میزان دستمزد و حقوق با سایر کارکنان یکسان است.
  • در برابر اخراج ناعادلانه محافظت می شوند.
  • حق مرخصی، استراحت و دوره استراحت را دارند.
  • داشتن یک محیط کاری سالم

مجوز کار حین تحصیل در استرالیا در سال 2021

مجوز کار حین تحصیل در استرالیا در سال 2023

قبل از 26 آوریل 2008، دانشجویانی که متقاضی ویزای دانشجویی برای مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل بودند، موظف بودند به طور جداگانه برای اجازه کار اقدام کنند. با این حال، از تاریخ 26 آوریل 2008، دانشجویان اکنون می توانند در زمان مهاجرت تحصیلی با استرالیا مجوز کار و ویزای تحصیلی را به طور همزمان دریافت کنند. این امر هم برای دانشجو و هم برای اعضای خانواده وی که ممکن است با ویزای وی وارد خاک استرالیا شوند، صدق می کند. وجود این شرایط باعث صرفه جویی در وقت و هزینه دانشجویان هنگام درخواست ویزا و اجازه کار می شود. هزینه درخواست ویزا در استرالیا در حال حاضر 535$.A (دلار استرالیا) است. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در استرالیا هستند، ابتدا باید قبل از درخواست ویزای دانشجویی، در یک موسسه آموزشی استرالیا پذیرفته شوند.

بررسی کار داوطلبانه در استرالیا

برای اشخاصی که قصد کسب تجربه دارند فعالیت های آزادانه و داوطلبانه وجود دارد که به ازای آن حقوقی پرداخت نمی شود. کار داوطلبانه که به صورت کلی شامل موارد زیر بوده و هر شغلی یک کار داوطلبانه محسوب نمی شود. ضمنا شرایط اصلی کار داوطلبانه نیز بدین شرح است :

  •  این مشاغل به نفع جامعه باشند.
  • این مشاغل مصلحت جامعه را در نظر بگیرند.
  • این مشاغل متعلق به یک ارگان یا سازمان غیرانتفاعی باشند.
  • در ازای اشتغال به این گونه مشاغل هیچ گونه دستمزد و حقوقی بابت کار صورت گرفته چه به صورت نقدی، چه غیر نقدی دریافت نشود.

کار در طول اقامت در استرالیا راهی عالی برای دانشجویان بین المللی برای تأمین منابع مالی آنها است. با این وجود، آگاهی از محدودیت هایی که به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای شما ایجاد می شود، بسیار مهم است. اگر هر یک از این محدودیت ها را نقض کنید، ممکن است ویزای دانشجویی شما باطل شود و شما موجب اخراج شما از استرالیا شود. برای کسب اطلاعت بیشتر از شرایط مهاجرت به کشورهای خارجی از طریق ویزای تحصیلی، کاری و سایر ویزا های قانونی میتوانید با کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در استرالیا

در این بخش از مقاله در خصوص کار ضمن تحصیل در استرالیا سوالات پرتکرار شما را را پاسخ داده ایم:

  • آیا برای کار ضمن تحصیل در استرالیا باید مجوز کار داشته باشیم؟ خیر به طور خود کار با داشتن ویزای تحصیلی می توانید کار کنید.
  • آیا می توان در استرالیا ضمن تحصیل کار کرد؟ بله فقط باید به صورت محدود و پاره وقت کار کنید. دانشجویان بین المللی تنها مجاز به کار حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم هستند.
  • آیا می توان به صورت تمام وقت در استرالیا ضمن تحصیل کار کرد؟ خیر فقط در تعطیلات می توانید به صورت تمام وقت کار کنید.
  • آیا می توان با کار حین تحصیل در استرالیا هزینه های تحصیل را پرداخت؟ با توجه به مشاغل مناسب درآمد شما کمک بزرگی برای مخارج شما خواهد بود.
5/5 - (19 امتیاز)

11 دیدگاه برای “کار ضمن تحصیل در استرالیا

  1. صبا گفت:

    با سپاس از مقاله تون

  2. Arezoo گفت:

    Salam
    Che sharayete khobi dare in keshvar

  3. ali ram گفت:

    بابت مقاله پر بارتون تشکر میکنم

  4. Saba گفت:

    سلام
    ممنون بابت مطالب مفیدتون
    خیلی کمکم کردین

  5. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام ممنون بابت اطلاعات کامل و جامعی که در این سایت قرار دادین

  6. sohrab گفت:

    ممنون از مقاله کاملتون

  7. حسین فرهادی گفت:

    شرایط کار بعد از تحصیل چطوره؟

  8. پدرام احدی گفت:

    آیا با کارکردن میتونم هزینه ها تحصیل را تامین کنم؟

  9. فهیمه راد گفت:

    با سلام خدمت شما من همسرم میخواد از طریق ویزای ساب کلاس ۱۸۹ اقدام کنه آیا من به عنوان همراه اجازه تحصیل و کار دارم؟

  10. diana گفت:

    ba salam va qadrdani az mataaalebe shivatoon

  11. سیامک صفدری گفت:

    درآمدش کافی هست یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *