مهاجرت کاری ایتالیا

ویزای کار ایتالیا

ویزای کار ایتالیا

واقف بودن به وضعیت اقتصادی کشور ایتالیا، از بخش های مهمی برای مهاجرین است که در اخذ ویزای کار ایتالیا بایستی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. ایتالیا دارای شرایط مناسبی است. در صنایعی مانند فلزکاری، مواد شیمیایی، لوازم الکترونیکی، پتروشیمی، ماشین آلات و کشتی سازی بسیار موفق عمل کرده است. از سویی دیگر در محصولاتی مانند سیب زمینی، گندم، جو، برنج، ماهی، ذرت، چغندر قند، گوشت گاو و خوک نیز دارای ذخایر غنی است.

اگر تصمیم خود را برای مهاجرت به این کشور اروپایی گرفته اید، نیاز به اطلاعات اولیه و تکمیلی دارید که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند ارائه دهنده این اطلاعات و مشاوره های حرفه ای باشد. پس فرصت را از دست نداده و در کمترین زمان ممکن اقدامات مهاجرتی خود را به انجام برسانید. اطلاعاتی که در اختیار این موسسه می باشد،‌ کاملا به روز بوده و مطابق با قوانین و مقررات حاکم بر ایتالیا است.

اشتغال و ویزای کار ایتالیا

یافتن شغل در ایتالیا یکی از روش های مهاجرت به ایتالیا است. برای انجام آن باید ویزای کار ایتالیا را اخذ نمود. اما چگونه می توان در این کشور به جست و جوی کار پرداخت؟ در این رابطه روش های مختلفی وجود دارد که می توان به شغل مورد نظر دست یافت. در ادامه مقاله ضمن معرفی روش ها، توضیح مختصری نیز درباره آنها داده شده است. اولویت اول جهت کار در ایتالیا و اخذ ویزای کار این کشور، داشتن قرارداد همکاری یا پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای ایتالیایی است. اگر بتوانید این قرارداد را با کارفرمای خود در کشور ایتالیا منعقد نمایید، پروسه اخذ ویزای کار این کشور برای شما آسان خواهد بود.

مراحل اخذ ویزای کاری ایتالیا

کارفرمایان باید مجوز استخدام یک کارگر خارجی مقیم خارج از کشور را از ISD درخواست کنند. هر استان ایتالیا دارای دفتری است که دولت آن را یک فروشگاه تک مرحله ای برای مهاجرت توصیف می کند. از هر کارفرمای متقاضی انتظار می رود که قرارداد اقامت را ارائه دهد که در آن متعهد می شود مسکن مناسب برای کارگر درخواست شده را تضمین کند و هزینه های سفر را برای بازگرداندن او به وطن تامین کند. در صورت اخراج قبل از انقضای قرارداد. علاوه بر این، قرارداد باید شامل جزئیات قرارداد کار باشد که باید با قراردادهای جمعی موجود برای بخش یا شغل خاصی که کارگر درخواست شده در آن استخدام خواهد شد، مطابقت داشته باشد. هنگامی که nulla osta به کارفرما تحویل داده شد، او آن را برای کارگر خارجی احتمالی ارسال می کند.

پس از آن کارگر خارجی باید خود را در نمایندگی دیپلماتیک/کنسولگری ایتالیا در کشور مبدأ خود معرفی کند و برای اهداف کاری ویزا درخواست کند. اعتبار nulla osta 6 ماه است و ویزای کار ممکن است در این مدت صادر شود. نوع ویزای کار مورد نیاز و مراحل لازم برای دریافت این موارد بسته به نحوه طبقه بندی روابط کاری (مثلاً به عنوان یک فعالیت خوداشتغالی یا یک فعالیت شغلی) متفاوت است. در عرض 8 روز پس از ورود خود به ایتالیا، تبعه خارجی باید قرارداد اقامت ارائه شده توسط کارفرما در ISD را امضا کند و همزمان برای مقاصد کاری برای اجازه درخواست دهد. اجازه اقامت توسط Questura صادر خواهد شد.

مراحل اخذ ویزای کاری ایتالیا

ویزای کار ایتالیا و موسسات کاریابی

از دیگر روش هایی که متقاضیان را به شغل مورد نظر وصل می نماید، مراجعه به موسسات کاریابی است. این موسسات ابتدا رزومه تحصیلی و فردی (CV) متقاضی را دریافت نموده و بر طبق آن شغل مناسبی را پیشنهاد می دهند. این موسسات از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی تحت نظر بوده و اداره می گردد. افرادی که متقاضی کار در ایتالیا از طریق موسسات کاریابی هستند.از این رو بایستی با در دست داشتن رزومه کاملی از خود به این موسسات مراجعه نموده و پس از ثبت نام، منتظر پیشنهادات شغلی باشند.

اسامی برخی از این موسسات به قرار زیر است:

آدرس سایتنام موسسات
https://www.yelp.com/biz/workopp-milanoWorkopp
https://www.yelp.com/biz/adami-e-associati-milanoAdami & Associati
https://www.yelp.com/biz/manpower-milanoManpower
https://www.yelp.com/biz/michael-page-milanoMichael Page
https://www.yelp.com/biz/inditex-milanoInditex

ویزای کار ایتالیا و موسسات کاریابی

سایت های کاریابی در ایتالیا

یکی از روش هایی که دانشجویان یا افراد غیر دانشجو در راستای اخذ ویزای کار، می توانند به جست و جوی کار در ایتالیا بپردازند، سایت های کاریابی این کشور است. برخی از آنها در سطح بین المللی فعالیت دارند. فهرستی از این سایت ها در زیر آورده شده است:

  • linkdin
  • jobOnline
  • Jobs in Milan
  • Indeed
  • Total Joba
  • Porta Portese
  • EURES Job search
  • The Local Italy
  • wanted in Rome
  • Reed – Jobs In Italy
  • Monster
  • Cicca Lavoro
  • glassdoor

جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به ایتالیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

کاریابی از طریق روزنامه در ایتالیا

شمار زیادی از روزنامه های محلی و ملی کشور ایتالیا، در بر دارنده بخش معینی می باشند. آگهی های جذب و استخدام نیرو در آن بخش ها به چاپ می رسد. روند فعالیت برخی روزنامه ها بدین صورت است که در روزهای خاصی از ایام هفته، آگهی های درخواست نیروی کار چاپ می کنند. برای مثال می توان به روزنامه Corriere della sera اشاره نمود که نشر آن در روز جمعه، همراه با یک ویژه نامه کاری و استخدامی می باشد. روزنامه مالی Ore cerco lavoro – Giovani II sole 24 نیز چاپ یک روز در هفته را که روزهای دوشنبه می باشد. به چاپ آگهی های استخدام نیرو و کاریابی اختصاص داده است. بنابراین متقاضیان جهت اخذ ویزای کار می توانند با مراجعه به روزنامه ها و نشریات این کشور در جست و جوی کار باشند. پس از طی مراحلی به ویزای کاری این کشور دست یابند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایتالیا

جمع آوری اسناد و مدارک در مسیر مهاجرت به ایتالیا از طریق کار، از موضوعات مهمی است. زیرا در صورتی که مدارک خواسته شده از سوی سفارت ایتالیا به صورت کامل و درست ارائه نگردد، درخواست متقاضی مردود اعلام می شود. بنابراین دقت داشته باشید که مدارک مربوطه را بدون عیب و نقص تهیه نمایید. شرح این مدارک به قرار زیر می باشد:

  • پاسپورت دارای اعتبار کافی
  • قرارداد اقامت متقاضی در کشور ایتالیا
  • سندی که توانایی مالی متقاضی را در پرداخت مخارج تحصیلی و هزینه زندگی در ایتالیا را تضمین و ثابت نماید. این سند می تواند به صورت صورت حساب بانکی در ماه های اخیر باشد.
  • فرد متقاضی نباید هیچگونه سابقه کیفری داشته باشد.
  • ارائه گواهینامه های تحصیلی و رزومه فرد متقاضی (CV)
  • ارائه انگیزه نامه و هدف از سفر به ایتالیا
  • پرونده متقاضی باید به صورت تکمیل شده توسط کارفرما به کنسولگری تسلیم گردد.
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • پرداخت مبلغ 116€ (یورو) که مربوط به صدور ویزای کار بوده و رسید پرداختی آن در ارائه مدارک الزامی است.

در حالت عادی یک ماه طول می‌کشد تا مدارک ارسالی از سوی متقاضی مورد بررسی قرار گیرد. در نهایت ویزای کار ایتالیا صادر شود. پس از صدور ویزا، 8 روز مهلت دارید تا نسبت به امضاء قرارداد همکاری خود با کارفرمای ایتالیایی اقدام کنید. پس از آن باید مجوز اقامت خود را از پلیس محلی ایتالیا اخذ نمایید. برای این منظور مرحله تکمیل فرم های مربوطه، انگشت نگاری و گرفتن عکس را پشت سر می گذارید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه دهنده انواع مشاوره ها و راهنمایی تخصصی در زمینه مهاجرتی است. پس چنانچه قصد مهاجرت به کشورهای خارجی دارید، پیشنهاد می گردد از این موسسه کمک بگیرید.

5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای کار ایتالیا

  1. رحیم گفت:

    سلام من رشتم مهندسی نرم افزار و برنامه نویسی و کامپیوتر هست !!
    آیا برای من پیدا کردن شغل ممکن نیست !!!

    1. صادقی گفت:

      با سلام رشته تحصیلی شما از سایر رشته های پردرآمد در خصوص ورود به بازار کار است. منتها برای مهاجرت به ایتالیا باید از طریق تحصیل اقدام نماید. برای اطلاعات بیشتر با شماره 021-91003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *