مهاجرت تحصیلی استرالیا

کمک هزینه های تحصیلی استرالیا

کمک هزینه های تحصیلی استرالیا

اگر چه تحصیل در کشور استرالیا رایگان نیست، اما دانشجویان زیادی با اخذ کمک هزینه های تحصیلی استرالیا در این کشور مشغول به تحصیل می ­باشند. دانشگاه ها و مراکز آموزشی با کیفیت استرالیا با ارائه دروس به زبان انگلیسی موجب جذب دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف شده است. بطور کلی براساس قوانین و نظام آموزشی در استرالیا تحصیل در این کشور حتی برای دانشجویان بومی این کشور نیز رایگان نیست و تمامی دانشجویان برای ادامه تحصیل ملزم به پرداخت شهریه می­باشند. اما میزان شهریه ای که دانشجویان بین المللی پرداخت می ­نمایند، تقریبا 2 الی 3 برابر شهریه ای است که دانشجویان محلی این کشور پرداخت می­ نمایند. هزینه های تحصیلی در این کشور نیز مانند دیگر کشورها براساس رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان تعیین می­ گردد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای پیشنهادات بسیار مناسبی برای تحصیل در خارج برای متقاضیان عزیز می­ باشند.

سوالات رایج کمک هزینه های تحصیلی استرالیا:

  • آیا می شود در استرالیا به صورت رایگان تحصیل کرد؟ اگر بورسیه های کاملی بگیرید این امر ممکن است.
  • چند نوع بورسیه های خاص برای تحصیل در استرالیا وجود دارد؟ بلند مدت-علمی- تحصیلی و بورسیه خاص هر دانشگاه.

کمک هزینه های تحصیلی استرالیا از طریق 3 منبع دانشگاه ها، دولت استرالیا و مرکز تحقیقاتی به دانشجویان ارائه داده می­ شود. تمامی این کمک هزینه ها تمامی شهریه ها و هزینه های زندگی دانشجویان را پوشش نمی­ دهند و تنها برخی از آنها شامل مزایای فوق هستند. از طرفی اکثر بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی این کشور که به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می­ گیرد. البته بورسیه هایی به دانشجویان کارشناسی نیز اختصاص داده شده است که تمامی هزینه های تحصیلی دانشجویان را تأمین نمی ­نماید. می­ توان گفت فقط دانشجویان مقطع دکترا در این کشور امکان تحصیل رایگان با اخذ بورسیه های تحصیلی این کشور را خواهند داشت.

بررسی تحصیل و کمک هزینه های تحصیلی استرالیا

دانشگاه های استرالیا در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. دانشجویان امکان تحصیل در مقاطع مختلف و در رشته های تحصیلی متنوع را در این کشور دارند. می ­توان گفت هزینه های تحصیل در استرالیا جزء گرانترین کشورهای جهان است. از طرفی هزینه های زندگی در این کشور نیز در مقایسه با برخی دیگر از کشورها بسیار گرانتر است. از همین رو دانشجویانی که تحصیل در دانشگاه های این کشور را انتخاب نموده اند، بدنبال اخذ کمک هزینه های تحصیلی استرالیا می­ باشند.

همانطور که در مقدمه اشاره شد اکثر کمک هزینه های تحصیلی کشور استرالیا شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان دکترا فراهم میی نمایند. سایر بورسیه های تحصیلی این کشور تنها برخی از هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا را پوشش می­ دهند. این بورسیه های نیز به صورت رقابتی در اختیار دانشجویان قرار می­ گیرد و دانشجویانی که از لحاظ علمی در سطوح بالاتری هستند، شانس بیشتری برای دریافت آنها خواهند داشت. لازم بذکر است بورسیه های استرالیا به صورت دوره­ ارائه می­گردد و دانشجویان در هر دوره با اخذ نمرات بالاتر امکان دریافت آنها را خواهند داشت.

انواع بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی استرالیا

بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی استرالیا به انواع مختلفی تقسیم می­ گردند که به شرح زیر می­ باشند:

نوع بورسیهشرح
بورسیه دولتی استرالیااین بورسیه های به دانشجویان برخی از کشورهای خارجی اختصاص یافته است که کشور ایران شامل این بورسیه نمی باشد.
بورسیه دولت ایراناین بورسیه برای دانشجویان ایرانی است که دانشجویان با مراجعه به سایت وزارت علوم می­توانند اطالاعات در این زمینه را کسب نمایند.
بورسیه دانشگاه ها و دانشکده های استرالیااین بورسیه های از طرف دانشگاه های استرالیا ارائه داده می شود که به دانشجویان واجد شرایط ارائه می­ گردد.
بورسیه موسسات برای افراد خاصاین بورسیه های معمولاً از سوی سازمان ها و افراد ثروتمند در استرالیا به دانشجویان اهدا می­ گردد.

علاوه بر بورسیه های فوق کمک هزینه هایی از سوی دولت استرالیا جهت حمایت از دانشجویان ارائه می­ گردد که به قرار زیر است:

نوع بورسیهشرح
بورسیه توسعه بلند مدتاین بورسیه مختص دانشجویان کشورهای در حال توسعه است. تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی تأمین می ­نماید.
بورسیه تحصیلی علمی استرالیااین بورسیه به دانشجویان کشورهای آفریقایی، آسیایی، خاورمیانه و اقیانوس آرام که از سطح علمی و رزومه تحصیلی ممتازی برخوردار می­ باشند ارائه داده می­ شود.
بورسیه تحصیلی IPRSاین بورسیه برای پژوهش به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می ­باشد که به کسب تجربه و کار در این کشور مشغول هستند ارائه می­ گردد.
بورسیه تحصیلی اندوراین بورسیه متعلق به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می­ باشد و تمامی هزینه های تحصیل، زندگی بیمه، سفر و سایر دانشجویان را در بر می­ گیرد.

شرایط لازم جهت اخذ کمک هزینه های تحصیلی استرالیا

دانشجویانی امکان درخواست اخذ کمک هزینه های تحصیلی استرالیا را دارند که دارای شرایط زیر باشند:

  • برخورداری از معدل بالا در دوره های پیشین تحصیل
  • تحصیل در دانشگاهی معتبر در دوره های قبلی تحصیلی
  • برخورداری از مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 7
  • ارائه رزومه تحصیلی قوی
  • انگیزه نامه تحصیل در استرالیا
  • سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی
  • انتشار و یا تألیف کتاب و مقالات بین المللی

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به استرالیا را مطالعه بفرمائید.

شرایط لازم جهت اخذ کمک هزینه های تحصیلی استرالیا

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

می­ توان گفت استرالیا یکی از مقاصد محبوب تحصیلی در میان دانشجویان خارجی بشمار می­ رود. هر ساله نیز دانشجویان زیادی با اخذ ویزای تحصیلی استرالیا به این کشور مهاجرت می­ نمایند. در حال حاضر بیش از 600000 دانشجو در این کشور مشغول به تحصیل می­ باشند. اما هزینه های تحصیل در این کشور بسیار زیاد است. اگرچه دانشگاه محل تحصیل، رشته و مقطع تحصیلی بر میزان شهریه دانشجویان موثر است، بطور متوسط هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف در استرالیا برای دانشجویان بین المللی به قرار زیر است:

  • مقطع کارشناسی: 30840$.A (دلار استرالیا)
  • مقطع کارشناسی ارشد: 20000$.A الی 370000$.A (دلار استرالیا)
  • مقطع دکترا: 1400$.A الی 37000$.A (دلار استرالیا)

ناگفته نماند هزینه های تحصیل در رشته های دامپزشکی و پزشکی در استرالیا بیشتر از مبالغ بیان شده می ­باشد. علاوه بر این هزینه های زندگی در این کشور نیز در مقایسه با سایر کشورها گرانتر می ­باشد. بطوریکه دانشجویان هزینه ای معادل 14600$ (دلار آمریکا) تنها جهت هزینه های زندگی خود در این کشور پرداخت می­ نمایند. از همین رو دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا بایستی از تمکن مالی لازم برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور برخوردار باشند. البته دانشجویان می­ توانند با درخواست کمک هزینه های تحصیلی استرالیا نیز نسبت به دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام بنمایند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

اولین گام برای تحصیل در استرالیا اخذ پذیرش از سوی دانشگاه های این کشور است. بدین منظور دانشجویان با ارائه مدارک تحصیلی خود درخواست خود را به دانشگاه های ای کشور ارسال می­ نمایند. در صورتیکه مدارک متقاضیان مورد تأیید قرار بگیرد، دعوتنامه تحصیلی ارسال خواهد شد. پس از آن دانشجویان می توانند با ارائه مدارک زیر نسبت به اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اقدام نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • دعوتنامه تحصیلی
  • مدارکی که نشان دهنده اثبات تمکن مالی دانشجو برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا باشد.
  • گواهی سلامت دانشجو
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی استرالیا
  • پرداخت هزینه­ی ویزای تحصیلی

دانشجویان عزیز توجه داشته باشید تمامی مدارک خود را به صورت کامل و صحیح به سفارت این کشور ارائه نمایید تا با مشکل ریجکت ویزای خود مواجه نگردید. بدین منظور می­ توانید با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که تجربه های مفیدی در این زمینه دارند، مشاوره نمائید.

سوالات پرتکرار در مورد کمک هزینه های تحصیلی استرالیا

در این بخش از مقاله به سوالات پرتکرار شما در مورد کمک هزینه های تحصیلی استرالیا پرداخته ایم:

  • آیا تحصیلات در استرالیا رایگان است؟ خیر در این کشور تحصیلات دانشگاهی برای بومیان این کشور هم رایگان نیست
  • آیا بورسیه های استرالیا تمام هزینه ها را پوشش می دهند؟ در برخی موارد کم بله.
  • بورسیه های استرالیا را از چه طریق می توان اخذ کرد؟ کمک هزینه های تحصیلی استرالیا از طریق 3 منبع دانشگاه ها، دولت استرالیا و مرکز تحقیقاتی به دانشجویان ارائه داده می شود.
  • بورسیه های تحصیلی در استرالیا بیشتر برای کدام مقاطع پرداخت می شوند؟ مقاطع ارشد و دکترا
  • کمک هزینه های تحصیلی در مقطع دکترا در استرالیا به چه شکل است؟ اکثر کمک هزینه های تحصیلی کشور استرالیا شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان دکترا فراهم میی نمایند.
  • شرایط اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در استرالیا چیست؟ داشتن معدل بالا- تحصیل در دانشگاهی معتبر-برخورداری از مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره بالا-ارائه رزومه تحصیلی قوی-انگیزه نامه تحصیل در استرالیا-سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی-انتشار و یا تألیف کتاب و مقالات بین المللی.
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا چقدر است؟ 30840$.A )دلار استرالیا)
  • مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا چقدر است؟ 20000$.A الی 37000$.A )دلار استرالیا)
  • هزینه تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا چقدر است؟ 1400$.A الی 37000$.A )دلار استرالیا)
5/5 - (20 امتیاز)

12 دیدگاه برای “کمک هزینه های تحصیلی استرالیا

  1. Saba گفت:

    Salam
    Mamnun. Babate eteleat mofideton

    1. صادقی گفت:

      متشکر از مطالعه شما

  2. sohrab گفت:

    من دنبال تحصیل رایگانم که تو کشورهای اروپایی میشه ظاهرا

  3. amir abbas گفت:

    خیلی مطلب خوبی بود اگه میشه در مورد کشورهایی مطلب بزارید که به سن 22 سال شرایطشون بخوره

    1. صادقی گفت:

      در خصوص مشاوره برای تحصیل با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  4. سعید گفت:

    اگر حین تحصیل دکترا تو استرالیا برای فرصت مطالعاتی به کشور دیگه سفر کنیم، آیا بورس رو از دست میدیم؟

  5. غزال معتمدی گفت:

    سلام، با معدل بالای ۱۸ میشود بورس گرفت؟

  6. عادل گفت:

    هزینه ها تو اینگلیس خیلی بالاس کمک هزینه ها هم خوب نیس خیلی کمه شرایط کمک هزینه هاشون

  7. کیارش گفت:

    مرسی از شما

  8. حسین گفت:

    ممنون از اطلاعات

  9. تبسم گفت:

    سلام خدمت شما آیا در دوره های کوتاه مدت هم شانس ویزا وجود دارد؟

  10. diana گفت:

    ba salam besiar az maqale khoobetoon mamoonam.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *